Kylläpä on ankean värisiä vaatteita vaatekaupoissa. Eikö värikkäämmät todella mene kaupaksi?
Pitkästä aikaa kiertelin nämä peruskaupat eli kappahl lindex hm sokkari. Mustaa, harmaata, tummansinistä, beessiä, vähän vaaleanpunaista oli valikoimat pääosin. Ihan tosi ankeaa
Kommentit (250)
Eileen kolusin kauppoja.Haen taitseja jotka eivät ole mustat tai harmaat.
Värikkäitä vaatteita löytyy kyllä mutta hinnat on niin korkeat että hirvittää. 100-120€ trikootunikasta on 50-70€ liikaa. Ei taivu lompakko noihin hintoihin vaikka tykkäänkin rennoista helpoista vaatteista jotka eivät estä liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt vuosikaudet. Sitten kun kerrankin löytyy vaatteita, joissa on hyvä väri ja malli, ne on loppu hetkessä. Mikä siinä on niin vaikeaa tarjota värejä, jotka eivät ole räikeän kirkkaita tai pastelleja? Murretut värit istuu etenkin pohjoismaalaisille hyvin. Ruskean sävyjä olisi vaikka kuinka, mutta aina on vaan hailakkaa beigeä ja kamelia tarjolla.
Jos joku joskus myy jotain kaunista värikästä vaatetta, sitä tulee myyntiin todella vähän ja loppuvat viikossa suunnilleen. Lisää ei tule vaikka toiveita tulee pilvin pimein. Mutta ne samat rumat kuosit roikkuu alesta toiseen vuosikausia ja samantyylisiä tulee lisää. Tästä hyvä esimerkki on Finlayson ja Ratia. Molemmissa olen nähnyt lyhyen aikaa jotain todella kaunista tekstiiliä jotka loppuneet nopeasti mutta lisää eivät teetä.
Maksaako ne kauniin väriset kankaat jotenkin enemmän kuin mustat ja harmaat?
70-90 luvuilla vielä oli monen värisiä vaatteita myynnissä. Mullakin oli vaikka minkävärisiä. Sellaisia ei saa enää.
Nuorilla on nykyään joku puppamuoti päällä. Laitetaan harmaita ja pliisuja vaatteita ja ollaan muutenkin kauhean mummomaisia. Onneksi muoti muuttuu aika nopeasti.
Synkät värit siis, mutta ei kuitenkaan vain harvalle sopivia räikeitä sävyjä. Niitäkin kausia on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Eileen kolusin kauppoja.Haen taitseja jotka eivät ole mustat tai harmaat.
Haje Tokmannilta leoparditaitsit.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te sitten tilaatte? Zalandoltako? Vinkatkaa nyt joitakin nimiä, niin käyn katsomassa löytyisikö mullekin jotain vaikka en tilaamisesta enää yhtään tykkääkään.
Eilen vinkatulla Aarrelabelilla on nyt neulealen lisäksi outlet -60%, ja Papu myy pois varastoaan -70% imagouudistuksen myötä. Papun kaavoitus ei sovi minulle, enkä omista yhtään heidän vaatettaan, mutta lähipiiri käyttää kyllä, ja selvästi laatu on aivan kelvollinen. Aarre ilmoittaa sekä suositellut kehonmitat kullekin koolle että jokaisen vaatteen mitat, joten heiltä on ollut helppo ostaa verkossa.
Minä tilaan puolalaiselta Urkyelta perusmekkoja ja toppeja, he kaavoittavat isorintaisille. Värit vaihtuvat sesongeittain, minä olen pitänyt.
Nitorin tekstiilivärit ovat hyviä. Muutaman vaatteen olen värjännyt, kun muuten uhkasivat jäädä kaappiin. Tietysti hieman pitää väriteoriaa tuntea, tai nähdä silmällä, mutta ei se nyt ihan rakettitiedettä kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ostan netin kautta, löytyy jopa värikkäisiin kenkiin erikoistuneita kauppoja. Huiveja talveksi tilasin Temusta, paksuja ja värikkäitä. Värianalyysin jälkeen aloin ostaa värikkäämpiä vaatteita ja niissä tunnen oloni tosi hyväksi. Mustaa en osta enää paitsi hautajaisiin.
Olen myös ihan tietoisesti pyrkinyt eroon mustasta. Huomasin joku vuosi sitten yhtäkkiä että suurin osa mun vaatteista oli mustia. Sellainen mustanpuhuva uniformu aina päällä, musta trikoopaita ja farkut. Kaikki takitkin mustia. Nyt on onneksi jo värikkäämpää. Mekot on myös ilmestyneet mun kaappiin, ja hameet. Ap
Minä taas käytän tietoisesti vain mustia vaatteita ja kenkiä. Mutta olisiko se minun oma asiani?
Kukaan ei kysynyt sinulta minkä värisiä vaatteita käytät😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin naisten puolella näitä värittömiä vaatteita on paljon, tai sitten jotain ällöpastillia joissa aavistus jotain väriä.
Mutta annas olla kun menee miesten puolelle niin jo löytyy värejä!! Ärsyttävää, kun eivät malliltaan kuitenkaan naisille sovi.
Miten niin miesten puolella värikkäämpää? Minusta päinvastoin teillä naisten puolella on paljon värikkäämpää, miehillä musta ja valkoinen hallitsevat. Olen joutunut ostamaan naisten hattuja ja naisten hanskoja, koska niissä on ollut muitakin värivaihtoehtoja kuin musta ja ruskea.
Esimerkiksi viimeksi kun hain toppatakkia, oli naisten puolella mustaa, valkoista, harmaata, mitä lie beigeä ja vaaleanpunaista. Miesten puolella kauniin vihreää, tummempaa ja vaaleampaa sinistä, oranssia. Sovitin, mutta eihän ne istuneet. Pakko oli tilata netistä, ja sitten kauppiaat valittaa kun ei osteta kivijalkakaupoista 😂
Just miehen kanssa naurettiin ja tulimme siihen tulokseen, että kaatopaikalle vietävät värierät on sekoitettu keskenään ja kankaat upotettu siihen sotkuun. Ei voi ostaa niitä rytkyjä.
Tumma ruskea on kevään muotiväri. Voin siis kaivella vanhat ruskeat rytkyt naftaliinista.
Vierailija kirjoitti:
Tumma ruskea on kevään muotiväri. Voin siis kaivella vanhat ruskeat rytkyt naftaliinista.
Ruskea on kiva ja rauhoittava väri sopivasti annosteltuna. Valkoisen kanssa kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Nythän muodikas trendiväri on mocca mouse. Sellainen marraskuun kuolemaa imitoiva likaisenruskea sävy. Vaatteet jäi kauppaan.
Undrar just hur svenskarna tar emot mokka mus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Pariisissa luottoliike. Käyn siellä kerran pari vuodessa, ostan kotimaisista verkkokaupoista minkä voin, ja yritän pitää hyvää huolta talvitakeistani. Jos näen hyvän huivin, ostan heti. Näin pysyn väreissä, eikä kaappi täyty mustasta.
Mäkin haluaisin erivärisiä huiveja. Niillä saisi helposti sopivaa väriä kasvojen lähelle eikä sitten niin haittaisi jos muu yläosa ei olekaan kaikkein pukevimman värinen.
Det fungerar inte. Det blir som ett grå-svart hem med lite beige och rosa dynor. Hemmet är fortfarande för rysligt.
Och samma på finska.
MENE KOULUUN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän muodikas trendiväri on mocca mouse. Sellainen marraskuun kuolemaa imitoiva likaisenruskea sävy. Vaatteet jäi kauppaan.
Undrar just hur svenskarna tar emot mokka mus?
Se on mousse, uunot :D
Yks masentavimpia vaatekappaleita mitä on tarjolla on lyhyt ja leveä neuletakki, josta puuttuu napit ja leveät hihatkin on jätetty vajaamittaisiksi. Tämä värissä harmaa, musta tai beige. Tämä päällä sitten koitat näyttää tyylikkäältä, lyhyt ja leveä neuletakki auki lepattaen.
Vierailija kirjoitti:
Yks masentavimpia vaatekappaleita mitä on tarjolla on lyhyt ja leveä neuletakki, josta puuttuu napit ja leveät hihatkin on jätetty vajaamittaisiksi. Tämä värissä harmaa, musta tai beige. Tämä päällä sitten koitat näyttää tyylikkäältä, lyhyt ja leveä neuletakki auki lepattaen.
Älä osta semmoista.
Täytyypä lähteä katsomaan onko tarjonta nyt oikeasti noin ankeaa kuin te sanotte.