Persuja äänestäneille kysymys
Oletteko aidosti tyytyväisiä puolueenne toimintaan tällä hallituskaudella?
Vornasen ammuskelut ja vonkaamiset Helsingin yössä ym. kohellukset pikkujuttuja verrattuna näihin isoihin rakenteellisiin muutoksiin, kuten sosiaaliturvan leikkauksiin ja ay-liikkeen alasajoon. Moisia operaatioita kokkarit ei olisi koskaan saanut läpi muiden puolueiden kuin persujen tuella.
Tilastojen mukaan moni huonosti toimeentuleva ja matalasti koulutettu äänesti persuja eli paradoksaalisesti omia etujaan vastaan. Oletteko tyytyväisiä valintaanne nyt kun oikeistopolitiikan vaikutukset ovat konkretisoituneet? Vilpittömän uteliaana kysyn.
Kommentit (225)
Ihmettelen tätä persujen ay-liikkeen halveksuntaa, erityisesti työntekijän asemassa olevien? Ei taida heillä historia olla hallussa ja ymmärretä ay-liikkeen merkitystä?
Ay-liikkeelle on olemassa hyvä vaihtoehto, eikä tarvitse ay-liikettä meiltä tavallisilta tuhota.
Jo ysärillä kun omassa ikäluokassa valmistuttiin ammattiin, niin ne oikeasti parhaat ja ahkerat, oli sitten hitsari, sähkäri tai raksalla tekivät töitä omalla toiminimellä ja sopivat itse palkkansa, työaikansa ja lomansa.
Te muita paremmat, jotka ette ay liikettä tarvitse voitte tehdä tämän saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että kultilta kyseleminen on yhtä järkevää, kuin Trumppia äänestäneiltä maga-miehiltä kyseleminen.
Molemmat uskontoon verrattavia, eikä järki päätä pakota.
Niin,pitäisi äänestää juuri vassarien mielipiteen mukaan,eri mieltä ei saa olla.Vassarien rakastama Neuvostoliitton malli!
Höh, tämän päivän vasemmistolla ei ole mitään tekemistä Neuvostoliiton kanssa. Yritä tutkia historiaa ja poliittisten liikkeiden kehtiystä. Vai pidätkö siitä, että vertaan persujen ajamaa politiikkaa 3. valtakunnan Saksaan? Totalitarismiin viittaavia kontrollipyrkimyksiä on jo, mm. tieteen, kulttuurin ja vapaan median - YLE -rajoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ilman persuja ei tätäkään tehty turvallisuutemme parantamiseksi
Nykyinen hallitus on toteuttanut useita muutoksia, jotka ovat kiristäneet Suomen t urvapaikkapolitiikkaa. Näiden muutosten tarkoituksena on ollut vähentää t urvapaikanhakijoiden määrää, nopeuttaa prosesseja ja vähentää houkuttelevuutta Suomea kohtaan t urvapaikkamaana. Tässä muutamia keskeisiä kiristyksiä:
T urvapaikkaprosessin nopeuttaminen ja kielteiset päätökset: Hallitus on pyrkinyt nopeuttamaan t urvapaikkaprosessia, jotta hakemukset käsitellään nopeammin ja päätökset saadaan aikaisemmin. Samalla kielteisiä t urvapaikkapäätöksiä on pyritty tehostamaan, jotta hakijat, jotka eivät täytä t urvapaikan saamisen edellytyksiä, voidaan poistaa maasta nopeammin.
Perheenyhdistämisen tiukennukset: Hallitus on tiukentanut perheenyhdistämisen ehtoja, erityisesti taloudellisten vaatimusten osalta. Tämä tarkoittaa, että t urvapaikan sa
Noista aika moni asia ei pidä paikkaansa. Esim pakolaisstatiksen tai alaikäisen kohdalla ei ole rahallisia vaatimuksia perheen yhdistämiselle.
Poustamiset ja nopeutukset ei ole toimineet. Ukrainalaiset saavat edelleen "humanitaarisen luvat" saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin heitä, mutta en äänestä toistaiseksi jatkossa. Valitettavasti miesten sekoilut ovat kuvottavia, enkä äänestä puolueita, joissa on tiettävästi Thaimaassa kavereiden kanssa käyviä miehiä. Vasemmalle tai vihreille en silti ääntäni koskaan tule antamaan, sen verran paljon järjettömyyksiä ovat nämä puolueet saaneet aikaan.
Kerro, mitä järjettömyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitella äänestäväni ketään muuta. Nuorena olin retardi vihreiden kannattaja, kun en mitään mistään ymmärtänyt.
Riikkulliko se sielä sopertaa? Onko tehnyt viimeaikoina mieli tappaa maahanmuuttajia?
Toivottavasti jäät bussin alle ja halvaannut. Siinäpähän ihmettelet, kun vammaisilta leikkasit kaiken!
Persujen trollitehdas yrittää joka keskustelupalstalla kehua tuhohallitusta ja aina junttimaisesti samalla haukkuu vasemmistoa omista perusmokailuistaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä persujen ay-liikkeen halveksuntaa, erityisesti työntekijän asemassa olevien? Ei taida heillä historia olla hallussa ja ymmärretä ay-liikkeen merkitystä?
Ay-liikkeelle on olemassa hyvä vaihtoehto, eikä tarvitse ay-liikettä meiltä tavallisilta tuhota.
Jo ysärillä kun omassa ikäluokassa valmistuttiin ammattiin, niin ne oikeasti parhaat ja ahkerat, oli sitten hitsari, sähkäri tai raksalla tekivät töitä omalla toiminimellä ja sopivat itse palkkansa, työaikansa ja lomansa.Te muita paremmat, jotka ette ay liikettä tarvitse voitte tehdä tämän saman.
Kyllä, halveksin ay-liikettä, koska se ei ole pysynyt mukana työelämän muutoksissa eikä kykene enää vastaamaan työelämän tarpeisiin.
Sen sijaan se on jämähtänyt 50-luvulle ja aiheuttaa tällä vanhanaikaisella asenteellaan valtavaa tuhoa isänmaamme taloudelle ja siten meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus tai perussuomalaiset.
Ehdottomasti
Vierailija kirjoitti:
Joo. Aion äänestää persuja nyt kuntavaaleissakin.
Ei kaikki nyt ihan täydellistä ole mutta paremmin kuitenkin kuin edelisen hallituksen aikana.
Kaikilla mittapuilla meillä menee huonommin nyt kaikilla osa-alueilla, kuin edellisen hallituksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksessa on myöskin Kristillisdemokraatit sekä Ruotsalainenkommunistipuolue jotka te aina unohdatte mainita.
Mikä kommunistinen? Jos asioita määritellään noi, niin keskustelusta ei tule mitään. Meillä on hallituksessa vain oikeistopuolueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen pääpiirteissään. Ja kyllä, olen pienituloinen, brutto noin 1300 eur/kk.
Masokisti?
En usko, olet perskikkareiden provo = vaalikampanjaa
Sinunko mielipiteen mukaan pitäisi äänestää,vassariluuseri?Haluatko lisää tukia ?-eri-
Olen vasemmistolainen, mutta ihan kuukausipalkkaa saan ja sillä rahoitan elämiseni enkä saa MITÄÄN tukia. Yksinasuvana en saa asumistukia (vuokralla asun) enkä muitakaan tukia, olen perheetön. Vaikka oma talous ym. elämä on tasapainossa, haluan puolustaa heitä, joilla on vielä huonommin ja jotka eivät jaksa pitää puoliaan. Siksi vasemmistoliitto. Sinulle lähimmäisistä ja etenkin heikommista välittäminen on luuseriutta? Kyllä minun näkemykseni mukaan ne luuserit löytyvät aivan jostain muualta.
Kyllä, ihmettelin kyseistä kommentoijaa. Hän saa bruttona tuollaista palkkaa ja äänestää persuja. Mikäli on yksinasuva ja vuokralla, niin tuolla tulolla ei saa välttämättä lainkaan tai korkeintaan muutaman kympin asumistukea - eikä siihen päälle muita tukia. Mikäli on hyvin tienaava puoliso, toki tuolla pärjää. Kukin äänestäköön miten haluaa, mutta perusteluja olisi hyvä kuulla miksi pienituloiset työssäkäyvät ym. vähävaraiset äänestävät persuja (viime vaaleissakin vaalilupauksensa pettäneitä).
Kiitos, ap, vilpittömän uteliaasta aloituksestasi.
Kyllä, olen aidosti tyytyväinen puolueen toimintaan tällä hallituskaudella.
Olen tyytyväinen sosiaaliturvan leikkauksiin ja ay-liikkeen alasajoon.
En ole huonosti toimeentuleva enkä matalasti koulutettu, enkä äänestänyt omia etujani vastaan. Nyt kun oikeistopolitiikan vaikutukset ovat konkretisoituneet, niin olen edelleen tyytyväinen valintaani.
Vastasiko tämä sinun vilpittömän uteliaaseen ihmettelyysi?
Itse en ole enää Perussuomalaisia äänestänyt sen jälkeen kun ne vei Suomen Natoon.
Puolueen ulkopoliittiseen linjaan en ole tyytyväinen, Suomen ei pidä sekaantua Usan sotiin. Sisäpolitiikasta minulla ei ole mitään valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Aion äänestää persuja nyt kuntavaaleissakin.
Ei kaikki nyt ihan täydellistä ole mutta paremmin kuitenkin kuin edelisen hallituksen aikana.
Kaikilla mittapuilla meillä menee huonommin nyt kaikilla osa-alueilla, kuin edellisen hallituksen aikana.
Höpö höpö.
Onko ihmiset näin tyhmiä? Esim Sotea on tehty monien hallitusten kanssa ja tehdään edelleen.
Jos sanotaan, että tuevao puolittui edellisvuodesta, se johtuu kun edellisvuosi oli ennätys. Ja nyt hakijamäärät normalisoitui. Ja jos sanotaan, että aina tilapäisenä ollut turvap.muuttui tilapäiseksi, niin ei pitäisi mennä läpi. Jos se nyt tutkitaan muutama kuukausi tiheämmin, se vain tietää lisää kuluja. Ja ihriutuminen, jos kritisoidaan puhemiestä, on se vihervas katkeruutta. Vaikka tulisi myös muilta tahoilta. Ja Yle pitää lopettaa, koska se ei nuole perseitä. Huokaus. Herätkää. Äänestäkää mitä äänestätte, mutta ajatelkaa omilla aivoilla. Katsokaa miten asiat oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitella äänestäväni ketään muuta. Nuorena olin retardi vihreiden kannattaja, kun en mitään mistään ymmärtänyt.
Joskus se kehitys kulkee taaksekin päin, näemmä. Nuorena kannatit vihreitä - tänään tärkeintä on halpa pensa, hohhoijaa.
Tämä on hyvä alku, mutta pitäisi leikata vielä paljon enemmän. Etenkin eläkeläisiltä.