Miksi naisiin vetoaa miehen hyvä kirjoitustaito?
Mistä tämä johtuu, tuntuu vetoavan kummallisen paljon? Ymmärrän kyllä kommunikoinnin olevan tärkeää, mutta onko kyse jotenkin siitä paremmasta huomioimisesta? Olen huomannut saavani naisilta melkoisen hyvin vastakaikua kun kirjoitan pitkähköjä viestejä. Kaverini, joka on komeampi ei tahdo vastakaikua saada. Tiedän hänen olevan surkea kirjoittaja. En etsi seuraa tällä hetkellä.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ihmetellyt, miksi osa kauniin ja mukavan oloisista naisista ottaa melko yksinkertaisen ja karkean oloisen miehen.
Onko tämä naisen jonkinlaista projektiajattelua? Tällaista olen kuullut.
Tuttavapariskunnan kohdalla kyse oli siitä, että mies oli hiljainen eikä puhunut paljon asioistaan, minkä vuoksi nainen koki hänet arvoitukselliseksi ja kiinnostavaksi. Kai vastakohdat viehättivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no sen kirjoitustaidon lisäksi miehellä tulee olla myös vahvat retoriset taidot. Se ei riitä, että ajatuksenkulun saa puretuksi paperille, vaan itseään on kyettävä ilmaisemaan myös verbaalisesti. Siinä taas ei ei pärjää pelkästään fennistisellä osaamisella, vaan tarvitaan lisäksi sosiaalisuutta. Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaten, niin hyvä ulosanti kaiken kaikkiaan on seksikästä. Se viestii älykkyydestä. Laaja sanavarasto on erittäin iso plussa ja erityisesti jos käyttää viestinnässään miehille ei niin stereotyyppisia sanoja, kuten vaikkapa 'ihana'. Tärkeää on myös sanojen konnotaatioiden ymmärtäminen, eikä niiden pelkkä denotatiivinen tulkinta. Tällöin keskustelu on aidosti rikasta ja moniulotteista.
Valitettavan harva mies vain on taitava sanankäyttäjä. Usein siihen kykenee kategorisesti ei-niin-ulkonäkökeskeinet miehet. Tarkoitan tällä kirjailijoita ja 'runop
Teennäinen kirjoitus. Epäaitous on ainut adjektiivi, mikä tulee kirjoittajasta mieleen. Osaa teknisesti kirjoittaa, mutta teksti on kuollutta. Briljeeraa sivistyssanoilla. Yrittää olla muuta kuin on, enemmän kuin mihin kykenee. Narsisti?
Vierailija kirjoitti:
Niin no sen kirjoitustaidon lisäksi miehellä tulee olla myös vahvat retoriset taidot. Se ei riitä, että ajatuksenkulun saa puretuksi paperille, vaan itseään on kyettävä ilmaisemaan myös verbaalisesti. Siinä taas ei ei pärjää pelkästään fennistisellä osaamisella, vaan tarvitaan lisäksi sosiaalisuutta. Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaten, niin hyvä ulosanti kaiken kaikkiaan on seksikästä. Se viestii älykkyydestä. Laaja sanavarasto on erittäin iso plussa ja erityisesti jos käyttää viestinnässään miehille ei niin stereotyyppisia sanoja, kuten vaikkapa 'ihana'. Tärkeää on myös sanojen konnotaatioiden ymmärtäminen, eikä niiden pelkkä denotatiivinen tulkinta. Tällöin keskustelu on aidosti rikasta ja moniulotteista.
Valitettavan harva mies vain on taitava sanankäyttäjä. Usein siihen kykenee kategorisesti ei-niin-ulkonäkökeskeinet miehet. Tarkoitan tällä kirjailijoita ja 'runopoikia'. Koska itselleni maskuliinen ulkokuori on tä
Mielestäni kirjoitustaito voi olla hyvä, vaikka ei käyttäisikään sellaisia sanoja kuin "ihana", ja päinvastoin. Vaikka käyttäisi tekstissä miehille epästereotyyppisiä sanoja, niin kirjoitustaito ei välttämättä ole hyvää.
Jos olette huomanneet, niin ammatikseen kirjoittajat kirjoittavat selkeitä lauseita. Lyhyttä, tiivistä tekstiä, ei retorisia koukeroita. Lyhyitä kappaleita, koska niitä on näytöltä ja painetustakin tekstistä helppo lukea.
Ei paljon vaadi, että peruskoulun käynyt osaa lauseita kirjoittaa peräkkäin, mutta se vaatii, että ilmaisee itseään aidosti. Pitää tietää mikä ja mitä on, ei sortua epärealistisiin ja tahattoman koomisiin vuodatuksiin.
Kahden ihmisen viestittelyssä ei pidetä kuulustelua eikä puhetta. Tilannetajua tarvitaan.
Montakohan sataa viestiä olen saanut, missä lukee vain "mitäs sun iltaan?", "annatko kakkosta?", "oot kaunis" jne. Ei mitää muuta. Nämä olen laittanut estoon.
Odotan, että mies esittelee itsensä etunimeltä ja kertoo muutamalla lauseella itsestään. Ei tarvitse olla taitava kirjoittaja, mutta käytöstavat pitää olla.
Itse haluan heti nähdä rennolla tavalla jossain vaikka kävelyllä. Eikä todellakaan tarvitse kirjoittaa pitkästi.
Jos treffeillä mies kertoo olevansa kiinnostunut jatkosta, niin odotan vuorokauden sisään jotain pientä viestiä. Silloin tiedän, että hän on oikeasti kiinnostunut. Jos ei pariin päivään kuulu mitään laitan estoon.
Kyllä oikeasti kiinnostunut laittaa vaikka emojin, jos ei osaa kirjoittaa.
Olet nykypäivän Cyrano de Bercerac.
Hyvä ulosanti ja kirjoitustaito kertoo minulle siitä miten ihminen ajattelee ja tuo näkemyksiään esiin. Minusta on myös mielenkiintoista nähdä millainen sanavarasto on käytössä ja miten niitä sanoja käyttää. Sekin kertoo ihmisestä paljon. Minä kaipaan parisuhteessa mahdollisuutta syvällisiin pohdintoihin ja toisaalta haluan, että ihminen pystyy tuomaan pointtinsa selkeästi esiin. Jos ihminen kirjoittaa hyvin, hän todennäköisesti myös osoittaa tietynlaista sivistyksen tasoa ja lisäksi ymmärrystä ihan perus kieliopista, mikä on minusta aikuiselle ihmiselle varsin suotavaa.
Oman mieheni sitten kuitenkin valitsin muilla meriiteillä kuin kirjoittamisen perusteella, lukihäiriölle ihminen ei minkään mahda.
Vierailija kirjoitti:
Minulla saattaa välillä olla yhdyssanavirhe tai toinen kaikessa, jota kirjoitan... Lapsesta asti kuitenkin olen pilkuttanut ja pistettänyt tekstini. 🙈
Näin mullakin, vaikka olen aina lukenut paljon. Jos kirjoitan jonnekin muualle kuin someen tai tänne, toki tarkistan tekstini ja myös yhdyssanat. Joskus en jaksa myöskään lisätä väliviivaa, koska ylimääräinen näppäilytyö.
En pystyisi olemaan miehen kanssa, joka tekee yhdyssanavirheitä. Sori siitä!
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan harva mies vain on taitava sanankäyttäjä. Usein siihen kykenee kategorisesti ei-niin-ulkonäkökeskeinet miehet. Tarkoitan tällä kirjailijoita ja 'runopoikia'. Koska itselleni maskuliinen ulkokuori on tä
Tuossa voi mennä myös liian pitkälle. Kun liikaa käyttää arkiviestinnässä tällaisia termejä kuin fennistinen ja denotatiivinen, menee jo koomisen puolelle. Pahinta on, kun vaikeita sanoja käyttää vähän väärin. Tunsin nuorena miehen, joka tykkäsi keskustella taiteesta käyttäen sivistyssanoja. Häneltä meni sekaisin termit tyyliin feministinen ja feminiininen. Jaiks.
Eipä ole edes kohtalaista kirjoitustaitoa näkynyt sinä aikana, kun internet on ollut olemassa.
Ilmankos niitä parisuhteita ei synnykään.
Vierailija kirjoitti:
Montakohan sataa viestiä olen saanut, missä lukee vain "mitäs sun iltaan?", "annatko kakkosta?", "oot kaunis" jne. Ei mitää muuta. Nämä olen laittanut estoon.
Odotan, että mies esittelee itsensä etunimeltä ja kertoo muutamalla lauseella itsestään. Ei tarvitse olla taitava kirjoittaja, mutta käytöstavat pitää olla.
Itse haluan heti nähdä rennolla tavalla jossain vaikka kävelyllä. Eikä todellakaan tarvitse kirjoittaa pitkästi.
Jos treffeillä mies kertoo olevansa kiinnostunut jatkosta, niin odotan vuorokauden sisään jotain pientä viestiä. Silloin tiedän, että hän on oikeasti kiinnostunut. Jos ei pariin päivään kuulu mitään laitan estoon.
Kyllä oikeasti kiinnostunut laittaa vaikka emojin, jos ei osaa kirjoittaa.
Annatko kakkosta? Voiko joku oikeasti ajatella, että vastaus olisi: annan. Provonahan se on kirjoitettu.
Minua oikeastaan kiinnostaa tämä aihe sukupuoleen katsomatta. Pitäisikö tehdä uusi aloitus? Haluaisin tietää, miten miehet suhtautuvat naisen kirjoitustaitoon, vai onko sillä merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Minua oikeastaan kiinnostaa tämä aihe sukupuoleen katsomatta. Pitäisikö tehdä uusi aloitus? Haluaisin tietää, miten miehet suhtautuvat naisen kirjoitustaitoon, vai onko sillä merkitystä?
Tuskin.
Minä kiinnostuin nykyisestä aviomiehestäni OkCupidissa nimenomaan hyvän kirjoitustaidon ja luontevan itseilmaisun vuoksi. Tuolla todella erottuu edukseen muiden miesten joukosta, ja puolisoni on loistavaa keskusteluseuraa myös kasvotusten. Helmi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin.
Veikkaan, että älykkäämmille on. Suurin osa on sitten tätä ihan sama - porukkaa, kuten lähes kaikissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat, että tuntuu vetoavan _kummallisen_ paljon? Onko se nyt niin kummallista, että hyvä kirjoitustaito vetoaa. Hyvin kirjoittavasta ihmisestä tulee älykäs vaikutelma. Tietysti tekstin asiasisällölläkin on merkitystä.
On ollut vuosien varrella muutamia jotka ovat selvästi ihastuneet minuun joko keskustelujen tai kirjoitetun perusteella. Näissä olen joutunut ottamaan takapakkia ja yhden tapauksen takia jouduin jopa vaihtamaan työtehtäviä. Tietysti asiaan vaikuttaa myös miehinen ulkonäköni, pituus ja melko hyvä kroppa. Muuten ulkonäkö on jotain 7-8 välimaastossa eli ihan ok. Nykyään en saa baareissa olla rauhassa kavereiden kanssa eli aina on joku nainen kyselemässä. Hivelee tietenkin itsetuntoa mutta en halua keskusteluja pidemmälle mennä.
Olen saanut tämän tyylisiä viestejä miehiltä:
"hei olen Miko Seinajooelta ollan rekakuski ja harastan penkki urheilua ja posti merkkien keärystä laita viesti jos kiinnostaa menään kahville"
Lukihäiriö on ikävä asia mutta valitettavasti tuollaisesta ulosannista tulee vain kehitysvammainen mieleen. Eli ei kiitos. On ihanaa kun mies kirjoittaa selkeästi ja erityisesti tunnen mielihyvää kun osataan kirjoittaa sanat oikein. Esim. "enää".
Tottakai kaikille tulee kirjoitusvirheitä, ei siinä.
MInulla oli älykäs mies, joka kirjoitti todella huonosti ja yhtä huonosti hän myös luki. Oletan, että hänellä oli diagnosoimaton ja hoitamaton lukivaikeus, jolle hän ei halunnut laiskuuttaan tehdä mitään. Hänellä oli muitakin vakavia ongelmia, joita ei ollut halukas hoitamaan, joten pistin äijän luiskaan.
Äly ei pelasta, jos mies on laiska ja kärttyinen ja kyvytön korjaamaan ongelmiaan kuin pappa, jonka ummetuslääke on lopussa.