Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tiputatte ensimmäisenä pois ostoslistalta jos tulot vähenevät esim. työttömyyden takia?

Vierailija
30.01.2025 |

Minulla alkoholi, matkustelu, ulkona syöminen.

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia en ole juonut koskaan, tupakkaa en ole polttanut koskaan, ravintolassa en ole syönyt koskaan, matkustellut en ole koskaan, autoa ei ole ollut koskaan. Mistähän pystyisi säästämään?

Säästä jostain sellaisesta, johon sinulla menee rahaa.

Vierailija
42/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvainen kala jota pitäisi syödä kaksi kertaa viikossa. Nyt kerran kahdessa kuukaudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeleista.

Vierailija
44/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin eileen vihanneskeiton. Se riittää moneksi päiväksi ja on edulinen sekä ravitseva.

Eileen laitoin makkaraa joukkoon, tänään paistan jauhelihaa joten teen padan.Huomenna syön samaa.Ihana ruoka ja edullinen. 

Vierailija
45/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä tiputtanut mitään. Vähän katson hintalappuja tarkemmin mutta olen myös panostanut itseeni enemmän kuin ennen, eli liikuntapalveluihin ja harrastusvälineisiin on tullut satsattua. Jos tilanne pitkittyy niin ruuan valmistaminen itse ja hintojen vertailu on ihan selkeä säästökohde. Se ei lompakossa tunnu jos käy kerran kuussa ulkona syömässä ja maksaa siitä 30€, mutta se tuntuu jos käy joka päivä kaupassa, ostaa mitä sattuu heräteostoksia tai roskaruokaa ja käyttää joka kerta 5-10€ enemmän kuin tarvitsisi. 

Joka päivä kaupassa ja säästö eivät kuulu samaan asiaan.

Mitä ihmettä nyt? Mä käyn joka päivä kaupassa ja SÄÄSTÄN siinä rahaa, kun voin ostaa punalapputuotteita. 

Oletko varma? Kokeile käydä kaupassa vain kerran viikossa ostoslistan kanssa? Jää pois turhat impulssiostot.

Olen varma, kun en tee impulssiostoja. Kauppakäyntien harventaminen ei tuo säästöä, mutta impulssiostojen lopettaminen kyllä. En voi käydä kaupassa kerran viikossa, kun en jaksa kantaa koko viikon ruokaostoksia kerralla.

Vierailija
46/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvainen kala jota pitäisi syödä kaksi kertaa viikossa. Nyt kerran kahdessa kuukaudessa. 

Pari purkkia sardiinia viikossa, 1,19 €/kpl.

Vierailija
47/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mistä luopuisin?

Ensimmäisenä luovun autosta, se on kallis kapistus ja tarvitsen sitä lähinnä töissäkäyntiin. 

Sitten dumppaan ainoan maksullisen harrastukseni, on se rahaa se parikin tonnia vuodessa ja en käy enää maksullisessa saunassa.

Tämän jälkeen taitaa olla paikallaan lopettaa vaatteiden hankkiminen seuraavaksi viideksi vuodeksi sukkia tai sen sellaista lukuunottamatta. Nykyisellä karderoobilla pärjää tuon ajan ihan hyvin.

Sitten reivataan hieman ruokailua.

Periaatteessa syön melko halvasti nytkin ja se johtuu siitä, että teen ruokani pääasiassa itse. Normaalisti mennään jossain 5 - 15 euron luokassa / päivä. Siitä voi nipistää vaikka euron tai kaksi, niin ei vielä ruoka harmita.

Kun on oikein kallis päivä, niin ruokien hinta voi ylittää neljäkymmentä euroa ja nämä harvennetaan vaikkapa kerran kuuhun tai kahteen.

Oluen määrän voin leikata nykyisestä kolmesta tölkistä viikossa  (kolmen saunakerran jälkeen) vaikka yhteen saunakaljaan viikossa.

Viimeisenä sitten tämä kaikkien niin rakastama klassikko: Vaihdan, tietenkin, shamppanjan kuohuviiniin!

Vierailija
48/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mikä on ns. ylimääräistä tai hemmottelua, tipahtaa ostolistalta pois.

Jos on raha oikein tiukalla, ei voi juuri ostaa muuta kuin välttämättömyyksiä. Vain joku euron herkku silloin tällöin on tosi huonossa rahatilanteessa mahdollista ostaa.

Vierailija
49/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamokäynnit. Surkeita nykyisin.

Vierailija
50/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan tuotteita halvempiin merkkeihin. En ehkä osta Heinzin ketsuppia enkä vauvalle niitä kalleimpia Libero touch vaippoja. 

Vierailija
51/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla nytkään ole ylimääräiseen. 

No tämä. Joskus kun oli enemmän, söin useammin ulkona ja ostin vähän kalliimpia ruokia. Siinäpä se.

Vierailija
52/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskituloinen, mutta elän säästeliäästi (sairauteni saattaa pahentua tulevaisuudessa niin, että työura jää kesken):

-lehtitilaukset ovat jääneet, käyn satunnaisesti kirjastossa lukemassa lehtiä

-käyn äärimmäisen harvoin ravintoloissa ja kahviloissa

-en käy enää elokuvissa, katson elokuvat kotona/odotan, että tulevat telkkarista

-maksulliset harrastukset ovat jääneet, käyn kävelyllä ja lainaan kirjastosta kirjoja

-vaatteita ostan vain harvoin ja tarpeeseen

-en käy ulkomailla, Suomessa lähinnä käyn suvun mökillä ja vanhemmillani

-konserteissa yms käymisen olen lopettanut kokonaan

Eli kuten näkyy, olen karsinut tuollaiset kulutusasiat ensin. Jos kaikki eläisivät kuten minä, niin Suomessa kukaan ei kuluttaisi juuri mitään.

Vierailija
53/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa paperi ja kasvikset

Vierailija
54/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan Hesarin tilauksen, vähennän autoilua (haja-asutusalueella ei pärjää ilman autoa), 

Vierailija
55/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaviaarin, hummerin ja samppanjan. Kirpaisisi kyllä kovasti

Mika Aaltolahan säästi vaihtamalla shampanjan kuohariin. Kovat ajat on kaikilla.

Vierailija
56/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit ja suklaa jää pois ekana.

Vierailija
57/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keskituloinen, mutta elän säästeliäästi (sairauteni saattaa pahentua tulevaisuudessa niin, että työura jää kesken):

-lehtitilaukset ovat jääneet, käyn satunnaisesti kirjastossa lukemassa lehtiä

-käyn äärimmäisen harvoin ravintoloissa ja kahviloissa

-en käy enää elokuvissa, katson elokuvat kotona/odotan, että tulevat telkkarista

-maksulliset harrastukset ovat jääneet, käyn kävelyllä ja lainaan kirjastosta kirjoja

-vaatteita ostan vain harvoin ja tarpeeseen

-en käy ulkomailla, Suomessa lähinnä käyn suvun mökillä ja vanhemmillani

-konserteissa yms käymisen olen lopettanut kokonaan

Eli kuten näkyy, olen karsinut tuollaiset kulutusasiat ensin. Jos kaikki eläisivät kuten minä, niin Suomessa kukaan ei kuluttaisi juuri mitään.

Näin minäkin elän

Lehtitilaukset on turhia. Ruokaostokset tehdään kerran viikossa.eipä tule herätaostoksia.

Kyllä maalla on mukavaa kun niitä houkutuksia ei ole mihin törsätä.

Vierailija
58/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
59/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä tiputtanut mitään. Vähän katson hintalappuja tarkemmin mutta olen myös panostanut itseeni enemmän kuin ennen, eli liikuntapalveluihin ja harrastusvälineisiin on tullut satsattua. Jos tilanne pitkittyy niin ruuan valmistaminen itse ja hintojen vertailu on ihan selkeä säästökohde. Se ei lompakossa tunnu jos käy kerran kuussa ulkona syömässä ja maksaa siitä 30€, mutta se tuntuu jos käy joka päivä kaupassa, ostaa mitä sattuu heräteostoksia tai roskaruokaa ja käyttää joka kerta 5-10€ enemmän kuin tarvitsisi. 

Älä lässytä.

Noin 5e/pvä on ruokaan rahaa eli  35e/vko.

Vierailija
60/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ounlifäns-tilauksen joutuu laittamaan tauolle ja katsomaan ilmaisia kuvia sekä videoita netistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme