Päälle 60v äiti ei halua enää poistua juuri kotoa?
Muistan kun hän vielä oli 50-58v niin kävimme esim yhdessä kirpputoreilla, kahviloissa, hän lähti myös joskus reissuun. Nyt ei lähde enää edes kahvilaan vaikka sanon että maksan. Eikä kirpputoreille. Olen huomannut, että hänen mieliala on alkanut alentua, on säikky ja vaikuttaa yksinäiseltä. Hänellä ei ole juuri läheisiä ystäviä, ainoastaan naapureita ja neki vaihtuu vähän väliä. Onko normaalia, että vähän päälle 60v ei halua käydä enää uusissa paikoissa?
Kommentit (440)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä monet naiset yleensä lukittautuvat kotiin, kun 60v on ylitetty.
Syystä että VIHDOINKIN kotona saa olla rauhassa ja tehdä mitä huvittaa, ei tarvitse hyysätä ja paapoa muita. Lapset maailmalla, puoliso kuollut tai erottu. Elämän rauhallisinta aikaa. Aikaa josta on haaveiltu ehkä jo vuosikymmeniä.
Miksi sitten teit lapsia, jos et tykännyt paapoa tai hyysätä ketään? En kyllä ihan ymmärrä.
No et näytä ymmärtävän. Halusin lapsia ja mielellään heidät hoidin ja kasvatin. Mutta vihdoinkin saan keskittyä itseeni ja toteuttaa omia toiveita. Mutta ymmärrän että sinä et ymmärrä. Se vaatii kokemusta ja ikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syystä että VIHDOINKIN kotona saa olla rauhassa ja tehdä mitä huvittaa, ei tarvitse hyysätä ja paapoa muita. Lapset maailmalla, puoliso kuollut tai erottu. Elämän rauhallisinta aikaa. Aikaa josta on haaveiltu ehkä jo vuosikymmeniä.
Miksi sitten teit lapsia, jos et tykännyt paapoa tai hyysätä ketään? En kyllä ihan ymmärrä.
No et näytä ymmärtävän. Halusin lapsia ja mielellään heidät hoidin ja kasvatin. Mutta vihdoinkin saan keskittyä itseeni ja toteuttaa omia toiveita. Mutta ymmärrän että sinä et ymmärrä. Se vaatii kokemusta ja ikää.
Miten niin mielelään, jos kerta se oli paapomista ja uuvuit siitä?
Niinhän se on kun ikää jo 60 ja rapiat, niin käytös muuttuu väistämättä verrattuna siihen käyttäytymiseen kun oli nuorempi.
Tämä pitää vaan äitin pikkumussukkojen hyväksyä.
Ilkeys on taitolaji. Anna sen mutsis elää ja elä itse myös.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on kun ikää jo 60 ja rapiat, niin käytös muuttuu väistämättä verrattuna siihen käyttäytymiseen kun oli nuorempi.
Mikä ap:n aloituksessa oli ilkeää?
Joku viihtyy ja haluaa olla eniten kotona Joillakin joku sairaus voi tehdä että on huononpi mihinkään lähtemään. Tietysti jos ihminen muuttu lyhyessä ajassa ihan erilaiseksi alkaa miettimään onko joku asia mikä sen aiheuttaa Itse olen aina ollu enemmän kotona viihtyvä Kaupassa ja lasten luona käyn ja kirjastossa Joskus lasten kanssa kaupungilla ja kun käydään vaikka kahvilla tai joskus syömässä en ole tottunut jouten istumaan ja juttelemaan Lähdetään kun on syöty ja juotu
Vierailija kirjoitti:
Ilkeys on taitolaji. Anna sen mutsis elää ja elä itse myös.
Anteeksi, mutta mikä ap:n aloituksessa oli ilkeää? Hänhän oli vain huolissaan äidistään.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen 60v ja minulla on työelämää jäljellä vielä 5-6 vuotta riippuen siitä, kumman eläkeiän valitse.
Miksi äitisi ei ole töissä
Vieläkö sitä tarvii tämmöisenä aikana ihmetellä, että miksi joku ei ole töissä. Kyllä tässä kohtaa pitäisi olla jo syyt selvät, miksi toiset käy töissä ja loput eivät käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta äiti saa pommittaa pikkumussukkaansa miten tahtoo. Tuo kaupasta sitä ja tätä. vaikka ompi terveeet jalat itsellään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin mielelään,
Siten niin kun niin todettiin. Veeti kysele sun äityliltä nää asiat kun oot niin traumainen
Vierailija kirjoitti:
Ei halua poistua juuri kotoa eikä ole juuri läheisiä ystäviä. Sitähän sä juuri kysyit.
A p sanoi että on äitinsä ainoa läheinne
Vierailija kirjoitti:
No ei ole normaalia. Yleensä 60-vuotiaat on vielä työelämässä ja harrastavat asioita. Itse olen 61, ja hyvin aktiivinen. Matkustan yksin ulkomailla usean kerran vuodessa, käyn kulttuuritapahtumissa ja tapaan ihmisiä.
Nykyään on nuorempia, joista puhutaan komero sukupolvena eli ovat vain kotona.
Työttömällä ei ole rahaa lähteä mihinkään ja jokusen vuoden päästä ei enää jaksa eikä halua lähteä mihinkään kotoa. Edes 40-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen 60v ja minulla on työelämää jäljellä vielä 5-6 vuotta riippuen siitä, kumman eläkeiän valitse.
Miksi äitisi ei ole töissä
Hänellä on ollut mt ongelmia, mutta ne pitäisi olla hoidossa nyt (lääkitys)
Ei oo hoidossa, jos kerran on kämppäänsä linnoittautunut, eikä halua liikkua missään, lähteä mihinkään. Keksii vaan tekosyitä olla lähtemättä. Lääkitys ei toimi enää, mt-ongelmat pahentuneet. Hae nyt äkkiä apua äidillesi, kohta se on ihan erakko ja makaa kotona perse homeessa. Pian on mennyt joku kolme vuotta, että ei muuta oo kuin himassa ollut. Uusimmat naapurit eivät edes tiedä, että hän asuu siinä talossa. Ei kai, jos ei ole edes pihalla käynyt kolmeen vuoteen. Apua nyt ihmiselle.
Mikä
Arvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n aloituksessa oli ilkeää?
Taas sekoilet. Lukeeko tossa kommentissa niin?
...ja älykkyysosamäärä oli mikä????????????
asentohuimaus ym pahoinvointi kohtaukset ikääntyneillä, voi aiheuttaa tuota myös, kysele terveysasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta äiti saa pommittaa pikkumussukkaansa miten tahtoo. Tuo kaupasta sitä ja tätä. vaikka ompi terveeet jalat itsellään!
Aloituksessa ei lue noin. Toi on sun oma ongelma joka ei ole tämän keskustelun aiheena.
Äiteellä on nyt uudet kuviot ja säpinää ikäisensä kanssa.
Äippä ei kerkeä ravata pennun kanssa iänikuisissa kuppiloissa ja kirppareilla.