Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisiin vetoaa miehen hyvä kirjoitustaito?

Vierailija
30.01.2025 |

Mistä tämä johtuu, tuntuu vetoavan kummallisen paljon? Ymmärrän kyllä kommunikoinnin olevan tärkeää, mutta onko kyse jotenkin siitä paremmasta huomioimisesta? Olen huomannut saavani naisilta melkoisen hyvin vastakaikua kun kirjoitan pitkähköjä viestejä. Kaverini, joka on komeampi ei tahdo vastakaikua saada. Tiedän hänen olevan surkea kirjoittaja. En etsi seuraa tällä hetkellä. 

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies kirjoittaa huonommin kuin itse kirjoitin 9-vuotiaana. Kyllä siitä tulee heti olo, että ovat jotenkin va jaa älyi siä.

Mun seurassa jäisit älyllisesti kakkoseksi.

M18 cm

Vierailija
102/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tunnustaa, että joskus (tälläkin palstalla) on ollut sellaisia, selkeästi mieskirjoittajia, joiden kanssa olisin mennyt näkemättä ensin ja silmää räpäyttämättä naimisiin ihan vaan niiden tekstien perusteella. Jos tekstistä välittyy sellainen sopiva hyökkäävyys, ylpeys ja äly, niin kyllä se vaan vaikuttaa aika voimakkaasti. Ei mulla muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut tämän tyylisiä viestejä miehiltä:

"hei olen Miko Seinajooelta ollan rekakuski ja harastan penkki urheilua ja posti merkkien keärystä laita viesti jos kiinnostaa menään kahville"

Lukihäiriö on ikävä asia mutta valitettavasti tuollaisesta ulosannista tulee vain kehitysvammainen mieleen. Eli ei kiitos. On ihanaa kun mies kirjoittaa selkeästi ja erityisesti tunnen mielihyvää kun osataan kirjoittaa sanat oikein. Esim. "enää".

Tottakai kaikille tulee kirjoitusvirheitä, ei siinä.

Tämä. 

Omalla kohdallani oli pakko lopettaa tinderöinti ennen kuin se kunnolla alkoikaan, kun miesten kirjoitustaito oli niin pohjamudissa. Enkä nyt tarkoita edes pelkkää sisältöä, vaan ihan auttavaakin oikeinkirjoitusta. Ilmeisesti joku oli auttanut heitä kirjoittamaan profiilin ja sitten kun piti pärjätä itsenäisesti, viestit oliv

Sinä ihan itse valitsit sieltä tuollaisia miehiä. Mikset swaipannut oikealle akateemisia miehiä?

eri

Vierailija
104/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies kirjoittaa huonommin kuin itse kirjoitin 9-vuotiaana. Kyllä siitä tulee heti olo, että ovat jotenkin va jaa älyi siä.

Mun seurassa jäisit älyllisesti kakkoseksi.

M18 cm

Aika lyhyt mies olet ja selvästi maailmanennätysluokkaa. Vauvapalsta ei petä koskaan.

Vierailija
105/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pärjään hyvin niin kauan, kun kirjoitellaan. Tykkään kirjoittaa pitkiä tekstejä, varsinkin jos aihe on kiinnostava. Mutta kun tavataan, jos tavataan ja näkevät naaman, vastapuolen kiinnostus laimenee yllättäen. Sen jälkeen ollaan taas alkupisteessä. Lienee selvää, että omakin innostus kirjoittamalla panostamiseen on koko lailla kadonnut.

Älä luovuta, jos luovutat niin et varmasti saa puolisoa. Naaman piilottelu treffeille saakka johtaa tuollaisiin tilanteisiin. Jos osaat kirjoittaa, niin jatka. 

Vierailija
106/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua oikeastaan kiinnostaa tämä aihe sukupuoleen katsomatta. Pitäisikö tehdä uusi aloitus? Haluaisin tietää, miten miehet suhtautuvat naisen kirjoitustaitoon, vai onko sillä merkitystä?

Itselleni merkkaa paljon, varsinkin jos jonkun deittiäpin kautta sattuu matchaamaan, kun ei ne kuvat niin paljoa kerro itse ihmisestä.

Itseltä menee vaan mielenkiinto vaikka ihan tiivisti kirjoitettaisi ja nainen ulkonäöltään miellyttäisi, jos vastaukset on tasoa "joo, haha, emmä tiiä, pizzaa, Ylä-Hikiältä, merkonomiksi aattelin" - ei kerrota itsestään vaikka haluaisinkin tietää tai tehdä kysymyksiä takaisin. Eli puuttuu se vuorovaikutus.

Ymmärrän kyllä, että tuskin minä se ainoa olen joka hänellä on listalla, mutta sanoisi vaan sitten ihan suoraan etten kiinnosta häntä.

Vierailija
107/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on todella lahjakas verbaalisesti ja kielissä ylipäätään. Ei voi kuin ihailla hänen kykyä hahmottaa erilaisia kieliä ja hänen itseilmaisun kirjoa. Olen lukihäiriöinen, mutta matemaattisissa aineissa haka. Mies ihastui minuun, kun avustin häntä laskuharjoituksien kanssa. Mies sen sijaan avusti minua diplomityöni kanssa, koska en aina täysin hahmottanut lähdeviitteiden koukerokielistä asiasisältöä. Mies oli ensimmäinen ihminen, joka sanoi minulle, että lukihäiriöinen voi aivan hyvin oppia kirjoittamaan selkeää tekstiä ja lukemaan kirjoja kohtuullisella nopeudella. Pääasia on, että lukee ja kirjoittaa, virheistä välittämättä. 

Kielellinen lahjakkuus ja miehen empaattisuus todella on seksikästä! Olen niin kiitollinen täyden kympin miehestä.

Vierailija
108/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua oikeastaan kiinnostaa tämä aihe sukupuoleen katsomatta. Pitäisikö tehdä uusi aloitus? Haluaisin tietää, miten miehet suhtautuvat naisen kirjoitustaitoon, vai onko sillä merkitystä?

Itselleni merkkaa paljon, varsinkin jos jonkun deittiäpin kautta sattuu matchaamaan, kun ei ne kuvat niin paljoa kerro itse ihmisestä.

Itseltä menee vaan mielenkiinto vaikka ihan tiivisti kirjoitettaisi ja nainen ulkonäöltään miellyttäisi, jos vastaukset on tasoa "joo, haha, emmä tiiä, pizzaa, Ylä-Hikiältä, merkonomiksi aattelin" - ei kerrota itsestään vaikka haluaisinkin tietää tai tehdä kysymyksiä takaisin. Eli puuttuu se vuorovaikutus.

Ymmärrän kyllä, että tuskin minä se ainoa olen joka hänellä on listalla, mutta sanoisi vaan sitten ihan suoraan etten kiinnosta häntä.

Joo. Jos toinen osapuoli kommunikoi tasolla joo, jaa-a, emmätiiä, niin lähempi tutustuminen on aivan mahdoton ajatus. 

Vierailija
109/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on todella lahjakas verbaalisesti ja kielissä ylipäätään. Ei voi kuin ihailla hänen kykyä hahmottaa erilaisia kieliä ja hänen itseilmaisun kirjoa. Olen lukihäiriöinen, mutta matemaattisissa aineissa haka. Mies ihastui minuun, kun avustin häntä laskuharjoituksien kanssa. Mies sen sijaan avusti minua diplomityöni kanssa, koska en aina täysin hahmottanut lähdeviitteiden koukerokielistä asiasisältöä. Mies oli ensimmäinen ihminen, joka sanoi minulle, että lukihäiriöinen voi aivan hyvin oppia kirjoittamaan selkeää tekstiä ja lukemaan kirjoja kohtuullisella nopeudella. Pääasia on, että lukee ja kirjoittaa, virheistä välittämättä. 

Kielellinen lahjakkuus ja miehen empaattisuus todella on seksikästä! Olen niin kiitollinen täyden kympin miehestä.

Muistutat kirjoittamasi perusteella hiukan isääni. Hän ei ole erityisen hyvä kirjoittamaan tai lukemaan ääneen tekstiä jonkin tason lukihäiriön takia, mutta kirjoja häneltä löytyy varmaan lähemmäs 30 hyllymetriä. Hyvä hän on puhumaan ja lukeekin paljon.

Vierailija
110/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa isoja kirjaimia käyttää tai pisteitä niin kyllä se kertoo ihmisen typeryydestä! Todella noloa nähdä jossain facebookissa tai työpaikan sähköpostiketjuissa kun joku kirjoittaa kaiken pienellä ja samaan lauseeseen. 

Vierailija
111/128 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osaa isoja kirjaimia käyttää tai pisteitä niin kyllä se kertoo ihmisen typeryydestä! Todella noloa nähdä jossain facebookissa tai työpaikan sähköpostiketjuissa kun joku kirjoittaa kaiken pienellä ja samaan lauseeseen. 

Alla viestisi korjattuna. Siinä oli virheitä. Puuttui pilkkuja ja yksi iso kirjain. t. mies

"Jos ei osaa isoja kirjaimia käyttää tai pisteitä, niin kyllä se kertoo ihmisen typeryydestä! Todella noloa nähdä jossain Facebookissa tai työpaikan sähköpostiketjuissa, kun joku kirjoittaa kaiken pienellä ja samaan lauseeseen."

Vierailija
112/128 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisen tuotoksen taso korreloi PARHAITEN älyykkyystasoon. Ihmiskunnan älykkyystaso on kohonnut näin korkeaksi, koska sekä miehet että naiset ovat parittelukumppaninsa valinnassa arvostaneet älykkyyttä. Kynis.mies 

Vierailija
113/128 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvä kirjoitustaito kertoo  useimmiten älykkyydestä, sivistyksestä ja koulutuksesta. Esim. jos on lukenut paljon tasokasta kirjallisuutta ja muiden hyvien kirjoittajien tekstejä,  muodostuu hyvä sanavarasto ja henkilö osaa usein myös kirjoittaa paremmin kuin muut.

Ei aina kuitenkaan ihan yksiselitteisesti. Voin kertoa, että nykyinen parisuhteeni olisi tuskin ikinä alkanut, jos olis perustunut kirjoitettuun tekstiin. Onneksi tapasimme livenä ja sain tutustua miehen hyviin ominaisuuksiin, enkä jumittunut kehnoon kirjalliseen ilmaisuun. 

Vierailija
114/128 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan oli tärkeää myös päästä näkemään, millainen käsiala toisella oli. Harmi, kun nykyään ei enää kirjoiteta kirjeitä. Kaksi viimeisintä miestäni kirjoittivat kyllä sujuvasti, mutta myöhemmin, kun pääsin näkemään heidän käsialansa, sain selityksen ongelmille, joita suhteissa ilmeni. 

Vierailija
115/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan oli tärkeää myös päästä näkemään, millainen käsiala toisella oli. Harmi, kun nykyään ei enää kirjoiteta kirjeitä. Kaksi viimeisintä miestäni kirjoittivat kyllä sujuvasti, mutta myöhemmin, kun pääsin näkemään heidän käsialansa, sain selityksen ongelmille, joita suhteissa ilmeni. 

En oikein ymmärrä miten käsiala vaikuttaa suhteiden ongelmiin? 

Vierailija
116/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehiin sitten vetoa älykkyys?

Vetoaa tottakai. Älykäs nainen on paljon seksikkäämpi kuin joku kaunis tyhjäpää. Eikä minua haittaa vaikka olisi älykkäämpikin kuin minä (no ei ole paljon vaadittu mun tapauksessa).

Vierailija
117/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät osaa kirjallisesti ilmaista itseään. Kirjoitin muutaman pisteen vaja laudaturin yo-kirjoituksissa, eximiaksi jäi. Että kyllä jollakin tasolla osaan kirjoittaa. En vain välttämättä keksi mitään sanottavaa lyhyessä viestittelyssä. Minun pitää nähdä ihmisen eleet ja olemus, kuulla äänen paino. Aika monenlaisista asioista osaan jutella ja höpöttää. Ja hyvin monenlaisten ihmisten kanssa. Minulla on ollut nuoresta pitäen itseäni huomattavasti vanhempia kavereita. Omien vanhempieni ja isovanhempieni ikäisiä. 

Vierailija
118/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana jaksoin olla kirjeenvaihdossa eri miekkosten kanssa. Joskus kirjoittelimme monta kuukautta. Kirjeet olivat pitkiä ja syvällisempää pohdiskelua vähän kaikesta. Ehkä just tämä nopea lyhyt viestittely ei ole mun juttu. 

Vierailija
119/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei osaa kirjoittaa hyvin, hän vaikuttaa vähän tyhmältä.

Vierailija
120/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorten viestit ovat lakonisuudessaan jotain aivan käsittämätöntä. Käsiala on lähinnä harakanvarpaita ja mahdolliset virkkeet kirjoitusvirheillä höystettyjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän