Ketä haittaa, jos sukupuolia on enemmän?
Kommentit (541)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, jos ominaisuutta pidettäisiin normaalina ja täten sosiaalisesti hyväksyttynä ominaisuutena, kehityshäiriön korjaamisen tarvetta ei välttämättä enää olisi. Esimerkiksi tuo hörökorvaisuus, joka hoidetaan jo lapsena, koska se altistaa kiusaamiselle. Muut ihmiset siis tekevät asiasta hänelle ongelman, ei lapsi sitä itse ymmärrä hävetä, "ennen kuin joku luokas nauraa"..
"Sosiaalisesti hyväksyttävä ominaisuus" ei ole sama, kuin kehityshäiriö. Eli et ymmärrä mitä edes puhut ja sekoitat termejä. Hörökorvaisuus ei ole kehityshäiriö.
:Hörökorvalla tarkoitetaan ulkonevaa korvalehteä. Normaalin ja poikkeavan raja on kuitenkin liukuva. Erilaisia leikkaustekniikoita ulkonevan korvalehden korjaamiseksi on julkaistu yli 200. Yleensä suositellaan, että leikkaus tulisi tehdä kuuden vuoden iässä tai sen jälkeen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, jos ominaisuutta pidettäisiin normaalina ja täten sosiaalisesti hyväksyttynä ominaisuutena, kehityshäiriön korjaamisen tarvetta ei välttämättä enää olisi. Esimerkiksi tuo hörökorvaisuus, joka hoidetaan jo lapsena, koska se altistaa kiusaamiselle. Muut ihmiset siis tekevät asiasta hänelle ongelman, ei lapsi sitä itse ymmärrä hävetä, "ennen kuin joku luokas nauraa"..
"Sosiaalisesti hyväksyttävä ominaisuus" ei ole sama, kuin kehityshäiriö. Eli et ymmärrä mitä edes puhut ja sekoitat termejä. Hörökorvaisuus ei ole kehityshäiriö.
:Hörökorvalla tarkoitetaan ulkonevaa korvalehteä. Normaalin ja poikkeavan raja on kuitenkin liukuva. Erilaisia leikkaustekniikoita ulkonevan korvalehden korjaamiseksi on julkaistu yli 2
"Rakennepoikkeavuus hörökorvan taustalla on tyypillisesti antihelixin vajavainen taittuminen taaksepäin, syvä konkkakuoppa (concha auriculae) tai näiden yhdistelmä. Rakennepoikkeavuuden tunnistaminen on tärkeää kirurgisen korjauksen kannalta, koska muotovirhe vaikuttaa leikkaustekniikan valintaan."
Vierailija kirjoitti:
"Nyt selität ihan omiasi. Jos ei tunnisteta jotain kehityshäiriöksi vaan normaaliksi, silloin sitä ei hoideta. Ymmärrätkö nyt itsekkään sitä mitä tässä selität?"
Miksi hörökorvaisuus sitten tunnistetaan ja sitä hoidetaan, jos kertan vain kehityshäiriöt hoidetaan? Ymmärtkö nyt itsekään mitä tässä selität?.
Ei hörökorvaisuutta hoideta kehityshäiriönä, vaan siinä muutetaan ihmisen ulkonäköä plastiikkakirurgian avulla.
Jos joku haluaa leikkauttaa nenänsä pienemmäksi, niin ei siinä nenässä ole kehityshäiriötä vaan henkilö haluaa muuttaa ulkonäköäänsä.
Nyt ihan oikeasti hei siellä älä esitä näin tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nyt selität ihan omiasi. Jos ei tunnisteta jotain kehityshäiriöksi vaan normaaliksi, silloin sitä ei hoideta. Ymmärrätkö nyt itsekkään sitä mitä tässä selität?" Miksi hörökorvaisuus sitten tunnistetaan ja sitä hoidetaan, jos kertan vain kehityshäiriöt hoidetaan? Ymmärtkö nyt itsekään mitä tässä selität?.
Ei hörökorvaisuutta hoideta kehityshäiriönä, vaan siinä muutetaan ihmisen ulkonäköä plastiikkakirurgian avulla. Jos joku haluaa leikkauttaa nenänsä pienemmäksi, niin ei siinä nenässä ole kehityshäiriötä vaan henkilö haluaa muuttaa ulkonäköäänsä. Nyt ihan oikeasti hei siellä älä esitä näin tyhmää.
"Useimmiten kyse on vähäisestä epämuotoisuudesta, mutta korvalehden lievienkin kehityshäiriöiden tiedetään joskus liittyvän joihinkin oireyhtymiin. Sikiönkehityksen vuoksi ulkokorvan rakennepoikkeavuuksiin voi liittyä myös välikorvan rakennepoikkeavuuksia ja niiden aiheuttama johtumistyyppinen kuulonalenema. Tämä tulee huomioida etenkin lapsipotilaita tutkittaessa."
Miksi ihmiset keskustelee täällä jostain hörökorvaisuudesta jolla ei mitään tekemistä sen takia, että biologisia sukupuolia voi olla vaan kaksi ja niiden lisäksi on kehityshäiriöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nyt selität ihan omiasi. Jos ei tunnisteta jotain kehityshäiriöksi vaan normaaliksi, silloin sitä ei hoideta. Ymmärrätkö nyt itsekkään sitä mitä tässä selität?" Miksi hörökorvaisuus sitten tunnistetaan ja sitä hoidetaan, jos kertan vain kehityshäiriöt hoidetaan? Ymmärtkö nyt itsekään mitä tässä selität?.
Ei hörökorvaisuutta hoideta kehityshäiriönä, vaan siinä muutetaan ihmisen ulkonäköä plastiikkakirurgian avulla. Jos joku haluaa leikkauttaa nenänsä pienemmäksi, niin ei siinä nenässä ole kehityshäiriötä vaan henkilö haluaa muuttaa ulkonäköäänsä. Nyt ihan oikeasti hei siellä älä esitä näin tyhmää.
Jos ei tunnisteta jotain kehityshäiriöksi vaan normaaliksi, silloin sitä ei hoideta. Hörökorvia hoidetaan ihan julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Jos ei tunnisteta jotain kehityshäiriöksi vaan normaaliksi, silloin sitä ei hoideta. Hörökorvia hoidetaan ihan julkisella.
Luomiakin leikataan julkisella. Ei se tee niistä kehityshäiriöitä.
Vierailija kirjoitti: Miksi ihmiset keskustelee täällä jostain hörökorvaisuudesta jolla ei mitään tekemistä sen takia, että biologisia sukupuolia voi olla vaan kaksi ja niiden lisäksi on kehityshäiriöitä?
"Toisaalta kannattaa pitää mieli avoimena sille, että tieteellä ja lääketieteellä on valta määritellä, mikä on normaalia. Historiassa monia sellaisia asioita on pidetty sairauksina, jotka nykyään ovat normaaleja. Nykyisiä käsityksiä on siis hyvä tarkastella myös kriittisesti."
Se lähti rönsyilemään tästä kommentista..
Minulle on ihan sama montako sukupuolta on olemassa. Itse ajattelen niin että nainen on sellainen joka näyttää naiselta ja kenellä on naisen sukupuolielimet ja mies on sellainen joka näyttää mieheltä ja kenellä on miehen sukupuolielimet.
Sukupuoli on minulle oikeastaan varsin mitätön asia, muuta merkitystä sillä ei ole kuin että näin heteromiehenä tykkään niistä naisista jotka näyttävät minun mielestä hyviltä.
Minua veronmaksajana haittaa verovaroin kustannettavat leikkaukset, hoidot ja nuorten lisääntyvät mt-ongelmat
Muunsukupuoliset ovat satuolentoja.
"Luomiakin leikataan julkisella. Ei se tee niistä kehityshäiriöitä."
No pitäskö sun sitten ilmoittaa Duodecimille, että lääkärin käsikirjassa on virhe, tai ehkä he ovatkin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
No pitäskö sun sitten ilmoittaa Duodecimille, että lääkärin käsikirjassa on virhe, tai ehkä he ovatkin väärässä.
Mikä virhe siellä on? Osoitatko?
Vierailija kirjoitti:
Transihmisiä ainakin. Heidän itsemurhalukemat ei hyvältä näytä.
Tappaaks ne ittensä liian harvoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä virhe siellä on? Osoitatko?
"Useimmiten kyse on vähäisestä epämuotoisuudesta, mutta korvalehden lievienkin KEHITYSHÄIRIÖIDEN tiedetään joskus liittyvän joihinkin oireyhtymiin. Sikiönkehityksen vuoksi ulkokorvan rakennepoikkeavuuksiin voi liittyä myös välikorvan rakennepoikkeavuuksia ja niiden aiheuttama johtumistyyppinen kuulonalenema. Tämä tulee huomioida etenkin lapsipotilaita tutkittaessa."
Edelleen seksuaalisia identiteettejä voi olla vaikka kuinka paljon, sukupuolia 2. Toki on esim. hermafrodiitteja. Pään sisus ei ole sukupuoli. Pukeutuisin seksikkäisiin naisten vaatteisiin mielelläni, mutta ne näyttäisivät hassulta tämän kokoisen miehen yllä. Enkä halua aina pukeutua. Joku keksii varmaan mullekin sukupuolen. Olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen seksuaalisia identiteettejä voi olla vaikka kuinka paljon, sukupuolia 2. Toki on esim. hermafrodiitteja. Pään sisus ei ole sukupuoli. Pukeutuisin seksikkäisiin naisten vaatteisiin mielelläni, mutta ne näyttäisivät hassulta tämän kokoisen miehen yllä. Enkä halua aina pukeutua. Joku keksii varmaan mullekin sukupuolen. Olen mies.
Jos oot transvestiitti nii se on eri juttu kuin transsukupuolinen
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä vaan! Mun mies piilotteli vuosia sitä, että hän tykkäsi toisinaan kokeilla naisten alusvaatteita. Ehdin jo kuvitella, että hänellä oli toinen nainen, kunnes hän tunnusti syvästi hepävänä, mitä piilotteli.
Mä huokaisin helpotuksesta, ettei kyse ollutkaan mistään vakavasta. Eipä tuo ole minulta millään tavalla pois, jos hän siitä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä vaan! Mun mies piilotteli vuosia sitä, että hän tykkäsi toisinaan kokeilla naisten alusvaatteita. Ehdin jo kuvitella, että hänellä oli toinen nainen, kunnes hän tunnusti syvästi hepävänä, mitä piilotteli.
Mä huokaisin helpotuksesta, ettei kyse ollutkaan mistään vakavasta. Eipä tuo ole minulta millään tavalla pois, jos hän siitä tykkää.
En myöskään kyseenalaista kenenkään miehuutta tuollaisen perusteella.
Miksi sua sit pitäis totella ja mennä mukaan sun leikkeihin?