Laihdutusketju 2025
Laihdutatko tänä vuonna? Tsemppausketju. Nyt on tammikuu, aloita. Mitä aiot yrittää? Mikä on tavoite? Jaetaan kokemuksia.
Kommentit (97)
Mä oon syönyt aiemmin arviolta 2000-2200 kaloria per päivä , varmaan enemmänkin , koska paino alkoi nousta salakavalasti... Nyt ruokavalio on laitettu kuntoon ja kaloreita vähennetty. Alkuun tuntui, että oli vähän nälkä, mutta nyt en huomaa enää mitään.
Eräs ystävä sanoi hyvin aikanaan "ei sillä ole merkitystä, mitä vaaka näyttää, vaan se, että itse on tyytyväinen peilikuvaansa"
Aloitin ihan pienestä. Nyt on tippunut kiloja 5 tässä reilun kuukauden aikana. Annoskoko pieneni huomattavasti. Söin ennen aivan liian suuria annoksia.
Osaako joku neuvoa. Pudotin kalorit n. 1500/vrk. Treenipäivänä huolehdin saavani hieman enemmän energiaa. Alkuun paino tippui puoli kiloa viikossa. Tällä viikolla on sitten tullut puoli kiloa takaisin. Punnitsen aina itseni aamulla, WC käynnin jälkeen, ennen syömistä niin tulokset ovat vertailukelpoisempia
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku neuvoa. Pudotin kalorit n. 1500/vrk. Treenipäivänä huolehdin saavani hieman enemmän energiaa. Alkuun paino tippui puoli kiloa viikossa. Tällä viikolla on sitten tullut puoli kiloa takaisin. Punnitsen aina itseni aamulla, WC käynnin jälkeen, ennen syömistä niin tulokset ovat vertailukelpoisempia
Missä vaiheessa kuukautiskiertoa olet? Se oikeasti vaikuttaa. Kokemukseni mukaan viikko ennen kuukautisia on turha odottaa tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Jo hormonitoiminta voi vaikuttaa. Tai sitten suola / sokeri. Vaikka söisit 1500 kaloria , mutta erittäin suolasta / sokerista niin se voi vaikuttaa . Pienet heilahdukset ovat täysin normaali asia.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lähtötilanteesta, aktiivisuudesta, miten treenaat jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa kuukautiskiertoa olet? Se oikeasti vaikuttaa. Kokemukseni mukaan viikko ennen kuukautisia on turha odottaa tuloksia.
Näillä päivillä on ollut juuri ovulaatio. vatsassa on jotenkin kuplinut ilma
Keuhkokuume alkaa olla muisto vain, pikkuhiljaa olen lisäillyt viikkoon kävelylenkkejä ja salitreeniä. Selkä ei edelleenkään ole kunnossa mutta kyllä se ajan kanssa vahvistuu. Otin Yazion avuksi. Syön 1660-1900 kaloria/pv riippuen treenaanko. Vatsa on pienentynyt jo hiukan ja olotila on huomattavasti virkeämpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama. Viikkoa ennen kuukautisia ja niiden aikana vältän vaakaa. Silloin paino joskus nousee jopa 1,5-2 kg. En punnitse joka viikko itseäni. Vaan parin vk välein
Vierailija kirjoitti:
Keuhkokuume alkaa olla muisto vain, pikkuhiljaa olen lisäillyt viikkoon kävelylenkkejä ja salitreeniä. Selkä ei edelleenkään ole kunnossa mutta kyllä se ajan kanssa vahvistuu. Otin Yazion avuksi. Syön 1660-1900 kaloria/pv riippuen treenaanko. Vatsa on pienentynyt jo hiukan ja olotila on huomattavasti virkeämpi
Hienoa kuulla. Itseltäni on lähtenyt kiloja, mutta vatsassa en vielä huomaa kovasti eroa. Sitä odotan eniten ja samalla pelkään, että se jää tällaiseksi ...
Viime vuonna mun laihdutusyritykset kaatui aina siihen, että tulin kipeäksi kun aloin muuttaa elämäntapoja. Nyt alkuvuodesta alkaen näin ei käynyt ja tahti kiihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kuulla. Itseltäni on lähtenyt kiloja, mutta vatsassa en vielä huomaa kovasti eroa. Sitä odotan eniten ja samalla pelkään, että se jää tällaiseksi ...
Viime vuonna mun laihdutusyritykset kaatui aina siihen, että tulin kipeäksi kun aloin muuttaa elämäntapoja. Nyt alkuvuodesta alkaen näin ei käynyt ja tahti kiihtyy.
Itse en juuti punnitse itseäni, seuraan valokuvista ja mittanauhalla etenemistä. Toki tiedän, että painoakin pitää lähteä, mutta mitoista huomaa parhaiten edistymisen, silloinkin kun paino junnaa. Mulla on juuri tuo sama, että jos treenaan liian kovaa, alkaa joku ihme nuha puskemaan pintaan. Siksi yritän nyt pitkän tauon jälkeen aloittaa rauhallisesti. Viime vuosi meni välilevynpullistumien vuoksi pitkälti ilman liikkumista ja selkä ei edelleenkään tykkää esim. kävelylenkeistä. Yritän sitä tässä samalla pikkuhiljaa vahvistaa. Tsemppiä hommaan!
Vierailija kirjoitti:
N. 5kg saisi toukokuuhun mennessä lähteä, mutta voi tehdä tiukkaa kun rasva on lähinnä vatsassa, olen vaihdevuosi-iässä ja painoindeksi on normaalin rajoissa. Täsmälaihtumista ei ole, mutta mahakellukka pitäisi saada pienemmäksi.
Mulla täysin sama tavoite. Olen yhden 5 kg saanut jo pois syksyltä lähtien, kokonaistavoite on 16 kg pudotus ensi syksyyn mennessä. Hyvin maltillinen tahti siis, 16 kg vuoden aikana. Toukokuun välietapissa pitäisi olla 5 kg kevyempi kuin nyt.
Ylipaino on kertynyt hitaasti ja "huomaamatta" kymmenen vuoden aikana. Mulle ei kitudieetit toimi. Nyt olen lisännyt kasviksia ja vähentänyt herkuttelua, varsinkin illasta. Syön aamu- ja päiväpainotteisesti niin, että illallisesta aamupalaan tulee ainakin 14 h paasto. Tämä on toiminut mulla. Liikun päivittäin ainakin tunnin reipasta kävelyä ison koiran kanssa, hyvillä keleillä hölkkään.
N46
Elimistö voi mennä myös ns säästöliekille.
Alkuvuodesta lähtien painoa tippunut n. 4 kg. En huomaa vielä ulkomuodossa mitään suuremmin, mutta jestas ihailin tänään kasvojani! Ne ovat jotenkin terveemmän näköiset, ei pöhötystä ym. Voin paremmin myös henkisesti ja nukun paremmin kun elämäntavat kunnossa. Liikuntaa ei ole vielä niin paljon viikossa kun haluaisin, mutta vähitellen ..
Mulla ainoa huono juttu nyt ollut se, että vatsan toiminta on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Alkuvuodesta lähtien painoa tippunut n. 4 kg. En huomaa vielä ulkomuodossa mitään suuremmin, mutta jestas ihailin tänään kasvojani! Ne ovat jotenkin terveemmän näköiset, ei pöhötystä ym. Voin paremmin myös henkisesti ja nukun paremmin kun elämäntavat kunnossa. Liikuntaa ei ole vielä niin paljon viikossa kun haluaisin, mutta vähitellen ..
Mulla sama! Kehon olotila silloin kun on laihtumaan päin on ihanan hehkuva, ei pöhötystä, silmätkin näyttää virkeämmiltä. Kasvovoidetta laittaessa huomaan ihan omaan käteen, että posket ovat kaventuneet ja leukalinja terävöitynyt.
N46
Kuinka muilla on mennyt asian kanssa? Näitä on kiva lukea!
Vierailija kirjoitti:
Tavoitteena on pudottaa noin 40 kiloa ja saada diabetes remissioon. Toki tässä tulee menemään paljon vuotta pidempi aika. Syön normaalia ruokaa, mutta pienennän annoskokoja ja vähennän herkkuja.
N40
Normaali ruoka? Mitä se on?
Exkaunotar56v
Höpö höpö. Kotitreeniä olen tehnyt vuoden päivät. Mulla on painot: 1,2,5 kg sekä kahvakuula. Myös kuminauhat. Vallan mainiosti olen pärjännyt täällä näillä. En ole tarvinut sali jäsenyyttä. Ja tuo sohvatreenin liikettä et tainnut edes ymmärtävää niin ei kannata sanoa, että se olisi sama kuin kävellä