Petän kumppaniani henkisellä tasolla - Mitä teen?
Koitan kirjoittaa lyhyesti. Voitte kysyä lisäkysymyksiä.
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä n. 9 vuotta. Pari lasta, omakotitalo yms löytyy. Tulemme hyvin toimeen perheenä ja kiireinen ruuhkavuosiarki sujuu ihan ok. Väsyneenä ja stressissä tulee usein otettua yhteen ja päivät välillä toistaa itseään. Perus tylsähköä elämää siis.
Meillä on mieheni kanssa samat arvot, periaatteet ja kasvatus ym. mutta mielenkiinnonkohteiden puolesta olemme hyvin erilaisia eikä meillä oikeastaan ole juurikaan puhuttavaa/yhteistä tekemistä lapsiarjen ulkopuolella keskenämme.
Eräänä iltana alkukesästä törmäsin yhteisten tuttujen kautta illanvieton aikana yhteen mieheen. Tämä mies sattui olemaan henkilö jota olin ihastellut jo kaukaa vuosia. Satuin näkemään häntä silloin tällöin mutta asialle en tietenkään mitään tehnyt.
Päädyttiin juttelemaan ja meillä klikkasi käsittämättömän hyvin. Olemme hyvin samanlaisia, luonteidemme että mielenkiinnonkohteidemme kautta. Mieheni sai kuulla että olimme edes jutelleet, raivostui tästä ja monta kuukautta meni riidellessä ja oltiin eroamassa monia kertoja.
Tilanne on nyt tällä hetkellä se, että olen mieheni kanssa edelleen yhdessä mutta pitänyt tämän toisen miehen kanssa yhteyttä alkukesästä asti salaa säännöllisen epäsäännöllisesti. Viestitse ja muutamia kertoja pikaisesti nähden. Olemme menneet vaihtamaan suudelmia mutta pidättäytyneet muusta.
Olen korviani myöten rakastunut tähän mieheen. Tuntuu kuin olisimme tunteneet jo vuosia koska meillä menee kaikki niin hyvin yhteen ja pystyn myös olemaan täysin oma itseni hänen seurassaan. Tähän en jostain syystä pysty nykyisen mieheni kanssa..
Mutta nyt kysymykseen. Miksi en tunne syyllisyyttä tästä henkisestä pettämisestä? Olen aivan sekaisin, tunnen huonoa omatuntoa kaikesta, lähinnä juuri siitä miksen tunne mitään. En kuvitellut ajautuvani tällaiseen tilanteeseen vaan olevani mieheni kanssa loppuelämän. Tuntuu kuin olisin kadottanut itseni ruuhkavuosiin ja nyt alkaisin löytämään itseni uudelleen ja kyseenalaistamaan kaiken.
Mitä teen? Saa kivittää. Olen senkin ansainnut.
Kommentit (260)
Piti avata, että näkee, mitä tarkoittaa henkinen pettäminen. Suutelua siis ja muuta tapailua ilman seksiä. Ok! Kuulostaa erittäin fyysiseltä. Se vähän hämää.
Olet ihastunut ja se sekoittaa ajattelua. Sellaista sattuu, melkein jokaiselle, jos ihan rehellisiä ollaan.
Kerroit, että miehesi suuttui heti alussa, kun kerroit hänelle ihastuksestasi. Se ei ole mikään hyvä juttu. Onko sinulla käsitystä, mistä se johtui? Oliko menettämisen pelkoa vai onko hän kontrolloiva ja latistava noin ylipäätään? Näissä on minun mielestäni iso ero.
Ihastuessa huomaa tai keksii helposti vikoja suhteessaan. Osalla on oikeasti sietämätön parisuhde ja ihastuminen voi tarjota reippautta huomata tilanne ja tehdä jotain. Mutta joskus suhde on ihan hyvä ja ihastuminen vaan tapahtuu silti. Silloin on aika vahingollista, että ihmiset sivusta heittävät väitteitä, että suhteessa olisi pakostikin vikaa kun muuten ei muka tulisi ihastumista.
Ihastuessa helposti kuvittelee, että ihastuksen kanssa voisi alkaa samanlainen ihana romanssi kuin nuorempana oman miehen kanssa. Se ei ole ihan totta. Jos eroaa ja aloittaa uuden suhteen, siitä alkaa uusperhe-elämä kaikkine haasteineen. Se ei ole samalla tavalla kaunis tarina kuin ensimmäinen liitto. Tätä kannattaa kyllä hetki miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Olet ihastunut ja se sekoittaa ajattelua. Sellaista sattuu, melkein jokaiselle, jos ihan rehellisiä ollaan.
Kerroit, että miehesi suuttui heti alussa, kun kerroit hänelle ihastuksestasi. Se ei ole mikään hyvä juttu. Onko sinulla käsitystä, mistä se johtui? Oliko menettämisen pelkoa vai onko hän kontrolloiva ja latistava noin ylipäätään? Näissä on minun mielestäni iso ero.
Ihastuessa huomaa tai keksii helposti vikoja suhteessaan. Osalla on oikeasti sietämätön parisuhde ja ihastuminen voi tarjota reippautta huomata tilanne ja tehdä jotain. Mutta joskus suhde on ihan hyvä ja ihastuminen vaan tapahtuu silti. Silloin on aika vahingollista, että ihmiset sivusta heittävät väitteitä, että suhteessa olisi pakostikin vikaa kun muuten ei muka tulisi ihastumista.
Ihastuessa helposti kuvittelee, että ihastuksen kanssa voisi alkaa samanlainen ihana romanssi kuin nuorempana oman miehen kanssa. Se ei ole ihan totta. Jos eroaa ja aloittaa u
Kiitos viestistäsi.
Mieheni on kontrolloiva muiden miesten suhteen. Ei katso hyvällä normaaliakaan juttelua joten harvemmin sitä teen ja nyt kun tein, sain syyllistystä ja kuulema petin jo tällä tavalla.. Kyse on ehkä hänen epävarmuudesta ja kovasta omistushalusta. Tämä ehkä ajoi minua lisää ihastusta päin koska en siedä kontrollointia. Usein siihen vain toki alistun...
Sehän tässä onkin että näiden kuukausien ajan kun olen tätä meidän parisuhdetta käynyt läpi, niin periaatteessahan tässä ei ole mitään vikaa. Tuttua ja turvallista. Sitäkö pitkän suhteen kuuluu olla? Onko ihmisillä pitkissäkin suhteissa pitkiä henkeviä keskusteluita ja kiihkeää kanssakäymistä? Yhteistä tekemistä ja paljon keskusteltavaa? Meillä kun noita ei ole ja niitä kaipaan..
Tuo on hirveän sovinistista kulttuuria, ettei naisena saisi keskustella miesten kanssa. Kertoo minusta myös siitä, että mies, joka näin kokee, keskustelee itse naisten kanssa vain iskuyrityksenä saadakseen pesää.
Toki näin naisena, joka on aina suhtautunut miehiin tavallisina normaaleina ihmisinä, tulee niitä tilanteita, joissa mies luulee minun olevan ihastunut tai yrittävän iskeä, vaikka itse olen vain jutellut mukavia. Ilmiö on siis todellinen, mutta en halua naisena rajoittaa omaa elämääni sen mukaan. Ongelma on tässä asiassa kyllä sovinistimiesten päässä eikä minussa.
Nyt tulee tuhannen taalan kysymys: onkohan ihastuksesi myös tämmöinen sovinistimies? Se on täysin mahdollista, koska teidän ihanat keskustelunne ovat johtaneet fyysiseenkin kontaktiin.
Tuo miehesi on jo tajunnut tilanteen. Ihmettelen vain miksi ei ole jo heittänyt sinua pihalle. Nyt vain otat sen uuden ukon ja kahden vuoden päästä taas uusi ukko. Ei se sen kummempaa ole. Ja Ainiin teet niiden kaikkien uusien ukkojen kanssa tuon saman kaksi lasta ja okt talo.
Tää nuolien antaminen pitäis ottaa palstalta pois! Täällä on joku tapa että ihan sama mitä aloituspostaus koskee niin alanuolitetaan ihan vaan tavan vuoksi. Oksettavia olette. Lapsellisiakin vielä.
Ei ole mitään henkistä pettämistä. Suutelu on väärin, siinä olet mokannut. Muu on ihan se ja sama.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hirveän sovinistista kulttuuria, ettei naisena saisi keskustella miesten kanssa. Kertoo minusta myös siitä, että mies, joka näin kokee, keskustelee itse naisten kanssa vain iskuyrityksenä saadakseen pesää.
Toki näin naisena, joka on aina suhtautunut miehiin tavallisina normaaleina ihmisinä, tulee niitä tilanteita, joissa mies luulee minun olevan ihastunut tai yrittävän iskeä, vaikka itse olen vain jutellut mukavia. Ilmiö on siis todellinen, mutta en halua naisena rajoittaa omaa elämääni sen mukaan. Ongelma on tässä asiassa kyllä sovinistimiesten päässä eikä minussa.
Nyt tulee tuhannen taalan kysymys: onkohan ihastuksesi myös tämmöinen sovinistimies? Se on täysin mahdollista, koska teidän ihanat keskustelunne ovat johtaneet fyysiseenkin kontaktiin.
Tämäpä juuri. Olen yrittänyt selittää miehelleni että näen naiset ja miehet samalla viivalla sukupuoleen katsomatta jos jonkun kanssa juttelen. En todellakaan iskumielessä. Pidän ihmisistä ja olen heidän tarinoistaan kiinnostunut ilman mitään sen suurempaa taustalla. Minulla oli miespuolisia kavereita ennen suhdettamme. Luovuin niistä kaikista miehen mustasukkaisuuden vuoksi.
Tämän ihastuksen kanssa kävi toki niin että pohjimmiltani kiinnosti millainen ihminen oikeasti on. Kuvittelin hänen olevan pelimies ja että naisia olisi joka sormelle ja ajattelin näin että pääsen ihastuksen tunteesta eroon kun hän alkaisi yrittämään jotain joka olisi ollut siis minulle iso turn off. Mutta meille syntyikin henkinen yhteys (toki fyysisen tunteen lisäksi) ja hän onkin osoittautunut herrasmieheksi joka ei yhdenyönjuttuja harrasta. Olen hyvä ihmistuntija ja uskon asian olevan näin nyt kun olen tuntenut häntä näiden kuukausien ajan. Kipuilee myös moraalinsa kanssa sitä kun olen varattu. En toki tiedä hänestä kaikkea, tässä tilanteessa on mahdotonta tutustua täysin vaikka haluaisi..
Vierailija kirjoitti:
Tuo miehesi on jo tajunnut tilanteen. Ihmettelen vain miksi ei ole jo heittänyt sinua pihalle. Nyt vain otat sen uuden ukon ja kahden vuoden päästä taas uusi ukko. Ei se sen kummempaa ole. Ja Ainiin teet niiden kaikkien uusien ukkojen kanssa tuon saman kaksi lasta ja okt talo.
En ole tuollainen ihminen. Enempää lapsia en tee, enkä naimisiin uudelleen mene. Elän lapsilleni ja haluan heille vain turvallisen ja tasaisen elämän. Ongelmana se, kadotanko itseni siinä samalla.
Elämä on ollut tylsää arkea jo jonkin aikaa, eikä yhteyttä mieheen ole ollut. Nyt törmäsit tähän ihanaan joka pelastaa sinut tältä tylsältä arjelta. Elämäsi ei oikeasti muutu, nyt on vain uutuuden huumaa ilmassa. Lopeta se pelleily heti, ja etsi kipinä miehesi kanssa uudelleen. Jos suhteen eteen näkee vaivaa ja on valmis viettämään kahdestaan aikaa niin rakkaus siihen omaan puolisoon syttyy uudelleen.
Kaikki nämä suuret ihastumiset kielivät usein vain siitä, että arki painaa päälle ja haluaisi vain jotain muutosta. Sen muutoksen voi etsiä siinä oman perheen sisällä, ei tarvitse lähteä vieraisiin. On pidemmän päälle kaikille paras ratkaisu.
Sun pitäisi ap jutella ammattiauttajalle.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäisi ap jutella ammattiauttajalle.
Se on ihan totta. Eipä tälläisestä voi oikein ystävillekkään avautua..
Vierailija kirjoitti:
Elämä on ollut tylsää arkea jo jonkin aikaa, eikä yhteyttä mieheen ole ollut. Nyt törmäsit tähän ihanaan joka pelastaa sinut tältä tylsältä arjelta. Elämäsi ei oikeasti muutu, nyt on vain uutuuden huumaa ilmassa. Lopeta se pelleily heti, ja etsi kipinä miehesi kanssa uudelleen. Jos suhteen eteen näkee vaivaa ja on valmis viettämään kahdestaan aikaa niin rakkaus siihen omaan puolisoon syttyy uudelleen.
Kaikki nämä suuret ihastumiset kielivät usein vain siitä, että arki painaa päälle ja haluaisi vain jotain muutosta. Sen muutoksen voi etsiä siinä oman perheen sisällä, ei tarvitse lähteä vieraisiin. On pidemmän päälle kaikille paras ratkaisu.
Voiko se yhteys löytyä jos oltiin jo aluksi ihmisinä niin erilaisia? Voiko himo toista kohtaan tulla takaisin jos se on hiipunut jos vuosia vuosia sitten. Harrastan seksiä lähinnä mieheni mieliksi. Muuttuu hirviöksi =haukkuu, kiukkuaa ja nälvii asioista ja muodostaa painostavan ilmapiirin jos viime kerrasta on yli viikko..
Voi olla aika mahdotonta muodostaa yhteyttä, jos mies näkee naiset kodinkoneena tai jonakin, mitä voi panna. Alussahan sitä ei huomaa, jos keskustelun esittäminen kuuluu miehen käsitykseen siitä, miten nainen isketään.
Toivottavasti miehesi jättää sinut ja lapsesi. Tuollainen h*ora kuuluu ihan omiensa pariin. Anna edes miehellesi vilpitön elämä.
Varmasti jokaiselle ihmiselle löytyisi parempi sielunkumppani jos kaikki kivet käännellään. Juuri siksi parisuhteessa kysymys on sitoutumisesta ja luottamuksesta. Maistoit kiellettyä hedelmää ja tulet tuhoamaan monta pientä ihmismieltä. Toivottavasti kolmas pyörä on myös tyytyväinen kun lapsesi alkavat oireilemaan toimintahäiriöisessä ympäristössä.
Aina loppuu tällaisen pettäjän ulina heti kun vaan kerrotaan mikä lehmä olet.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti miehesi jättää sinut ja lapsesi. Tuollainen h*ora kuuluu ihan omiensa pariin. Anna edes miehellesi vilpitön elämä.
Siellä avautuu kirjasotsa, jolla puuttuu vain kokemus pidemmästä parisuhteesta.
MÄÄRITTELE SYNTI, Vatikaaneissa piispat, kardinaalit ym. humut juovat ehtoollis viinit, painavat kuori poikia pyllyyn minkä kerkeevät ja käsittääkseni eivät koe asiassa mitään syntistä tai väärää!!!