Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päälle 60v äiti ei halua enää poistua juuri kotoa?

Vierailija
06.02.2025 |

Muistan kun hän vielä oli 50-58v niin kävimme esim yhdessä kirpputoreilla, kahviloissa, hän lähti myös joskus reissuun. Nyt ei lähde enää edes kahvilaan vaikka sanon että maksan. Eikä kirpputoreille. Olen huomannut, että hänen mieliala on alkanut alentua, on säikky ja vaikuttaa yksinäiseltä. Hänellä ei ole juuri läheisiä ystäviä, ainoastaan naapureita ja neki vaihtuu vähän väliä. Onko normaalia, että vähän päälle 60v ei halua käydä enää uusissa paikoissa?

Kommentit (440)

Vierailija
281/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeys on taitolaji. Anna sen mutsis elää ja elä itse myös.

Anteeksi, mutta mikä ap:n aloituksessa oli ilkeää? Hänhän oli vain huolissaan äidistään.

Vastaajien, pölhö.

Vierailija
282/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, elossa kumminkin. Puhukaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. En jaksanut lukea kaikkia kommentteja. En ole siis koskaan pakottanut äitiäni "paikkoihin. " Hän usein itse pyysi minua esim kahvilaan, tai museoon tai vaikkapa että käytäisiin kiertelemässä kirpputoreja. En ole ollut mikään "riippakivi" niinkuin täällä väitetään, minulla on omat ystävät, työ ja mies. Äitini ei ole paras ystäväni. Ei tässä muusta ollut kyse kuin siitä,että olen huomannut äidin käytöksesssä viimevuosina eroa ja siksi kysyin huolissani. En tiedä miksi täällä alettiin minua pommittaa, että olen joku kamala tytär jos nyt olin huolissani. 

Vierailija
284/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, elossa kumminkin. Puhukaa...

Äiti haluaa nyt hajurakoa pikkupikkutakiaispalloon.

Vierailija
285/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vitusta me tiedetään! Hoida itse pääs kuntoon.

Vierailija
286/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olen 60v ja minulla on työelämää jäljellä vielä 5-6 vuotta riippuen siitä, kumman eläkeiän valitse.

Miksi äitisi ei ole töissä 

Hänellä on ollut mt ongelmia, mutta ne pitäisi olla hoidossa nyt (lääkitys)

Ei oo hoidossa, jos kerran on kämppäänsä linnoittautunut, eikä halua liikkua missään, lähteä mihinkään. Keksii vaan tekosyitä olla lähtemättä. Lääkitys ei toimi enää, mt-ongelmat pahentuneet. Hae nyt äkkiä apua äidillesi, kohta se on ihan erakko ja makaa kotona perse homeessa. Pian on mennyt joku kolme vuotta, että ei muuta oo kuin himassa ollut. Uusimmat naapurit eivät edes tiedä, että hän asuu siinä talossa. Ei kai, jos ei ole edes pihalla käynyt kolmeen vuoteen. Apua nyt ihmiselle.

Aloit

Kun aloituksessa mainitaan selvällä suomen kielellä, että ei halua lähteä edes kahville, niin eikö siitä silloin välity juuri se kuva, ettei ihminen liiku ollenkaan. Paitsi tietysti kotonaan. Kun ei halua lähteä EDES kahville. Ja toi sun lapsellinen heitto: "mene hoitoon" oli ihan turhaa autistiulinaa.😃

Vierailija
287/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. En jaksanut lukea kaikkia kommentteja. En ole siis koskaan pakottanut äitiäni "paikkoihin. " Hän usein itse pyysi minua esim kahvilaan, tai museoon tai vaikkapa että käytäisiin kiertelemässä kirpputoreja. En ole ollut mikään "riippakivi" niinkuin täällä väitetään, minulla on omat ystävät, työ ja mies. Äitini ei ole paras ystäväni. Ei tässä muusta ollut kyse kuin siitä,että olen huomannut äidin käytöksesssä viimevuosina eroa ja siksi kysyin huolissani. En tiedä miksi täällä alettiin minua pommittaa, että olen joku kamala tytär jos nyt olin huolissani. 

Ap, en ymmärrä mikä viharyöppy täällä jyllää, ellet sitten tee samaa aloitusta yhä uudelleen...???

En ole nähnyt

Joten: ymmärrän hyvin huolesi :)

Vierailija
288/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 43v enkä halua poistua kotoa kun pakon edessä kauppaan. 

Vierailija
289/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tiedä, emme tunne teitä.

Vierailija
290/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on pään sisällä, ei ulkopuolella.

Vierailija
291/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, ap tekee sinusta varmasti huoli-ilmon 🙄 Onko tämä muuttunutta käytöstä, vai oletko aina ollut hikikomori?

Vierailija
292/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun aloituksessa mainitaan selvällä suomen kielellä, että ei halua lähteä edes kahville, niin eikö siitä silloin välity juuri se kuva, ettei ihminen liiku ollenkaan. Paitsi tietysti kotonaan. Kun ei halua lähteä EDES kahville. Ja toi sun lapsellinen heitto: "mene hoitoon" oli ihan turhaa autistiulinaa.😃"

Ei välity muille sellainen kuva, että hän ei liiku ollenkaan. Se on sinun luulosi. Mee hoitoon.

Vierailija
293/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin joku daiju??????

Vierailija
294/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. En jaksanut lukea kaikkia kommentteja. En ole siis koskaan pakottanut äitiäni "paikkoihin. " Hän usein itse pyysi minua esim kahvilaan, tai museoon tai vaikkapa että käytäisiin kiertelemässä kirpputoreja. En ole ollut mikään "riippakivi" niinkuin täällä väitetään, minulla on omat ystävät, työ ja mies. Äitini ei ole paras ystäväni. Ei tässä muusta ollut kyse kuin siitä,että olen huomannut äidin käytöksesssä viimevuosina eroa ja siksi kysyin huolissani. En tiedä miksi täällä alettiin minua pommittaa, että olen joku kamala tytär jos nyt olin huolissani

Täällä ns komerosukupolvi täyttää päivänsä ilkeilemällä, sitähän tää av on mitä suurimmassa määrin. Jos tilanne heikkenee oleellisesti voinet tehdä hioli-ilmoituksen.

Vierailija
295/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap etkö saa muuta seuraa? Taidat olla siitä enemmän huolissasi kun et saa ketään mukaasi, ja mielesi tekisi mennä seuran kaa kahvilaan.

Ota sun kumppani messiin.

Mulla on ystäviä ja kumppanit ja mies ja käyn paikoissa. Hassua että tämä keskustelu siirtyi minuun, kun olin huolisani äidistäni mutta mitäpä voi odottaa vauva palstalta. Näkemiin

Miksi sinä ap Et roudaa isääsi minnekään?

Edelleenkään en ole pakottanut äitiäni minnekään, olen ystävällisesti kysynyt lähtiiskö esim kahville joskus.

Ehkäpä hänellä ei ole rahaa mutta ei kehtaa sanoa sitä. 

Vierailija
296/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Let it Be.

Vierailija
297/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuo huolehtiminen. Aikuiset kyl pärjää itse. Teet itsestäsi pelleä.

Vierailija
298/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuo huolehtiminen. Aikuiset kyl pärjää itse. Teet itsestäsi pelleä.

Miksei läheisistä saa huolehtia? :/

Vierailija
299/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap etkö saa muuta seuraa? Taidat olla siitä enemmän huolissasi kun et saa ketään mukaasi, ja mielesi tekisi mennä seuran kaa kahvilaan.

Ota sun kumppani messiin.

Mulla on ystäviä ja kumppanit ja mies ja käyn paikoissa. Hassua että tämä keskustelu siirtyi minuun, kun olin huolisani äidistäni mutta mitäpä voi odottaa vauva palstalta. Näkemiin

Miksi sinä ap Et roudaa isääsi minnekään?

Edelleenkään en ole pakottanut äitiäni minnekään, olen ystävällisesti kysynyt lähtiiskö esim kahville joskus.

Ehkäpä hänellä ei ole rahaa mutta ei kehtaa sanoa sitä. 

Se ei jaksa sun seuraa...

Vierailija
300/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin joku daiju??????

Miksi nimittelet? Kerrotko mihin mun pitäis mennä?