Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tiputatte ensimmäisenä pois ostoslistalta jos tulot vähenevät esim. työttömyyden takia?

Vierailija
30.01.2025 |

Minulla alkoholi, matkustelu, ulkona syöminen.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäiset herkut . Muutenkin on ollut kurjistettu menot.

Vierailija
2/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hassaa turhuuksiin (esim. alkoholi, matkustelu tai ulkona syöminen), joten ei tarvitse luopua mistään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit, suklaa,mehut.

Vierailija
4/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaiken. Ostan vain yksinkertaistta ruokaa kuten kanaa ja riisiä ja syön niitä 2 viikkoa joka päivä. 5 euroa ruokaan päivässä pitää riitää.

Vierailija
5/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imen namua peiton alla...

Vierailija
6/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ylimääräinen. Ostan vain keitto- ja puuroaineksia ruoaksi. Maksan laskut. Siinä se.

Vierailija
7/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla nytkään ole ylimääräiseen. 

Vierailija
8/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tiputtanut mitään. Vähän katson hintalappuja tarkemmin mutta olen myös panostanut itseeni enemmän kuin ennen, eli liikuntapalveluihin ja harrastusvälineisiin on tullut satsattua. Jos tilanne pitkittyy niin ruuan valmistaminen itse ja hintojen vertailu on ihan selkeä säästökohde. Se ei lompakossa tunnu jos käy kerran kuussa ulkona syömässä ja maksaa siitä 30€, mutta se tuntuu jos käy joka päivä kaupassa, ostaa mitä sattuu heräteostoksia tai roskaruokaa ja käyttää joka kerta 5-10€ enemmän kuin tarvitsisi. 

Vierailija
9/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona syöminen ja kaikki vastaavat palvelut suomessa. Ovat täällä niin kalliita ja eikä hinta vastaa laatua. 20e hampparista jne. Noista isommista summista helpompi säästää. Jos useamman tuotteen vaihto halvimpaan mistä ei tykkää säästää 10e/kk ei siinä ole mitään järkeä.

Vierailija
10/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ruokajonossa.

Vierailija
11/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkopistettävät psykoosilääkkeet. 

Vierailija
12/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn ruokajonossa.

Eli toimeentulotukesi menee kaljaan ja tupakkaan. 

Vierailija
13/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto lähti ensimmäisenä. Älyttömän kallis turhake, jota ei kannata pitää muuten kuin työmatkoja varten.

Vierailija
14/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä tiputtanut mitään. Vähän katson hintalappuja tarkemmin mutta olen myös panostanut itseeni enemmän kuin ennen, eli liikuntapalveluihin ja harrastusvälineisiin on tullut satsattua. Jos tilanne pitkittyy niin ruuan valmistaminen itse ja hintojen vertailu on ihan selkeä säästökohde. Se ei lompakossa tunnu jos käy kerran kuussa ulkona syömässä ja maksaa siitä 30€, mutta se tuntuu jos käy joka päivä kaupassa, ostaa mitä sattuu heräteostoksia tai roskaruokaa ja käyttää joka kerta 5-10€ enemmän kuin tarvitsisi. 

Joka päivä kaupassa ja säästö eivät kuulu samaan asiaan.

Vierailija
15/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä kaupassa ja säästö eivät kuulu samaan asiaan.

Mitä ihmettä nyt? Mä käyn joka päivä kaupassa ja SÄÄSTÄN siinä rahaa, kun voin ostaa punalapputuotteita. 

Vierailija
16/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken muun paitsi matkustelun. 

Elän oikeastaan jo nyt niin, vaikka on tuloja ja säästöjä, eli en ostele juuri mitään, paitsi välttämättömän.

Vierailija
17/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan. ilman alkoholia ei köyhyyttä kestäisi.

Vierailija
18/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin ne elämän realiteetit jo parikymppisenä opiskelijana, enkä lähtenyt kilpavarustelemaan ollakseni muita parempi ihiminen sellaista elämää johon minulla ei ole varaa, jos sairastus, jään työttömäksi, jne. 

- ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, eikä autoa.

Vierailija
19/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistin ne elämän realiteetit jo parikymppisenä opiskelijana, enkä lähtenyt kilpavarustelemaan ollakseni muita parempi ihiminen sellaista elämää johon minulla ei ole varaa, jos sairastus, jään työttömäksi, jne. 

- ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, eikä autoa.

Niin, lapsi on se suurin säästö jonka tein jo etukäteen mahdollista työttömyyttä, jne varten.

Vierailija
20/156 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä järjestyksessä olen pudottanut menoja viimeisen 2 vuoden aikana: 1) matkustelu ja maksulliset harrastukset, 2) juustot, leikkeleet, valmisruoat, mehut, 3) auto ja julkiset kulkuvälineet, 4) liha ja kana (tilalle soija ja pavut, kalaa en jätä) ja täysihintainen kaupan leipä, 5) suoratoistopalvelut, 6) baari-illat, 7) vähemmän kaljaa, 8) vähemmän nikotiinia (tämä ei ole vielä onnistunut).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi