Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisiin vetoaa miehen hyvä kirjoitustaito?

Vierailija
30.01.2025 |

Mistä tämä johtuu, tuntuu vetoavan kummallisen paljon? Ymmärrän kyllä kommunikoinnin olevan tärkeää, mutta onko kyse jotenkin siitä paremmasta huomioimisesta? Olen huomannut saavani naisilta melkoisen hyvin vastakaikua kun kirjoitan pitkähköjä viestejä. Kaverini, joka on komeampi ei tahdo vastakaikua saada. Tiedän hänen olevan surkea kirjoittaja. En etsi seuraa tällä hetkellä. 

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehiin sitten vetoa älykkyys?

Ei. 

Vierailija
82/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta sukupuolesta ja siitä, onko kyseessä parisuhdekumppanin etsintä, verbaalinen taitavuus on kutakuinkin oleellisin asia ihmisessä. Tämä voi kuulostaa kamalalta, surulliselta, pelottavalta... Toki helpottava ja olennainen asia on, että kukin etsinee kielellisesti suunnilleen omantasoistaan ihmistä - muutenhan kanssakäymisestä ei tulisi oikein mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitusviestistä on hienosti rivien välistä luettavissa se, että miehille ulkonäkö on tärkein. Monille naisille esimerkiksi älykkyys ja sivistys taas on tärkeämpää. Ja jos jossain deittipalvelussa jaksaa kirjoitella jotain muutakin kuin perus "mitä kuuluu", "missä asut" tai "mitä haet täältä" niin erottuu jo todella edukseen joukosta. 

Naiset teeskentelevät että ulkonäkö ei heille ole tärkeä. Samaan aikaan oman ulkonäön eteen tehdään aivan kaikki, jopa nukutaan teipit naamalla 🤣👍

Oma ulkonäkö ja jonkun muun ulkonäkö ovat kaksi eri asiaa. Minimaalinen vähemmistö naisista nukkuu teipit yhtään missään, en lähtisi tekemään jonkun erikoistavasta puolta ihmiskuntaa koskevaa yleistystä. Osaa kiinnostaa puolisossa ulkonäkö, osaa ensisijaisesti muut asiat. Ihmiset, myös naiset, ovat yksilöitä.

Vierailija
84/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat, että tuntuu vetoavan _kummallisen_ paljon? Onko se nyt niin kummallista, että hyvä kirjoitustaito vetoaa. Hyvin kirjoittavasta ihmisestä tulee älykäs vaikutelma. Tietysti tekstin asiasisällölläkin on merkitystä.

On ollut vuosien varrella muutamia jotka ovat selvästi ihastuneet minuun joko keskustelujen tai kirjoitetun perusteella. Näissä olen joutunut ottamaan takapakkia ja yhden tapauksen takia jouduin jopa vaihtamaan työtehtäviä. Tietysti asiaan vaikuttaa myös miehinen ulkonäköni, pituus ja melko hyvä kroppa. Muuten ulkonäkö on jotain 7-8 välimaastossa eli ihan ok. Nykyään en saa baareissa olla rauhassa kavereiden kanssa eli aina on joku nainen kyselemässä. Hivelee tietenkin itsetuntoa mutta en halua keskusteluja pidemmälle mennä.

Mikset halua?

Vierailija
85/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut tämän tyylisiä viestejä miehiltä:

"hei olen Miko Seinajooelta ollan rekakuski ja harastan penkki urheilua ja posti merkkien keärystä laita viesti jos kiinnostaa menään kahville"

Lukihäiriö on ikävä asia mutta valitettavasti tuollaisesta ulosannista tulee vain kehitysvammainen mieleen. Eli ei kiitos. On ihanaa kun mies kirjoittaa selkeästi ja erityisesti tunnen mielihyvää kun osataan kirjoittaa sanat oikein. Esim. "enää".

Tottakai kaikille tulee kirjoitusvirheitä, ei siinä.

😂😂😂😂

Vierailija
86/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat, että tuntuu vetoavan _kummallisen_ paljon? Onko se nyt niin kummallista, että hyvä kirjoitustaito vetoaa. Hyvin kirjoittavasta ihmisestä tulee älykäs vaikutelma. Tietysti tekstin asiasisällölläkin on merkitystä.

On ollut vuosien varrella muutamia jotka ovat selvästi ihastuneet minuun joko keskustelujen tai kirjoitetun perusteella. Näissä olen joutunut ottamaan takapakkia ja yhden tapauksen takia jouduin jopa vaihtamaan työtehtäviä. Tietysti asiaan vaikuttaa myös miehinen ulkonäköni, pituus ja melko hyvä kroppa. Muuten ulkonäkö on jotain 7-8 välimaastossa eli ihan ok. Nykyään en saa baareissa olla rauhassa kavereiden kanssa eli aina on joku nainen kyselemässä. Hivelee tietenkin itsetuntoa mutta en halua keskusteluja pidemmälle mennä.

Mikset halua?

En halua pettää.

Vierailija
87/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina on etu erottua edukseen eikä ainakaan epäedullisesti asiassa kuin asiassa eikä tämä ole poikkeus. Lisäksi samankaltaisuus on useimmiten hyväksi parisuhteessa. Jos suurin osa miehistä ei osaa tai viitsi kirjoittaa kunnollista viestiä, joukosta erottuvat he ketkä osaavat. Ja jos puolisoa etsivä nainen on itse kirjoitustaitoinen sitä yleensä odottaa puolisoltakin. Kirjoitustaito on positiivinen ominaisuus, -taidottomuus ei. Olisi yllättävää jos sillä ei olisi mitään väliä. Parisuhteessa ei olla pelkän ulkokuoren kanssa. Jos sekä kyky kirjoittaa että kirjoitusten sisältö on kunnossa, siinä on jo saatu paljon enemmän ja parempi vaikutelma toisesta kuin jos antina on vain kuva ja "moi".

Vierailija
88/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi,, olis kiva tavta.harreastan bodaustaa ja suihkuttelua sauubassa.

Vierailija
89/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olavi Perkiönmäen ilmoituksista hönki todellinen älykkyys.

Vierailija
90/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehiin sitten vetoa älykkyys?

Älykkäisiin miehiin vetoaa, mutta ei niihin miehiin, jotka naisia yleensä kiinnostavat.

Vierailija
91/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lähinnä tallissa mopoa rassailen,, oon eronnut, karannut-; saat päättää XDXDXD

Vierailija
92/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä aina on etu erottua edukseen eikä ainakaan epäedullisesti asiassa kuin asiassa eikä tämä ole poikkeus. Lisäksi samankaltaisuus on useimmiten hyväksi parisuhteessa. Jos suurin osa miehistä ei osaa tai viitsi kirjoittaa kunnollista viestiä, joukosta erottuvat he ketkä osaavat. Ja jos puolisoa etsivä nainen on itse kirjoitustaitoinen sitä yleensä odottaa puolisoltakin. Kirjoitustaito on positiivinen ominaisuus, -taidottomuus ei. Olisi yllättävää jos sillä ei olisi mitään väliä. Parisuhteessa ei olla pelkän ulkokuoren kanssa. Jos sekä kyky kirjoittaa että kirjoitusten sisältö on kunnossa, siinä on jo saatu paljon enemmän ja parempi vaikutelma toisesta kuin jos antina on vain kuva ja "moi".

Ja kuvaa vastaus: hot 👅👅👅

Vierailija
93/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertoo mulle: en jaksa panostaa, enkä nähdä vaivaa, samanlainen olisin myös suhteessa, en erityisesti arvosta naisia. 

Vierailija
94/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki myös tekstin sisällöstä. Jos teksti osoittaa älykkyyttä, kykyä pohdiskeluun ja itsensä ilmaisuun, on se ehdottomasti hottia.

Vierailija
95/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se tuossa ensimmäisellä sivulla jo tullutkin, että hyvä kirjoitustaito on merkki siitä, että osaa ajatella ja kommunikoida.

Jossain vaiheessa nuorempana huomasin olevani ihan suosittu naisten keskuudessa. Toki minulta meni ihan hyvä tovi hyväksyä tämä asia, koska nuoren ihmisen epävarmuus esti. En ymmärtänyt miksi minusta viehätytään, koska minussa ei ole mitään ihmeellistä. Jossain vaiheessa kuitenkin tajusin, että "naismainen" tapani ajatella ja niin verbaalinen kuin kirjallinen kommunikointikykyni ilmentää näitä ajatuksia, olivat varmasti ne ratkaisevat tekijät. Sekä tietenkin se, että olen kohtelias ja ystävällinen lähtökohtaisesti kaikille kohtaamilleni ihmisille.

Täällä olen jokseenkin huvittuneena seurannut joidenkin miesten absurdeja teorioita siitä millainen miehen tulisi olla viehättääkseen naisia, kun oikeasti riittää se, että kuuntele mitä sinulle sanotaan ja prosessoi kuulemasi ennen kuin vastaat, sekä käyttäydy hyvin.

Vierailija
96/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut tämän tyylisiä viestejä miehiltä:

"hei olen Miko Seinajooelta ollan rekakuski ja harastan penkki urheilua ja posti merkkien keärystä laita viesti jos kiinnostaa menään kahville"

Lukihäiriö on ikävä asia mutta valitettavasti tuollaisesta ulosannista tulee vain kehitysvammainen mieleen. Eli ei kiitos. On ihanaa kun mies kirjoittaa selkeästi ja erityisesti tunnen mielihyvää kun osataan kirjoittaa sanat oikein. Esim. "enää".

Tottakai kaikille tulee kirjoitusvirheitä, ei siinä.

Tämä. 

Omalla kohdallani oli pakko lopettaa tinderöinti ennen kuin se kunnolla alkoikaan, kun miesten kirjoitustaito oli niin pohjamudissa. Enkä nyt tarkoita edes pelkkää sisältöä, vaan ihan auttavaakin oikeinkirjoitusta. Ilmeisesti joku oli auttanut heitä kirjoittamaan profiilin ja sitten kun piti pärjätä itsenäisesti, viestit olivat juuri tuollaisia.

Vierailija
97/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kiva nähhä ilallla voitas ollasillee 3< 

Vierailija
98/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustaito kertoo siitä, että osaa ajatella.

Totta.

Silti puhuminen voi olla vaikeaa.

Vierailija
99/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustaito kertoo siitä, että osaa ajatella.

Totta.

Silti puhuminen voi olla vaikeaa.

No mutta silloinhan tuota ajattelukykyä ilmennetään juurikin kirjoitustaidolla.

Vierailija
100/128 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjään hyvin niin kauan, kun kirjoitellaan. Tykkään kirjoittaa pitkiä tekstejä, varsinkin jos aihe on kiinnostava. Mutta kun tavataan, jos tavataan ja näkevät naaman, vastapuolen kiinnostus laimenee yllättäen. Sen jälkeen ollaan taas alkupisteessä. Lienee selvää, että omakin innostus kirjoittamalla panostamiseen on koko lailla kadonnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi