Päälle 60v äiti ei halua enää poistua juuri kotoa?
Muistan kun hän vielä oli 50-58v niin kävimme esim yhdessä kirpputoreilla, kahviloissa, hän lähti myös joskus reissuun. Nyt ei lähde enää edes kahvilaan vaikka sanon että maksan. Eikä kirpputoreille. Olen huomannut, että hänen mieliala on alkanut alentua, on säikky ja vaikuttaa yksinäiseltä. Hänellä ei ole juuri läheisiä ystäviä, ainoastaan naapureita ja neki vaihtuu vähän väliä. Onko normaalia, että vähän päälle 60v ei halua käydä enää uusissa paikoissa?
Kommentit (440)
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tytär roikkuu mutsissansa?
Sillä ei ole omia ystäviä.
Onks sil mutsilla frendejä? Onks sulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäis?
Kuuskymppinen on vielä nuori, pitäisi edes liikkua ulkona, kävellä portaita. Tuota menoa romahduttaa fyysisen kuntonsa. N70+
Kotona voi voimistella!
Raitis ilma on myös tarpeen !
Onko äidilläsi värkki ja anaali hyvin tarkastettu? Ties vaikka sieltä lyötyisi ratkaisu äitisi ongelmaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäis?
Kuuskymppinen on vielä nuori, pitäisi edes liikkua ulkona, kävellä portaita. Tuota menoa romahduttaa fyysisen kuntonsa. N70+
Pitäiskö sun pitää nuo sun ehdottomuutesi ihan itselläsi. Tuota menoa romahdutat mielenterveytesi.
Aloituksessa ei väitetty, että tää esimerkkimutsi ei liiku ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä monet naiset yleensä lukittautuvat kotiin, kun 60v on ylitetty.
Syystä että VIHDOINKIN kotona saa olla rauhassa ja tehdä mitä huvittaa, ei tarvitse hyysätä ja paapoa muita. Lapset maailmalla, puoliso kuollut tai erottu. Elämän rauhallisinta aikaa. Aikaa josta on haaveiltu ehkä jo vuosikymmeniä.
Monesti juuri näin. Itse olen aina ajatellut, että kaikelle on aikansa. Nuorena tuli pyörittyä kyllästymiseen asti Helsingin yöelämässä. Kun se alkoi maistua puulta, oli lasten vuoro. Pikkulapsiaika, koululaisten aika, teinien aika ja sitten aika, kun lapset aikuistuivat. Sitten vielä puserretaan työelämässä niin, että saadaan sen verran hyvä eläke, että sillä tulee mukavasti toimeen. Ja kun vihdoin tulee aika sanoa työnantajalle hasta la vista, voi alkaa elämään taas kerran jotain erilaista elämänvaihetta. Jos hyvin käy, mihinkään elämänvvaiheeseen ei kuulu iäkkäistä vanhemmista huolehtimista. Mulla ei käynyt niin hyvin eikä ole käynyt vieläkään, mutta nyt sentään vähän helpompaa kuin vielä vuosi sitten. Mun uusin intohimoni on katsella historiadokumentteja sekä kuunnella podcasteja tieteestä. Kunhan saan pyristeltyä itseni irti vielä työelämästä, alkaa taas uusi ajanjakso elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen 60v ja minulla on työelämää jäljellä vielä 5-6 vuotta riippuen siitä, kumman eläkeiän valitse.
Miksi äitisi ei ole töissä
Hänellä on ollut mt ongelmia, mutta ne pitäisi olla hoidossa nyt (lääkitys)
Ei oo hoidossa, jos kerran on kämppäänsä linnoittautunut, eikä halua liikkua missään, lähteä mihinkään. Keksii vaan tekosyitä olla lähtemättä. Lääkitys ei toimi enää, mt-ongelmat pahentuneet. Hae nyt äkkiä apua äidillesi, kohta se on ihan erakko ja makaa kotona perse homeessa. Pian on mennyt joku kolme vuotta, että ei muuta oo kuin himassa ollut. Uusimmat naapurit eivät edes tiedä, että hän asuu siinä talossa. Ei kai, jos ei ole edes pihalla käynyt kolmeen vuoteen. Apua nyt ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäis?
Kotona voi voimistella!
Silloin avataan ikkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syystä että VIHDOINKIN kotona saa olla rauhassa ja tehdä mitä huvittaa, ei tarvitse hyysätä ja paapoa muita. Lapset maailmalla, puoliso kuollut tai erottu. Elämän rauhallisinta aikaa. Aikaa josta on haaveiltu ehkä jo vuosikymmeniä.
Eiks tuo oo aika surullista, että koko elämä hukattu siihen että tehty miten muut haluaa??
Perhe-elämä aika usein vaatii joustoa omista haaveista.
Vierailija kirjoitti:
Olen 61v. Viihdyn yksin kotona. Kerran päivässä käyn jossain, keskustassa tai metsäsässä. Paljon harrastuksia joita teen yksin. On lemmikkejä ja joitain ystäviä. Elämä aika samanlaista kuin 40-50v. Onneksi ei lapsia eikä miestä arvostelemassa elämäntapaani.
Hienoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen 60v ja minulla on työelämää jäljellä vielä 5-6 vuotta riippuen siitä, kumman eläkeiän valitse.
Ei oo hoidossa, jos kerran on kämppäänsä linnoittautunut, eikä halua liikkua missään, lähteä mihinkään. Keksii vaan tekosyitä olla lähtemättä. Lääkitys ei toimi enää, mt-ongelmat pahentuneet. Hae nyt äkkiä apua äidillesi, kohta se on ihan erakko ja makaa kotona perse homeessa. Pian on mennyt joku kolme vuotta, että ei muuta oo kuin himassa ollut. Uusimmat naapurit eivät edes tiedä, että hän asuu siinä talossa. Ei kai, jos ei ole edes pihalla käynyt kolmeen vuoteen. Apua nyt ihmiselle.
Aloittaja ei väittänyt, että äiti ei liiku ollenkaan missään. Sun mielikuvitus lähti laukalle. Mee hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks tuo oo aika surullista, että koko elämä hukattu siihen että tehty miten muut haluaa??
Miten niin tehty mitä muut haluaa? Minä halusin lapsia ja perheen. Ne nyt vaan vievät reilusti aikaa omilta harrastuksilta (joka on se henkireikä), etenkin kun eksä heittäytyi yhdeksi lapsista. Eron jälkeen työmäärä onneksi vähän helpotti kun oli yksi lapsi vähemmän. Nyt on kasvatusurakka tehty ja saa keskittyä harrastuksiin. Ei lasten ollessa pieniä voinut ottaa ja sulkeutua lukemaan päiväksi kirjaa. Nyt voin, puhelin äänettömälle, ovi lukkoon ja kirja käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheata. Oon tehnyt oman pääni mukaan aina asiat.
Enkä äidilläsi on joku nuori mustaori nimeltään Abdullah 😊, siksi hän on niin väsynyt kokoajan 😁.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäis?
Kotona voi voimistella!
Tuuletamme!!!!!!!!!
Ei halua poistua juuri kotoa eikä ole juuri läheisiä ystäviä. Sitähän sä juuri kysyit.
Vierailija kirjoitti:
Enkä äidilläsi on joku nuori mustaori nimeltään Abdullah 😊, siksi hän on niin väsynyt kokoajan 😁.
No huh huh 😅 mitä menoa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tohtori sinä olet????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole normaalia. Yleensä 60-vuotiaat on vielä työelämässä ja harrastavat asioita. Itse olen 61, ja hyvin aktiivinen. Matkustan yksin ulkomailla usean kerran vuodessa, käyn kulttuuritapahtumissa ja tapaan ihmisiä.
Minä olen 66v, työelämässä edelleen enkä totisesti halua riekkua ympäriinsä nyt, kun on velaton koti ja iso puutarha. Kun 4 vuoden kuluttua jää eläkkeelle, en poistu kotoa mihinkään, tilaan ruuatkin ovelle.
Valintoja. Voisit jo nyt olla isossa puutarhassa ja velattomassa kodissa.
Miksi Miksi veetillä se kyselyikä ei tahdo mennä ohi.