Kylläpä on ankean värisiä vaatteita vaatekaupoissa. Eikö värikkäämmät todella mene kaupaksi?
Pitkästä aikaa kiertelin nämä peruskaupat eli kappahl lindex hm sokkari. Mustaa, harmaata, tummansinistä, beessiä, vähän vaaleanpunaista oli valikoimat pääosin. Ihan tosi ankeaa
Kommentit (250)
Olen (taas kerran) päätynyt samoihin aatoksiin kuin ap. Kaivoin ompelukoneen ja kangaslaarin esiin. Ei olisi hirveästi aikaa eikä halua, eikä oikeasti taitoakaan, ommella mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme rumuuden aikaa...
Eri vuosina on eriväriset vaatteet muodissa. Ensi vuonna voi taas olla jotain värikästä. Neutraaleissa väreissä on se hyvä puoli, että niitä voi käyttää myöhemminkin ja ne sopivat yhteen monen eri värin kanssa. Ei ole pakko ostaa uutta jatkuvasti.
Mä olen jättänyt nykyään värikkäät vaatteet ostamatta siksi, että aina kyllästyn niihin innostuksen jälkeen. Sitten ne ei sovi keskenään yhteen lainkaan. Olen päättänyt, että ostan vain niitä värejä, joita tiedän käyttäväni jatkossakin ja vaikka vuoden ympäri. Vaatekaappikin pysyy yksinkertaisempana eikä tursuile kaikkea mahdollista.
Vaatekaapissani on vain lämpimän sävyisiä vaatteita lämpimän ihon sävyni vuoksi. Lämmintä ruskeaa, beigeä, kerman sävyjä ja tietysti mustaa myös. Olen minimalisti.
HM on nykyisin kuin vanhan ajan opettajille ja teineille suunnattu, laukutkin ruskeita. Pidän väreistä ja ostan sen takia kaikki nyt netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme rumuuden aikaa...
Eri vuosina on eriväriset vaatteet muodissa. Ensi vuonna voi taas olla jotain värikästä. Neutraaleissa väreissä on se hyvä puoli, että niitä voi käyttää myöhemminkin ja ne sopivat yhteen monen eri värin kanssa. Ei ole pakko ostaa uutta jatkuvasti.
Mä olen jättänyt nykyään värikkäät vaatteet ostamatta siksi, että aina kyllästyn niihin innostuksen jälkeen. Sitten ne ei sovi keskenään yhteen lainkaan. Olen päättänyt, että ostan vain niitä värejä, joita tiedän käyttäväni jatkossakin ja vaikka vuoden ympäri. Vaatekaappikin pysyy yksinkertaisempana eikä tursuile kaikkea mahdollista.
Vaatekaapissani on vain lämpimän sävyisiä vaatteita lämpimän ihon sävyni vuoksi. Lämmintä ruskeaa, beigeä, kerman sävyjä ja tietysti must
Det är snarare så att ditt klädskåps innehåll saknar färger helt och hållet. Det är helt jävla tråkigt att komma till Finland då folk närmast är klädda i svart och svart och det är mörkt hela tiden. Om somrarna blir det tuffare och då ingår grått och t.o.m. vitt med. Det är inte att undra på att självmord är så populära i Finland, i värdens lyckligaste land där glädjen helt saknas.
Asun Ruotsissa ja muutaman vuoden sain saksalaisen Klingelin luetteloita, voi miten paljon siellä olis ollut valittavaa, kivampia kuteita kuin ruotsalaisissa kaupoissa. Mutta olivat kukkarolleni liian kalliita. Jonkin kenkäparin sain sieltä ostettua.
Olisivat ne varmaan olleet parempaa laatuakin.
Mutta pari vuotta sitten lopettivat myynnin Ruotsiin joten jää nyt nekin näkemättä.
Ruotsalaisissa kaupoissa on lähinnä valikoimaa nuorille, ei aikuisille ja keski-ikäisille. Tylsää ja vielä huonoa laatua.
En jaksaisi ruveta tekemään itse, mutta ei kai tässä muukaan auta, jos haluaa vähän parempaa ylleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän muodikas trendiväri on mocca mouse. Sellainen marraskuun kuolemaa imitoiva likaisenruskea sävy. Vaatteet jäi kauppaan.
Undrar just hur svenskarna tar emot mokka mus?
Se on mousse, uunot :D
Man svarade på det som var skrivet. Inget annat. Att klä sig i någon blandning av grå råtta och mousse kommer inte på fråga. Färger skall det vara. Mokka mus var inte tänkt som en färg. Uuno ;D
Vierailija kirjoitti:
Asun Ruotsissa ja muutaman vuoden sain saksalaisen Klingelin luetteloita, voi miten paljon siellä olis ollut valittavaa, kivampia kuteita kuin ruotsalaisissa kaupoissa. Mutta olivat kukkarolleni liian kalliita. Jonkin kenkäparin sain sieltä ostettua.
Mutta pari vuotta sitten lopettivat myynnin Ruotsiin joten jää nyt nekin näkemättä.
Ruotsalaisissa kaupoissa on lähinnä valikoimaa nuorille, ei aikuisille ja keski-ikäisille. Tylsää ja vielä huonoa laatua.
En jaksaisi ruveta tekemään itse, mutta ei kai tässä muukaan auta, jos haluaa vähän parempaa ylleen.
Minulla oli reilu vuosi sitten tasaisesti asiaa Tukholmaan, ja ainakin siellä näytti naisten muoti olevan vielä tylsempää kuin täällä koti-Suomessa: mustaa, kiiltävää, ja lisää mustaa ja kiiltävää - ainakin talvikaudella. Tuntuu, että Suomessakin näkee enemmän väriä ja huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt vuosikaudet. Sitten kun kerrankin löytyy vaatteita, joissa on hyvä väri ja malli, ne on loppu hetkessä. Mikä siinä on niin vaikeaa tarjota värejä, jotka eivät ole räikeän kirkkaita tai pastelleja? Murretut värit istuu etenkin pohjoismaalaisille hyvin. Ruskean sävyjä olisi vaikka kuinka, mutta aina on vaan hailakkaa beigeä ja kamelia tarjolla.
Olen vaikka ja mistä kysellyt ruskeita vaatteita, siis jo vuosia, tuloksetta. Tykkäisin yhdistää eri ruskeita ja sinne vaaleanpunaista joukkoon, mutta kaikuu kuuroille korville minun pyynnöt niissäkin liikkeissä, jotka pyytävät ihmisten toiveita. Nyt luki, että ruskea muodissa mutta enpä edelleen löydä kuin korkeintaan beigeä.
Rakastan värejä, mutta valitettavasti värit tehdään nykyään halvoista synteettisistä aineista, joten ne ovat hirveän räikeitä. Hiukan taitetut sävyt sopivat minulle, mutta yritäpäs löytää kaupoista sellaista punaista, keltaista tai sinistä, joka ei ole kirkuvan räikeä. Tällä hetkellä muodikkaat räiketä perusvihreät ja siniset ovat myös ihan kamalia. Kalliimmilta merkeiltä ja hienoista kašmirneuleista löytyy helpommin luonnollisempia sävyjä. Pastellit ja ns. "neutraalit" eli pahvilaatikon värinen beige ja viileä harmaa eivät käy minulle ollenkaan.
Tätä ei ehkä saisi sanoa, mutta globaaleilla markkinoilla ketjukauppojen värit varmaan valitaan nykyään toisenlaisiin ihonsävyihin sopiviksi. Kelmeänvaalean-punakan suomalaisen on siis hankala löytää sopivia värejä.
Minulle ei sovi kylmät ja kovat sävyt, siksi en pukeudu harmaaseen.
Brändi, jonka vaatteita ostan eniten, on muuten ruotsalainen. Ehkä ruotsalaisetkin ovat sitten masentunutta kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli reilu vuosi sitten tasaisesti asiaa Tukholmaan, ja ainakin siellä näytti naisten muoti olevan vielä tylsempää kuin täällä koti-Suomessa: mustaa, kiiltävää, ja lisää mustaa ja kiiltävää - ainakin talvikaudella. Tuntuu, että Suo
Sand var rätt populärt med. Säkert samma som mokka mus. Tiden för det strama nordiska kom aldrig och nu är det totalt passé.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan värejä, mutta valitettavasti värit tehdään nykyään halvoista synteettisistä aineista, joten ne ovat hirveän räikeitä. Hiukan taitetut sävyt sopivat minulle, mutta yritäpäs löytää kaupoista sellaista punaista, keltaista tai sinistä, joka ei ole kirkuvan räikeä. Tällä hetkellä muodikkaat räiketä perusvihreät ja siniset ovat myös ihan kamalia. Kalliimmilta merkeiltä ja hienoista kašmirneuleista löytyy helpommin luonnollisempia sävyjä. Pastellit ja ns. "neutraalit" eli pahvilaatikon värinen beige ja viileä harmaa eivät käy minulle ollenkaan.
Tätä ei ehkä saisi sanoa, mutta globaaleilla markkinoilla ketjukauppojen värit varmaan valitaan nykyään toisenlaisiin ihonsävyihin sopiviksi. Kelmeänvaalean-punakan suomalaisen on siis hankala löytää sopivia värejä.
Just näin. Nämä samat värit sopisi mullekin ja silmä lepäisi. Mutta nyt harvoin tarjolla.
Minä pukeudun aika tylsästi, mekkoihin ja legginseihin, mutta kun enää edes niissäkään ei meinaa tulla laatua vastaan! Jotain muovisekoitetta tai sitten 50€ Housen trikoomekosta. Ovatko sisäänostajat seonneet lopullisesti??
Aionkin nyt pitää taukoa vähäisistäkin vaateosteluista, käytän taas loppuun nykyiset "rytkyni" ja katsotaan sitten mikä on tilanne. Hyvälaatuisia kenkiä (nilkkurit sekä kävelykengät) etsin kyllä aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Klingel lopetti toimittamisen myös Suomeen. Ostin sieltä tosi hyvälaatuisia ja kauniita puuvillayöpaitoja. Olivat paljon kivemmän näköisiäkin kuin Nanson.
Vierailija kirjoitti:
Just miehen kanssa naurettiin ja tulimme siihen tulokseen, että kaatopaikalle vietävät värierät on sekoitettu keskenään ja kankaat upotettu siihen sotkuun. Ei voi ostaa niitä rytkyjä.
Näin kaupassa jonkun tuotteen, olikohan laukku, joka oli selkeästi ommeltu (ylijäämä)toppatakkikankaasta. Siitäkin yritettiin kiskoa täysi hinta!
Vierailija kirjoitti:
HM on nykyisin kuin vanhan ajan opettajille ja teineille suunnattu, laukutkin ruskeita. Pidän väreistä ja ostan sen takia kaikki nyt netistä.
Tämä!!!!!!!
Just ajattelin tänään samaa kaupungilla. H&M:n iso liike pelkkää mustaa, valkoista ja vähän jotain ruskeaa. Luulin joutuneeni mustavalkofilmiin kun koko kauppa oli m/v.
Kattelin sitten kaupungilla nuorisoa ja tosiaan kaikilla m/v-vaatteet, jollakin oli jotain ällöä beigeä. Mitä täällä tapahtuu???
Tykkään väreistä ja mulla on tietyt värit vaatekaapissa jotka menee hyvin yhteen. Myös sellaisista vanhanajan (20-50- luvut) malleista ja printeistä pidän. Yhdistelen sitten mustaan. Ostan aika kalliita ja laadukkaita vaatteita, en pikamuotia.
Melkein kaikki pitää ostaa netistä. Kaupoissa ei ole mulle mitään. No, vien rahani muualle.
Mene itse.