Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumusero ja puolison tuleva leikkaus

Vierailija
06.02.2025 |

Eli olen muuttanut hiljan pois omaan asuntoon (lopullisesti, mutten voi suoraan sitä sanoa tulevalle eksälle, koska on pitkä historia manipulointia ja syyllistämistä). 

Nyt tämä tuleva ex on menossa leikkaukseen ja toki olettaa että palaan auttamaan ja hoitamaan. Koko hänen lähipiirikin näin oletta, eikä edes tiedä minun muuttaneen. Mitä ihmettä teen? En kestä hänen seuraansa ilman rauhoittavia, mitä rn yksinäni tarvitse.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen asumusero? Se on ero ja ette ole edes aviossa olleet. 

Vierailija
22/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan voit ilmoittaa että sua ei saa laittaa lähiomaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene takaisin! Sinun oma elämä on kyseessä. Soita sukulaisille ja ilmoita että olette eronneet ja kerro myös syy. Sen jälkeen vaihda puhelin numero salaseksi. Ja jos on mahdollista muuta pois tai ainakin vaihda maisemaa pidemmäksi aikaa. Ystävän / tuttavan luo, jonkun mökille ( joka ei taatusti kerro missä olet) tai vastaavaan. Meillä kaikilla on yksi ainoa elämä,käytä se nyt hyvin!

Vierailija
24/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP voi kertoa sille tulevalle ex-avokille, että hän ei tule hoitamaan. Eikä tarvitse edes ehdotella muita ihmisiä hoitajaksi vaan kertoo vain, että muutin pois, en enää ole puolisosi.

Tämä leikkaus on semmonen mitä on lykännyt vuosia, mutta kumma kyllä just nyt on hyvä hetki.

Ap

Älä missään nimessä mene takaisin. Hän on itse leikkausaikansa varannut ja lähiomaisiakin on, joten ei ole enää sinun asiasi. Tsemppiä!

Kiitokset tsempeistä. Hirvittää mikä pmyrsky tästä tulee. Syy miksi prosessi on kesken, omistan osan talosta ja osa omaisuudestani on vielä siellä. Yritän hiljoksiin kelkkoa sitä, ettei tajua ennenkuin ihan kaikki harrastus- yms. välineeni on siirretty. Nyt kuvittelee, että otan vain tarpeelliset. Ja että lähden pariterapiaan, jonne pyysin päästä vuosia. Mutta nyt hänen aloitteestaan ja epätoivostaan käsin se onkin tarpeellista.

Ap

Vierailija
25/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kirjoitat asumusero ja puoliso. Et ole asumuserossa eikä sinulla ole puolisoa. Ei sinulla ole ap mitään velvollisuuksia. Hän on virallisesta sinulle täysin vieras ihminen. Ainoa yhdistävä asia on tuo yhteinen talo. 

Vierailija
26/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä kirjoitat asumusero ja puoliso. Et ole asumuserossa eikä sinulla ole puolisoa. Ei sinulla ole ap mitään velvollisuuksia. Hän on virallisesta sinulle täysin vieras ihminen. Ainoa yhdistävä asia on tuo yhteinen talo. 

No kun olen sanonut haluavani asumuseron, siihen oli suostuvainen ilman että tekisi elämästäni hlvttiä. Toista reittiä olen kokeillut lukuisia kertoja enkä päässyt ovea pidemmälle. Olen eronnut kun sanon että tämä oli tässä, turvallisen välimatkan päässä ja omaisuuteni turvassa.

Ap

Vierailija
27/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helvetin skitsoa järjestää tää leikkaus just tähän, jos sitä on vuosia siirtänyt. Miten sekaisin pitää olla, että on valmis menemään veitsen alle, jotta saa syylistettyä toisen ihmisen jäämään hoitajaksi. Lähde nyt ihan oikeasti äläkä jää katsomaan taakse. Kyllä ex löytää itselleen lähipiiristään jonkun muun hoitajan, jos sille oikeasti on pakko.

Vierailija
28/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP voi kertoa sille tulevalle ex-avokille, että hän ei tule hoitamaan. Eikä tarvitse edes ehdotella muita ihmisiä hoitajaksi vaan kertoo vain, että muutin pois, en enää ole puolisosi.

Tämä leikkaus on semmonen mitä on lykännyt vuosia, mutta kumma kyllä just nyt on hyvä hetki.

Ap

Noinhan ne narsistit tekee. Onko edes oikeasti menossa nytkään.

Jos menee, muuta pois hänen sairaala-aikanaan. Sano, että sait itse hermoromahduksen ja tarvitset itse apua (ei pelkoa, että tulisi oikeasti auttamaan). 

Ole varovainen. Hän saattaa kostaa jotenkin. Itselläkin kokemusta noista hulluista. Pidä kuitenkin lupaus itsellesi, että lähdet.

Vierailija
29/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa muuten poliisilta voi pyytää apua tavaroiden hakemista varten ja poliisi jopa ohjeistaa tämän avun pyytämiseen hyvin matalalla kynnyksellä.

Vierailija
30/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun olen sanonut haluavani asumuseron, siihen oli suostuvainen ilman että tekisi elämästäni hlvttiä. Toista reittiä olen kokeillut lukuisia kertoja enkä päässyt ovea pidemmälle. Olen eronnut kun sanon että tämä oli tässä, turvallisen välimatkan päässä ja omaisuuteni turvassa.

Ap

Miten olisi ulosmuutto turvakodin kautta?

Vierailija
31/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tarjoat hänelle vielä liikaa palveluita. Muutu mitäänsanomattomaksi tai riesaksi niin hän haluaa itse sinusta eroon. Et tee ruokaa, et pyykkää, et harrasta seksiä. Vetoat vain kaikkiin kipuihin, masennukseen ja hermoromahdukseen.  

Hän alkaa katsella uutta uhria.

Vierailija
32/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten olisi ulosmuutto turvakodin kautta?

Mulla on nyt se oma asunto. Se on mun turvapaikka nyt. Olettaa vaan että tulen kotiin "toipumisajaksi". Puhuu siitä selvyytenä. 

Ap

Ap

Vierailija
33/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä tarjoat hänelle vielä liikaa palveluita. Muutu mitäänsanomattomaksi tai riesaksi niin hän haluaa itse sinusta eroon. Et tee ruokaa, et pyykkää, et harrasta seksiä. Vetoat vain kaikkiin kipuihin, masennukseen ja hermoromahdukseen.  

Ap kirjoitti hankkineensa asunnon. Nyt vain järjestämään tavaroiden haku ja asunnon myynti. Sehän menee sitten varmaan oikeuden kautta, kun ex on hankala. 

Vierailija
34/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa muuten poliisilta voi pyytää apua tavaroiden hakemista varten ja poliisi jopa ohjeistaa tämän avun pyytämiseen hyvin matalalla kynnyksellä.

Miksi poliisi tulisi avuksi ? Siksikö että aloittaja ei muuttaisikaan vain jäisi ? Eikö aikuinen osaa tehdä itse omia päätöksiä ? Ei poliisi sille mahda mitään ettei aikuinen saa suutaan auki 

Vierailija
35/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha joo täpit kaikki täyttyy jo. Mutta ei näe elämäänsä ilman kuuntelijaa jatkuvalle puhetulvalle ja sen täytyy jostain syystä olla minä. Ei ole edes seurustellut kenenkään muun kanssa ennen minua. Säälin jo valmiiksi seuraavaa. Olettaa että terapian jälkeen suoriudun taas kaikesta mainitusta ja jaksan kaikenmaailman ränttejä ja tunnekuohuja.

Ap

Vierailija
36/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys vai asumistukileikkaus?

Vierailija
37/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti hankkineensa asunnon. Nyt vain järjestämään tavaroiden haku ja asunnon myynti. Sehän menee sitten varmaan oikeuden kautta, kun ex on hankala. 

No mitä tylsempi kuva ap:stä hänelle jää, sitä vähemmän hän jaksaa ahdistella. 

Ap, sun on pakko jossain vaiheessa piirtää selkeä raja. Eli kun olet uudessa kodissasi sanot ihan suoraan, että tämä oli tässä. Ja kun eksä pommittaa puheluin tai viestein, et vastaa. Nollakontakti. Asunnon myynti on ainoa.

Olen ollut samassa tilanteessa. Luonnevikainen eksä venytti asunnon myyntiä joitain kuukausia. Pommitti viesteillä. Vastasin yhden aan kerran ja se viesti kuului, että hän voi vapaasti lähettää niin paljon viestejä kuin haluaa, mutta tämä on ainoa vastaus, jonka hän tulee saamaan. Tämän jälkeen en vastaa enää. Kyllä ne viestit sitten loppuivat, kun oli vetänyt ensin kaikista naruista.

Vierailija
38/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha joo täpit kaikki täyttyy jo. Mutta ei näe elämäänsä ilman kuuntelijaa jatkuvalle puhetulvalle ja sen täytyy jostain syystä olla minä. Ei ole edes seurustellut kenenkään muun kanssa ennen minua. Säälin jo valmiiksi seuraavaa. Olettaa että terapian jälkeen suoriudun taas kaikesta mainitusta ja jaksan kaikenmaailman ränttejä ja tunnekuohuja.

Ap

Lopeta se kuuntelukin. Puuhailet omiasi. 

Vierailija
39/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnevikainen eksä alkoi heti kiinnostua selvittämään asioita, kun jätin hänet. Totesin, että se juna odotti sinua pitkään pysäkillä, mutta nyt se on myöhäistä.

Vierailija
40/75 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lopeta se kuuntelukin. Puuhailet omiasi. 

Soittelee pitkiä puheluita ilman kunnon sisältöä. Nekin ahdistavat niin, että jälkikäteen ei tahdo pysyä edes teekuppi kädessä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän