Persuja äänestäneille kysymys
Oletteko aidosti tyytyväisiä puolueenne toimintaan tällä hallituskaudella?
Vornasen ammuskelut ja vonkaamiset Helsingin yössä ym. kohellukset pikkujuttuja verrattuna näihin isoihin rakenteellisiin muutoksiin, kuten sosiaaliturvan leikkauksiin ja ay-liikkeen alasajoon. Moisia operaatioita kokkarit ei olisi koskaan saanut läpi muiden puolueiden kuin persujen tuella.
Tilastojen mukaan moni huonosti toimeentuleva ja matalasti koulutettu äänesti persuja eli paradoksaalisesti omia etujaan vastaan. Oletteko tyytyväisiä valintaanne nyt kun oikeistopolitiikan vaikutukset ovat konkretisoituneet? Vilpittömän uteliaana kysyn.
Kommentit (225)
Ilman persuja ei tätäkään tehty turvallisuutemme parantamiseksi
Nykyinen hallitus on toteuttanut useita muutoksia, jotka ovat kiristäneet Suomen t urvapaikkapolitiikkaa. Näiden muutosten tarkoituksena on ollut vähentää t urvapaikanhakijoiden määrää, nopeuttaa prosesseja ja vähentää houkuttelevuutta Suomea kohtaan t urvapaikkamaana. Tässä muutamia keskeisiä kiristyksiä:
T urvapaikkaprosessin nopeuttaminen ja kielteiset päätökset: Hallitus on pyrkinyt nopeuttamaan t urvapaikkaprosessia, jotta hakemukset käsitellään nopeammin ja päätökset saadaan aikaisemmin. Samalla kielteisiä t urvapaikkapäätöksiä on pyritty tehostamaan, jotta hakijat, jotka eivät täytä t urvapaikan saamisen edellytyksiä, voidaan poistaa maasta nopeammin.
Perheenyhdistämisen tiukennukset: Hallitus on tiukentanut perheenyhdistämisen ehtoja, erityisesti taloudellisten vaatimusten osalta. Tämä tarkoittaa, että t urvapaikan saaneiden on vaikeampaa saada perheenjäseniään Suomeen, jos heidän tulonsa eivät täytä vaadittua tasoa.
T urvapaikanhakijoiden oikeusturvan heikentäminen: Oikeusavun saantia on rajoitettu ja t urvapaikanhakijoiden mahdollisuuksia valittaa kielteisistä päätöksistä on kavennettu. Tämä on tehnyt hakijoiden aseman vaikeammaksi ja vähentänyt heidän mahdollisuuksiaan menestyä valitusprosessissa.
Humanitaarisen suojelun poistaminen: Aikaisemmin Suomessa myönnettiin oleskelulupia myös humanitaarisen suojelun perusteella, mutta tämä kategoria on poistettu nykyisen hallituksen toimesta. Tämä tarkoittaa, että osa hakijoista, jotka ennen olisivat voineet saada luvan, jäävät nyt ilman.
Lisääntynyt valvonta ja kontrolli: Rajavalvontaa ja t urvapaikkajärjestelmän valvontaa on kiristetty. Tähän kuuluu muun muassa tiukemmat toimet henkilöllisyyden ja matkareittien selvittämiseksi sekä yhteistyö muiden maiden kanssa t urvapaikanhakijoiden alkuperän ja reittien selvittämiseksi.
Vapaaehtoisen paluun tukeminen: Hallitus on lisännyt panostuksia vapaaehtoisen paluun ohjelmiin, joissa t urvapaikanhakijoita kannustetaan palaamaan kotimaahansa esimerkiksi rahallisen tuen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen hallitukseen, ottaen vielä huomioon sen kuinka huonoon tilanteeseen tämä hallitus joutui.
Meille luvattiin että suomen talous pistetään kuntoon, hallitus leikkasi joten velkaa emme ota niin paljon. Ay liikkeitä en kannata koska ne ovat työelämän jarru, ay liikkeet ei aja arvojani ja ay liikkeet pitää lähinnä lusmujen puolia.
Vornasen tapaus oli nyt mikä oli, yksittäistapaus. Vonkaamisessa ei nyt mitään ihmeellistä ole mutta ammuskelussa oli. Jos se ampui suojellakseen itseeään niin sitten hyväksyn ampumisen.
Julkiselta puolelta pitää leikata enemmän ja yle pitää yksityistää. Julkisen puolen leikkukset pitää kohdistaa heihin jotka tienaa hyvin julkisella puolella.
Toivotaan nyt että taantumaa menee ohi, riippuu aika pitkälti euroaluen tilanteesta koska koko euroalue on enemmän tai vähemmän taantumassa.
Olen itse duunari ja kuulun ytk.
Ay-liikkeet työelämän jarru? Pitävät lusmujen puolta? Kerro lisää! Kerrot olevasi itse duunari. Tyytyväisenä odotat potkulakia kaiketi siellä, jotta lusmu-työkaverisi potkitaan ulos, jostain aivan mitättömästä asiasta, mutta tyypin naama ei miellytä eikä mielipiteet - entäpä jos potkun persiiseen saatkin joku päivä sinä? Hyväksyt ensimmäisen sairauspäivän palkattomuuden? Vuosilomat sun muut etuudet sulle kuitenkin kelpaa, vaikka AY-liikettä morkkaat? Historiaa et taida tuntea sen vertaa, että tietäisit ammattiliittojen taistelleen mm.vuosilomaoikeuden suomalaisille palkansaajille. Samoin kuin 5-päiväisen työviikon, äitiyspäivärahan, äitiysvapaan, jne. Miksi et kieltäydy noista saavutetuista eduista ja neuvottelisit ihan itse puhtaalta pöydältä pomosi kanssa ehdot? Sinähän toki venyt vaikka 8-päiväiseen työviikkoon tehden joulut ja juhannukset töitä myös - ne, jotka vapaita haluavat pitää onkin sitten noita lusmuja?
Vierailija kirjoitti:
Tulen äänestämään persuja jatkossakin koska heillä on tervettä järkeä. Maahanmuuttopolitiikka ja laki ja järjestys ovat tärkeitä, yksittäisten henklöiden toilailut eivät. Mitkään leikkaukset eivät kohdistu minuun ja perheettömien henkilöiden asumistuista ja kulttuurista sietääkin leikata.
Terve järki & laki ja järjestys yhdistettynä persuihin... Salli mun nauraa.
Olen tyytyväinen, vaikka kaikki ei täydellistä olekaan. Auta armias jos olisi vihervassari hallitus..sitten vasta kauheat paikat tulisivat. En halua maailmanhalaajia valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja suomalaiset ovat taanutneet jo pitkään. Vain aivokuollut kehtaa väittää, että taantumusta ja avuttomuutta selitää jokin tällä hallituskaudella voimaantullut leikkaus johonkin veronmaksajan kustantamaan palveluun tai etuuteen.
Sote sitä sote tätä. Edellinen hallitus sen laittoi pakettiin, tottakai ja se vaatii rahaa, mutta tämä hallitus ajaa kaiken alas peruuttamattomasti. Rahaa on kyllä suunnitelmallisesti syyttää edelleen lentokoneessa ulkomaille ja johonkin turun junaan, niistä ei hanat mene kiinni. Mutta työpaikat voidaan ajaa alas. Ja eihän me palveluihin kosketa, me viedään vain rahat joilla niitä tuotetaan kuuluu kiero sanonta. Missä se tarvittava ostovoima tulevaisuudessa on kun ihmisten rahat ovat kiinni astioiden pienten kaupunkien autiotaloissa?
Hallituksessa on myöskin Kristillisdemokraatit sekä Ruotsalainenkommunistipuolue jotka te aina unohdatte mainita.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että kultilta kyseleminen on yhtä järkevää, kuin Trumppia äänestäneiltä maga-miehiltä kyseleminen.
Molemmat uskontoon verrattavia, eikä järki päätä pakota.
Niin,pitäisi äänestää juuri vassarien mielipiteen mukaan,eri mieltä ei saa olla.Vassarien rakastama Neuvostoliitton malli!
Äänestin heitä, mutta en äänestä toistaiseksi jatkossa. Valitettavasti miesten sekoilut ovat kuvottavia, enkä äänestä puolueita, joissa on tiettävästi Thaimaassa kavereiden kanssa käyviä miehiä. Vasemmalle tai vihreille en silti ääntäni koskaan tule antamaan, sen verran paljon järjettömyyksiä ovat nämä puolueet saaneet aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen ja tulen aina äänestämään perussuomalaisia.
Tekevät parhaansa meidän suomalaisten eteen , niissä puitteissa mitä muiden puolueiden kanssa hallituksessa toimiessa pystyvät.
Ja kyllä suomen velkaantuminen on saatava pysäytettyä.
Hullu sdp pitäisi saada pidettyä pois vallasta , tulee konkurssi muutoin.
Perskokkareet ottaa tällä kaudella eniten velkaa ikinä. Orpo on jo odottamassa kynä kädessä että voi allekirjoittaa 300 miljardin yhteisvelan eu:n kanssa. Että jos vähemmän velkaa halusit niin aika huonoa hevosta olet veikannut.
Persut vastustavat yhteisvelan ottoa. Lapanen on kokkare joka ei uskalla sanoa isoille eu pojille "EI KÄY".
Vierailija kirjoitti:
En ole köyhä ja ay-porukkaa ja muita kommareita saakin kurittaa.
Hyvä Riikka!
Minä olen köyhä, mutta tyytyväinen minäkin, sillä veroprosenttini laski lähelle nollaa. Pienistä tuloistani jää entistä enemmän käteen. Sama tilanne on opiskelevilla lapsillani, nollatuloraja nousi, joten heillä ei mene kesätyötuloista vieläkään veroa, vaikka tulot nousevat viime vuodesta.
Hallitus siis selvästi kannustaa työntekoon. Ja sen puolesta minäkin äänestin. Ilman meitä äänestäjiä näitäkään parannuksia pienituloisille ei olisi tullut.
Tynkkynen haluaa lopettaa Ylen ja Purra ei tajua kun kaikki kritisoi puhemiestä epätasapuolisuusesta. O jo tunkkysellä.joku henkilökohtainen kauna Yleä kohtaan? YLE ei nuoleskele sen takapuolta tai ei ole valinnut työpaikkaan?
Purra taas voisi olla uhriutumatta ja miettiä voiko olla jotain todellista, koska monet tahot kritisoi puhemiestä. Eikä vain syyttää toisia katkeruudesta.
Persut eivät todellakaan tunnu välittävän kuin itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen pääpiirteissään. Ja kyllä, olen pienituloinen, brutto noin 1300 eur/kk.
Masokisti?
En usko, olet perskikkareiden provo = vaalikampanjaa
Sinunko mielipiteen mukaan pitäisi äänestää,vassariluuseri?Haluatko lisää tukia ?-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen pääpiirteissään. Ja kyllä, olen pienituloinen, brutto noin 1300 eur/kk.
Masokisti?
En usko, olet perskikkareiden provo = vaalikampanjaa.
Mikä masokisti? Ei meiltä pienituloisilta palkansaajilta ole otettu mitään pois. Vaan päinvastoin nettopalkkaa on nostettu veronalennuksen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Ilman persuja ei tätäkään tehty turvallisuutemme parantamiseksi
Nykyinen hallitus on toteuttanut useita muutoksia, jotka ovat kiristäneet Suomen t urvapaikkapolitiikkaa. Näiden muutosten tarkoituksena on ollut vähentää t urvapaikanhakijoiden määrää, nopeuttaa prosesseja ja vähentää houkuttelevuutta Suomea kohtaan t urvapaikkamaana. Tässä muutamia keskeisiä kiristyksiä:
T urvapaikkaprosessin nopeuttaminen ja kielteiset päätökset: Hallitus on pyrkinyt nopeuttamaan t urvapaikkaprosessia, jotta hakemukset käsitellään nopeammin ja päätökset saadaan aikaisemmin. Samalla kielteisiä t urvapaikkapäätöksiä on pyritty tehostamaan, jotta hakijat, jotka eivät täytä t urvapaikan saamisen edellytyksiä, voidaan poistaa maasta nopeammin.
Perheenyhdistämisen tiukennukset: Hallitus on tiukentanut perheenyhdistämisen ehtoja, erityisesti taloudellisten vaatimusten osalta. Tämä tarkoittaa, että t urvapaikan sa
Noista suurin osa on vanhoja asioita. Ja moni nousta nostattaa kuluja. Itse kyllä.olen myös sitä mieltä, että se humanitaarinen välimuoto olisi tarpeen. Ei tarvitsisi antaa kaikille tturv.paikkaa vaan välimuodon joksikin aikaa. Se olisi halvempi. Ja mielestäni perheen yhdistäminen turvan saaneiden kohdalla ei vaadi tuloja. Vain maahan työn perässä tulevien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin heitä, mutta en äänestä toistaiseksi jatkossa. Valitettavasti miesten sekoilut ovat kuvottavia, enkä äänestä puolueita, joissa on tiettävästi Thaimaassa kavereiden kanssa käyviä miehiä. Vasemmalle tai vihreille en silti ääntäni koskaan tule antamaan, sen verran paljon järjettömyyksiä ovat nämä puolueet saaneet aikaan.
*Lisään vielä olevani akateemisesti koulutettu, joten se kohdallani ap:n ilmoittamista tilastoista.
No ainakaan kukaan ei ole käynyt lahjoittamassa 10 mrd euroa kenellekään.
Milloin te ymmärrätte että aikaisempien hallitusten toimet näitä ratkaisuja aiheuttaa?
Persujen olisi pitänyt olla hallituksessa jo 30 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masokisti?
En usko, olet perskikkareiden provo = vaalikampanjaa.
Mikä masokisti? Ei meiltä pienituloisilta palkansaajilta ole otettu mitään pois. Vaan päinvastoin nettopalkkaa on nostettu veronalennuksen avulla.
No ne on juuri näitä jotka makaa kotona kun alle kolmen tonnin ei takapuoli nouse.ja samalla kiljutaan kun kehdattiin tukia leikata.heiltä.
Oon tyytyväinen, istun vaikka kasassa p a skaa, jos kaljaa saa lähimarketista. Ruoat haen roskiksesta, se on aivan sama mulle. Pääasia että punavihreillä ei oo kivaa, ne rakentaa tukikohtia kuuhun o.v.kuusisen kanssa, terijoen hallitusta kasataan, tämän vuoksi trumpin on mentävä muskin avulla marssiin jotta punavihreiden hyökkäys kuusta ei onnistuisi.
T: persu