Miksi hallitus ei vaihdu vaikka kukaan ei siitä tykkää?
Tai miksei ne ei eroa kun ei ola kansan luottamusta?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään hallitusta vastaan. On hyvä että Sanna Marin lähti muualle sähläämään.
Muuten hyvä, mutta tuli Marinin tähtipölytys vähän stanan kalliiksi veronmaksajille.
Ja tämän hallituksen tähtipölytys käy vielä kalliimmaksi veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein tyytyväinen olen, tämän puolestahan mä äänestin!
Äänestit Suomen talouden tuhoamisen, massatyöttömyyden ja konkurssiaallon puolesta? Okei.
Mikä näistä on hallituksen vika?
Googlaapa vittupilluhallituksen aikaiset konkurssit, puhumattakaan hyväsisko-koronatuista mm huonoäitipaskafirman lehmälle.
Ja woke ei tarvita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mun tutuista ei tykkää hallituksesta, on karsinu liikaa tukii
Me jotka maksamme teidän tuilla elämisenne tykkäämme, että hallitus karsii tukia edes vähän. Tosin paljon enemmän pitäisi leikata.
Ei niistä tuista, mistä nyt ollaan karsittu olisi tarvinnut karsia mutta järjestötuista, yritystuista yms hallintohumpasta olisi pitänyt aloittaa. Nuo työttömyystuen leikkaukset nyt ovat olleet täysin turhia. Ainakaan niistä ei olisi pitänyt aloittaa.
Tiesitkö, että esim. risteilyaluksen tekeminen on telakalle itse asiassa aika nollasummapeliä. Vain tukemalla tuotteesta saadaan kilpailukykyinen. Sen laivan rakentaminen kuitenkin tuottaa alueelle niin paljon bisnestä ja työpaikkoja, että lopulta vaikutus on paikkakunnalle reippaasti positiivinen. Siis reippaasti positiivinen. Se Valtion antama tuki on niihin talouden vaikutuksiin nähden olematon.
Toinen vaihtoehto toki on, että ko. yritystukien raha vain jaetaan alueen ihmisille, jotka työttömänä odottavat ihmettä tapahtuvaksi. Ai niin jos ei ole yritystoimintaa, ei kukaan maksa veroja, eikä ilman vientiä tähän maahan tule rahaa mistään. Kaikki vain nostelevat sitten tukia. Me siis vain kierrätetään samaa rahaa taskusta toiseen, kunnes syödään taas porukalla kaalia ja naurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään hallitusta vastaan. On hyvä että Sanna Marin lähti muualle sähläämään.
Muuten hyvä, mutta tuli Marinin tähtipölytys vähän stanan kalliiksi veronmaksajille.
Kalliimmaksi tulee tämä empatia kyvytön kokoperse hallitus ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä elät kuplassa ja siksi kuvittelet, ettei valtaosa hallituksesta tykkää. Suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että verorahojen jakaminen ei ollut enää yhdenvertaista. Ei voi olla niin, että keskiluokka raataa ja samankokoinen yhteisö vain odottaa, että heidän elämänsä kustannetaan. Eli hallituksella on vahva kansan tuki.
Nälkään taikka kylmään ei täällä tarvitse kenenkään kuolla. Elintaso pitää sitten itse ansaita.Niin siis nythän homma toimii niin että keskiluokka raataa, pieni rikkaiden yhteisö vain odottaa että heidän elämänsä kustannetaan ja yhä suurempi osa kansasta vajoaa ilman omaa syytään toivottomaan köyhyyteen. Verovarojen jakaminen tällä tavalla ei ole yhdenvertaisuutta nähnytkään.
Se pieni rikkaiden yhteisö ei kuules meidän verorahoja kaipaa. Ei kannata olla kateellinen. Suomessa jokainen voi omilla toimillaan pyrkiä siihen rikkaiden yhteisöön.
Aluksi voi mennä vaikka töihin.
Vierailija kirjoitti:
Koska suomesta puuttuvat lailliset keinot hallituksen kaatamiselle.
No joo keinot ovat käytännössä tehottomia vaalisalaisuudesta johtuen, joten käytännössä sama asia, koska valtuuttaminen on ilmaista, mutta valtuutuksen peruminen tehokkaalla tavalla ei ja käytännössä mahdotonta.
Valtuuttajan sanomalehdessä julkaisema valtuutus peruutetaan ilmoittamalla siitä samassa lehdessä. Muuten julkisesti tiedotettu valtuutus peruutetaan saattamalla peruutus julkisuuteen samalla tavoin kuin valtuutuksesta on ilmoitettu.
Jos valtuutusta ei voida peruuttaa sillä tavoin, kuin 1 momentissa on sanottu, on peruutus annettava tiedoksi muulla yhtä tehokkaalla tavalla. Valtuuttaja on oikeutettu pyynnöstään 17 :ssä mainitulta viranomaiselta saamaan osoituksen, miten hänen on sellaisessa tapauksessa meneteltävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä elät kuplassa ja siksi kuvittelet, ettei valtaosa hallituksesta tykkää. Suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että verorahojen jakaminen ei ollut enää yhdenvertaista. Ei voi olla niin, että keskiluokka raataa ja samankokoinen yhteisö vain odottaa, että heidän elämänsä kustannetaan. Eli hallituksella on vahva kansan tuki.
Nälkään taikka kylmään ei täällä tarvitse kenenkään kuolla. Elintaso pitää sitten itse ansaita.Niin siis nythän homma toimii niin että keskiluokka raataa, pieni rikkaiden yhteisö vain odottaa että heidän elämänsä kustannetaan ja yhä suurempi osa kansasta vajoaa ilman omaa syytään toivottomaan köyhyyteen. Verovarojen jakaminen tällä tavalla ei ole yhdenvertaisuutta nähnytkään.
Se pieni rikkaiden yhteisö ei kuules meidän verorahoja ka
Yritystuet tulee verovaroista.
Hallitus ei vaihdu, koska kansa vaikuttaa liian laiskalta ja omahyväiseltä tehdäkseen sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me jotka maksamme teidän tuilla elämisenne tykkäämme, että hallitus karsii tukia edes vähän. Tosin paljon enemmän pitäisi leikata.
Ei niistä tuista, mistä nyt ollaan karsittu olisi tarvinnut karsia mutta järjestötuista, yritystuista yms hallintohumpasta olisi pitänyt aloittaa. Nuo työttömyystuen leikkaukset nyt ovat olleet täysin turhia. Ainakaan niistä ei olisi pitänyt aloittaa.
Tiesitkö, että esim. risteilyaluksen tekeminen on telakalle itse asiassa aika nollasummapeliä. Vain tukemalla tuotteesta saadaan kilpailukykyinen. Sen laivan rakentaminen kuitenkin tuottaa alueelle niin paljon bisnestä ja työpaikkoja, että lopulta vaikutus on paikkakunn
Miksi sinä luulet Turusta lennettävän monta kertaa viikossa gdanskiin?
Kannattaa lukea välillä jotain muutakin lehteä kuin Vasemmiston Sanomia.
Hallituksella on täysi kansan tuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh, maksatko sinä niistä tuista ihan verojakin?
Miksei vaihdu? Etkö tajua ettei hallituksia vaihdella kesken vaalikauden gallupien perusteella. Ainoa gallup millä hallituskset vaihdetaan, on eduskuntavaalien tulos neljän vuoden välein. Seuraavissa eduskuntavaaleissa 2027 tyhmät suomalaiset äänestävät demarit vaalivoittoon ja sitten ollaan yhtä pettyneitä kun nytkin, kun demarit ei tuoneetkaan mukanaan valtion kassaan 12 miljadia euroa jostain. Joudutaan siis kärsimään vielä seuraavakin hallituskausi 2027-2031, ennen kuin järki alkaa pakolla valumaan myös vasemmiston päänuppeihin. Kun ovat nähneet haluamansa demareiden valtakauden tilanteessa jossa rahaa ei ole ja kassa on tyhjä, niin alkaa kummasti mieli muuttumaan että mitähän Suomessa pitäisi oikeasti tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei vaihdu, koska kansa vaikuttaa liian laiskalta ja omahyväiseltä tehdäkseen sen.
Kansa kunnioittaa demokratia pelisääntöjä.
Meillä on hyvä hallitus. Kaikki ei vaan tajua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Nythän veronmaksajien rahojen käyttöä on viimein ruvettu järkevöittämään tolkuttoman tuhlaamisen sijasta. Meillä on paras hallitus piiitkään aikaan!
Kuvitteletko että tuollaisilla ihmisillä ja puolueilla olisi joku omatunto joka kolkuttaa kun ihmiset ei tykkää, edes kaikki omat kannattajat? Ei heillä ole mitään omatuntoa, siellä ne kristillisetkin tekee paholaisen tekoja ja eivät eroa vaikka miten tehdään pahaa ihmisille, vallanhimo voittaa.
Hallitus kaatuu vain jos joku puolue lähtee lätkimään tai omat kansanedustajat pettävät ja äänestävät hallitusta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Nythän veronmaksajien rahojen käyttöä on viimein ruvettu järkevöittämään tolkuttoman tuhlaamisen sijasta. Meillä on paras hallitus piiitkään aikaan!
Joka ottaa enemmän velkaa kuin mikään hallitus koskaan. Ja silti talous sakkaa nokka suoraan alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tutut on köyhiä luusereita aivan selvästi.
Ai vähän niin kuin mun opettajakollegat, jotka on samaa mieltä kuin edellinen?
Kannattaisikohan avaajan hiukan perehtyä suomalaiseen eduskunta- ja hallituspolitiikkaan ennen kuin tarttuu kirjoitusvälineistöönsä? Ei hallitusta kannata kaataa noin vain, kun se kuitenkin nauttii eduskunnan enemmistön luottamusta. Uuden hallituksen muodostajan täytyy olla kutakuinkin varma, että hän saa uuteen hallitukseen enemmistön kannatuksen eduskunnassa. Vieläkään ei näytä siltä, että demarit ja kepu saisivat/huolisivat mukaansa kokkareet tai persut. ja pienpuolueiden kanssa on yleensä aika riitaisia hallituksia. Kyllä meidän täytyy odottaa ainakin huhtikuun vaalisirkuksen yli, ennen kuin jotain voi tapahtua hallituskysymyksessä!