Huonot sänkytaidot hämmentää
Olen pitkän avioliiton jälkeen etsiskellyt, ja myös löytänyt ns. kevyempiä, lähinnä seksiin perustuvia suhteita ja niitä onkin varsin helppoa löytää.
Huomionarvoista on kuitenkin ollut se, miten huonoja iso osa miehistä on sängyssä. Tuntuu, etteivät he ymmärrä sitä, että jos seksi on huonoa, seuraavaa kertaa ei tule. Jäädään kyselemään ja vinkumaan "koskas nähdään uudelleen", mutta ehei, uutta kertaa ei enää tule. Ennen seksiä on kyllä isoja puheita ja halutaan tietää toisen toiveista ym mutta kun käytäntöön pääsee niin kaikki unohtuu.
Esimerkkejä huonosta seksistä on mm. täysin riittämätön esileikki. Ajatellaan että kun naista nuolee "vähän sinnepäin" pari minuuttia voikin jo alkaa panemaan. Tai halutaan skipata esileikki kokonaan. Jokunen on myös olettanut että jos laittaa heti liukkaria ei esileikkiä tarvita ollenkaan. Kuivaa alapäätä hinkataan sormella, tätä on tullut myös usein vastaan.
Nämä miehet haluavat päästä nopeasti panemaan, mutta sitten myös ihmettelevät kun kiva orastava seksisuhde tyssääkin ekaan kertaan, kun seksi vaan on ihan surkeaa. Seksisuhteen idea on se, että seksin pitää olla loistavaa. Itse en kaipaa parisuhdetta vaan silloin tällöin loistavaa seksiä.
Ohjeita kyllä annan, ei se siitä jää kiinni. Ohjeita ei yleensä ymmärretä tai haluta ymmärtää. Mutta hämmentävää on se, ettei nämä, useimmiten 39-52-vuotiaat, eli oikeasti aikuiset miehet ole oppineet 20-30 seksuaalisesti aktiivisen vuoden aikana naisen seksuaalisuudesta mitään.
Pitäisikö vaihtaa selkeästi nuorempiin miehiin, onko heillä enemmän tietotaitoa tuottaa naiselle nautintoa?
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on kielellisesti älykäs, kuten hyvä reagoimaan tilanteisiin verbaalisesti, on hän yleensä hyvä sängyssä. Lisäksi musikaaliset miehet ovat hyviä, etenkin ne, jotka soittavat kielisoittimia tai pianoa. Rytmitajusta ja herkkyydestä lukea viestejä on paljon iloa sängyssä.
Nautinnollinen seksi vaatii heittäytymiskykyä, rohkeutta ja rentoutta samanaikaisesti. Pitää osata tulkita toisen värähtelyjä ja antaa intuitiivisen liikkeen kommunikoida toisen kehon kanssa.
No on kokemusta parista todella verbaalisesta, jotka olivat katastrofaalisen huonoja ja vielä huonolla asenteella. Hirveän hauskoja ihmisiä. Ihan auttavaisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Nautinnollinen seksi vaatii heittäytymiskykyä, rohkeutta ja rentoutta samanaikaisesti. Pitää osata tulkita toisen värähtelyjä ja antaa intuitiivisen liikkeen kommunikoida toisen kehon kanssa.
tai sitten ihmiset tykkäävät eri asioista eikä tällaisia ohjeistuksia voi antaa. Nautinnollinen seksi ei minusta kyllä vaadi noita asioita, ylipäätään asioiden vaatiminen ei juurikaan sovi seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai sitten ihmiset tykkäävät eri asioista eikä tällaisia ohjeistuksia voi antaa. Nautinnollinen seksi ei minusta kyllä vaadi noita asioita, ylipäätään asioiden vaatiminen ei juurikaan sovi seksiin.
Niin että sinusta toisen huomioiminen ja tilanteiden lukeminen ei kuulu seksiin? Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että sinusta toisen huomioiminen ja tilanteiden lukeminen ei kuulu seksiin? Selvä.
Älä vaihda maalin paikkaa. Toisen voi huomioida muutenkin kuin värähtelyn kautta ja intuitiolla. Eikä nautinnollinen seksi aina vaadi mitään heittäytymiskykyä, rentoutta tai rohkeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vaihda maalin paikkaa. Toisen voi huomioida muutenkin kuin värähtelyn kautta ja intuitiolla. Eikä nautinnollinen seksi aina vaadi mitään heittäytymiskykyä, rentoutta tai rohkeutta.
No kyllä minulle vaatii. Ehkä oletkim nyt päässyt aloituksen ytimeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle voi vaatia, mutta kommentti oli yritys muodostaa kategorinen imperatiivi, yleispätevä sääntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minulle vaatii. Ehkä oletkim nyt päässyt aloituksen ytimeen?
Miehenä totean kanssa, että kyllä vaati. Vaikka olen ollut vaimoni kanssa koko ikäni, niin jos haluan hänen saavan orgasminsa on minun keskityttävä täysillä hänen värähtelyynsä intuitioni kautta. En odota saavani ohjeita, kun hän ei itsekään tiedä mitä pitäisin milloinkin tehdä saati miksi. Vaikka samaa tehnyt tuhania kertoja niin silti orgamin pyydystäminen on kuin perhosen pyydystystä. Ei tarvitse paljoa tehdä sillä kertaa vääriä asioita kun haluttu orgasmi katoaa. Viimeksikin sain taiteilla sormettaessa yhden ja kahden sormen välillä - hellän ja rajumman välillä ja aistien missä kohtaa kumpaakin tai jättääkö vain yhden sormen varaan. Ihan on päivästä ja hetkestä kiinni haluaako vaimo hellää vaiko rajumpaa käsittelyä ja missä järjestyksessä vai vain toista. Ongelma tässä on siinä, että oma kiihoitus kulkee käsikädessä vaimon kanssa. Jos vaimo saa orgasmin kullini seisoo kuin tammi, jos vaimolla menee ohi, onneksi tosi harvoin, menee ohi itselltäkin eli seisokki ei ole samaa tasoa. Siten olen itsekin tullut riippuvaiseksi vaimoni orgasmeista. kun elän ja koen niitä niin voimakkaasti vaimon mukana.Näin ollut aina ja siihen on tottunut, että vaimo saa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vaihda maalin paikkaa. Toisen voi huomioida muutenkin kuin värähtelyn kautta ja intuitiolla. Eikä nautinnollinen seksi aina vaadi mitään
Mun mieheni samanlainen, kyselen miten ihmeessä osaa yllättää mut tämän tästä jollain mitä en ole tajunnut edes haluavani. Sanoo vaan, että vaan lukee mua kuin avointa kirjaa. Tässä varmaan ongelman ydin monella, sukupuoleen ja ikään katsomatta. Kun ei ole todellista kiinnostusta tuottaa nautintoa, kaiken olennaisen tiedon sisältävä kirja jää lukematta, ja koskaan ei pääse jyvälle siitä mistä toinen oikeasti nauttii. Pääsisi, jos haluaisi.
Olen naisena havainnut, että jos en ole kiinnostunut tuottamaan miehelle nautintoa, mies on minulle väärä. Tuo tunne ja halu on todella vahva, kun on sopiva kumppani. Oli aika kamala huomata suhteessa, jossa luulin että kaikki oli hyvin. Yhtäkkiä ei vaan kiinnostanut enää tehdä hänelle hyvää, keskityin omaani. Paljasti aika tehokkaasti suhteen todellisen tilan, ja pakotti kohtaamaan todellisuuden.
Sori, ei taida ihan suoranaisesti liittyä aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vaihda maalin paikkaa. Toisen voi huomioida muutenkin kuin värähtelyn kautta ja intuitiolla. Eikä nautinnollinen seksi aina vaadi mitään
Jos nainen ei saa yhdynnässä orgasmia, niin silloin miehen tulee pysähtyä miettimään, mitä tehdä eri tavalla tai paremmin.
Sun vaimo ei saa aina. Miksi siis taas valehtelet. No siksi, koska valehtelet muissakin asioissa. Olisi syytä nostaa kissa pöydälle ja olla rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä lässytystä taas. Jos kerran osaat lukea vaimoasi kuin avointa kirjaa, niin silloin sun EI TARVITSE arvailla sormien määrää vaan tiedät sen. Että semmosta taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä lässytystä taas. Jos kerran osaat lukea vaimoasi kuin avointa kirjaa, niin silloin sun EI TARVITSE arvailla sormien määrää vaan tiedät sen. Että semmosta taas.
Etkö sä pöljä ymmärrä, että se lukeminen tapahtuu realiajassa sillä hetkellä kun sormettaa. Nytkin kävi niin, että ensin sormetin yhdellä sormella sitten kahdella mutta aistin ettei ollut siihen valmis. Takaisin yhdellä sormella ja kun se ei selvästikään olisi riittänyt niin lopussa takasiin kahdelle sormelle ja silloin se oli sitä mitä kaivattiin. Siinäkin jo arvottu pillun etu- ja takareunan välilltä. kummalta puolen lähtee. Jos ei ole hereillä, niin hukkaa orgasmit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon ettei musta koskaan tule vaimosi kaltaista uusavutonta seksikumppania, joka ei osaa itse toivoa haluamaansa seksiä vaan olettaa toisen lukevan sen. Ällöttää ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vaihda maalin paikkaa. Toisen voi huomioida muutenkin kuin värähtelyn kautta ja intuiti
Mitä höliset? Ei mulla ole vaimoa, koska olen hetero. Orgasmin saan aina jos ei jotain ihmeellistä tapahdu.
Mä sanon tämän taas, Pate älä välitä noista puheista. Sun panostuksessa vaimosi tyydytykseen on niin paljon sellaista hyvää mitä todella monilta puuttuu, ja sekös sitten heitä korpeaa. On nähtävillä aika lailla jokaisessa keskustelussa johon kommentoit. Ymmärrän että jotkut asiat teidän tavoissa eivät kaikkia miellytä, eikä tarvitsekaan, mutta tavallaan joka kerta muiden kommenteista paljastuu se katkeruus.
Kun joko joku itse ei ole naisena sellaisen miehen kanssa joka oikeasti panostaisi hänen nautintoonsa, tai sitten joku miehenä kun ei onnistu naistaan tyydyttämään tai saamaan todella halukkaaksi. Niin sitten on täällä ikävät kommentit herkässä, kun näkee sun esimerkkien myötä toistuvasti, että toisinkin voisi olla.
Keep up the good work!
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon tämän taas, Pate älä välitä noista puheista. Sun panostuksessa vaimosi tyydytykseen on niin paljon sellaista hyvää mitä todella monilta puuttuu, ja sekös sitten heitä korpeaa. On nähtävillä aika lailla jokaisessa keskustelussa johon kommentoit. Ymmärrän että jotkut asiat teidän tavoissa eivät kaikkia miellytä, eikä tarvitsekaan, mutta tavallaan joka kerta muiden kommenteista paljastuu se katkeruus.
Kun joko joku itse ei ole naisena sellaisen miehen kanssa joka oikeasti panostaisi hänen nautintoonsa, tai sitten joku miehenä kun ei onnistu naistaan tyydyttämään tai saamaan todella halukkaaksi. Niin sitten on täällä ikävät kommentit herkässä, kun näkee sun esimerkkien myötä toistuvasti, että toisinkin voisi olla.
Keep up the good work!
Kiitoksia positiivisesta palautteesta. Näinhän se on, enkä menetä yöuniani suunsoitosta. Se kertoo vain sen että kirjoitukset osuu. Toki tuota yhtä kiusannut mainitsemalla muutaman attrappisanan mistä aina pillastuu. Kun jätän muutaman avainsanan kirjoittamatta, niin eivät edes huomaa kuka kirjoittaa. En silti ole esiintynyt kuin itsenäni. Ei ole tarvetta.
Mutta täällä on liikaa katkeruutta, kun parisuhde seksi on todella paljon omasta asenteesta ja tekemisistä kiinni. Aina ei voi onnistua, muttei siitä pidä aina syyttää kumppania. Uusi yritys paremmalla asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Keep up the good work!
Mä olen joskus täällä toivonutkin, et kuulisin patelta muutakin, kuin joka kerta sen saman tarinan. Elämänkokemusta kuitenkin löytyy ja ainakin herran omien sanojen mukaan kokemusta toimivasta parisuhteesta ja seksielämästä.
Toiseksi; herran jutut menis paljon vähemmän porukan tunteisiin, jos hän pystyis näyttämään vähän empatiaa ja hyväksymään, että on muitakin toimivia tapoja kuin heidän käyttämä, eikä aina tulla keulimaan omilla jutuilla ja lyttäämään toisten, ehkä ihan todellisiakin ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Vastaan omasta puolestani, ei koske muita.
Ap:n kirjoituksessa paistaa voimakas ristiriita, joka omalla kohdallani blokkaa toiveet "loistavasta seksistä".
Nimittäin ajatus siitä, että kaksi toisilleen vierasta ihmistä, tai ihan uutta tuttavuutta, ensimmäisellä intiimillä kohtaamisellaan, voisivat kokea "huikeaa seksiä", tuntematta toisiaan emotionaalisella tasolla lainkaan? Miten sellainen on mahdollista, edes elokuvassa? Nautinnollinen seksi rakentuu nimenomaan luottamuksen ja henkisen kohtaamisen varaan. Tähän tarvitaan selkeästi pitempiaikainen suhde, ja toisen ihmisen syvempi tunteminen.
Omasta puolestani voin sanoa, että kyllä hyvän ja osaavan rakastajan tunnistaa heti ja sellaisen kanssa seksi vain ajan kanssa paranee. Tumpelo on tumpelo, eikä homma siitä parane kun ei vaan ole taitoa eikä resursseja oppimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keep up the good work!
Mä olen joskus täällä toivonutkin, et kuulisin patelta muutakin, kuin joka kerta sen saman tarinan.
No mitä luulet, auttaako se suunsoitto keskusteluja? Ei auta. Muuttuuko tarinani, ei muutu kun ollut vain yksi vaimo, joten toistoa tulee varmasti. Ihan varmasti kyllästyttää sivun vakikävijöitä, muttei ne ole heitä varten kirjoitettukaan. Voisivat vähän mennä itseensä ja miettiä, etteivät he ole "kaikki" , eivätkä edusta kuin itseään. Voisi myös jättää huomiotta, jos itse lukenut ennenkin. En minäkään puutu toisen kirjoituksiin tai hauku muita kuin minulle suutaan soittavia. Kh:n kirjoitukset jätän nykyisin huomiotta, vaikka kirjoittaa välillä asiaakin.
Minun ja vaimon tapa on vain yksi monista ja me ollaan onnistuttu säilyttämään intohimot ja rakkaus kaikki vuodet ja toki siitä on kertynyt kokemusta.
Tarkoitinkin juuri tuota, että vaikka olisi muuten ihan mukava, niin ei silti välttämättä ole sängyssä huomioiva. Toisaalta vaikka tulisi muuten koko ajan riitaa, niin yllättäen siinä meneekin hyvin.