Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen haaveillut vielä yhdestä lapsesta, mutta eipä se sinkkuna ole mahdollista. Nyt olen kuitenkin huomannut ajattelevani, että ehkä en enää

Vierailija
30.01.2025 |

haluakaan toista lasta. Ikäni puolesta en välttämättä tulisi edes enää raskaaksi koska täytän tänä vuonna jo 46v. Julkiselle en pääsisi enää edes hoitoihin vaan pitäisi turvautua yksityiseen puoleen enkä ole valmis siihen rahanmenoon. Mistään en saa ketään miestä joka suostuisi lasta mun kanssa yrittämään.

Mulla on yksi aikuinen lapsi ja olisin halunnut ison perheen, mutta erinäistä itsestä johtumattomista syistä ei näin käynyt. Keskenmenon olen saanut eli toinen lapsi oli kyllä tuloillaan. Monet itkut olen itkenyt kun en saanut edes toista lasta. Olisin niin toivonut edes yhden lisää kun en kerran suurta perhettä saanut. Olen kipuillut asiaa monta vuotta.

Nyt olen kuitenkin huomannut ajattelevani, että jos nyt saisin lapsen, niin olisin tässä lapsessa kiinni monta vuotta ja pitäisi mennä lapsen ehdoilla. Siinä menisi haaveilemani yksin tehty lomareissu ulkomaille jossa suunnittelin eräässä maassa kulkea kaupungista toiseen ja mennä ihan omilla ehdoilla. Olisi mun ensimmäinen ulkomaanmatka täysin yksin.

Kuulostaa varmaan todella itsekkäältä. Silti samaan aikaan suren sitä, että jos enää saakaan lasta. Ristiriitaista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näen vauvoja, niin silloin sen kaipuu iskee ja ihastelen näitä pieniä. Kun saisi vielä oman. Lapsenlapsia tuskin tulee kun ainoa lapseni ei halua lapsia.

Ap

Vierailija
2/12 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tylysti sanottuna en usko että sinulla 46-vuotiaana on enää juurikaan mahiksia tulla raskaaksi. Ainahan voi joku 1/10000 ihme käydä, mutta en luottaisi sen varaan ja rahaa tulee siihen palamaan enemmän tai vähemmän, se on varma.

Saat asiasta olla surullinen en sitä kiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tylysti sanottuna en usko että sinulla 46-vuotiaana on enää juurikaan mahiksia tulla raskaaksi. Ainahan voi joku 1/10000 ihme käydä, mutta en luottaisi sen varaan ja rahaa tulee siihen palamaan enemmän tai vähemmän, se on varma.

46 ei ole vielä ikä tai mitään. Siitä vaan seksiä harrastamaan.

Vierailija
4/12 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samanikäisenä en enää kyllä edes miettisi noita lapsijuttuja. Se aika on ollut ja mennyt jo. Multa itseltäni jäi lapset saamatta kun ei löytynyt miestä, enkä tieten tahtoen yh:ksi hedelmöityshoidoillakaan tahtonut. Jossain 42 v kohdalla päätin, että no niin, nyt ei enää lapsijuttuja mietitä, vaan aletaan miettiä muuta mitä haluaa toteuttaa elämässään.

Vierailija
5/12 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän tänä vuonna 34v ja nyt mulla ja miehelläni on yksi 5 vuotias lapsi. Onhan tässä vielä kymmenisen vuotta aikaa vedellä paljaalla.

Mutta jo tämä yksi vie jaksamista niin paljon, että mulla on kauheen vaikea päättää yritetäänkö vielä toista lasta. Työtilanne sekä talous mulla ja miehellä on parempi kuin hyvä eli puitteet toiselle lapselle löytyy.

Kadunko sitä sitten vaihdevuosi-iässä jos emme yritä toista lasta? Toisaalta ajatus uudesta raskaudesta ja alle 5v hoitamisesta nostaa mun niskakarvat pystyyn jo nyt ja se ahdistaa ajatuksena.

Tää esikoinen on kyl toivottu ja haluttu lapsi ja hän on kyllä kaikesta huolimatta minun rakas aarteeni.

Vierailija
6/12 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46 ei ole vielä ikä tai mitään. Siitä vaan seksiä harrastamaan.

Ainahan saa yrittää mutta lopputulos ei ole taattu ja jos käykin tuuri niin onko täysin terve tai vaihtoehtoisesti kykenevä hoitamaan nepsyä/vammaista.

Vierailija
7/12 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on yksi terve lapsi, ole tyytyväinen. 46 vuotiaana Vauva vuodet on ohi ja alkaa erilainen kausi elämässä

Vierailija
8/12 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mähän kirjoitin erittäin selkeästi, että en välttämättä tulisi ikäni puolesta raskaaksi enää. Sulla meni nyt kyllä aloituksen pointti täysin ohi. 

Ap

Vierailija
9/12 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse samanikäisenä en enää kyllä edes miettisi noita lapsijuttuja. Se aika on ollut ja mennyt jo. Multa itseltäni jäi lapset saamatta kun ei löytynyt miestä, enkä tieten tahtoen yh:ksi hedelmöityshoidoillakaan tahtonut. Jossain 42 v kohdalla päätin, että no niin, nyt ei enää lapsijuttuja mietitä, vaan aletaan miettiä muuta mitä haluaa toteuttaa elämässään.

No sä olet sä ja mä olen mä. Ei mun tarvitse ajatella asioista samalla tavalla kuin sun.

Ap

Vierailija
10/12 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on yksi terve lapsi, ole tyytyväinen. 46 vuotiaana Vauva vuodet on ohi ja alkaa erilainen kausi elämässä

Että mä vihaan tuota ensimmäistä lausetta. Suoraan sanottuna vi tuttaa kun pitää kommentoida tuollaista ihmiselle joka suree kun lisää lapsia ei tullut! Luuletko sä muka auttavasti mua tuolla idioottimaisella kommentilla?!? 

Ap

Vierailija
11/12 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että mä vihaan tuota ensimmäistä lausetta. Suoraan sanottuna vi tuttaa kun pitää kommentoida tuollaista ihmiselle joka suree kun lisää lapsia ei tullut! Luuletko sä muka auttavasti mua tuolla idioottimaisella kommentilla?!? 

Ap

Se kuulostaa tietysti tylyltä mutta kannattaa muistaa että kaikki eivät saa sitä ensimmäistäkään lasta. Sinä ja minä ollaan kuitenkin saatu se yksi eli tilanne huomattavasti parempi kuin täysin lapsettomilla. Ollaan onnellisia siitä yhdestä joka meille on suotu. Eihän se poista sitä toivetta toisesta mutta ei elämässä vaan saa kaikki sitä mitä haluaa. Ota kissa tai koira, ihan hyviä korvikkeita.

T eri kommentoija.

Vierailija
12/12 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se kuulostaa tietysti tylyltä mutta kannattaa muistaa että kaikki eivät saa sitä ensimmäistäkään lasta. Sinä ja minä ollaan kuitenkin saatu se yksi eli tilanne huomattavasti parempi kuin täysin lapsettomilla. Ollaan onnellisia siitä yhdestä joka meille on suotu. Eihän se poista sitä toivetta toisesta mutta ei elämässä vaan saa kaikki sitä mitä haluaa. Ota kissa tai koira, ihan hyviä korvikkeita.

T eri kommentoija.

Taas tuo typerä oletus, että en olisi lapsestani onnellinen. Se, että olen saanut lapsen ja olen hänestä onnellinen EI poista sitä surua, että enempää lapsia ei tullut. 

Mulla on kissa ja vaikka se rakas onkin, niin ei se kyllä lasta korvaa, Todella typerää ja lapsellista väittää, että eläin on lapsen korvike. Ei todellakaan ole sama asia. Lisäksi et tajunnut säkään mun aloituksen pointtia. Mene muualle.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme