Nyt on vuosi 1986: Mitä teillä tänään syödään?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään Carrollsiin, ehkä otan kalahampurilaisen ja ranskalaiset.
Big Carolina isoilla ranskalaisilla ja suklaa softis.
Sen jälkee Citykäytävään röökille
Olin töissä vähän myöhemmin Töölön Carrollssissa 🙂kauheeta duunia
Lapseni saivat joskus luvan käydä syömässä siinä Carrolsissa ystäviensä kanssa tai keskenään. Lamavuosina joskus hyvin harvoin käytiin ostamassa tavalliset hampurilaiset ja syötiin ne kotona. Niiden kanssa oli ehkä kurkkua tai porkkanoita ja juotiin maitoa.
Aina paljon rasvaa, rasva oli korkeaa elintasoa! Nuorten vähärasvaisuusbuumi oli aluillaan, ihan hölynpölyä, kuka nyt kurria vapaaehtoisesti juo!
Aina röökiä jälkiruuaksi! Ituhippien turha tulla neuvomaan, moni lääkärikin polttaa!
Isäni kuoli sydäninfarktiin vuonna 1991.
Iskä grillaa pöytägrillissä kokonaisen broilerin, jonka kaveriksi keitetään riisiä ja äiti tekee juustoisen valkoisen (maitopohjainen) currykastikkeen. Jotain kasvista kaveriksi, esim. porkkanaraastetta appelsiinipaloilla.
Mun lapsuudessa yleisin sunnuntairuoka oli tämä.
Kerran kuussa käytiin mutsin kanssa aina Keskuskadun Carrolssilla. Se oli juhlaruokaa silloin, ei mitään mättöä, sait yhden hampurilaisen kuussa. Lähiöissä ei vielä mitään ravintoloita ollutkaan, jos halusit hampurilaisen niin piti matkustaa bussilla keskustaan Itä-Helsingistä, metro ei vielä liikennöinyt.
Sunnuntaisin meillä laitettiin kokonainen pakastebroileri uuniin, riisiä ja porkkanoita linnun samaan pataan. Minä sain maustaa ruuan. Kaadoin siihen aina runsaasti eksoottista curry-jauhetta.
Nyt ei ole vuosi 1986, eikä meillä syödä avokadopastaa.
Uunimakkaraa jossa oli juustoa välissä. Muusia. Porkkanaraastetta.
Vispipuuro maidon kera.
Vierailija kirjoitti:
Urheilivat varmaan paljon, kun pysyivät niin hoikkina noilla sapuskoilla.
Kasarilla syötiin vähän, ja makeaa hyvin vähän sekä aina ainoastaan ruoka-aikoina, jääkaappia ei ollut lupa avata.
Jos ei perunat ja kastike napannut, niin sitten olit syömättä kokonaan.
Kasarilla syötiin monessa kodissa sisäfilepihviä. Sillon oli bileitä.
Syötiin aika tavallisia ruokia. Keitettyä perunaa tai perunamuusia, oheen kalapuikkoja, kalaa tai valkokastiketta kananmunalla. Uunilohta. Uunimakkaraa, ruskeaa kastiketta, nakkikastiketta, keittoja.. Jotain aika perusruokia. Viikonloppuisin saattoi olla ranskalaisia ja nakkeja tai vastaavaa. Grillattua kanaa.
Käytiin poikaystävän kanssa pitsalla.
Uunilohta, perunamuussia ja porkkanaraastetta. Tai vaihtoehtoisesti spaghettikastiketta. Minä syön tvn edessä, samalla kun katson Cosby showta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kuussa käytiin mutsin kanssa aina Keskuskadun Carrolssilla. Se oli juhlaruokaa silloin, ei mitään mättöä, sait yhden hampurilaisen kuussa. Lähiöissä ei vielä mitään ravintoloita ollutkaan, jos halusit hampurilaisen niin piti matkustaa bussilla keskustaan Itä-Helsingistä, metro ei vielä liikennöinyt.
Kyllä Itiksen kauppakeskus avattiin vuonna 1984. Siellä oli Clock ja Carrols.
Tuohon aikaan ihmiset osasivat vielä tehdä ruokaa, eikä syöty niin paljon valmiita eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Itiksen kauppakeskus avattiin vuonna 1984. Siellä oli Clock ja Carrols.
Mutta kirjoitinkin ajasta ennen sitä.
Kinkkukiusausta ja punajuuri-omenaraastetta. Sunnuntain kunniaksi myös jälkkäri, pakkasesta mustikoita ja mansikoita kermavaahdon kera
Vierailija kirjoitti:
Äiti voisi tehdä vaikka makaronilaatikkoa, olin 11v helmikuussa -86.
Oot saman ikäinen kuin minä. Terkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaan ihmiset osasivat vielä tehdä ruokaa, eikä syöty niin paljon valmiita eineksiä.
Eineksiä ei ollut niin hyvin tarjolla. Roiskeläppäpitsa oli esimerkiksi ihan hirveetä. Hernekeittoa ja maksalaatikkoa kyllä syötiin.
Urheilivat varmaan paljon, kun pysyivät niin hoikkina noilla sapuskoilla.