Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumusero ja puolison tuleva leikkaus

Vierailija
06.02.2025 |

Eli olen muuttanut hiljan pois omaan asuntoon (lopullisesti, mutten voi suoraan sitä sanoa tulevalle eksälle, koska on pitkä historia manipulointia ja syyllistämistä). 

Nyt tämä tuleva ex on menossa leikkaukseen ja toki olettaa että palaan auttamaan ja hoitamaan. Koko hänen lähipiirikin näin oletta, eikä edes tiedä minun muuttaneen. Mitä ihmettä teen? En kestä hänen seuraansa ilman rauhoittavia, mitä rn yksinäni tarvitse.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies ollut koskaan fyysisesti väkivaltainen sinua tai tavaroitasi kohtaan? Vai ainoastaan henkisesti?

Tavaroita on hajonnut, lähinnä yhteisiä. Kaikki ketjut, missä näistä puhutaan, poistetaan.

Ap

Vierailija
62/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP voi kertoa sille tulevalle ex-avokille, että hän ei tule hoitamaan. Eikä tarvitse edes ehdotella muita ihmisiä hoitajaksi vaan kertoo vain, että muutin pois, en enää ole puolisosi.

Tämä leikkaus on semmonen mitä on lykännyt vuosia, mutta kumma kyllä just nyt on hyvä hetki.

Ap

Lykännyt ja lykännyt, nyt annat sen pärjätä omillaan! Älä anna periksi!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies ollut koskaan fyysisesti väkivaltainen sinua tai tavaroitasi kohtaan? Vai ainoastaan henkisesti?

Tavaroita on hajonnut, lähinnä yhteisiä. Kaikki ketjut, missä näistä puhutaan, poistetaan.

Ap

Ok eli joudut olemaan varovainen. Onko sinulla veljeä tai isää tai hyvää miespuolista ystävää?

Tosiaan, olen ollut itse vastaavassa tilanteessa. Minut pelasti se, että miehellä oli työkomennus eri paikkakunnalla ja pääsin sen turvin irti. Mutta se on pakko tehdä tosi selväksi sitten sopivassa kohdassa, että kaikki teidän välillä on ohi, te ette jää ystäviksi, te ette käy kahvilla, te ette juttele puhelimessa, te ette viestittele, ei yhtään mitään. Nuo ovat kuin myyntimies, joka saa jalkansa oven väliin jostain raosta. Pakko pitää ovi kokonaan kiinni. Ja sinä alat parantua, kun pääset vapaaksi. 

Vierailija
64/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko perehtynyt narsistien temppuihin? Kannattaisi, siitä saa vertaistukea myös uhri. Esim. Narsisti vs Minä on suomalainen YouTube-kanava. 

Onnittelut siitä, että olet ottanut jo ensimmäiset askelet!

Vierailija
65/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok eli joudut olemaan varovainen. Onko sinulla veljeä tai isää tai hyvää miespuolista ystävää?

Tosiaan, olen ollut itse vastaavassa tilanteessa. Minut pelasti se, että miehellä oli työkomennus eri paikkakunnalla ja pääsin sen turvin irti. Mutta se on pakko tehdä tosi selväksi sitten sopivassa kohdassa, että kaikki teidän välillä on ohi, te ette jää ystäviksi, te ette käy kahvilla, te ette juttele puhelimessa, te ette viestittele, ei yhtään mitään. Nuo ovat kuin myyntimies, joka saa jalkansa oven väliin jostain raosta. Pakko pitää ovi kokonaan kiinni. Ja sinä alat parantua, kun

Kai noita olisi, jotka auttaisivat. Mutta hävettää, jotenkin vielä oudosti toisen puolesta. Myötähäpeää.

Ap

Vierailija
66/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko perehtynyt narsistien temppuihin? Kannattaisi, siitä saa vertaistukea myös uhri. Esim. Narsisti vs Minä on suomalainen YouTube-kanava. 

Onnittelut siitä, että olet ottanut jo ensimmäiset askelet!

Olen katsonut englanninkielistä sisältöä. Täytyy katsoa varmaan suomalaista, koska amerikkalaiset narsistitkin ovat varmaan vähän erilaisia suomalaiseen nähden.

Ap

Vierailija
67/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitahan peittelee viimeiseen asti, koska tapahtumat ja dynamiikka on niin outoa. Ei sitä tajua, jos ei ole omaa kokemusta, kun mikään ei toimi kuin normaalilla ihmisellä.

Oletko terapiassa tai mt-palveluiden piirissä niin, että saat sieltä tukea? Ei sielläkään läheskään jokainen ymmärrä narsismista mitään.

Äläkä vaan mene sinne pariterapiaan, vaikka olisi kuinka vaikea sanoa ei.

Vierailija
68/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata mennä auttamaan "toipumisen " ajaksi. Kun se on ihan saletti ,että se toipuminen sitten kestää ja kestää. On sitten iso tai pieni leikkaus.

Aika säälittävä tapaus kaiken kaikkiaan, eli mies joka vetoaa sääliin kun muut konstit ei enää auta. Melkoinen kekkeruusi.

Neuvoni: tyhjennä talo kun tyyppi on leikkauksessa, sen jälkeen varmistat nykyiseen asuntoosi kunnon turvalukot, niitä voi lukkosepät asentaa jälkeenkinpäin.

Vierailija
69/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noitahan peittelee viimeiseen asti, koska tapahtumat ja dynamiikka on niin outoa. Ei sitä tajua, jos ei ole omaa kokemusta, kun mikään ei toimi kuin normaalilla ihmisellä.

Oletko terapiassa tai mt-palveluiden piirissä niin, että saat sieltä tukea? Ei sielläkään läheskään jokainen ymmärrä narsismista mitään.

Olen terapiassa. Jotenkin siitä on vähemmän hyötyä kuin psykiatrisesta sairaanhoitajasta, jolla kävin. Toisaalta on vielä liian aikaista sanoa. Ajatus pariterapiasta saa minut kiehumaan.

Ap

Vierailija
70/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika inhottavaa jos et ole sanonut haluavasi erota..

On ikävää, nuo tilanteet ovat ikäviä ja itsellänikin on ikävä olo siitä, miten kohtelin eksää menneisyydessä erossa, mutta kun noiden kanssa on pakko, ei siitä pääse muuten. 

Sitä paitsi ap on sanonut haluavansa erota, mutta mies jotenkin suostuttelee ap:n aina jäämään. Ap:n erohalujen vuoksi on nyt tuo leikkauskin miehellä sekä into pariterapiaan. 

Kiitos ymmärryksestä. Olen yrittänyt kaikkeni, tehdä tämän oikein aiemmin. Se ei ole toiminut. Varmaan vain saman kokenut boi ymmärtää.

Ap

Herää jo. Ethän ole yrittänyt aiemmin ja edelleen olet epävarma asiasta ja teet mitä ex sanoo ja kiltisti vastaat puhelimeen, vaikka et muka haluaisi. Jotenkin olet itsekin riippuvainen exästä. 

Vierailija
71/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen terapiassa. Jotenkin siitä on vähemmän hyötyä kuin psykiatrisesta sairaanhoitajasta, jolla kävin. Toisaalta on vielä liian aikaista sanoa. Ajatus pariterapiasta saa minut kiehumaan.

Ap

Terapia on pitkäkestoista ja se alkaa auttaa mahdollisesti vasta toisena vuonna, kun on ensin tutustuttu ja aletaan käsitellä asioita. Psyk sh tapaamiset on ratkaisukeskeisempiä. Sulla pitäisi olla tuo terapia itseäsi varten ja lyhyempi kriisi/ratkaisuapu tuota akuuttia tilannetta varten. 

Ja hyvä, että kehosi ja mielesi hylkii pariterapiaa.

Vierailija
72/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP voi kertoa sille tulevalle ex-avokille, että hän ei tule hoitamaan. Eikä tarvitse edes ehdotella muita ihmisiä hoitajaksi vaan kertoo vain, että muutin pois, en enää ole puolisosi.

Tämä leikkaus on semmonen mitä on lykännyt vuosia, mutta kumma kyllä just nyt on hyvä hetki.

Ap

Älä missään nimessä mene takaisin. Hän on itse leikkausaikansa varannut ja lähiomaisiakin on, joten ei ole enää sinun asiasi. Tsemppiä!

Kiitokset tsempeistä. Hirvittää mikä pmyrsky tästä tulee. Syy miksi prosessi on kesken, omistan osan talosta ja osa omaisuudestani on vielä siellä. Yritän hiljoksiin kelkkoa sitä, ettei tajua ennenkuin ihan kaikki harrastus- yms. välineeni on siirretty. Nyt kuvittelee, että otan vain tarpeelliset. Ja ett

Arvokkaat tavarat voisit varmaan hakea leikkauksen aikana kun hän on poissa, mutta talon myynti hankalampi asia. Esim. naisten linjalta voi saada apua

Vierailija
73/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat helposti tyhjennettyä yhteisestä kodistanne loput omaisuutesi, kun teet sen kun mies on leikkauksessa.

Tilaat vain muuttoauton. Sitten seuraavaksi yhteinen asunto myyntiin. Mies voi ostaa sinun puolikkaasi. Jollei osta, niin etsiköön uuden kämpän.

Varmista kuitenkin ettei mies ole siirtänyt leikkaus aikaa päivää ennen leikkausta.

Vierailija
74/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Terapia on pitkäkestoista ja se alkaa auttaa mahdollisesti vasta toisena vuonna, kun on ensin tutustuttu ja aletaan käsitellä asioita. Psyk sh tapaamiset on ratkaisukeskeisempiä. Sulla pitäisi olla tuo terapi

Minulle mietitään lisäksi sitä vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta.

Ap

Vierailija
75/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Terapia on pitkäkestoista ja se alkaa auttaa mahdollisesti vasta toisena vuonna, kun on ensin tutustuttu ja aletaan käsitellä asioita. Psyk sh tapaamiset on r

Onko sinulla rahaa? Voisit ostaa narsismiin erikoistuneelta kriisiterapeutilta muutaman tunnin esim. Jenni Kiviniemi tai Tanja Moring.

Jos mies temppuilee, totea, että se jolla on haluussaan asunnon avaimet (toinen teistä) maksaa asunnon vastikkeet, kunnes se on myyty. Tämä saattaa vähän nopeuttaa asiaa. Ja jos mies on se, joka lähtee asunnosta, vaadi häneltä allekirjoitus myynnin valtakirjaan ennen kuin otat vastuullesi koko vastikkeen.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän