Persuja äänestäneille kysymys
Oletteko aidosti tyytyväisiä puolueenne toimintaan tällä hallituskaudella?
Vornasen ammuskelut ja vonkaamiset Helsingin yössä ym. kohellukset pikkujuttuja verrattuna näihin isoihin rakenteellisiin muutoksiin, kuten sosiaaliturvan leikkauksiin ja ay-liikkeen alasajoon. Moisia operaatioita kokkarit ei olisi koskaan saanut läpi muiden puolueiden kuin persujen tuella.
Tilastojen mukaan moni huonosti toimeentuleva ja matalasti koulutettu äänesti persuja eli paradoksaalisesti omia etujaan vastaan. Oletteko tyytyväisiä valintaanne nyt kun oikeistopolitiikan vaikutukset ovat konkretisoituneet? Vilpittömän uteliaana kysyn.
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen pääpiirteissään. Ja kyllä, olen pienituloinen, brutto noin 1300 eur/kk.
Masokisti?
En usko, olet perskikkareiden provo = vaalikampanjaa.
Olen tyytyväinen ja tulen aina äänestämään perussuomalaisia.
Tekevät parhaansa meidän suomalaisten eteen , niissä puitteissa mitä muiden puolueiden kanssa hallituksessa toimiessa pystyvät.
Ja kyllä suomen velkaantuminen on saatava pysäytettyä.
Hullu sdp pitäisi saada pidettyä pois vallasta , tulee konkurssi muutoin.
Edelleen ainoa puolue joka puuttuu isoimpaan ongelmaan.
Pakko antaa pikkuviat anteeksi.
Totta kai olen tyytyväinen. Itäraja on suljettu, haittamaaahanmuutto puolittunut, ulkkisten rangaistukset koventuneet. Paras sisäministeri mitä muistan vuosiin. Jep, olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastailee itselleen.
Jos Ap tekisi niin niin vastaukset olisivat pitkälti erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen. Vornasen yölliset seikkailut ei ole kummempia kuin Arhinmäen. Kukaan ei edelleenkään kysy mitä vastapuoli teki Vornas-keississä.
Mutta ei saa joo ampua katuun.
Voi kun joku vassari vastaavasti sanoisi, että ei saa ampua Trumpia mutta sanovat vaan, että pään läpi kiitos ensi kerralla.
En muista kuulleeni Arhinmäen ammuskeluista? Kerro lisää.
En myöskään tunne YHTÄKÄÄN vassaria, joka kannattaisi väkivaltaa, myöskään epämiellyttäviä poliitikkoja, kuten Trump, vastaan. Tuo kaikki on vain omassa mustavalkoisessa ajatusmaailmassasi. Enemmän noita väkivaltaan yllyttämisiä on jatkuvasti persuleireissä.
Kaikissa puolueissa on mätämunia. Lisäksi eläkkeeni nousi viime vuonna ja niin se nousi tänäkin vuonna.
Ainoa harmitus on soteuudistuksen aiheuttama sekaannus terveyspalveluissa, mutta se ei ole persujen tai edes tämän hallituksen vika.
Olen tyytyväinen hallitukseen, ottaen vielä huomioon sen kuinka huonoon tilanteeseen tämä hallitus joutui.
Meille luvattiin että suomen talous pistetään kuntoon, hallitus leikkasi joten velkaa emme ota niin paljon. Ay liikkeitä en kannata koska ne ovat työelämän jarru, ay liikkeet ei aja arvojani ja ay liikkeet pitää lähinnä lusmujen puolia.
Vornasen tapaus oli nyt mikä oli, yksittäistapaus. Vonkaamisessa ei nyt mitään ihmeellistä ole mutta ammuskelussa oli. Jos se ampui suojellakseen itseeään niin sitten hyväksyn ampumisen.
Julkiselta puolelta pitää leikata enemmän ja yle pitää yksityistää. Julkisen puolen leikkukset pitää kohdistaa heihin jotka tienaa hyvin julkisella puolella.
Toivotaan nyt että taantumaa menee ohi, riippuu aika pitkälti euroaluen tilanteesta koska koko euroalue on enemmän tai vähemmän taantumassa.
Olen itse duunari ja kuulun ytk.
Vastaan toki kysymykseesi, mutta ensin esitän sinulle vastakysymyksen: Millaisia sinä kuvittelet perus-persujen olevan? Onko niin, että olet stereotyyppiesi vanki ja kuvittelet persun olevan pitkäaikaistyötön, keski-iän ylittänyt, kouluttamaton ja jostain pieneltä kirkonkylältä? Ja näinollen ajattelet jokaisen persun nostavan erinäisiä sosiaalitukia, mistä nyt sitten "kärsii" niin kamalasti?
Jos unohdetaan stereotypiat, niin SDP:n kannatus on vuoden 2019 vaalien jälkeen suurinta juuri matalammin koulutettujen keskuudessa. Perussuomalaiset sai suurimman osan (22 %) keskiasteen koulutuksen suorittaneiden äänestäjistä. Iän suhteen nuorempi polvi taas nimenomaan äänestää Persuja, joka oli kouluäänestysten ykkönen. No mitä siihen työttömyyteen sitten tulee? Perussuomalaisten kannatus on suurinta työelämässä olevien suomalaisten keskuudessa. Perussuomalaisilla on 18% kannatus, Kokoomus on toisena 17% ja SDP seuraa kolmantena 16% kannatuksella. No miten se alueellinen jakautuminen sitten taas? Perussuomalaiset saa kaikista puolueista tasaisimmin kannatusta koko Suomesta, kun esim. Keskusta ja vihreät ovat kaikkein riippuvaisimpia alueidensa ydinkannatuksesta.
Näiden faktojen jälkeen vastaan kysymykseesi: Kyllä. Kyllä me aidosti olemme tyytyväisiä hallituksen toimenpiteisiin. Byrokratiaa on purettu ja puretaan. Taloutta ja sitä kautta työllisyyttä kehitetään orgaanisesti, ei vasemmiston tyyliin, että otetaan velkaa ja ostetaan velkarahalla projekteja, jotka sitten tempputyöllistävät kansalaisia. Järkevyyttä myös ilmasto- ja maahnamuuttopolitiikkaan on saatu. Toimenpiteitä on tehty myös suhteellisen maltillisesti, toisin kuin oppositio antaa ymmärtää. En tiedä mihin tässä pitäisi oikeastaan olla pettynyt? Siihen että Kalliossa asuva rastatukka-tuukka ei enää saa yhtä paljon asumislisää ja kitaransoiton sijaan hänen pitäisi alkaa etsimään päivätöitä? Valitan: siihen en osaa olla kovin pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Missäs se teidän idoli on täällä hetkellä? Jätti maan lähes konkurssi tilaan velanotolla. Ja sitä nyt epätoivoisesti paikataan.
Persujen idoli? Onko Riikka jättänyt maan? Jippiii!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Tekevät parhaansa meidän suomalaisten eteen , niissä puitteissa mitä muiden puolueiden kanssa hallituksessa toimiessa pystyvät.
Perskokkareet ottaa tällä kaudella eniten velkaa ikinä. Orpo on jo odottamassa kynä kädessä että voi allekirjoittaa 300 miljardin yhteisvelan eu:n kanssa. Että jos vähemmän velkaa halusit niin aika huonoa hevosta olet veikannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perskokkareet ottaa tällä kaudella eniten velkaa ikinä. Orpo on jo odottamassa kynä kädessä että voi allekirjoittaa 300 miljardin yhteisvelan eu:n kanssa. Että jos vähemmän velkaa halusit niin aika huonoa hevosta olet veikannut.
Ilman leikkuksia ja sopeutustoimia hallitus olisi ottanut entistä enemmän velkaa. Te jotka valitatte leikkuksista olisitte haluneet että hallitus ottaa entistä enemmän velkaa?
Rehellisesti: en
Purra on sekä ministerinä että puolueen pjnä ollut kaamea floppi. Hän ja myös Mäkelä valkopesemässä Vornasia ja Immosia on typerää. Kyllä paska pitää tunnustaa paskaksi ja pyrkiä siitä eroon.
Käytännössä ensin korona ja nyt myös itärajan sulkeutuminen sekä muiden puolueiden orastava nuiviutuminen on luonut PSlle eksistentiaalisen kriisin.
Myös itselläni varmasti seuraavissa vaaleissa valintakriisi, kun kaikki ehdokkaat ja puolueet vaikuttavat enemmän tai vähemmän huonoilta.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja suomalaiset ovat taanutneet jo pitkään. Vain aivokuollut kehtaa väittää, että taantumusta ja avuttomuutta selitää jokin tällä hallituskaudella voimaantullut leikkaus johonkin veronmaksajan kustantamaan palveluun tai etuuteen.
Esittäähän ne vuoden 2023 konkurssiluvutkin Orpon hallituksen aiheuttamina. Iloisesti unohtaen että koko 2023 mentiin Marinin hallituksen rakentamalla budjetilla ja itse konkurssimenettely kestää puolesta vuodesta kahteen vuoteen..
Toimittajien (joiden itse ilmoittama tärkein tehtävä ei ole enää välittää tietoa vaan "vaikuttaa") tahallista väärintulkintaa ja lukijoiden ymmärtämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan toki kysymykseesi, mutta ensin esitän sinulle vastakysymyksen: Millaisia sinä kuvittelet perus-persujen olevan? Onko niin, että olet stereotyyppiesi vanki ja kuvittelet persun olevan pitkäaikaistyötön, keski-iän ylittänyt, kouluttamaton ja jostain pieneltä kirkonkylältä? Ja näinollen ajattelet jokaisen persun nostavan erinäisiä sosiaalitukia, mistä nyt sitten "kärsii" niin kamalasti?
Jos unohdetaan stereotypiat, niin SDP:n kannatus on vuoden 2019 vaalien jälkeen suurinta juuri matalammin koulutettujen keskuudessa. Perussuomalaiset sai suurimman osan (22 %) keskiasteen koulutuksen suorittaneiden äänestäjistä. Iän suhteen nuorempi polvi taas nimenomaan äänestää Persuja, joka oli kouluäänestysten ykkönen. No mitä siihen työttömyyteen sitten tulee? Perussuomalaisten kannatus on suurinta työelämässä olevien suomalaisten keskuudessa. Perussuomalaisilla on 18% kannatus, Kokoomus on toisena 17% ja SDP seuraa kolmantena 16% kann
Siinä tuli aika hyvin hallituksen tavoitteet ja saavutukset listattuna.
Äänestin Kokoomusta, mutta pidän persuja terveenä vastavoimana kokoomuksen pidäkkeettömälle "avautumiselle ulospäin" eli rajoittamattomalle siirtolaisuudelle (jolla tavoitellaan halpapalkkarälssiä) sekä Eu liittovaltio -pyrkimyksille.
Hyvä hallitus, paskin oppositio sitten edellisen.
Tulen äänestämään persuja jatkossakin koska heillä on tervettä järkeä. Maahanmuuttopolitiikka ja laki ja järjestys ovat tärkeitä, yksittäisten henklöiden toilailut eivät. Mitkään leikkaukset eivät kohdistu minuun ja perheettömien henkilöiden asumistuista ja kulttuurista sietääkin leikata.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi kultapieni, kyllä se on teidän Mäkkäri-Saksikäsi Riikka ajanut jo Suomen konkurssiin. Sen sijaan, että olisi tullut tuhanssittain uusia työpaikkoja, niitä onkin saman verran entisestään hävinnyt. Velkaa on lapattu ennätysmäärin. Noloa edelleen syyttää velanotosta Marinin hallitusta. Kiristyyksiä Riikka irvistellen himoaa lisää, vaikka asiantuntijatkin yrittävät toppuutella. Ehei, itsepäiset persut ovat tyhmänylpeitä ja umaikäisiä lapsosia. Vaarallista muuten on antaa saksia lasten käsiin!
Toivottavasti demarit palauttaa tämän rähmälleen kaatuneen Suomi-junan taas raiteilleen. Sekä myös palauttaa jälleen TOIVON tavallisten kansalaisten mieliin. Tunkkainen OrpoPurran hallitus on vienyt toivon tavallisilta ihmisiltä. Suurpääomapiirit taputtelee käsiään ja Mäkkäri-Riikka tanssii taputusten (mm. Wahlroosin) tahdissa ja Petteri punastelee taustalla ja myhäilee: "En muutakaan keksinyt".
Vierailija kirjoitti:
Edelleen ainoa puolue joka puuttuu isoimpaan ongelmaan.
Pakko antaa pikkuviat anteeksi.
Lamaan ajettu Suomi ei ole mikään pikkuvika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi kultapieni, kyllä se on teidän Mäkkäri-Saksikäsi Riikka ajanut jo Suomen konkurssiin. Sen sijaan, että olisi tullut tuhanssittain uusia työpaikkoja, niitä onkin saman verran entisestään hävinnyt. Velkaa on lapattu ennätysmäärin. Noloa edelleen syyttää velanotosta Marinin hallitusta. Kiristyyksiä Riikka irvistellen himoaa lisää, vaikka asiantuntijatkin yrittävät toppuutella. Ehei, itsepäiset persut ovat tyhmänylpeitä ja umaikäisiä lapsosia. Vaarallista muuten on antaa saksia lasten käsiin!
Toivottavasti demarit palauttaa tämän rähmälleen kaatuneen Suomi-junan taas raiteilleen. Sekä myös palauttaa jälleen TOIVON tavallisten kansalaisten mieliin. Tunkkainen OrpoPurran hallitus on vienyt toivon tavallisilta ihmisiltä. Suurpääomapiirit taputtelee käsiään ja Mäkkäri-Riikka tanssi
Tehdäänkö niin, ettet puhu minun suullani.
Minulle hallituksen toimista ja siitä että SDP ON JO ILMOITTANUT ETTEI AIO PERUA YHTÄÄN LEIKKAUSTA jos pääsee tulevaan hallitukseen, herää toivo, että myös nyt teini-ikäisellä lapsellani on tulevaisuus tässä maassa.
Suahan se ei kiinnosta puisen puupennin vertaa kun elämänasenne on mulle, mulle, mulle!
Kaikki ne on valkoisia heteromiehiä ja niitä en voi sietää enkä koskaan äänestää.