Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä tämä etälasten tuleminen on sarjassa Keisarilla ei ole vaatteita.

Vierailija
01.02.2025 |

Mies - eli lasten isä - on ihminen, joka ei osaa tehdä lasten kanssa oikein muuta kuin käydä ravintolassa syömässä. Hän kyllä tekee heidän kanssaan asioita, jos lapset ehdottavat. Mutta kun lapsilta kysyy mitä haluavat, niin 90 %:sti vastaus on en mä tiiä. 

Mitä viikonloppuna sitten tapahtuu? Lapset tulevat ja syömme kaikki valmistamaani ruokaa.  Kysellään kuulumisia, mutta harvoimpa niitä kauheasti on. Minä aikalailla ylläpidän keskustelua. Ruokailu kestää lasten osalta 15 minuuttia, jonka jälkeen lapset sulkeutuvat omiin huoneiisinsa katselemaan tiktokkia. Näen heidät illalla kävelemässä keittiöön.

Me menemme aikaisin nukkumaan ja heräämme aikaisin. Lapset heräävät puolelta päivin. Näen heidät silloin kävelemässä keittiöön. He vetäytyvät syömään aamiaista omiin huoneisiinsa. Sitten onkin jo kotiinkähtöaika. 

He ovat nyt teinejä, mutta näin on menty jo vuosikaudet. Pikkulapsiaikana he halusivat hoploppiin, lopun ajasta leikkivät huoneissaan kaksi päivää, mutta ovat nyt halunneet lyhentää käynnit yhteen vuorokauteen. 

Eivät he minua haittaa, mutta ihmettelen, miksi tätä leikkiä leikitään? Isälle sopii, jos he tulevat, mutta hänelle sopii, jos eivät tule. Lapset eivät kehtaa sanoa, että kavereiden kanssa olisi kivempaa. Lähiäiti noudattaa velvollisuuttaan.  Outo kuvio jokaiselle osapuolelle.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli isä on surkea niin kuin on jo tullut todetuksi. Ei osaa eikä halua viettää lastensa kanssa aikaa ja uusi puoliso on sitä mieltä, että lasten on turha edes tulla.

=> minun lapseni joutuvat isäviikonloppuina hoitoon. Isä ei itse ole lasten kanssa. Olen sitä mieltä, että lasten on turha mennä isälleen.

Vierailija
102/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä mies kantaa vastuunsa siitä, että maksaa elarit ja ottaa lapset luokseen, hän on kantanut kasvatusvastuun ja hoitovastuun, mutta hän ei _ osaa _ viihdyttää. Ja sitä vastuuta minä en itselleni osa. Ja lopputulos on tämä."

ottaa lapset luokseen..Luulin että asutte yhteisessä kodissa?

Ylipäätään vähän ihmettelen sinun asennetta. Jos teille tulisi vieraita, sanotaan vaikka miehen vanhemmat, niin sinäkö puhuisit korkeintaan saman verran kuin miehesi ja jättäisit pyyhkeet ja lakanat pesemättä koska et aio ottaa vastuuta hänen "luokseen kutsumista" vieraista?

Sorry nyt vaan, mutta ihan 0 työmäärä yhdessä vuorokaudessa kaksi kertaa kuukaudessa. Ei varmastikaan ole nyt kyse siitä työllistävästä vaikutuksesta, eli mistä?

Olen hämmentynyt ja pettynyt kuinka paljon on palstalla naisia, joille oman kumppanin jälkikasvu on jonkinsorttinen ongelma. Minun miehelläni ei tosiaan ole omaa lasta, eikä hän sellaista ole halunnut. Hän puntaroi pienessä päässään ihan itse haluaako, voiko, pystyykö hän elämään todellista perhe-elämää varhaismurkun pojan kanssa ja sitten kun päätti että pystyy ja haluaa niin on kantanut itse vastuun mahdollisista nurjista tunteistaan. Hän suhtautuu poikaani ihan kuin tämä olisi poikani koti ja perhe ihan siinä missä hänenkin, kuvitella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äiti, jonka luona asuu 3 teiniä. Kuvaamaan on tuttua meilläkin, ja olen siis lähivanhempi. Teinejä näkee, kun käyvät jääkaapilla. Eivät he niin vanhemman seuraa kaipaa, toki juttelevat jos jututetaan, mutta ovat siis eniten omissa oloissaan. Niin minäkin olin teininä. 

AP, siellä isän luona on lasten toinen koti. Eivätkö he silloin saa olla, kuin kotonaan, eli röhnöttää huoneissaan, ja Malesia keittiöön. Tuollainen ohjelma   keksiminen on enemmän sitten vieraisilla oloa. Toki kiva olisi lasten kanssa jotain puuhata, mutta ei teinejä ole helppo saada innostumaan mistään. Ehkä he tosiaan haluavat vain olla rennosti.

Vierailija
104/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meillä mies kantaa vastuunsa siitä, että maksaa elarit ja ottaa lapset luokseen, hän on kantanut kasvatusvastuun ja hoitovastuun, mutta hän ei _ osaa _ viihdyttää. Ja sitä vastuuta minä en itselleni osa. Ja lopputulos on tämä."

ottaa lapset luokseen..Luulin että asutte yhteisessä kodissa?

Ylipäätään vähän ihmettelen sinun asennetta. Jos teille tulisi vieraita, sanotaan vaikka miehen vanhemmat, niin sinäkö puhuisit korkeintaan saman verran kuin miehesi ja jättäisit pyyhkeet ja lakanat pesemättä koska et aio ottaa vastuuta hänen "luokseen kutsumista" vieraista?

Sorry nyt vaan, mutta ihan 0 työmäärä yhdessä vuorokaudessa kaksi kertaa kuukaudessa. Ei varmastikaan ole nyt kyse siitä työllistävästä vaikutuksesta, eli mistä?

Olen hämmentynyt ja pettynyt kuinka paljon on palstalla naisia, j

Kyllä, asumme yhteisessä kodissa. Isäänsä lapset tulevat katsomaan, eivät minua. Jos mies ei voi heitä nähdä, eivät he tänne tule. 

Kyllä minä lasten lakanoita pesen mökillä, koska vieramaja ei ole vain heidän käyttöönsä. Heidän jälkeen voi tulla muita ihmisiä sinne. Mutta kotona on lastenhuone, johon minä en mene. Tiedän, ettei siellä ole vuoteen pesty lakanoita, ja se on kamala roskakasa. Jos miehen vanhemmat jättäisivät roskakasan taakseen , niin sanoisin, ettei tarvitse tulla toiste. 

Toistan itseäni: väitän, että suurin osa uusperheistä kaatuu siihen, ettei mies kanna hoito- kasvatus- viihdytysvastuuta omista lapsistaan. Äitipuoli ottaa vastuun aj mies on sellainen otus, että hän myös antaa vastuunsa pois. Äitipuoli alkaa käskemään lapsia ja lopulta kuuluu, että sä et ole mun äiti. Äitipuoli uupuu ja lähtee. Luepa av-keskusteluita uusperhevalituksista, niin tämä 99 % kuvio niissä.

Meistä kumpikaan ei ole pitänyt meitä ns uusperheenä. Olemme alun alkaen käsittäneet kuvion niin, että olemme parisuhde, ja lapset pyörivät siinä ympärillä. Ja molemmat kantavat vastuun omista lapsistaan. 

Vierailija
105/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äiti, jonka luona asuu 3 teiniä. Kuvaamaan on tuttua meilläkin, ja olen siis lähivanhempi. Teinejä näkee, kun käyvät jääkaapilla. Eivät he niin vanhemman seuraa kaipaa, toki juttelevat jos jututetaan, mutta ovat siis eniten omissa oloissaan. Niin minäkin olin teininä. 

AP, siellä isän luona on lasten toinen koti. Eivätkö he silloin saa olla, kuin kotonaan, eli röhnöttää huoneissaan, ja Malesia keittiöön. Tuollainen ohjelma   keksiminen on enemmän sitten vieraisilla oloa. Toki kiva olisi lasten kanssa jotain puuhata, mutta ei teinejä ole helppo saada innostumaan mistään. Ehkä he tosiaan haluavat vain olla rennosti.

ensinnäkin, en ole valittanut, että he röhnöttävät huoneissaan. Kunhan ihmettelen.

Toisekseen, Lapset eivät ole koskaan tunteneet meidän kotiamme kodikseen. Pienenä sanoivat, että tulevat yökylään. Isänsä puhuu tyyliin milloin haluatte lähteä _kotiin_.

Vierailija
106/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä ap tätä ihmettelisi, jos et kokisi, että tilanteessa ei ole ongelmaa. Sanoithan tuossa aiemmin, että riittäisi, että kävisivät syömässä parin viikon välein (ja sitten ovesta ulos, jotta ap saa olla rauhassa).

Käsitin aloituksen niin, että pahaa ap-äitipuolta häiritsee se, että isä ei osaa olla lastensa kanssa - ei siis ne lapset . Mutta siinähän se eron syy saattoi tullakin.

Lapset häiritsevät ap:ta, kun tulevat hänen mielestään ihan turhaan ap:n kotiin. Miten joku ulkopuolinen voi arvioida lasten käyntien merkitystä lapsille ja isälle.

-ohis

Vierailija
107/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä ap tätä ihmettelisi, jos et kokisi, että tilanteessa ei ole ongelmaa. Sanoithan tuossa aiemmin, että riittäisi, että kävisivät syömässä parin viikon välein (ja sitten ovesta ulos, jotta ap saa olla rauhassa).

Käsitin aloituksen niin, että pahaa ap-äitipuolta häiritsee se, että isä ei osaa olla lastensa kanssa - ei siis ne lapset . Mutta siinähän se eron syy saattoi tullakin.

Lapset häiritsevät ap:ta, kun tulevat hänen mielestään ihan turhaan ap:n kotiin. Miten joku ulkopuolinen voi arvioida lasten käyntien merkitystä lapsille ja isälle.

-ohis

Hmmm. Ehkä näin on. Minulle koko kuvio näyttäytyy keisarin vaatteina. Mutta todellakin, ehkä kyse on minusta itsestäni, koska itse kaipaan ihmissuhteilta jotain muuta kuin niitä-näitä-puhumisia. 

Vierailija
108/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee todella surullinen olo lasten puolesta. Lapsi ei ole ETÄlapsi vaan miehesi lapsi, vaikkei kanssanne kaiken aikaa asuisikaan. 

Vierailija
109/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaako lapset muita isän puolen sukulaisia, onko isovanhempia/tätejä/setiä/serkkuja? Voisiko näiden kanssa tehdä jotain näiden isäviikonloppujen aikana? 

Teinit nyt on sellaisia, ettei ne ydinperheissäkään välttämättä näyttäydy kuin ruokapöydässä ja likapyykkinä pyykkikorissa. Silti sinne huoneeseen voi välillä mennä juttelemaan ja joskus teinit saattaa saada mukaankin johonkin keskusteluun :D On kuitenkin tärkeää osoittaa, että välittää ja että he ovat rakkaita ja tärkeitä ja että heistä ollaan kiinnostuneita.

Vierailija
110/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaako lapset muita isän puolen sukulaisia, onko isovanhempia/tätejä/setiä/serkkuja? Voisiko näiden kanssa tehdä jotain näiden isäviikonloppujen aikana? 

Teinit nyt on sellaisia, ettei ne ydinperheissäkään välttämättä näyttäydy kuin ruokapöydässä ja likapyykkinä pyykkikorissa. Silti sinne huoneeseen voi välillä mennä juttelemaan ja joskus teinit saattaa saada mukaankin johonkin keskusteluun :D On kuitenkin tärkeää osoittaa, että välittää ja että he ovat rakkaita ja tärkeitä ja että heistä ollaan kiinnostuneita.

Käymme sukulaisissa 2-3 kk välein. Juuri siksi, että jotain tekemistä. Ja olen mukana - ylläpitämässä keskustelua. 

Vierailija
111/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tulee todella surullinen olo lasten puolesta. Lapsi ei ole ETÄlapsi vaan miehesi lapsi, vaikkei kanssanne kaiken aikaa asuisikaan. 

Eihän otsikko riitä, jos kirjoittaa joka-toinen-viikonloppu-käyvät-lapset.

Vierailija
112/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytettyjen ongelmia osa 656

Ei tässä ole ns. Ongelmaa. Tai ainakaan ei ole ongelma minulle eikä miehell. Ihmettelen vain kuviota.

Lapset ovat kivoja ja hyvinkäyttäytyviä. Äitinsä on kasvattanut heidät toki tiukassa kurissa. Ikinä eivät pullikoi vastaan.

Liian tiukassa kurissa? Jos lapsilta aina kielletään kaikki, niin he eivät uskalla edes pyytää mitään. 

Vierailija
113/113 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ap:n ihmetystä, sillä ihmettelen sanaa veljeni kohdalla: veli (eli isä) näkee mielellään lapsia, mutta ei jaksa heitä koko viikonloppua. Veljen tyttöystävä ei ole lapsista kiinnostunut eikä edes tunne lapsia. Lapset ovat sanoneet, ettei halua mennä isälle, vaan olla kaverien kanssa. Lasten äiti ei haluaisi lasten menevän isälleen, koska pitää häntä luuserina.

Silti lapset menevät säännöllisesti. Veli ajattelee, että on pakko ottaa koko viikonlopuksi. Lapset ajattelevat, että on pakko mennä. Lasten äiti ajattelee, että on pakko kannustaa lapsia menemään. Todellakin tulee olo, että onko tässä mitään järkeä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän