Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä neuvottiin tekemään huoli-ilmoitus vanhemman tilanteesta. Nyt sieltä soitellaan mulle.

Vierailija
02.02.2025 |

Kerroin jokin aika sitten, että en enää kykene auttamaan riittävästi vanhempaani, kun oma terveys alkaa kärsiä. Ja sain neuvon tehdä huoli-ilmoitus, jonka tein. Nyt sieltä soitti sosiaaliohjaaja. Kysyi, että mitkä on mun mahdollisuudet auttaa jossain apuvälinekeskuksessa asioimiseen, vanhemman suostutteluun turvarannekkeen hyväksymiseen, jonkun palvelutuottajan etsimiseen joka tekisi lumityöt ja hiekoittaisi ja joidenkin lomakkeiden täyttöön. Sanoin, että tein ilmoituksen, koska olen nyt sairauslomalla uupumuksen vuoksi, enkä jaksa enää. Ihminen vain jatkoi, että nämä pitäisi nyt ensin hoitaa kuntoon ja että omaiset on parhaita suostuttelemaan. Olen sitä tehnyt nyt vuosia! Alkoi jo tulla itku ja lopetin puhelun. Samasta numerosta oli myöhemmin soitettu vielä kaksi kertaa ja joku toinen numero oli tavoitellut myös. Ehkä samalla asialla. Minä kirjoitin siihen ilmoitukseen, että en jaksa enää. Minä en jaksa!

Onko muille käynyt samoin?

Kommentit (216)

Vierailija
161/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin hankala aihe. Lasten täytyisi varmaan alkaa viedä viimeistään 70 v alkaem vanhempiaan kuntosalille nostamaan painoja, päivätansseihin hidastamaan aivojen rapistumista jne. jotta vanhempi pysyisi mahdollisimman vanhaksi toimintakykyisenä. Jos eivät siis itsenäisesti tuollaista tee, ja harva tekee.

Eli vanhempia täytyisi alkaa "kasvattaa" ennakoivasti omatoimisuuteen samalla tavalla kuin lapsia. Tämä on ihan uusi roolitus monessa suvussa. Mutta välttämätön kun ei meillä yksinkertaisesti riitä palkattuja pöntölle taluttajia jokaiselle ikäihmiselle, ainoastaan vaikeimmin muistisairaille.

Erittäin hyvä kommentti. Olen useasti miettynyt, että miksi ihmeessä useimmat ihmiset eivät ajoissa kannusta lapsiaan ja nuorisoa olemaan enemmän tekemisissä vanhempien sukupolvien kanssa. Nuorisoa voi ihan hyvin pyytää viemään joskus isovanhempaa ta

Siksi että ei välttämättä asuta kovin lähekkäin. Ja opiskelijana on vähän aikaa ylimääräiseen. Jos tosissaan opiskelee niin se vie kyllä enemmän kuin 10 tuntia päivässä. Ehkä käy työssäkin. Enemmän on aikaa juuri keski-ikäisillä, joiden lapset on jo isoja. 

Vierailija
162/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin hankala aihe. Lasten täytyisi varmaan alkaa viedä viimeistään 70 v alkaem vanhempiaan kuntosalille nostamaan painoja, päivätansseihin hidastamaan aivojen rapistumista jne. jotta vanhempi pysyisi mahdollisimman vanhaksi toimintakykyisenä. Jos eivät siis itsenäisesti tuollaista tee, ja harva tekee.

Eli vanhempia täytyisi alkaa "kasvattaa" ennakoivasti omatoimisuuteen samalla tavalla kuin lapsia. Tämä on ihan uusi roolitus monessa suvussa. Mutta välttämätön kun ei meillä yksinkertaisesti riitä palkattuja pöntölle taluttajia jokaiselle ikäihmiselle, ainoastaan vaikeimmin muistisairaille.

Erittäin hyvä kommentti. Olen useasti miettynyt, että miksi ihmeessä useimmat ihmiset eivät ajoissa kannusta lapsiaan ja nuorisoa olemaan enemmän tekemisissä vanhempien sukupolvien kanssa. Nuorisoa voi ihan hyvin pyytää viemään joskus isovanhempaa ta

Koska pitäisi aloittaa tyhjästä. Meidän nuorisolle omat isovanhemmat ovat jääneet hyvin vieraiksi. Kun lapset olivat pieniä, isovanhemmat olivat tietysti töissä ja lomat omalla mökillään ja ulkomaan reissuilla. Eläkkeelle päästyään isovanhemmat tietysti nauttivat eläkepäivistään reissaten ja harrastaen. Ei missään kohtaa ole ollut sellaista elämää, että isovanhemmat olisivat hoitaneet. Lähinnä synttäreillä ja juhlapyhinä on nähty. 

Kyllä tästä on pitkä matka siihen, että lapsenlapset ulkoiluttaisivat isovanhempaansa. Ja vaikka välit olisivatkin läheisemmät, niin nuorisonkin arki on aika karua. Lukion jälkeen asepalvelukseen tai toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja kaikki viikonloput ja lomat tehdään töitä ja lisää töitä, sillä tuethan ovat mitättömät. Jos sitä vähää vapaa-aikaa tulee, niin eiköhän se pidä käyttää lepäämiseen tai kavereiden kanssa olemiseen. Muutenkin kuulostaa siltä, että nykyään nuori ei enää missään välissä ehdi olla nuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, se mitä tapahtui pellekoronassa paljasti hyvin mitä pakanoiden ja luopioiden saatanallinen väkisin välittäminen on, kun ihmisiä peloiteltiin 24/7 kuolemalla telkkarin kautta olkkareihin ja lopullinen ratkaisu jaettiin varsinkin vanhoihin väkipakolla, jopa kotiin asti tunkeutumalla (kuten naapurissa, sen jälkeen saikin mies jatkuvasti epileptisiä kohtauksia ja on sittemmin kuollut) jos ei muuten kyennyt lahtauspaikalle omin voimin raahautumaan. Kaikista välitettiin hallinnon taholta NIIIN paljon, ei yksikään vanhus saanut edes vanhuuteen kuolla MUTTA ratkaisun jälkeen, post ratkaisu oli heillä todellakin taas lupa kuolla. Loppu onkin historiaa, sota-ajan kuolleisuus post ratkaisu.

Koronapiikeillä vanhusten lahtaaminen jatkuu edelleen.......... Niiden ainut tarkoitus on depopulaatio, Agenda2030 mukaisesti. Harmi vaan että niin moni ei tätä ymmärrä eikä usko.

Ja kuvittelet raportoivan kaikki nolot vaivansa sinulle, voi voi. Kyllä me lähipiirissä tunnetaan todella monia joilla kaikki vaivat syövästä lähtien alkanut tuosta, oma isäni kuoli hieman yli seitsemänkymppisenä aika karmealla tavalla ensiksi halvaantuen ja siitä sitten noin viikon päästä kuoli. Mieheni äidillä syöpä, naapurin nuorella miehellä syöpä ja toinen naapurin vanhus kuoli melkein heti, puoliso ramppaa jatkuvasti lääkärillä milloin mistäkin syystä. Ihmettelen missä todellisuudessa elätte, kun osalle meistä,on päivänselvää että nämä asiat on totta ja tapahtunut vasta kun lanseerattiin kyseinen injektio. Tästä sokeudesta, mikä on pahuutta, koska omat syntinne aiheuttavat sen, tulette saamaan ansaitsemanne rangaistuksen Jeesukselta Kristukselta.

Vierailija
164/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan edellisessä lauseen lopullinen ratkaisu jaettiin varsinkin vanhoihin LÄHESTULKOON eli melkein väkipakolla, mitä manipulointikin on, koska pedon merkin ottamisen on oltava valita, ei pakko. Pakotettuna se menettää laillisen oikeutuksensa, minkä syyn takia eivät pakkoa sille laittaneet. Mutta, valinta on myös jos tämän ymmärtämisen jälkeen (että CV -vaxx on kuin onkin pedonmerkki) saattaa itsensä tilaan, jossa tietää että valintaa ei pysty asian suhteen itse tekemään, vaan valta on luovutettu toiselle.

Jos on vanhustenhuolto retuperällä niin näyttää sun tekstin perusteella myös psyykkisesti ongelmaiset olevan hoidon ulottumattomissa.

.

Keksisitte välillä jotain uutta, tätä samaahan se on ollut alkaen 2020 kun hölmöläiset kaikki menitte median loitsimaan joukkopsykoosiin ja olemattoman pelleviiruksen vuoksi tukahdutettu itsenne ja lapsenne naamaräteillä kun vähän käskettiin. Mistäpä olisitte sen jälkeen viisastuneet, ette niin mistään.

Vierailija
165/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kommentti. Olen useasti miettynyt, että miksi ihmeessä useimmat ihmiset eivät ajoissa kannusta lapsiaan ja nuorisoa olemaan enemmän tekemisissä vanhempien sukupolvien kanssa. Nuorisoa voi

Viikonloppuna ehtii hyvin matkustaa mummilaan. Jos nimittäin haluaa.

Vierailija
166/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan edellisessä lauseen lopullinen ratkaisu jaettiin varsinkin vanhoihin LÄHESTULKOON eli melkein väkipakolla, mitä manipulointikin on, koska pedon merkin ottamisen on oltava valita, ei pakko. Pakotettuna se menettää laillisen oikeutuksensa, minkä syyn takia eivät pakkoa sille laittaneet. Mutta, valinta on myös jos tämän ymmärtämisen jälkeen (että CV -vaxx on kuin onkin pedonmerkki) saattaa itsensä tilaan, jossa tietää että valintaa ei pysty asian suhteen itse tekemään, vaan valta on luovutettu toiselle.

Jos on vanhustenhuolto retuperällä niin näyttää sun tekstin perusteella myös psyykkisesti ongelmaiset olevan hoidon ulottumattomissa.

.

Mitä sitten sinusta kertoo että pysyn varmasti koherentimpia lauseita kirjoittamaan kun sinä koskaan? Möliset mutkun mielenterveys korkeintaan ja silti koet ylemmyyttä.

Vierailija
167/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Arvaa kuka tarvitsee apua? 

Ei mitään uutta auringon alla sinun viestissäsi nimittäin 1Kor. 1:18 - Sillä sana rististä on hullutta niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ...

Vierailija
168/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieheni äidillä syöpä, naapurin nuorella miehellä syöpä ja toinen naapurin vanhus kuoli melkein heti, puoliso ramppaa jatkuvasti lääkärillä milloin mistäkin syystä."

Noita syöpiä ja kuolemia on ollut ennen koronaakin. Oman lapsen koulukavereista kaksi on kuollut alle kolmekymppisenä syöpään, tunsin heistä toisen ja toisen vanhemman. Samoin kaksi työkaveria kuoli rintasyöpään viisikymppisenä, miehen täti kuoli leukemiaan, oma vanhempani sai todella pahan epilepsiakohtauksen, joka vei kävelykyvyn, ja mitähän vielä. Kaikki nuo tapahtui ennen ensimmäistäkään koronarokotusta parin vuoden aikana.

Vierailija
169/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mieheni äidillä syöpä, naapurin nuorella miehellä syöpä ja toinen naapurin vanhus kuoli melkein heti, puoliso ramppaa jatkuvasti lääkärillä milloin mistäkin syystä."

Noita syöpiä ja kuolemia on ollut ennen koronaakin. Oman lapsen koulukavereista kaksi on kuollut alle kolmekymppisenä syöpään, tunsin heistä toisen ja toisen vanhemman. Samoin kaksi työkaveria kuoli rintasyöpään viisikymppisenä, miehen täti kuoli leukemiaan, oma vanhempani sai todella pahan epilepsiakohtauksen, joka vei kävelykyvyn, ja mitähän vielä. Kaikki nuo tapahtui ennen ensimmäistäkään koronarokotusta parin vuoden aikana.

Luuletko tosissasi etten tiedä että niitä on ennenkin ollut, what?  Tätä kun on taso niin on kuin lautaseinälle puhuisi, täysin turhaa. Ette ilmeisesti ole kuulleet edes ilmiöstä TURBOSYÖPÄ sekä SUDDEN ADULT DEATH SYNDROME, molemmat ilmaantui post injektio.

Jumala vihaa sitä teknologiaa, tiedättekö siitä mitään muuta kun mitä nohynek selitti, tod näk ette.

Kuka tuhoaa Jumalan temppelin, sen Jumala tuhoaa. Tiedoksi, Jeesuksen ensimmäisen tulemisen jälkeen Jumalan temppeli ei ole enää ollut fyysinen rakennus, vaan ihmiskeho. 1 Kor 3:17 If any man destroys the temple of God, God will destroy him, for the temple of God is holy, and that is what you are. Let no man deceive himself. If any man among you thinks that he is wise in this age, he must become foolish, so that he may become wise.

Vierailija
170/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus yhteen kommenttiin joka on ehkä väärinymmärretty, olin apn kanssa samaa mieltä siitä  että nim.om YHTEISKUNTA on sairas ja luopunut, enkä siis tarkoittanut kyseistä vanhusta tai hänen henk koht valintojaan.Jokainen yksilö tekee elämässä omat valintansa ja virheensä, en siis puhunut yksilötasolla. Eli on tärkeää kunnioittaa vanhempiaan, mutta kunnioittamisen säilyminen ja anteeksianto vaatii joissain tapauksissa etäisyyttä.

JOS vanhus on selkeästi ilkeä ja aiheuttaa pahaa mieltä loukkaamalla jatkuvasti, ulkoistaisin kyllä aktiivisen hoidon.

Vierailija
171/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kommentti. Olen useasti miettynyt, että miksi ihmeessä useimmat ihmiset eivät ajoissa kannusta lapsiaan ja nuorisoa olemaan enemmän tekem

Viikonloppuna ehtii hyvin matkustaa mummilaan. Jos nimittäin haluaa.

Puhut ilmeisesti lapsenlapsista (lainaus ei toimi) koska puhut mummista? Nuorella opiskelijalla ei tietysti ole viiikonloppuisin mitään muutakaan tekemistä. Ei esim töitä. Ja varsinkin kun mummila on kaikilla tietysti siinä tunnin matkan päässä, eikä niin että on jäätävä yöksi. 

Millainen opiskelija ei joudu viikonloppuisin opiskelemaan? Minä olin monimuoto-aikuisopiskelija AMIKSESSA, ja joka ikinen päivä oli opiskelutehtäviä. Etätehtäviä ja kirjallisia töitä oli todella paljon. Työharjoitteluiden aikana piti myös tehdä "vapaa-ajalla" kirjallisia töitä. Ja tämä vain amiksessa. 

Sitä ennen, ammattikorkeassa tein etenkin viimeisenä vuonna 12 tuntisia päiviä arkena ja viikonloput olin töissä. Joo ei enää en jaksaisi, mutta nuorena onneksi jaksoi. 

Etenkin yliopisto on vielä oma lukunsa. Tuttava on erikoistuva lääkäri, hänen tentit ovat parhaimmillaan tuhansia sivuja luettavaa, yhteen tenttiin. 

Niin kerrohan, millainen opiskelija ehtii viikonloppuisin? 

Vierailija
172/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti oli dementiakodissa. Yksi aamu soitti johtaja: toinen hoidokki oli kuulemma ottanut tekarit suustaan ja pannut ne pöydälle, äiti oli ottanut ne käteensä ja rikkonut.

Johtaja vaan soitti kysyäkseen mun osoitetta, kun tekarit maksaa 1500€ ja niistä tulee kuulemma lasku MULLE!

Olin vihainen kuin viitapiru! "En ole vastuussa siitä mitä dementiakodissa tapahtuu, sinä olet. En ole äitini holhooja. Teillä on varmasti vakuutukset, käyttäkää niitä!"

Hoitokoti oli Esperin yksikkö, myöhemmin Espoo antoi sille kenkää epäselvien tapahtumien vuoksi. Viestini on se, että hoitokodit yrittävät vaikka mitä, älkää suostuko. Niille saa omaiset antaa vaikka kaiken aikansa ja kaikki rahansa, mikään ei riitä eikä mistään edes kiitetä.

Kuulostaa tutulta. Kaverini isä on hoivakodissa, yksityisen, ei kunnallisessa. Hän ei saa apua vaivoihinsa, kun hoivakoti ei anna hoitaa häntä asianmukaisesti. Eivät esimerkiksi hoida haavaa kunnolla, vaan se saa olla tulehtunut. Sanoivat, että on liian kallista hoitaa. Siitä huolimatta hoivakoti kynii tuon vanhuksen kaikki rahat. 

Ei ole mitään oikeutta ryhtyä laskuttamaan omaisia, jos vanhus aiheuttanut vahingon. Omaiset eivät ole siihen velvollisia. 

Vierailija
173/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Mitä sitten sinusta kertoo että pysyn varmasti koherentimpia lauseita kirjoittamaan kun sinä koskaan?

Ei kuule se "koherenttius" ja sivistyssanojen heittely vaan asiasisältö. Sisältö ei ole tasapainoista.  

Vierailija
174/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otit sitten vauvapalstan neuvon vastaan. Voi luoja...

- - -

- Ja todella hyvän neuvo on ollut!

Voiluoja itsellesi.

Vierailija
175/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosissasi etten tiedä että niitä on ennenkin ollut, what?  Tätä kun on taso niin on kuin lautaseinälle puhuisi, täysin turhaa. Ette ilmeisesti ole kuulleet edes ilmiöstä TURBOSYÖPÄ sekä SUDDEN ADULT DEATH SYNDROME, molemmat ilmaantui post inje

- - -

Sellaiusta ilmiötä kuin" TURBOSYÖPÄ " ei ole muualla kuin antivaxxerien propagandassa.

Kannattaisi oikeasti pitäytyä poissa hörhösivustoilta. 

Vierailija
176/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti oli dementiakodissa. Yksi aamu soitti johtaja: toinen hoidokki oli kuulemma ottanut tekarit suustaan ja pannut ne pöydälle, äiti oli ottanut ne käteensä ja rikkonut.

Johtaja vaan soitti kysyäkseen mun osoitetta, kun tekarit maksaa 1500€ ja niistä tulee kuulemma lasku MULLE!

Olin vihainen kuin viitapiru! "En ole vastuussa siitä mitä dementiakodissa tapahtuu, sinä olet. En ole äitini holhooja. Teillä on varmasti vakuutukset, käyttäkää niitä!"

Hoitokoti oli Esperin yksikkö, myöhemmin Espoo antoi sille kenkää epäselvien tapahtumien vuoksi. Viestini on se, että hoitokodit yrittävät vaikka mitä, älkää suostuko. Niille saa omaiset antaa vaikka kaiken aikansa ja kaikki rahansa, mikään ei riitä eikä mistään edes kiitetä.

Kuulostaa tutulta. Kaverini isä on hoivakodissa, yksityisen, ei kunnallisessa. Hän ei saa apua vaivoihinsa, kun hoivakoti ei anna hoitaa häntä asianmukaisesti. Eivät esimerkiksi hoida haavaa kunnolla, vaan se saa olla tulehtunut. Sanoivat, että on liian kallista hoitaa. Siitä huolimatta hoivakoti kynii tuon vanhuksen kaikki rahat. 

Ei ole mitään oikeutta ryhtyä laskuttamaan omaisia, jos vanhus aiheuttanut vahingon. Omaiset eivät ole siihen velvollisia. 

"liian kallista hoitaa"

Miksi ihmset hyväksyy tällaisen? Toistuvasti, useissa viesteissä, rikotaan lakia, rikotaan vaikka eettisiä ohjeita. Viettekö näitä koskaan eteenpäin vai hymistelettekö vaan että "aijaa". AVI on oikea osoite, jos hoivakoti ei tee kuten kuuluu. Tottakai tulehdus on hoidettava?? Ei ainakaan tuolla syyllä voi olla hoitamatta? Joskus esim sieni varpaankynnessä jätetään lääkitsemättä, kun hoito olisi liian rasittava vaikkapa maksalle (kaikkien muiden lääkkeiden kanssa), mutta jos syy on "raha" niin helv oikeastiko annatte vain olla? Vanhuksen kuuluu saada apua jos ei kotona pärjää, vanhuksen tulehdukset ja haavat kuuluu hoitaa jne. Jos ette itse kykene, niin hakekaa vanhukselle  edunvalvoja!

Vierailija
177/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, se mitä tapahtui pellekoronassa paljasti hyvin mitä pakanoiden ja luopioiden saatanallinen väkisin välittäminen on, kun ihmisiä peloiteltiin 24/7 kuolemalla telkkarin kautta olkkareihin ja lopullinen ratkaisu jaettiin varsinkin vanhoihin väkipakolla, jopa kotiin asti tunkeutumalla (kuten naapurissa, sen jälkeen saikin mies jatkuvasti epileptisiä kohtauksia ja on sittemmin kuollut) jos ei muuten kyennyt lahtauspaikalle omin voimin raahautumaan. Kaikista välitettiin hallinnon taholta NIIIN paljon, ei yksikään vanhus saanut edes vanhuuteen kuolla MUTTA ratkaisun jälkeen, post ratkaisu oli heillä todellakin taas lupa kuolla. Loppu onkin historiaa, sota-ajan kuolleisuus post ratkaisu.

Koronapiikeillä vanhusten lahtaaminen jatkuu edelleen.......... Niiden ainut tarkoitus on depopulaatio, Agenda2030 mukaisesti. Harmi vaan että niin moni ei tätä ymmärrä eikä usko.

- -

Volisitko ihan oikeasti ottaa asioista selvää ja jostain ihan muualtuin kuin huiojarisivustoilta.

Näytät olevan perin juurin narrattu tässä asiassa.

Vierailija
178/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosissasi etten tiedä että niitä on ennenkin ollut, what?  Tätä kun on taso niin on kuin lautaseinälle puhuisi, täysin turhaa. Ette ilmeisesti ole kuulleet edes ilmiöstä TURBOSYÖPÄ sekä SUDDEN ADULT DEATH SYNDROME, molemmat ilmaantui post inje

No en ole kuullut turbosyövästä. Ja meinaat tosissasi että Jumala vihaa rokotteita? Laita tänne nyt hyvänen aika linkki niistä turbosyövistä jotka rokote aiheuttaa. Ja siis oikea tieteellinen tutkimus, ei mitään foliohattujen sepustuksia.

Vierailija
179/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Arvaa kuka tarvitsee apua? 

Ei mitään uutta auringon alla sinun viestissäsi nimittäin 1Kor. 1:18 - Sillä sana rististä on hullutta niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ...

Mulle sana rististä ei ole hulluutta, mutta sun koronapiikki vouhotus on.

-Eri

Vierailija
180/216 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti lopettakaa nää sairast vanhuspalvelu jankutukset Veikkaan että moni kirjoittaja on jo iäkkäämpi, mt ongelmainen, moraaliltaan läpimätä, ei älykäs. Syyllistynyt rikoksiksi luettavien aisoihin toisia kohtaan!, saastaisen inhottava, tosi ruma persoona ja luonne Lisäksi tuo hihhulointu! Äly hoi älä jätä!

Sellaisille nämä vanhus jsnkutukset kuulostavat. No ei kaikki voi olla älykkäitä, kunnon ihmisiä, jotka ei valehtele, suunnittele ja tee pahaa toisille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme