Päälle 60v äiti ei halua enää poistua juuri kotoa?
Muistan kun hän vielä oli 50-58v niin kävimme esim yhdessä kirpputoreilla, kahviloissa, hän lähti myös joskus reissuun. Nyt ei lähde enää edes kahvilaan vaikka sanon että maksan. Eikä kirpputoreille. Olen huomannut, että hänen mieliala on alkanut alentua, on säikky ja vaikuttaa yksinäiseltä. Hänellä ei ole juuri läheisiä ystäviä, ainoastaan naapureita ja neki vaihtuu vähän väliä. Onko normaalia, että vähän päälle 60v ei halua käydä enää uusissa paikoissa?
Kommentit (440)
Vierailija kirjoitti:
Ylihuolehtiminen on itsensä tehostamista. Kai se mutsis osaa puhua???
Asiaa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. En jaksanut lukea kaikkia kommentteja. En ole siis koskaan pakottanut äitiäni "paikkoihin. " Hän usein itse pyysi minua esim kahvilaan, tai museoon tai vaikkapa että käytäisiin kiertelemässä kirpputoreja. En ole ollut mikään "riippakivi" niinkuin täällä väitetään, minulla on omat ystävät, työ ja mies. Äitini ei ole paras ystäväni. Ei tässä muusta ollut kyse kuin siitä,että olen huomannut äidin käytöksesssä viimevuosina eroa ja siksi kysyin huolissani. En tiedä miksi täällä alettiin minua pommittaa, että olen joku kamala tytär jos nyt olin huolissani.
Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä äitisi ehdotti sinulle em asioita, koska oletti, että mieluummin teet hänen kanssaan jotain sellaista kuin tulet vain hänen luokseen kahville? Toisaalta kiinnosti muakin vielä vähän päälle viiskymppisenä kierrellä kirpputoreja, koska keräilin kaikenlaista r
Tämä, ihan kuin minun kirjoittamani. Nyt olen 73v, ei todelllakaan kiinnosta lähteä ravaamaan kauppakeskuksiin. Siellä ei ole mitään, mitä raahaisin kotiini. Meillä on kaunis siisti koti . Yllättävän paljon olen saanut myytyä torissa, ihan huvikseni. Ei ole pikkurahan puutetta kylläkään. Harrasta nettiostoksia jos jotain tarvitsemme. Helppoa ja edullista, koska hallitsen erittäin hyvin nettiasiat. Välillä vaikuttaa mettä olen paremmin kartalla ,kuin lukeneet lapseni.( heillä työ , perhe ja harrastukset vie energiaa).
Mukava olla tällainen introvertti. Miks lähtisin jonnekin kahvilaan kahville,,, ulos syömää,,, todella harvoin. Tuossa taannoin kävimme, piti olla hyvä paikka, ei ollut ei.
Se on kuulkaas niin,että tällä iällä uskaltaa sanoa ei, jos joku juttu ei nappaa.
Kyllä reipastelu ulkona ja kuntosali kylläkin kutsuu.
Ihan kuin olisin lukenut samanlaisen ketjun aiemmin. Jopa kommenteissa samoja juttuja. Outoa.
Mun äiti on samanlainen ja todennut syyksi, että nykymaailma on liian pelottava. Ja oikeassahan hän on. Kyllä minäkin parhaiten kotona viihdyn.
Vierailija kirjoitti:
Mäki oon tosi sairas kun viihdyn kotosalla, oon 71...
Kyllä. Lääkkeet, huoli-ilmoitus, hätääntyminen, säätäminen! Kaikki tämä käyntiin nyt!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa nyt ketjun aloittaja.
Kun aikansa ravaa reissuissa, kuppiloissa ja kirppiksillä, niin lopulta ne ei enää kiinnosta.
Äikäs ihminen ei haali enää rojua nurkkiinsa. Sillä on jo liikaakin tavaraa. Mieluummin karsii niitä pois kuin hankkii lisää.
Matkustelu ei nappaa kun on tarpeeksi matkustellut.
Kuppilat on tullut kierreltyä.
Miksi et hyväksy tätä? Sä etsit typeriä syitä. Sinä tässä oot vailla kaveria äidistäsi, etkä kestä sitä, että häntä ei kiinnosta.
Ei se tarkoita että ap on "kaveria vailla" jos hän haluaisi viettää aikaa oman äitinsä kanssa. Pitäisi olla normaalia haluta edes joskus tehdä jotain rakkaiden ja lähimmäisten kanssa, eikä vain kyhjöttää kotona ja eristäytyä elämästä ja maailmasta täysin, tuijottaa telkkaria ja pitää sitä tärkeämpänå mitä jossain tyhjänpäiväisessä saippuaoopparassa tapahtui tai uutisten katsomista kolmanteen kertaan påivässä sen sijaan että kävisi edes kävelyllä tai harrastaisi jotain.
Minusta on surullista jos ihminen elää noin kapeaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Täs tarttee nyt ihmiset kaikkien ryhtyä kotikutoisiksi lanttutohtoreiksi,
ja ryhtyä diagnosoimaan yli 6-kymppisiä ihmisiä, mikäli he eivät
-ravaa kahviloissa pentujensa kanssa
- kierrä pölyisiä kirppareita räkänokkiensa kanssa
Ja sinäkin siellä taloseriffi oot varmaan huomannut jonkun 6-kymppisen, joka ei enää käy entiseen malliin humputtelemassa. Tästä on syytä huolestua, koska vika voi olla tosi paha ja vaatii vähintään intervention.
Touché!
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on samanlainen ja todennut syyksi, että nykymaailma on liian pelottava. Ja oikeassahan hän on. Kyllä minäkin parhaiten kotona viihdyn.
Ainakin pääkaupunkiseudulla. Valitsen kodin joka kerta kun edes ajattelen narkkimetroa ja värinää kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täs tarttee nyt ihmiset kaikkien ryhtyä kotikutoisiksi lanttutohtoreiksi,
ja ryhtyä diagnosoimaan yli 6-kymppisiä ihmisiä, mikäli he eivät
-ravaa kahviloissa pentujensa kanssa
- kierrä pölyisiä kirppareita räkänokkiensa kanssa
Ja sinäkin siellä taloseriffi oot varmaan huomannut jonkun 6-kymppisen, joka ei enää käy entiseen malliin humputtelemassa. Tästä on syytä huolestua, koska vika voi olla tosi paha ja vaatii vähintään intervention.
Touché!
PARAS VASTAUS ON TÄMÄ.
Minä olen kuusikymppinen, enkä todellakaan laita rahojani kahviloihin tai haiseviin kirppiksiin! Niinä kuukausina joina ostan paikallisliikenteen kuukausikortin, seuraan tiiviisti markettien ja muiden liikkeiden kahvitarjoiluja ja päräytän niihin! Tälläkin viikolla sain kahdet kahvit: yhdet laskiaispullalla ja toiset runebergin tortulla - käytännössä kauppareissun hinnalla!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuusikymppinen, enkä todellakaan laita rahojani kahviloihin tai haiseviin kirppiksiin! Niinä kuukausina joina ostan paikallisliikenteen kuukausikortin, seuraan tiiviisti markettien ja muiden liikkeiden kahvitarjoiluja ja päräytän niihin! Tälläkin viikolla sain kahdet kahvit: yhdet laskiaispullalla ja toiset runebergin tortulla - käytännössä kauppareissun hinnalla!
Ei ämpäriä irronnut?
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama meininki. Nettikirppikseltä olen tehnyt ostoksia jos jotain olen tarvinnut viime vuosina.
Tavallisilla kirpareilla en halua käydä. En myöskään mene kahviloihin. Kotona saan mieleistäni purtavaa kahvin kanssa. Aamukahvin jälkeen en välttis enää kahvittele.
Saa kai sitä ihminen tapojansa muuttaa. Ap pentu on vaan kaavoihinsa kangistunut ja kerjää sympatiapisteitä tyhjää toimittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin parhautta ja söpöä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 43v enkä halua poistua kotoa kun pakon edessä kauppaan.
Nykyisillä hinnoilla kaupassa ei tarvitsisi käydä useammin kuin kerta puoleen vuoteen. Mutta liikkua pitää, ei saa jäädä himaan loikoilee.
Kyllä mä liikun vaikken kotoa poistu. Ei kotoa poistuminen tarkoita että ei käy ulkona. Ulkoilla voi katsos omilla mailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä monet naiset yleensä lukittautuvat kotiin, kun 60v on ylitetty.
Syystä että VIHDOINKIN kotona saa olla rauhassa ja tehdä mitä huvittaa, ei tarvitse hyysätä ja paapoa muita. Lapset maailmalla, puoliso kuollut tai erottu. Elämän rauhallisinta aikaa. Aikaa josta on haaveiltu ehkä jo vuosikymmeniä.
Miksi sitten teit lapsia, jos et tykännyt paapoa tai hyysätä ketään? En kyllä ihan ymmärrä.
Aikansa kutakin.
Mäki oon tosi sairas kun viihdyn kotosalla, oon 71...