Oletteko katsoneet mitä jopa HILLO maksaa kaupassa!
3,5 - 5 euroa pienet purkit. Eikä ole mitään eksoottisia makuja, ihan vadelmaa jne. 70 % sokeria kaikissa.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää LIDLIIN!!! Ostin ulkolaista mansikki hillova 1,79
Käyn töissä, ei tarvitse alentua syömään saksalaista prosessoitua lisäainepaskaa.
Tääh? Siellä on ihan samaa hilloa kuin K- ja S-kaupassa mutta hinta halvempi. Lisäainepaskaa...-)))?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee halvemmaksi ostaa pakastemarjoja. Niiden kg -hinta on 10e/kg. Laittaa haarukalla muusiksi ja lisää sokeria. Hilloissa marjojen osuus on niin pieni, että niille jää kg-hintaa yli 20e. Sokeri maksaa alle euron kilo. Kilossa hilloa on sokeria 700g jonka arvo on ehkä70c,loppu hinta on marjoista.
joku 60% vissiin pitää olla vähintään sokeria että säilyy. kaupassa näkee myytävän vähempisokerisiakin hilloja mutta niiden koostumus on erilainen ja ne pitäs kai käyttää parin viikon sisään avaamisesta
Homehtuvat jopa jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä facebookissa satoja ilmoituksia "hakekaa omenoita" me haettiin ja puuhellan voimin keitettiin osasta mehua ja suuri osa muuttui hilloksi. Ei lisäaineita vain vähän hillosokeria.
Hinta haku bensat noin 5km.
Mustikkaa mätäni metsään kun ei uusavuttomat osaa/viitsi tehdä itse mitään ruokansa eteen.
Blää blöö.
Ei mahdu pieneen jääkaappiin ja pakastelokeroon mitään mehuja ja purkkeja.
Ei oikeaoppisesti keitettyjä/purkitettuja hilloja mihinkään jääkaappiin tartte laittaa. Eivät ole kaupoissakaan jääkaapissa jos olet sattunut huomaamaan.
Se on ihan hyvä jotta maksaa. Diabeteskin maksaa valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Me ostimme ennen ihan aina puolukkasurvosta, koska emme halua niin paljon sokeria mitä hillossa on.
Ennen iso purkki (n 750 g) maksoi sen parikymppiä. Viimeksi kun katsoimme kaupassa hintaa: 63 Ruotsin kruunua. Tämä tähtitieteellinen hinnakorotus on syntynyt lähinnä 1-2 vuoden aikana.
Sama tietysti koskee monia muita elintarvikkeita. Ei auta muu kuin vähentää ostamista ja syömistä.
Kahvista nyt puhumattakaan.
t. Ruosu
Puolukoita sai syksyllä tarjouksesta 20e/10 kg, 2e/kg.Ne saa helposti itse survottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä facebookissa satoja ilmoituksia "hakekaa omenoita" me haettiin ja puuhellan voimin keitettiin osasta mehua ja suuri osa muuttui hilloksi. Ei lisäaineita vain vähän hillosokeria.
Hinta haku bensat noin 5km.
Mustikkaa mätäni metsään kun ei uusavuttomat osaa/viitsi tehdä itse mitään ruokansa eteen.
Blää blöö.
Ei mahdu pieneen jääkaappiin ja pakastelokeroon mitään mehuja ja purkkeja.
Ei oikeaoppisesti keitettyjä/purkitettuja hilloja mihinkään jääkaappiin tartte laittaa. Eivät ole kaupoissakaan jääkaapissa jos olet sattunut huomaamaan.
hmm niin sinne ei pitäs päästä ollenkaan bakteereita.
eli purkit on syytä desinfioida huolellisesti
marjoista kai kuolee kaikki pöpöt keittäessä. mutta sokerihan lisätään kai vasta lopuks eikä sitä enää sen jälkeen keitetä, vai keitetäänkö. siinä sokerin mukana vois tulla jotain bakteereita
itse tekisin kyllä vaan pienen satsin ja säilyttäittäisin jääkaapissa enkä sielläkään kovin pitkiä aikoja
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan hyvä jotta maksaa. Diabeteskin maksaa valtiolle.
hillo on valtakunnan vihollinen numero 1
Vierailija kirjoitti:
No oli noi kahvin hinnatkin taas nousseet..
Ja sekin on ihan hyvä ottaen huomioon miten paljon Suomessa syödään unilääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee halvemmaksi ostaa pakastemarjoja. Niiden kg -hinta on 10e/kg. Laittaa haarukalla muusiksi ja lisää sokeria. Hilloissa marjojen osuus on niin pieni, että niille jää kg-hintaa yli 20e. Sokeri maksaa alle euron kilo. Kilossa hilloa on sokeria 700g jonka arvo on ehkä70c,loppu hinta on marjoista.
joku 60% vissiin pitää olla vähintään sokeria että säilyy. kaupassa näkee myytävän vähempisokerisiakin hilloja mutta niiden koostumus on erilainen ja ne pitäs kai käyttää parin viikon sisään avaamisesta
Marjat voi säilyttää pakasteena ja survoa sita mukaa kun syö, tai pakastaa survoksen eli "hillon".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu hinnoittelun perusteella ikään kuin siltä, että marjoista olisi ollut kova pula 2024?
Ei ollut marjoista pula vaan poimijoista. Thaikut eivät päässeet maahan ja suomalaisista ei löytynyt riittävän osaavia .
Suomalaisista ei löytynyt marjaherrojen orjia.
Vierailija kirjoitti:
Mansikkahillo on kuin Oltermanni-juusto. Paskaa massoille.
Mitä vikaa Oltermannissa?
Vierailija kirjoitti:
Menkää LIDLIIN!!! Ostin ulkolaista mansikki hillova 1,79
Ulkolainen?? Tarkoitatko ulkomaalainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostimme ennen ihan aina puolukkasurvosta, koska emme halua niin paljon sokeria mitä hillossa on.
Ennen iso purkki (n 750 g) maksoi sen parikymppiä. Viimeksi kun katsoimme kaupassa hintaa: 63 Ruotsin kruunua. Tämä tähtitieteellinen hinnakorotus on syntynyt lähinnä 1-2 vuoden aikana.
Sama tietysti koskee monia muita elintarvikkeita. Ei auta muu kuin vähentää ostamista ja syömistä.
Kahvista nyt puhumattakaan.
t. Ruosu
Puolukoita sai syksyllä tarjouksesta 20e/10 kg, 2e/kg.Ne saa helposti itse survottua.
Ai saiko Helsingistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjat voi säilyttää pakasteena ja survoa sita mukaa kun syö, tai pakastaa survoksen eli "hillon".
no ei voi. jäätyneenä niitä ei voi survoa ja kuumennuksen jälkeen pitäs antaa jäähtyä. eli edellispäivänä aikasintaan voi tehdä jos seuraavana päivänä vaikka paistaa lettuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mansikkahillo on kuin Oltermanni-juusto. Paskaa massoille.
Mitä vikaa Oltermannissa?
Se ei maistu juustolle. Ei juuri millekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu kun työssä käyvät hyvätuloiset tekevät hillonsa itse ja köyhät ostaa valmiina ja valittaa että on kallista.
Ai hyvätuloiset yritysjohtajattaret keittelee 15 litran kattiloissa keräämiään villivadelmia? 🤣
15 litran kattiloissa? Sinulla oudot kuvitelmat. Olen ikäni tehnyt kaikki hillot itse, mutta en omista ainoatakaan 15 litran kattilaa. Teen useita erilaisia hilloja, kerralla korkeintaan kahdesta kilosta hedelmää/marjaa. Syksyn saapuessa kumminkin on noin 40-50 purkkia hilloja, sellaisia 200 g purkkeja. Olen ihan hyvätuloinen mutta kauppojen hilloja en osta kuten en muitakaan ylisokeroituja tuotteita.
Vieläkin odotan tietoa mistä saa hapankirsikoita hilloamiseen???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dronningholmissa näyttää olevan 46% sokeria. Itse tehtyyn hilloon tulee ohjeen mukaan tehtynä 50% sokeria.
On totta, että kaupan hillot ovat mielipuolisen kalliita, mutta toisaalta ei kai niitä loputtomasti kulu.
Itse tekee soseet pakkaseen, niin ei tarvi yhtään sokeria.
Mutta ei saa hilloa.
Kun hillon tekee hillosokerilla, se pitää purkittaa vasta jonkun aikaa jäähtyneenä. Itse olen laittanut nuo hillot Orthexin pakastepurkkeihin niin kauan, kuin tuota hillosokeria on ollut kaupan. Nopeasti syötävät jätän jääkaappiin ja loput pakastan. Pakastimessa ne säilyvät erinomaisina ikuisuuden, eli turhia tietämättömyyksiäsi sinä nyt länkytät.
Vastasitko nyt väärään viestiin?
"Itse tekee soseet pakkaseen, niin ei tarvi yhtään sokeria."
Hillosokeri on sokeria. Soseutetut marjat ilman sokeria on marjasosetta, ei hilloa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen ostin jonkun 6€ hillon. toivottavasti on hyvää. 80% marjoja etiketin mukaan
Minkä nimistä? Paljonko kuudella eurolla saa?
No oli noi kahvin hinnatkin taas nousseet..