Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko katsoneet mitä jopa HILLO maksaa kaupassa!

Vierailija
05.02.2025 |

3,5 - 5 euroa pienet purkit. Eikä ole mitään eksoottisia makuja, ihan vadelmaa jne. 70 % sokeria kaikissa. 

Kommentit (208)

Vierailija
141/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu kun työssä käyvät hyvätuloiset tekevät hillonsa itse ja köyhät ostaa valmiina ja valittaa että on kallista.

Ihan tiedoksi että hillojen keittely EI todellakaan ole nykyaikaa. Kenellä edes on hillopurkkeja ja jaksaa niitä kuumennella ja desinfioida. 

Keittoaika on 10 minuuttia. Käytän kaupan valmiita lasipurkkeja. Kyllä on nykyaikaa mutta ei uusavuttomille. Kysy kuinka moni kokki syö kaupan sokerimössöhilloa.

Samalla kun keität hillon niin desifioit purkit.

Vierailija
142/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuliskohan halvemmaks ostaa pakastemarjoja ja hillosokeria ja tehdä ite

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu kun työssä käyvät hyvätuloiset tekevät hillonsa itse ja köyhät ostaa valmiina ja valittaa että on kallista.

Ai hyvätuloiset yritysjohtajattaret keittelee 15 litran kattiloissa keräämiään villivadelmia? 🤣

Itseasiassa kyllä. Kuivattavat villiyrttejä teetä varten ja hätistelevät hyttysiä mustikkametsässä. Lasten kanssa leipovat sitten talvella mustikkapiirakka omista marjoista.

Se on sitä laadukasta elämää, jota ei voi saada rahalla, mutta jonka voi saavuttaa, kun alkaa ymmärtää, mikä on arvokasta.

Sori vaan mutta Italiassa ei poimita mustikoita ja siellä yritysjohtajattaret lomailee. Ovat sinkkuja nimittäin. 

Italiassa? Siellähän ei ole jokaisenoikeuksia, eikä siellä edes kasva mustikat kunnolla. Niille yritysjohtajattarille voisi ruveta myymään luxusmatkoja Suomeen mustikoita ja tatteja keräämään. Brittikuninkaalliset sen sijaan myyvät hilloja, ja wannabe-kuninkaallinen Meghan myös.

Vierailija
144/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastevadelmat 1 kg 9 e

Hillosokeri 1 kg 2,60

Lisäksi pitää ostaa hillopurkit 6,95 6 kol

Sekä sähkö ja astioiden pesu ja kuumennus

Kun tarvitsen yhden purkin kirsikkahilloa kolmessa kuukaudessa. 

Vierailija
145/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilloa kuluu niin vähän vuoden aikana, että ei tunnu tuollaiset hinnat yhtään missään. Voisiko jotain konkreettisempaa huolenaihetta olla kuin hillon hinta? 

Paitsi, jos on puoliso, joka syö puuron kanssa hilloa joka päivä. Pakastin on täynnä marjoja, mutteihän ne kelpaa, eikä niistä keitetty hillo, vain kaupan lisäainesokerisotku käy.

Veetuttaa kantaa hilloa kaupasta samaan tahtiin kuin jotkut raahaa maitoa, kun en itse sitä söisi ikinä, mutta itsepä olen osani valinnut.

Vierailija
146/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuliskohan halvemmaks ostaa pakastemarjoja ja hillosokeria ja tehdä ite

Joo jos haluaa että hillossa on marjoja

Vierailija
147/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkytyin kyllä. Maksoi 4.90. Ennen on vadelmahillo ollut alle neljä euroa. 

Paljonko on sisältö painoltaan? Onko yksi kilo tai 100 grammaa? 

Vierailija
148/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksipä emme tee kaikkea itse?

HUOH!!!

Vierailija
149/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas mistä saa ostaa hapankirsikoita hilloamiseen?

Vierailija
150/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tiedoksi että hillojen keittely EI todellakaan ole nykyaikaa. Kenellä edes on hillopurkkeja ja jaksaa niitä kuumennella ja desinfioida. 

Keittoaika on 10 minuuttia. Käytän kaupan valmiita lasipurkkeja. Kyllä on nykyaikaa mutta ei uusavuttomille. Kysy kuinka moni kokki syö kaupan sokerimössöhilloa.

Kaupan kauheita sokeripommeja ovat valmiina ostetut hillot. Hillojen marmelaadien keitto on HELPPOA ja käy nopeasti ja sokerimäärän valitsee itse. Kyllä on ihan nykypäivää tehdä itse hillot ja säilöä muutakin satokauden tuotetta. Kaikki voittavat kaupan tuotteet. Vadelmahillo on hillojen aatelia. 

Vierailija
151/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastevadelmat 1 kg 9 e

Hillosokeri 1 kg 2,60

Lisäksi pitää ostaa hillopurkit 6,95 6 kol

Sekä sähkö ja astioiden pesu ja kuumennus

Kun tarvitsen yhden purkin kirsikkahilloa kolmessa kuukaudessa. 

marjoja saa kyllä pienemmissäkin pakkauksissa. tai loput voi laittaa vaikka puuron sekaan

näköjään prismassa 300g mansikoita 1,5€, 200g vadelmoja 1,85€

hillomafian tyranniaan ei tarvitse alistua

Vierailija
152/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuu itse keitettyynkin sokeria laittamaan, jos haluaa, että se säilyy. Puolukka, karpalo ja aronia säilyvät ilmankin, muttei todellakaan mansikkahillo. 

Mitä järkeä edes on keittää hilloksi, jollei laita sokeria? Suotta vain kuumentaa loputkin vitamiinit pois niistä pakastemansikoista.

Vierailija
153/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta kilo marjoja 

osta kilo hillosokeria 

keitä 10 min ja purkita 

saat 2 kg hilloa 

luksusta 

Ja niin helppoa. Toki täällä päkätetään kun ei koskaan tehdä mitään.

Kai teet myös ruisleivän, huonekalut, sähkötyöt ja laatoitukset aina itse?

Sähkötöitä lukuunottamatta kyllä. Sähkötöitä saa laillisesti tehdä vain pätevän sähköasentajan ohjauksessa ja valvonnassa, mutta 12V asennukset teen itse.

Haluaisin tehdä ruisleipää mutta pääkaupunkiseudulla ei saa karkeita ruisjauhoja mistään. Enkä nyt tarkoita niitä Raision jauhoja pikkupussissa, ne ovat luokattomia. 

Vierailija
154/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme ennen ihan aina puolukkasurvosta, koska emme halua niin paljon sokeria mitä hillossa on.

Ennen iso purkki (n 750 g) maksoi sen parikymppiä. Viimeksi kun katsoimme kaupassa hintaa: 63 Ruotsin kruunua. Tämä tähtitieteellinen hinnakorotus on syntynyt lähinnä 1-2 vuoden aikana.

Sama tietysti koskee monia muita elintarvikkeita. Ei auta muu kuin vähentää ostamista ja syömistä.

Kahvista nyt puhumattakaan.

t. Ruosu

Vierailija
155/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee halvemmaksi ostaa pakastemarjoja. Niiden kg -hinta on 10e/kg. Laittaa haarukalla muusiksi ja lisää sokeria. Hilloissa marjojen osuus on niin pieni, että niille jää kg-hintaa yli 20e. Sokeri maksaa alle euron kilo. Kilossa hilloa on sokeria 700g jonka arvo on ehkä70c,loppu hinta on marjoista.

Vierailija
156/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kauheita sokeripommeja ovat valmiina ostetut hillot. Hillojen marmelaadien keitto on HELPPOA ja käy nopeasti ja sokerimäärän valitsee itse. Kyllä on ihan nykypäivää tehdä itse hillot ja säilöä muutakin satokauden tuotetta. Kaikki voittava

Kerropa ensin mistä saan niitä hapankirsikoita tai Morello-kirsikoita????

Vierailija
157/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dronningholmissa näyttää olevan 46% sokeria. Itse tehtyyn hilloon tulee ohjeen mukaan tehtynä 50% sokeria.

On totta, että kaupan hillot ovat mielipuolisen kalliita, mutta toisaalta ei kai niitä loputtomasti kulu.

Ohjeita on monenlaisia. Vuosikausia teen isot määrät hilloja eikä niihin tule sokeria kuin kiloon hedelmää/marjaa 300 g sokeria. 

Vierailija
158/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillon idea on että siinä on sokeria. Eli olkaa hyvä ja menkää valittamaan sokerista jonnekin soijarouhekeskusteluun. 

Vierailija
159/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee halvemmaksi ostaa pakastemarjoja. Niiden kg -hinta on 10e/kg. Laittaa haarukalla muusiksi ja lisää sokeria. Hilloissa marjojen osuus on niin pieni, että niille jää kg-hintaa yli 20e. Sokeri maksaa alle euron kilo. Kilossa hilloa on sokeria 700g jonka arvo on ehkä70c,loppu hinta on marjoista.

joku 60% vissiin pitää olla vähintään sokeria että säilyy. kaupassa näkee myytävän vähempisokerisiakin hilloja mutta niiden koostumus on erilainen ja ne pitäs kai käyttää parin viikon sisään avaamisesta

Vierailija
160/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaupan appelsiineistako pitäisi marmeladi tehdä? 🤣