Kylläpä on ankean värisiä vaatteita vaatekaupoissa. Eikö värikkäämmät todella mene kaupaksi?
Pitkästä aikaa kiertelin nämä peruskaupat eli kappahl lindex hm sokkari. Mustaa, harmaata, tummansinistä, beessiä, vähän vaaleanpunaista oli valikoimat pääosin. Ihan tosi ankeaa
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Maksaako ne kauniin väriset kankaat jotenkin enemmän kuin mustat ja harmaat?
70-90 luvuilla vielä oli monen värisiä vaatteita myynnissä. Mullakin oli vaikka minkävärisiä. Sellaisia ei saa enää.
Ei ne värikkäät maksa enempää. Nuo ankeat värit vaan on päätetty jossain muotiväreiksi tälle kaudelle. Näköjään on myös kevään ja kesänkin värit ankeita ja tylsiä. Jopa sellaisilla merkeillä, jotka yleensä myy värikkäitä vaatteita on nyt tosi latteat sävyt. Esim gudrun sjöden. Ankea, ankeaa, murrettuja värejä.
"Det är snarare så att ditt klädskåps innehåll saknar färger helt och hållet. Det är helt jävla tråkigt att komma till Finland då folk närmast är klädda i svart och svart och det är mörkt hela tiden. Om somrarna blir det tuffare och då ingår grått och t.o.m. vitt med. Det är inte att undra på att självmord är så populära i Finland, i värdens lyckligaste land där glädjen helt saknas."
Tiedätkö, että on todella huonoa käytöstä kirjoittaa eri kielellä kuin muut? Aloita oma ketjusi ruotsiksi jos sillä haluat kirjoittaa. Saat vain ihmiset vihaisiksi moukka.
Vierailija kirjoitti:
Asun Ruotsissa ja muutaman vuoden sain saksalaisen Klingelin luetteloita, voi miten paljon siellä olis ollut valittavaa, kivampia kuteita kuin ruotsalaisissa kaupoissa. Mutta olivat kukkarolleni liian kalliita. Jonkin kenkäparin sain sieltä ostettua.
Olisivat ne varmaan olleet parempaa laatuakin.
Mutta pari vuotta sitten lopettivat myynnin Ruotsiin joten jää nyt nekin näkemättä.
Ruotsalaisissa kaupoissa on lähinnä valikoimaa nuorille, ei aikuisille ja keski-ikäisille. Tylsää ja vielä huonoa laatua.
En jaksaisi ruveta tekemään itse, mutta ei kai tässä muukaan auta, jos haluaa vähän parempaa ylleen.
Ruotsissa on gudrun sjöden. Eikö se kelpaa sinulle?
Miehenä jos yrittää ostaa punaisen tai vihreän kauluspaidan, niin hyvin vaikeaksi menee Helsingin keskustassakin.
Joka paikka täynnä niitä haaleita mitäänsanomattomia paitoja. Mustaa, valkoista, vaaleansinistä ja sitten niitä karmeita sekävärisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap käy väärissä kaupoissa.
No valaise meitä, missä kaupoissa olisi värikkäitä vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
"Det är snarare så att ditt klädskåps innehåll saknar färger helt och hållet. Det är helt jävla tråkigt att komma till Finland då folk närmast är klädda i svart och svart och det är mörkt hela tiden. Om somrarna blir det tuffare och då ingår grått och t.o.m. vitt med. Det är inte att undra på att självmord är så populära i Finland, i värdens lyckligaste land där glädjen helt saknas."
Tiedätkö, että on todella huonoa käytöstä kirjoittaa eri kielellä kuin muut? Aloita oma ketjusi ruotsiksi jos sillä haluat kirjoittaa. Saat vain ihmiset vihaisiksi moukka.
Tämä. On ilkeää tulla sönkkäämään ruotsia suomenkieliseen ketjuun. Eräänlaista häirintää ja trollaamista tuokin.
Teki mieli filmata eileen rullarapuissa ruotsalaisia kun jokaisella mustat vaatteet päällä ,mustat pipot ja jokaisella pipo! Sekin pisti silmään.
Vierailija kirjoitti:
Koska niitä suomalaiset ostavat. Ostetaan pelkkää mustaa ja ehkä joskus seikkailunhaluisina myös harmaa roikkuva neuletakki.
Ostin viime vuonna pinkin topin, marjapuuron punaisen pitkähihaisen puseron, taivaansinisen mekon ja toisen kirjavan, jossa on lähinnä oranssia ja vaaleanpunaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska niitä suomalaiset ostavat. Ostetaan pelkkää mustaa ja ehkä joskus seikkailunhaluisina myös harmaa roikkuva neuletakki.
Ostin viime vuonna pinkin topin, marjapuuron punaisen pitkähihaisen puseron, taivaansinisen mekon ja toisen kirjavan, jossa on lähinnä oranssia ja vaaleanpunaista.
Ihanko kivijalkaliikkeestä löysit?
Mä varmaan käyn väärissä paikoissa, sillä en meinaa löytää mitään. Triplassa ja Sellossa ei ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko kivijalkaliikkeestä löysit?
Mä varmaan käyn väärissä paikoissa, sillä en meinaa löytää mitään. Triplassa ja Sellossa ei ainakaan ole.
Noshilta ja Ainosta. Ainolla on kivijalkaliike Fredrikinkadulla Helsingissä (on toki verkkokauppakin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Ruotsissa ja muutaman vuoden sain saksalaisen Klingelin luetteloita, voi miten paljon siellä olis ollut valittavaa, kivampia kuteita kuin ruotsalaisissa kaupoissa. Mutta olivat kukkarolleni liian kalliita. Jonkin kenkäparin sain sieltä ostettua.
Olisivat ne varmaan olleet parempaa laatuakin.
Mutta pari vuotta sitten lopettivat myynnin Ruotsiin joten jää nyt nekin näkemättä.
Ruotsalaisissa kaupoissa on lähinnä valikoimaa nuorille, ei aikuisille ja keski-ikäisille. Tylsää ja vielä huonoa laatua.
En jaksaisi ruveta tekemään itse, mutta ei kai tässä muukaan auta, jos haluaa vähän parempaa ylleen.
Ruotsissa on gudrun sjöden. Eikö se kelpaa sinulle?
Ei tuo varmastikaan kaikille kelpaa, karmeita tätivaatteita.
Itse suosittelen ranskalaisia merkkejä, alkaa löytyä värejä ja muutenkin kauniimpia ja naisellisempia vaatteita. Esim. Sezane on tosi kiva.
Saksalaisista (netti)kaupoista löytyy kivoja värejä, kuoseja ja malleja, olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Saksalaisista (netti)kaupoista löytyy kivoja värejä, kuoseja ja malleja, olen huomannut.
Mistä esimerkiksi?
Minäkin kävin lindexillä ja sokkarilla tänään. Suurin osa vaatteista tosiaan on neutraalin värisiä, ne luonnollisesti myy parhaiten. Löytyi kyllä väriäkin kaikista kaupoista, varsinkin paitoja löytyi aikalailla kaikissa sateenkaaren väreissä.
Osta Tokmannilta värikkäitä polyesterikaapuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä esimerkiksi?
minulla on nettisivu, jossa on listattu melkein 200 saksalaista muodin verkkokauppaa, sitä ei voi tänne laittaa, on sen verran kaupallinen sivusto. En ole läheskään kaikista tilannut, mutta suosittelen googlaamaan vaikka sanoilla saksalaiset netin vaatekaupat ja etsimään omaan tyyliin sopivia. Saksassa siis niitä tuntuu olevan ja moni toimittaa myös suomeen.
Kävin katsomassa mitä on Kekäleellä, Lindexillä muilla Triplassa. Ja oikeassa olitte. Valkoista ja mustaa eniten ja seassa joku mustaruskea tai beige vaate. Ei siis mitään inspiroivaa ostettavaa. Eikä edes sitä mokkamoussea missään.
Masentavaa. En ostanut mitään vaikka tarvetta paidoille olisi.
Kävin tänään kenkäkaupassa. Mustaa, mustaa ja ruskeaa.
Mä tykkäisin punaisesta, ei löydy. Ei vaatteita, ei kenkiä, ei laukkuja. Haluaisin ostaa kivijalasta, että saa sovittaa.
No ei näitä.