Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko katsoneet mitä jopa HILLO maksaa kaupassa!

Vierailija
05.02.2025 |

3,5 - 5 euroa pienet purkit. Eikä ole mitään eksoottisia makuja, ihan vadelmaa jne. 70 % sokeria kaikissa. 

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu kun työssä käyvät hyvätuloiset tekevät hillonsa itse ja köyhät ostaa valmiina ja valittaa että on kallista.

Ihan tiedoksi että hillojen keittely EI todellakaan ole nykyaikaa. Kenellä edes on hillopurkkeja ja jaksaa niitä kuumennella ja desinfioida. 

Ihan tiedoksi ittellesi. Hillojen keitto ja kaikenlainen säilöminen on todellakin NYKYAIKAA kun tietää mitä esansseja, lisäaineita ja aromeita ym. moskaa teollisista valmisteista löytää, sekä se valtava määrä sokeria hilloissa. 

Vierailija
182/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu kun työssä käyvät hyvätuloiset tekevät hillonsa itse ja köyhät ostaa valmiina ja valittaa että on kallista.

Ihan tiedoksi että hillojen keittely EI todellakaan ole nykyaikaa. Kenellä edes on hillopurkkeja ja jaksaa niitä kuumennella ja desinfioida. 

Ihan tiedoksi ittellesi. Hillojen keitto ja kaikenlainen säilöminen on todellakin NYKYAIKAA kun tietää mitä esansseja, lisäaineita ja aromeita ym. moskaa teollisista valmisteista löytää, sekä se valtava määrä sokeria hilloissa. 

Hillossa on tarkoituskin olla valtava määrä sokeria. Se vähentää säilöntäaineiden tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ostimme ennen ihan aina puolukkasurvosta, koska emme halua niin paljon sokeria mitä hillossa on.

Ennen iso purkki (n 750 g) maksoi sen parikymppiä. Viimeksi kun katsoimme kaupassa hintaa: 63 Ruotsin kruunua. Tämä tähtitieteellinen hinnakorotus on syntynyt lähinnä 1-2 vuoden aikana.

Sama tietysti koskee monia muita elintarvikkeita. Ei auta muu kuin vähentää ostamista ja syömistä.

Kahvista nyt puhumattakaan.

t. Ruosu

Puolukoita sai syksyllä tarjouksesta 20e/10 kg, 2e/kg.Ne saa helposti itse survottua.

Ai saiko Helsingistä?

Sai K-kaupasta.

Vierailija
184/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ostimme ennen ihan aina puolukkasurvosta, koska emme halua niin paljon sokeria mitä hillossa on.

Ennen iso purkki (n 750 g) maksoi sen parikymppiä. Viimeksi kun katsoimme kaupassa hintaa: 63 Ruotsin kruunua. Tämä tähtitieteellinen hinnakorotus on syntynyt lähinnä 1-2 vuoden aikana.

Sama tietysti koskee monia muita elintarvikkeita. Ei auta muu kuin vähentää ostamista ja syömistä.

t. Ruosu

Puolukoita sai syksyllä tarjouksesta 20e/10 kg, 2e/kg.Ne saa helposti itse survottua.

Ai saiko Helsingistä?

Sai K-kaupasta.

Face säästöryhmistä saa hyvin tietoa tarjouksista.

Vierailija
185/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaupan appelsiineistako pitäisi marmeladi tehdä? 🤣

Miksi ei? Minä teen ja aivan erinomaista appelsiinimarmelaadia olen tehnyt jo vuosikausia. 

Vierailija
186/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaa kaupasta vaikka säilykkeitä, vaikka oliiveja, niin säästää purkit.

Vierailija
187/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse hillot, ei maksa paljon

Ja saa parempaa. Sokerin määrää voi säätää ja marjojakin on yli 10 puolessa litrassa.

Vierailija
188/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä edullinen asunto Helsingin seudulla?

👵🏻: Tee itse! Niin minä ja mieheni tehtiin täällä Uottasjoella!

Vierailija
189/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu hinnoittelun perusteella ikään kuin siltä, että marjoista olisi ollut kova pula 2024?

Ei ollut marjoista pula vaan poimijoista. Thaikut eivät päässeet maahan ja suomalaisista ei löytynyt riittävän osaavia .

Suomalaisista ei löytynyt marjaherrojen orjia. 

Ei vielä, mutta kun Orpo leikkaa rahaa tarpeeksi, niin siellä on vuokrakasarmit valmiina Heinolasta ja Suonenjoelta aina Lappiin ja Kainuuseen saakka. 

Vierailija
190/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ruosu

Ai saiko Helsingistä?

Sai K-kaupasta.

Kaikista K-kaupoista Suomessa? 

Vierailija
191/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Minä teen ja aivan erinomaista appelsiinimarmelaadia olen tehnyt jo vuosikausia. 

Sellaista ei todellakaan suositella jäämien takia. 

Vierailija
192/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kasvatatte kahvi- ja teepensaitakin takapihalla?

Vierailija
193/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu hinnoittelun perusteella ikään kuin siltä, että marjoista olisi ollut kova pula 2024?

Ei ollut marjoista pula vaan poimijoista. Thaikut eivät päässeet maahan ja suomalaisista ei löytynyt riittävän osaavia .

Suomalaisista ei löytynyt marjaherrojen orjia. 

Ei vielä, mutta kun Orpo leikkaa rahaa tarpeeksi, niin siellä on vuokrakasarmit valmiina Heinolasta ja Suonenjoelta aina Lappiin ja Kainuuseen saakka. 

Itseasiassa ei taidakaan Hollolassa tai Suonenjoella olla suurin marjatila, vaan taitaa olla Koivistoisen marjapaikka Vantaalle se suurin.

Vierailija
194/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites juuston tekeminen itse? Saatteko hyviä homejuustoa ja pitkään kypsytettyjä?

Vierailija
195/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko suklaata tehdä itse kaakaopavuista? Kokemuksia?

Vierailija
196/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjojen hinnat ovat nousseet, sillä orjatyöläisiä ei päästetty viime kesänä Suomeen. Ei auttanut edes satosen anelut ja vakuuttelut olosuhteiden korjaamisesta.

Vaihtoehdoiksi jää syödä vähemmän hilloa, ostaa ulkomaista halpishilloa tai tehdä itse omat hillonsa.

mitä ihmeen orjatyöläisiä? Tienaavat parissa kuukaudessa lähes vuoden palkan

Tarkoititko että tienaavat oman maansa vuoden palkan. Jos,niin aika suuri ero.

Vierailija
197/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hillot ovat aika turhia. Juustojen kanssa menee, ei muuten.

lettujen kanssa menee, vaniljajäätelön, täytekakun täytteeksi, vadelma tai mansikka

puolukka, kaalipadan, lihamakaroonilaatikon, maksapihvien kanssa,   ja muiden liharuokien

luumuhillo, joulutortut, luumurahka

mustaherukkahillo , ja kanaa kerma kastikkeessa ym.

Myös kääretortun täytteeseen.

Vierailija
198/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha tuote itselle. Jos joskus erehdyn purkin ostamaan se loppu pyörii jääkaapissa niin kauan että menee homeeseen.

Vierailija
199/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista ei todellakaan suositella jäämien takia. 

minkä jäämien? torjunta-ainejäämienkö

kuvitteletko ettei niitä oo kaupan marmelaadeissa

voihan sitä aina ostaa luomua, taitaa tosin niihinkin torjunta-aineita jotenkin mystisesti päätyä

Vierailija
200/208 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha tuote itselle. Jos joskus erehdyn purkin ostamaan se loppu pyörii jääkaapissa niin kauan että menee homeeseen.

pannareitten tai lettujen tai sen tapasten kaa menee. tai vaikka köyhien ritareiden