Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutusketju 2025

Vierailija
30.01.2025 |

Laihdutatko tänä vuonna? Tsemppausketju. Nyt on tammikuu, aloita. Mitä aiot yrittää? Mikä on tavoite? Jaetaan kokemuksia.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin mennä ketolle taas, koska se pudottaa niin tehokkaasti painoa, mutta en tiedä uskallanko nykyisillä veriarvoilla. Sokerit nyt laskisivat varmasti, mutta koholla olevat munuaisarvot ja proteiinin vuotaminen virtsaan mietityttää.

En menisi sinuna ketolle, jos on noita ongelmia. Auttaisiko, jos vain lopettaisit kaiken lisätyn sokerin ja minimiin kaikki sellainen missä on valkoista vehnää. Minulla tuo on auttanut hyvin. En pysty syömään esim. pähkinöitä, papuja, linssejä, kaaliruokia, parsaa jne. Ketolla pelkäisin  että saisin puutoksia ravinnossa noiden rajotteiden vuoksi. 

Miksi alapeukku?

Vierailija
22/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt neljättä viikkoa ruokavalion laittamista uusiksi ja voin jo paremmin! Ei mitään salaatin syömistä, vaan oikeasti maukkaita ruokia, jotka täyttää. Paino tippuu n. Puoli kiloa viikossa. 

Voisitko sinä ja edellinen kommentoija kertoa vähän, että mitä konkreettisia muutoksia olette tehneet. Vastauksesta kiitollinen.

Ihan alkuun otin avuksi kalorilaskurin. Sinne laitoin talteen päivän syömiset. En seurannut pelkästään kaloreita vaan sitä, että oikeasti saan myös proteiinia ym. Mitään ruoka-aineita en liiaksi rajoita, mutta herkkuihin on nyt kohtuus. Ja niitä ei myöskään kuukauden jälkeen tee enää mieli ahmia runsaasti. Huolehdi myös, että juon vettä riittävästi.

Liikunnan lisääminen oli itselleni se suurin haaste. Nyt kuitenkin kuukauden aikana siihen on saanut intoa. En minä tee kuin kävely - ja hölkkälenkkejä ja pientä kotitreeniä.

Itse olen ig ssä ja sieltä olen bongannut hyviä reseptejä , maukkaita sellaisia, jotka sopii painonpudotukseen. Oma lemppari on ollut erilaiset prepattavat pastavuoat ja esim "kotzone" joka tehdään täysjyvätortillaan. Kasviksia on tullut myös lisättyä huomaamatta ruokavalioon! :) en oikein tiedä mitä muuta osaisin kertoa , tarkenna vielä jos tulee jotain mieleen. Lisäksi; en ole puhunut kenellekään tutulle tästä, tämä on oma projektini. Se on ehkä myös lisännyt omaa motivaatiota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei toiminut ketot eikä muut kitudietit. Keto toimi niin kauan, kun jaksoi olla keittiössä, sitten into lopahti ja asia lässähti. Perus kotiruokaa syödään ja kasviksia lisätty ruokavalioon. 

Vierailija
24/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin lisätä tohon listaani vielä sen asian, että en myöskään kyttää liikaa puntaria. Tai jos se on välillä näyttänyt painoa enemmän kun toivon, olen tajunnut sen, että naisena jo kuukautiskierto vaikuttaa painoon. Skippaan punnitukset suosiolla silloin, kun kuukautiset ovat alkamassa / ovuloin. Kuukautiset vaikuttaa jopa +2 kg mulla painoon ja ovulaatio n. 0,5-1 kg

Vierailija
25/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesästä tippui vuoden loppuun 17 kg. Nyt tavoitteena pudottaa kesään mennessä 22 kg ja vuoden loppuun vähintään 25 kg. Ns. helpoimmat kilot on tiputettu ja olen huomannut, että ei tipu aina tasaisesti (stressi, uni, hormonit?) joten mennään pienillä tavoitteilla, jotta elämäntapamuutos pysyy. 

Vierailija
26/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti realistista saada painoa pois 1,5 vuodessa yli 50 kiloa? Eräs puolituttu on näin tehnyt ja olen miettinyt, että kuinka tuo on mahdollista 

Vierailija
27/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti realistista saada painoa pois 1,5 vuodessa yli 50 kiloa? Eräs puolituttu on näin tehnyt ja olen miettinyt, että kuinka tuo on mahdollista 

Kyllä on. Eihän tuosta tule kuin reilu 3 kiloa kuukaudessa. Kovaa työtä ja sitkeyttä vaatii kyllä. Saa kyllä ylimääräistä roikkuvaa ihoa, ellei harrasta liikuntaa reilusti.

Vierailija
28/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

13.1. aloitin, lähtöpaino tasan 90 kg. Nyt 4.2. paino oli aamulla 86,6 kg. Tavoitteena kesäkuu aloittaa alle 80 kiloisena. Olen nainen, 43 v. ja 162 cm, eli pudotettavaa riittää. Kalorivajeella laihdutan, päivittäinen maksimimäärä kaloreissa 1600 kcal, useimmiten sen jäädessä n. 1500 kcal päivässä.

Vierailija
29/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin mennä ketolle taas, koska se pudottaa niin tehokkaasti painoa, mutta en tiedä uskallanko nykyisillä veriarvoilla. Sokerit nyt laskisivat varmasti, mutta koholla olevat munuaisarvot ja proteiinin vuotaminen virtsaan mietityttää.

En menisi sinuna ketolle, jos on noita ongelmia. Auttaisiko, jos vain lopettaisit kaiken lisätyn sokerin ja minimiin kaikki sellainen missä on valkoista vehnää. Minulla tuo on auttanut hyvin. En pysty syömään esim. pähkinöitä, papuja, linssejä, kaaliruokia, parsaa jne. Ketolla pelkäisin  että saisin puutoksia ravinnossa noiden rajotteiden vuoksi. 

Miksi alapeukku?

Ne ongelmat ei johdu ruokavaliosta, vaan siitä, että kyseinen henkilö syö liikaa proteiinia, eli noudattaa sitä väärin.

Ratkaisu ei ole hylätä ruokavaliota, vaan sen oikein noudattaminen.

Vierailija
30/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva huomata, että tämä on hyvän mielen ketju. Siispä uskallan myös tulla tänne sparrailemaan. 

Vierailija
31/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan kiellä itseltäni mitään. Ennen tein niin ja eihän siitä hyvää seurannut. 

Vierailija
32/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan kiellä itseltäni mitään. Ennen tein niin ja eihän siitä hyvää seurannut. 

Mikään kielto ei kannatakaan, mutta on hyvä silti tehdä valintoja, mitä syö. Kaikkea ei kannata syödä.

Vierailija
33/97 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13.1. aloitin, lähtöpaino tasan 90 kg. Nyt 4.2. paino oli aamulla 86,6 kg. Tavoitteena kesäkuu aloittaa alle 80 kiloisena. Olen nainen, 43 v. ja 162 cm, eli pudotettavaa riittää. Kalorivajeella laihdutan, päivittäinen maksimimäärä kaloreissa 1600 kcal, useimmiten sen jäädessä n. 1500 kcal päivässä.

Siis ollaan samassa veneessä, kirjaimellisesti! Aloitin elämäntaparemontin 13.1. lääkärin vastaanotolla, kun vaaka näytti tasan 90 kg. Järkytyin oikeasti, en tiennyt itkeäkö vai nauraa (klassinen olen-tullut-sokeaksi-peilikuvalleni). Vähensin herkut minimiin ja yksinkertaisesti jätin turhan, tavan vuoksi syömisen pois. Ja oikeastaan sisuunnuin jotenkin niin paljon, että herkuista yms. kieltäytyminen ei ole edes vaikeaa - minun ei edes tee mieli syödä niitä. Ehkä sokerikoukkukin on helpottanut ja pitkästä aikaa tunnen oikeaa nälkää. Liikunnan olen pitänyt samana, eli salia 2-4 kertaa viikossa plus noin tunnin lenkki joka päivä. 

Päivät, viikot ja kuukaudet kuluvat joka tapauksessa. Miksi en nyt käyttäisi niitä järkevämmin ja voisin kesällä oikeasti nauttia olostani? Tsemppiä kaikille! 

Vierailija
34/97 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se joka kommentoi, että tämä on oma projektini, enkä ole kertonut tästä kenellekään. Syy tähän on se, että aiemmin jos olen kertonut avoimesti, että minua varten ei tarvitse varata mitään herkkuja tai pieni määrä riittää on kaatunut siihen, että minulle aletaan kiikuttaa suklaata kaksin käsin ja aletaan moittia : etkö syö enempää, ota nyt lisää, eikö maita. Jotenkin se Haloo mikä syntyy sen ympärille, kun ihminen haluaisi voida paremmin.

Vierailija
35/97 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä osta tavoite vaatteita, mutta nyt olen katsellut nettikaupasta upeaa mekkoa, johon haluaisin mahtua parin kuukauden päästä... En vielä tilannut

Vierailija
36/97 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen törmää liian usein siihen, että syödään heti liian vähän. Päivästä toiseen syödään 1 500 kilokaloria vaikka paino laskee ja energian tarve vähenee. 

Vierailija
37/97 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen törmää liian usein siihen, että syödään heti liian vähän. Päivästä toiseen syödään 1 500 kilokaloria vaikka paino laskee ja energian tarve vähenee. 

Lähes saman verran kaloreita tarvitaan jo lepoaineenvaihduntaan eli siihen, että elimistön lämpötila säilyy, ja että sydän ja verenkiertoelimistö toimivat. Muuhun ei sitten jääkkään energiaa, eikä energiaa kulu, vaan keho varastoi sitä. Se näkyy turvotuksena ja painonnousuna. Tuo homma on ohi jo ennen kesää. 

Vierailija
38/97 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se joka kommentoi, että tämä on oma projektini, enkä ole kertonut tästä kenellekään. Syy tähän on se, että aiemmin jos olen kertonut avoimesti, että minua varten ei tarvitse varata mitään herkkuja tai pieni määrä riittää on kaatunut siihen, että minulle aletaan kiikuttaa suklaata kaksin käsin ja aletaan moittia : etkö syö enempää, ota nyt lisää, eikö maita. Jotenkin se Haloo mikä syntyy sen ympärille, kun ihminen haluaisi voida paremmin.

Tällä kertaa päätin itse saman, en kerro kenellekään muulle painonpudotuksestani kuin tietysti miehelleni. En jaksa niitä samoja kommentteja Höpö höpö, eihän sinun tarvitse laihduttaa! Muistathan sitten syödä tarpeeksi yms. ja juurikin tuo vahtiminen syödäänkö sitä pöydässä olevaa pullaa vai ei. Tämä on minun projektini eikä se kuullu kenellekään muulle, enkä halua että sitä yritetään sabotoida edes vahingossa. Siinäpähän ihmettelevät, kun ulkomuotoni muuttuu ja jos kommentoivat niin be my guest.

Vierailija
39/97 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä kertaa päätin itse saman, en kerro kenellekään muulle painonpudotuksestani kuin tietysti miehelleni. En jaksa niitä samoja kommentteja Höpö höpö, eihän sinun tarvitse laihduttaa! Muistathan sitten syödä tarpeeksi yms. ja juurikin tuo vahtiminen syödäänkö sitä pöydässä olevaa pullaa vai ei. Tämä on minun projektini eikä se kuullu kenellekään muulle, enkä halua että sitä yritetään sabotoida edes vahingos

Millaisissa piireissä te oikein liikutte? Ja onko tämä joku vanhemman saapumiserän juttu? 

Vierailija
40/97 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 1500 kaloria / vuorokausi tiputti painoa ekan kuukauden ihan ok. Sitten alkoi tulla se vaihe, että vaaka ei liiku mihinkään suuntaan. Siispä lisäksi enemmän liikuntaa ja vieläkin kalorien seuraamista. Mikä olisi se mulle oikea tapa... Toki liikunnan lisääminen voi myös alkuunsa jämäyttää painoa. Aika äkkiä tottui siihen, että mun ei tarvitse syödä joka aterialla kahta lautasellista vaan oikeasti voin tulla kylläiseksi kun kiinnittää huomiota ravinnon laatuun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä