Nyt on vuosi 1986: Mitä teillä tänään syödään?
Kommentit (118)
Eilen saunan jälkeen paistettiin takassa makkarat ja juotiin Jaffaa. Aamupäivällä syötiin riisipuuro, iltapäivällä oli kanakastike jossa oli ananasta ja riisiä. Kiinankaalia, kurkkua ja paprikaa salaattina.
Olin silloin teini. Keskiverto arki-iltana pesin perunoita ja lämmitin perheelle eilistä ruskeaa kastiketta, jossa on jotain mautonta lihaa. Äiti tuli myöhemmin töistä. Meillä ruuanlaitosta käytettiin termiä 'keitetään perunoita'. Perunat olivat omasta maasta, ja niitä haettiin kellarista kevääseen asti, jolloin idut olivat tosi pitkiä. Salaattia tms. oli hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikrossa ruokaa ei voinut lämmittää, säteilyä tulee liikaa, jos aterioita ihan mikrossa lämmittää,
Sitten olikin aika mennä pihalle ottamaan aurinkoa ilman aurinkorasvaa.
En käytä mikroa vieläkään, en edes omista. Täysin tarpeeton.
Olen huomannut voin sulavan, jos sen laittaa käynnissä olevan mikron eteen!
Vierailija kirjoitti:
Jokin jauhelihasta tehty ruoka tai makkarasta tehty ruoka.
Jauhelihakastike tai makkarakeitto tai makkarakastike poluilla.
Ei salaattia.
Meillä olisi ollut kiinankaalia ja ehkä tomaattia tai kurkkua.
Vierailija kirjoitti:
Mennään Carrollsiin, ehkä otan kalahampurilaisen ja ranskalaiset.
Big Carolina isoilla ranskalaisilla ja suklaa softis.
Sen jälkee Citykäytävään röökille
Vierailija kirjoitti:
Olin silloin teini. Keskiverto arki-iltana pesin perunoita ja lämmitin perheelle eilistä ruskeaa kastiketta, jossa on jotain mautonta lihaa. Äiti tuli myöhemmin töistä. Meillä ruuanlaitosta käytettiin termiä 'keitetään perunoita'. Perunat olivat omasta maasta, ja niitä haettiin kellarista kevääseen asti, jolloin idut olivat tosi pitkiä. Salaattia tms. oli hyvin harvoin.
Ai niin, koska nyt on sunnuntai, niin perunoiden kanssa saattaisi olla porsaankyljyksiä. Ehkä jopa salaattia, jossa kiinankaalia, kurkkua ja tomaattia.
Päivällä naudanpalapaistia ja perunaa tai lihapullia, ruskeaakastiketta ja perunaa, salaattia molemmissa. Harvemmin uunilohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesalaisten humputuksia! Lihapiirakka nakilla snägäriltä tai joku superrasvainen ranskalaiset ja nakit -tyyppinen oksennusateria korkeintaan, jos asuit pienimmässä kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Porsaankyljyksiä ja pottumuusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purjokalaa, Google tuntee nykyään nimellä purjopata. Sitä oili meillä kasarilla silloin tällöin.
Tai sitten on hemapa-risottoa, johon laitetaan sekaan jauheliha.
Tai sitten metrikarjalanpiirakkaan, eli uunipellin kokoinen ja muotoinen karjalanpiirakka.
Tarkoitatko lihapiirakkaa? Sitä oli meillä ainakin usein.
En tarkoita. Lue viestini uudelleen, tarkoitan sitä mitä kirjoitin.
Lihapiirakoita meillä ei ollut koskaan.
Tästä jättikarjalanpiirakasta jäin itse paitsi enkä ole ikinä kuullutkaan, harmi!
Meillä isä teki sitä aika usein, ja se oli aina eväänä kylmälaukussa voipaperissa munavoin ja lauantaimakkaran kanssa kun ajettiin kesällä pitkä päivä mökille ja myöhemmin takaisin.
Uunipellin kokoinen ja muotoinen karjalanpiirakka, eli metrikarjalanpiirakka. Very simple food.
Jauhelihakastike ja perunat, kalakeitto seitistä, porsaankyljykset, lihapullat, makkarakastike, makkarakeitto, letut ja hillo, ranskanleipä ja lauantaimakkara, ruislimppu, tillilihakastike, janssoninkiusaus, silakkapihvit, hirvipaisti, nakit. Pullapitkot. Siinäpä meidän ruuat, aika köyhää touhua. Harvemmin salaatteja, lähinnä tomaattia ja kurkkua, suolakurkkua, perunasalaattia. Ei ihme, että on ollu kolesterolit koholla jo kakskymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purjokalaa, Google tuntee nykyään nimellä purjopata. Sitä oili meillä kasarilla silloin tällöin.
Tai sitten on hemapa-risottoa, johon laitetaan sekaan jauheliha.
Tai sitten metrikarjalanpiirakkaan, eli uunipellin kokoinen ja muotoinen karjalanpiirakka.
Tarkoitatko lihapiirakkaa? Sitä oli meillä ainakin usein.
En tarkoita. Lue viestini uudelleen, tarkoitan sitä mitä kirjoitin.
Lihapiirakoita meillä ei ollut koskaan.
Tästä jättikarjalanpiirakasta jäin itse paitsi enkä ole ikinä kuullutkaan, harmi!
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTkWclxcGu63_UHKQu…
Vierailija kirjoitti:
Mikrossa ruokaa ei voinut lämmittää, säteilyä tulee liikaa, jos aterioita ihan mikrossa lämmittää,
Sitten olikin aika mennä pihalle ottamaan aurinkoa ilman aurinkorasvaa.
Totta, Tieto ihosyöpäriskistä tuli yleiseen tietoon vasta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä vähän myöhemmin Töölön Carrollssissa 🙂kauheeta duunia
Vierailija kirjoitti:
Jokin jauhelihasta tehty ruoka tai makkarasta tehty ruoka.
Jauhelihakastike tai makkarakeitto tai makkarakastike poluilla.
Ei salaattia.
Jauhelihaa ja makkaraa ja perunoita.
Ai niin, koska nyt on sunnuntai, niin perunoiden kanssa saattaisi olla porsaankyljyksiä.
Ei salaattia.