Miksi naisiin vetoaa miehen hyvä kirjoitustaito?
Mistä tämä johtuu, tuntuu vetoavan kummallisen paljon? Ymmärrän kyllä kommunikoinnin olevan tärkeää, mutta onko kyse jotenkin siitä paremmasta huomioimisesta? Olen huomannut saavani naisilta melkoisen hyvin vastakaikua kun kirjoitan pitkähköjä viestejä. Kaverini, joka on komeampi ei tahdo vastakaikua saada. Tiedän hänen olevan surkea kirjoittaja. En etsi seuraa tällä hetkellä.
Kommentit (128)
Aloitusviestistä on hienosti rivien välistä luettavissa se, että miehille ulkonäkö on tärkein. Monille naisille esimerkiksi älykkyys ja sivistys taas on tärkeämpää. Ja jos jossain deittipalvelussa jaksaa kirjoitella jotain muutakin kuin perus "mitä kuuluu", "missä asut" tai "mitä haet täältä" niin erottuu jo todella edukseen joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies kirjoittaa huonommin kuin itse kirjoitin 9-vuotiaana. Kyllä siitä tulee heti olo, että ovat jotenkin va jaa älyi siä.
Minulla oli hetken aikaa työkaveria kolmekymppinen kakara. Ilmoitti työpaikan whatsappiin, jos oli myöhässä tai pois töistä. Syitä: "vtun bussi kuski ajoi pysäkin ohi", "herätys kello ei soinut", "polku pyörästä meni kumi puhki" tai oli "kauhea vasta tuuli". Näille sitten naurettiin porukalla. Sanomattakin selvää, että koeajan jälkeen loppui hommat siihen...
Oliko ko. henkilö teidän yhdyssanavastaava?
Muistan edelliseltä työpaikalta työkaverin, joka kirjoitti monen A4:n mittaisia sähköposteja jossa yleensä kritisoi yrityksen toimintaa. Joku raja viestienkin pituudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies kirjoittaa huonommin kuin itse kirjoitin 9-vuotiaana. Kyllä siitä tulee heti olo, että ovat jotenkin va jaa älyi siä.
Minulla oli hetken aikaa työkaveria kolmekymppinen kakara. Ilmoitti työpaikan whatsappiin, jos oli myöhässä tai pois töistä. Syitä: "vtun bussi kuski ajoi pysäkin ohi", "herätys kello ei soinut", "polku pyörästä meni kumi puhki" tai oli "kauhea vasta tuuli". Näille sitten naurettiin porukalla. Sanomattakin selvää, että koeajan jälkeen loppui hommat siihen...
Oliko ko. henkilö teidän yhdyssanavastaava?
Ei mutta se oli meillä töissä palkka tuella, samaan aikaan oli ulos otossa ja suunnitteli joskus hankkivansa ajo kortin. Joillakin se "perus koulu" menee ihan hukkaan.
Minulla saattaa välillä olla yhdyssanavirhe tai toinen kaikessa, jota kirjoitan... Lapsesta asti kuitenkin olen pilkuttanut ja pistettänyt tekstini. 🙈
Vierailija kirjoitti:
Aloitusviestistä on hienosti rivien välistä luettavissa se, että miehille ulkonäkö on tärkein. Monille naisille esimerkiksi älykkyys ja sivistys taas on tärkeämpää. Ja jos jossain deittipalvelussa jaksaa kirjoitella jotain muutakin kuin perus "mitä kuuluu", "missä asut" tai "mitä haet täältä" niin erottuu jo todella edukseen joukosta.
Ei pidä paikkaansa, kyllä minulle on vähintään yhtä tärkeää myös naisen älykkyys ja kyky rakentavaan keskusteluun mistä tahansa aiheesta. Vaimoni on älykäs ja kaupan päälle kaunis, mutta ei mikään kynäniekka. Oltu naimisissa jo hyvin pitkään ja ollaan tähän tietoon loppuun saakka.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustaito kertoo siitä, että osaa ajatella.
Ajattelu on kirjoittaminen ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme työpaikkakiusaajia ootte!!!!!!! 😡
Vierailija kirjoitti:
Naiset teeskentelevät että ulkonäkö ei heille ole tärkeä. Samaan aikaan oman ulkonäön eteen tehdään aivan kaikki, jopa nukutaan teipit naamalla 🤣👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme työpaikkakiusaajia ootte!!!!!!! 😡
Naisvaltainen työpaikka.
Minä kirjoitan pitkästi rautalankaa vääntäen, koska idioottinaiset alkavat vetämään liian lyhyistä viesteistä omia kehäpäätelmiään, jos jotain jää kirjoittamatta.
Beethoven ei ollut kovin taitava kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt miettii lähipiiristä naisten parissa suosittuja miehiä, niin älykkyys ja sivistys ei siinä joukossa todellakaan loimua.
Nykyään kun kommunikoidaan viestimuodossa niin nopeasti käy ärsyttäväksi huonosti kirjoitettu teksti. Autistisen täydellinen kirjakielikin on ärsyttävä jos kyse on vapaammasta viestittelystä.
Hyvä kirjoitustaito antaa ihmisestä sivistyneen kuvan.
Todella menestyneet heteronaiskirjailijat ovat kauniita. esim Rowling.
En tiennytkään että naamatatuoinnit kertoo kirjoitustaidosta. Ne miehet kun vetää naisia puoleensa jatkuvasti.
Huonosta kirjoitustaidosta huomaa että ihminen ei ole kovin älykäs ja hänen kanssaan on hankala kommunikoida. Toki jollain voi esim. lukihäiriö vaikuttaa, mutta yleisesti ottaen. Hyvä itseilmaisu kertoo mielikuvituksesta ja älykkyydestä ja nämä ovat ominaisuuksia jotka tekevät kumppanista kiinnostavan ja miellyttävän. Itse en välitä, onko tekstissä kieliopin mukaan pilkut oikein ja näin edelleen, eihän normaali elämä vastaa asiatekstien tekoa. Se riittää, kun osaa kertoa ajatuksensa ymmärrettävästi niin viesteissä kuin livenä, eikä tee koko ajan tökeröjä virheitä esimerkiksi yhdyssanojen kanssa.
Hyvä kirjoitustaito voi antaa paremman käsityksen miehen älyllisestä kapasiteetista, ajattelun syvällisyydestä ja kyvystä kommunikoida. Hyvin kirjoitettua tekstiä on helpompaa ja kiinnostavampaa lukea.
Olen äänestänyt persuja. Ylioppilastutkinnon äidinkielen arvosanani on L 🤓