Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä aiheuttaa tälläisen sosiaalisen "jäykkyyden"??!!

Vierailija
08.06.2023 |

Yritän selittää tilannetta, esim.
Keskustelen ihmisen kanssa normaalisti jossain tapaamisella.
Se ihminen alkaa selittää jotain tarinaa, minä jo mietin ETUKÄTEEN MITEN AION REAGOIDA TÄHÄN. Että kuuluuko nyt hymyillä nauraa vai olla vakavana?
Lopputuloksena, on yleensä feikkinauru minulta tai jotain tyhmää sanon.
En voi koskaan olla "aito" ihmisten seurassa.
Tämän takia myös ystävät jääneet tekemättä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tunne sulla on noissa tilanteissa?

Vierailija
2/11 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta meitä on muitakin.

Kateellisena tarkkailen noita sosiaalisesti taitavia Hotsku uivat kuin kala vedessä eri porukoissa ja aina osaavat reagoida ja sanoa jotain sopivaa/fiksua/hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitkö reaktiot myös läheisten ihmisten kanssa?

Vierailija
4/11 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt sitä lapsesta saakka?

Vierailija
5/11 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen tunne sulla on noissa tilanteissa?

Vähän jännittynyt, mutta muuten hyvä.

Vierailija
6/11 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitkö reaktiot myös läheisten ihmisten kanssa?

En onneksi mutta ei ole paljon läheisiä tämän ongelman takia

Vierailija
7/11 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian epävarma itsestä. Ja ehkä otat keskustelut liian vakavasti :D koita rentoutua äläkä ainakaan jää vatvomaan käytyjä keskusteluja ja liikaa pohdi sanoitko jotain hölmöä yms. Kaikki tuntuu typerältä, jos liikaa miettii mitä tuli sanottua tai tehtyä. Tietysti tämäkin helpommin sanottu kuin tehty!

Vierailija
8/11 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tehnyt sitä lapsesta saakka?

En muista, joo kai.

Vierailija
9/11 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ei sitä huomaa.

Vierailija
10/11 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko yksinkertaisesti olla vain herkkätunteinen ja huomaavainen ihminen muita kohtaan? Sinä kuuntelet ja mietit mikä olisi sopiva tapa reagoida toisen puheisiin? Jos jymähdät miettimään onko sinussa jotakin vikaa menetät kykysi, joka on harvinaista. Keskity siis ajattelemaan sitä, miten viitsit ja vaivaudut pohtimaan miten reagoit toisen juttuihin ja samalla myös otat huomioon puhujan tunteet. Todennäköisesti ihmiset pitävät sinussa juuri siitä, ettet ainakaan halua loukata ja miksi ihmiset ehkä mielellään haluavat puhua sinulle.

Usein riittää, että asennoidut toiseen ystävällisesti ajatuksissasi. Se näkyy sinun silmistäsi ja kasvojen lihaksissa sekä kehosi asennossa. 

Vierailija
11/11 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta meitä on muitakin.

Kateellisena tarkkailen noita sosiaalisesti taitavia Hotsku uivat kuin kala vedessä eri porukoissa ja aina osaavat reagoida ja sanoa jotain sopivaa/fiksua/hauskaa.

En tiedä, lohduttaako tämä, mutta aika usein myös sosiaalisesti lahjakkaat, tai sellaisiksi mielletyt, miettivät, kuinka reagoida ja mitä sanoa eri tilanteissa. Ulkopuolisille voi näyttää siltä, että joku pärjää sosiaalisissa tilanteissa luonnostaan, vaikka oikeasti tämä näkisi paljon vaivaa. Jotta osaisi reagoida oikein, on tarkkailtava tilannetta ja keskityttävä kuuntelemaan - myös silloin, kun keskustelukumppani tai tilanne laajemmin on epämiellyttävä. Minä olen melko puhelias, minkä vuoksi usein kuvitellaan, että pidän esiintymisestä ja haluan ottaa vastuuta erilaisissa vuorovaikutustilanteissa. Juhlissa minun odotetaan olevan "hauskuuttaja" ja työpaikalla vetävän ryhmäkeskusteluja ja esittelevän keskustelun tulokset. Pärjään kyllä näissä tilanteissa hyvin, mutta koen ne raskaiksi. Tunnollisena päädyn kerta toisensa jälkeen "kannattelemaan" vuorovaikutustilannetta nähdessäni, että se on muille läsnäolijoille vaikeaa. Oikeasti toivoisin vain saavani olla rauhassa. Olen puhunut asiasta muutaman kerran sopivan yhteyden tullen, ja kokemus on itse asiassa aika yleinen. Vaivattomuuden vaikutelma ei siis välttämättä vastaa totuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi