voi, kyllä minä niin nautin aina yleisillä paikoilla kun vanhemmat
komentaa turhaan lapsiaan, älä nyt Aino tee näin ja älä Lauri työnnä nyt vaunuja,
omat muksut nätisti istuu ja syö ja muut mukelot eivät edes vanhempien käskyjä usko, vaan tekevät vaan komennosta huolimatta, se on nannaa.
hah hah haa.
ei minkäänlaista kuria,, komennetaan, mut muksut ei edes tottele, eli komennetaan vaan ihan siitä syystä , että on muitakin paikalla..
ja muksut ei piittaa..
ja näitä onPALJON!!!
Kommentit (40)
Ihmettelisin miksi lapsi ei kokeile omia rajojaan? Ihmettelisin miksi lapsi vain istua nököttää paikoillaan vaikka ympärillä olisi vaikka mitä kiinostavaa?
Suoraan sanoen lapsi jota ei koskaan tarvitse mukamas kieltää missään julkisella paikalla siis EI IKINÄ on joku hemmetin arka tai peloteltu!
Ja samaa mieltä ap on ilkeä ihminen ja mikä pahinta hän ei itse edes tiedosta sitä!
komentaa turhaan lapsiaan, älä nyt Aino tee näin ja älä Lauri työnnä nyt vaunuja,
omat muksut nätisti istuu ja syö ja muut mukelot eivät edes vanhempien käskyjä usko, vaan tekevät vaan komennosta huolimatta, se on nannaa.hah hah haa.
ei minkäänlaista kuria,, komennetaan, mut muksut ei edes tottele, eli komennetaan vaan ihan siitä syystä , että on muitakin paikalla..
ja muksut ei piittaa..ja näitä onPALJON!!!
Usko pois, kyllä meidän kohta 3 veetä komennetaan kotonakin ja kasvatetaan mutta silti riehuu kun innostuu - myös yleisillä paikoilla.
Todella toivon että saisit lapsen joka on vilkas ja touhuava, siinä sitten ihmettelisit mikä meni pieleen ja miksi et olekaan enää niin täydellinen kasvattaja.
Ei tule pieneen sivistymättömään mieleen että jotkut lapset ovat vilkkaampia luonnostaan ja heidän kasvattamisensa on kovempi pala kuin sinun rauhalllisten lastesi?
Meilläkin oli tyttö pienenä välillä tosi hankala. Kun lähdettiin puistosta niin karjuen tarttui porttiin kiinni ja huusi että äiti on tyhmä äiti on tyhmä. Oli tällöin 2v. 5v:nä ärsytti mua välillä tahallaan, oli sellainen vaihe.
Nyt on 7v ja ylpeänä saan taas julkisilla paikoilla kulkea hänen kanssaan. Hän todella osaa käyttäytyä, nätisti ja kiltistä! Eli ne opit, joista joskus tuntui ettei ole hyötyä, tehos sittenkin kun tarpeeksi odotti.
En suinkaan odota, että tyyntä olisi aikuisikään saakka, mutta nyt on minulla helppo vaihe. En kuitenkaan ylenkatso niitä äitejä joiden lapsilla toisenlainen vaihe menossa.
Minulle neuvolassa sanottiin, kun olin uhmasta huolissani, että uhma on normaalia ja terveen lapsen merkki. Jos ei koskaan uhmaa ole, niin se on huolestuttavaa!
Meillä sais lapset välillä kuriin vain selkäsaunaa uhkaamalla, ja sitähän ei saa nykyään tehdä.
[b]]omat muksut nätisti istuu ja syö ja muut mukelot eivät edes vanhempien käskyjä usko, vaan tekevät vaan komennosta huolimatta, se on nannaa.[/b]
Eli ap:n lapset on näitä, joille yleisillä paikoilla syötetään koko ajan jotain, että pysyät hiljaa ja paikallaan.
Taisi osua ja upota! =DDD
Itse asiassa. On paljon perheitä jotka joskus väsyneenä käyvät kaupassa. Väsyneet lapset monesti käyvät hieman ylikierroksilla. Ja on todellakin eriluontoisia lapsia. Et SINÄ voi tietää mikä näitten perheiden tausta on. Oma poikani käyttäytyy välillä mallikkaasti, mutta juuri väsyneenä saattaa nostaa pienen metakan.
Nyt sinä varmasti napautat et onko lapsi vietävä väsyneenä kauppaan. Ehkä joskus on tilanne et otan mukaan. Odota vaan sitä aikaa kun lapsesi alkaa kitistä, juosta pitkin käytäviä, leikkiä piilosta ym. SINÄ ap et voi tietää mitä pieni Nico-petteris tai Janicas saa vielä elämässään päähän.
Itse en viitsisi alkaa nauramaan muiden perheiden kauppakäynneille. Koska olen jo itse sen verran aikuinen, jotta tiedän ettei aina ole helppoa. Ja kyllä itse olen komentanut lasta jo ennen kun tapahtuu.
Joten naura vaan, itse en tasollesi viitsi alentua!
toiset lapset on nujerrettu henkisesti jo vauvasta lähtien ja sitten aikuisen heillä on ongelmia kun kaikki pompottelevat heitä.
Toinen syy on lapsen väsymystila! Väsynyt lapsi ei välttämättä usko .
Onhan sitten näitä jotka eivät osaa kasvattaa.
Et hieman avarakatseisuutta ennenkuin päästää tuollaista putkiaivoilla tuotettua sontaa.
Ja väitän että persoonassasi on jotain vialla kun väität että et tunnista ilkeyttä itsessäsi.
Meillä lapset eivät ole riehujia pahimmasta päästä. Kilteimmin he istuvat paikoillaan silloin kun ujostelevat ympäristöä ja ihmisiä eivätkä uskalla lähteä tutkimaan paikkoja.
vanhemmat komentavat ihan turhaan julkisilla paikoilla. Esimerkiksi komennetaan: "istu nyt aloillasi" vaikka tilanne olisi sellainen että lapsi saisi hyvin käydä tutustumassa ympäristöönsä aiheuttamatta häiriötä kenellekään. Tai sitten lapsi menee juttelemaan oudon mummoihmisen kanssa ja äiti onkin heti huutelemassa: "pois sieltä niko-petteri". t:34
Eikä tosiaan ollut kyse siitä, ettei olisi kasvatettu. Poika osasi käyttäytyä oikein nätistikin, kun sille päälle sattui, mutta kun turhaantui tai muuten vain otti pannuun, niin alkoi raivoaminen. Jouduttiin välillä esim. huvipuistoissa pitämään poikaa holdingissa. Varmaan olisi ap nauttinut, jos olisi paikalle osunut. Nyt poika on jo 20-vuotias ja varmaan parempikäytöksisiä nuoria miehiä ei Suomesta ainakaan kovin monta löydy.
Enemmän säälin niitä liian kilttejä lapsia, kuin niitä jotka on tulta ja tappuraa.
eikä heitä koskaan tarvitse oikaista julkisilla paikoilla niin eiköhän se ole pelko joka hallitsee.
Muiden lasten vanhemmat joutuvat ehkä sanomaan, että älä työnnä niin keskellä käytävää niitä rattaita, älä koske vaan katso jne.
Kaikki muut paitsi sinä, jonka pienetkin piltit istuvat liikkumattomina ja tuskin sanaa suustaan uskaltavat päästää..[iTaidat olla näitä "vaistovanhempia", kun et muusta tiedäkään. Tuollaiset vaistovanhemmuudet ovat kätevä tapa peittää oma epävarmuutensa ja kyvyttömyytensä vanhempana.
Ja tietynlainen defenssihän tuo on, että haluat ajatella tottelevaisten lasten pelkäävän. Tosiasiassa tällaiset lapset on hyvin kasvatettuja.
Riippuu tietysti paljon minkä ikäisistä lapsista nyt puhutaan. Ja varo vaan ettei toi sun pilkka kolahda omaan nilkkaan..Odota vaan esim.murrosikää...
Paikoillaan koko ajan sama ilme naamallaan istuva lapsi vaikuttaa masentuneelta tai nujerretulta. Ei ole lapselle luonnollista istua pitkiä aikoja "nätisti". Ja lapsi saa minun mielestäni tutkia ympäristöä ja jutella. Liian kaavallisiin paikkoihin pieniä lapsia ei edes kuulu tuoda, koska ei edes voi olettaa lasten käyttäytyvän siellä paikan sääntöjen mukaan.
Huono käytös on sitten asia erikseen. Sitä sattuu kaikilla lapsilla joskus, mutta katson kyllä minäkin silloin miten vanhempi osaa toimia.
Olen suuren perheen äiti ja lapset ovat kasvatuksesta huolimatta erilaisia. Se joka oli pienenä kuuliainen ja "kiltti" onkin muutaman vuoden päästä hankala teini tai päin vastoin, eikä kasvatuksella ole asian kanssa mitään tekemistä. Olen aina ihmetellyt "täydellisiä" kasvattajia, terveeseen vanhemmuuteen kuuluu myös omantunnon kolkutukset, en usko että voi koskaan sanoa tehneensä kaikkensa.
Olisiko susta ap ihan yhtä kiltti aloitus:
Hahhahahaa, naapurin mies ajoi taas ylinopeutta ja tällä kertaa se tappoi kolarissa perheensä ja jonkun sivullisenkin. Siitäs sai, kun aina kaahaa. Onneksi mun mies ajaa liikennesääntöjen mukaan.
Olisiko ap susta toikin ystävällistä?
Mitä asioita yleensä olet tullut ajatelleeksi, jos et ilkeyttä?
selvästi poikkeaa vanhempien näkemyksestä. Ne vanhemmat sitä lasta kuitenkin kasvattaa, eikö?
Hiukan voisit sinäkin opetella toisen asemaan asettumista ja erilaisuuden hyväksymistä.
vanhemmat komentavat ihan turhaan julkisilla paikoilla. Esimerkiksi komennetaan: "istu nyt aloillasi" vaikka tilanne olisi sellainen että lapsi saisi hyvin käydä tutustumassa ympäristöönsä aiheuttamatta häiriötä kenellekään. Tai sitten lapsi menee juttelemaan oudon mummoihmisen kanssa ja äiti onkin heti huutelemassa: "pois sieltä niko-petteri". t:34
että kaikille meille tulee jossain vaiheessa kipukohtia lastemme kanssa. Ole onnellinen jos olet nyt huoleton vanhempi, kyllä sinullekin aika koittaa jolloin tulet kyseenalaistamaan omaa täydellisyyttäsi vanhempana.