Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisiin vetoaa miehen hyvä kirjoitustaito?

Vierailija
30.01.2025 |

Mistä tämä johtuu, tuntuu vetoavan kummallisen paljon? Ymmärrän kyllä kommunikoinnin olevan tärkeää, mutta onko kyse jotenkin siitä paremmasta huomioimisesta? Olen huomannut saavani naisilta melkoisen hyvin vastakaikua kun kirjoitan pitkähköjä viestejä. Kaverini, joka on komeampi ei tahdo vastakaikua saada. Tiedän hänen olevan surkea kirjoittaja. En etsi seuraa tällä hetkellä. 

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvä kirjoitustaito kertoo  useimmiten älykkyydestä, sivistyksestä ja koulutuksesta. Esim. jos on lukenut paljon tasokasta kirjallisuutta ja muiden hyvien kirjoittajien tekstejä,  muodostuu hyvä sanavarasto ja henkilö osaa usein myös kirjoittaa paremmin kuin muut.

Ei aina kuitenkaan ihan yksiselitteisesti. Voin kertoa, että nykyinen parisuhteeni olisi tuskin ikinä alkanut, jos olis perustunut kirjoitettuun tekstiin. Onneksi tapasimme livenä ja sain tutustua miehen hyviin ominaisuuksiin, enkä jumittunut kehnoon kirjalliseen ilmaisuun. 

Kieli on yhteydessä ajatteluun. Teen luovaa työtä ja huomaan sen vaikuttavan suoraan, miten käytän kieltä. Jos on ollut pitkä ja tiivis päivä, niin unohtelen asioita enemmän ja ajatus katkeilee. 

Aina ei ollut näin. Olin kielellisesti lahjakkaampi nuorempana ja kirjoitin pitkiä kirjeitä kirjeenvaihtokavereilleni. Tämä oli ennen kuin suuntauduin nykyiseen alaani. 

Vierailija
122/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies kirjoittaa huonommin kuin itse kirjoitin 9-vuotiaana. Kyllä siitä tulee heti olo, että ovat jotenkin va jaa älyi siä.

Minulla oli hetken aikaa työkaveria kolmekymppinen kakara. Ilmoitti työpaikan whatsappiin, jos oli myöhässä tai pois töistä. Syitä: "vtun bussi kuski ajoi pysäkin ohi", "herätys kello ei soinut", "polku pyörästä meni kumi puhki" tai oli "kauhea vasta tuuli". Näille sitten naurettiin porukalla. Sanomattakin selvää, että koeajan jälkeen loppui hommat siihen...

Eli oikein kirjoitettuina nuo olisi olleet ihan jees?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä aina tiedä. Itse juttelin netissä naisen kanssa, joka kirjoitti mielestäni todella huonosti. Ei niin, että ei olisi ollut pisteet ja pilkut paikallaan, mutta muuten huonosti. Vaikutti vähän yksinkertaiselta, ilmaisi asiat naurettavan ylidramaattisesti yms. Kavereiden kanssa naurettiin yhdessä tämän naisen teksteille. Myöhemmin sain tietää, että hän opetti ihan ammatikseen muita ihmisiä kirjoittamaan.

Vierailija
124/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tunnustaa, että joskus (tälläkin palstalla) on ollut sellaisia, selkeästi mieskirjoittajia, joiden kanssa olisin mennyt näkemättä ensin ja silmää räpäyttämättä naimisiin ihan vaan niiden tekstien perusteella. Jos tekstistä välittyy sellainen sopiva hyökkäävyys, ylpeys ja äly, niin kyllä se vaan vaikuttaa aika voimakkaasti. Ei mulla muuta. 

Hyökkäävyys? Ok, olet mies 100% varmuudella. 

Vierailija
125/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustaito kertoo siitä, että osaa ajatella.

Kirjoitettu teksti on usein selkeämmin ajateltua kuin tavallinen suora puhe ja sitä voi halutessaan muokata. Osa tosin vierastaa tekstiviestejä ilmeisesti siksi että he eivät osaa tiivistää ajatuksiin muutamaan lauseeseen. Sitä keskustelua voi sitten jatkaa seuraavassa tekstiviestissä mikäli siihen aloitusviestiin saa vastauksen. Kirjoitan myös ensisijaisesti kirjakielellä välttäen puhekielisiä tai murteellisia ilmauksia, jotta asia tulee paremmin ymmärretyksi. "Onpa ulukona kylymä keli" olisi kirjakielellä suunnilleen "ulkona on paljon pakkasta".

Vierailija
126/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei osaa kirjoittaa hyvin, hän vaikuttaa vähän tyhmältä.

Mun isä on matemaatikko ja kirjoittaa mielestäni huonosti. Ratkaisee hyvin monenlaisia teknisiä ja matemaattisia ongelmia. Voisi kutsua lahjakkaaksi omalla alallaan. Ihmisellä on kaksi aivopuoliskoa.  Toisessa on kieli ja toisessa sitten matemaattinen älykkyys. Minusta sinä olet hiukan tyhmä, kun et ymmärrä tätä asiaa. Ihmiset on eritavalla rakennettu. 

Erilaisuus ei tee kenestäkään tyhmää. Sä et vain ymmärrä heitä. 

Vierailija
127/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielioppia noudattava mies antaa tottelevaisen vaikutelman.

Vierailija
128/128 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielioppia noudattava mies antaa tottelevaisen vaikutelman.

Istu koira.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi