Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä haittaa, jos sukupuolia on enemmän?

Vierailija
28.01.2025 |

Kysyy Hesari. No?

Kommentit (727)

Vierailija
541/727 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin hakutoimin olla aa.uista ketjua aiheesta: miten ultrasta näkee onko tuleva vauva muusu.

🙃

Ei löytynyt.

Ei sitä näe hautajäänteistäkään.  Kummallinen käsite, aivan kuin ei olisi yhtymäkohtaa fyysiseen todelliauuteen.

Vierailija
542/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolia on kolme: uros, naaras ja koiras. Toisaalta kaveri sanoi mulle että koiras on narttu, elää kai vielä 80-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

E haittasi muuten, mutta kun vaativaat liikaa erikoisoikeuksia ja vaikeuttavat liiaksi muiden sekä itsensä elämää.

Vierailija
544/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan haittaa. Naurattaa ja huvittaa kyllä. Aivan kuin sukupuoli- tai muiden identiteettien kirjo olisi jokin uusi keksintö, eikä ikiaikainen biologinen ja evolutiivinen väistämättömyys. Mitään muuta ei ole keksitty kuin sekoittaa termejä.

Vierailija
545/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa, mutta sukupuolia on kaksi. Mies ja nainen. 

Vierailija
546/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sukupuoli lasketaan tieteellisesti kromosomeista, eikä siitä, mitä esimerkiksi mt-potilaan päässä liikkuu.

Voihan sitä väittää, että 1+1 on 3, mutta ei siinä ole järkeä.

Jokaisen saa sitten kokea olevansa ihan mikä vain, vaikka kameli tai huonekasvi, ei sillä ole väliä.

Vierailija
547/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolia biljoona, mutta rotuja on vain yksi.

tämä on fakta

Tämä ei ole fakta. Tietyisti niitä aspekteja, mitä ihminen kokee päässään, on niin monta kuin ihmistä tällä pallolla. Mutta biologisia sukupuolia on vain kaksi, ja tämä on fakta. Se on todistettavissa sukusolujen perusteella. Poikkeuksena nimenomaan poikkeamat: intersukupuolisuus, kromosomihäiriöt jne. Mutta kyllä genderfluidit ja taisteluhelikopteritkin tuottavat joko munasoluja ja siittiöitä, ja se on heidän sukupuolensa, yksi kahdesta.

Googlaa ironia.

Vierailija
548/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ihan sama missä mielikuvistusmaailmassa muut ihmiset elävät, kunhan ei tuo harhojaan virallisiin opetuksiin tai koita pakottaa niitä muille.

Vierailija
549/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

syökää homosiat palestiinassa paskaa

Vierailija
550/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätilöitä nyt ainakin. Mikäs se sieltä syntyi? 

Eiköhän se ole vauva.

Voi olla myös plasma tv 

Sen pitää vaan itse päättää kaikki. On tärkeää kun joku muu määrittelee koko ryhmän, lajin, sukupuolen, elämänkatsomuksen, äidinkielen, kansalaisuuden, ruokavalion... Kun mitään ei saa itse päättää, muiden armoilla oltava pahimmillaan jopa 18 vuotta! Onneksi viranomaiset viisaudessaan voivat pelastaa piltin vanhempiensa mielivallalta, fiksu ja koulutettu virkahenkilö selvittää hetkessä koko identiteetin. 

Vierailija
551/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ketään haittaa jos vaihdetaan numeroiden 4 ja 7 paikkaa keskenään. Olen hahmotellut mielessäni uutta numeroa myös, joka korottaa jokaisen numeron arvoa 0,437771. Toisaalta numerot eivät ole staattisia vaan niiden arvo on spektri joka tarvittaessa vaihtuu, että matemattiset laskutoimitukset menevät oikein. 

Vierailija
552/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on jäänyt epäselväksi, miksi evoluutio on tuottanut kolmannen ja neljännen sukupuolen, kun niitä ei lisääntymiseen tarvita. Todella outo juttu!

Onko ihminen muuten tässä suhteessa poikkeus nisäkäskunnassa? Onko jollain koira, joka ei ole uros eikä naaras vaan jotain muuta? Entä lähimmät sukulaisemme - montako sukupuolta on muilla kädellisillä?

Vierailija
553/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolia biljoona, mutta rotuja on vain yksi.

tämä on fakta

Tämä ei ole fakta. Tietyisti niitä aspekteja, mitä ihminen kokee päässään, on niin monta kuin ihmistä tällä pallolla. Mutta biologisia sukupuolia on vain kaksi, ja tämä on fakta. Se on todistettavissa sukusolujen perusteella. Poikkeuksena nimenomaan poikkeamat: intersukupuolisuus, kromosomihäiriöt jne. Mutta kyllä genderfluidit ja taisteluhelikopteritkin tuottavat joko munasoluja ja siittiöitä, ja se on heidän sukupuolensa, yksi kahdesta.

Googlaa ironia.

Ironia is an unincorporated community located within Randolph Township, in Morris County, in the U.S. state of New Jersey.

Vierailija
554/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ketään haittaa jos vaihdetaan numeroiden 4 ja 7 paikkaa keskenään. Olen hahmotellut mielessäni uutta numeroa myös, joka korottaa jokaisen numeron arvoa 0,437771. Toisaalta numerot eivät ole staattisia vaan niiden arvo on spektri joka tarvittaessa vaihtuu, että matemattiset laskutoimitukset menevät oikein. 

Tätäkö mietit koko yön? 🥱

Vierailija
555/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa asia niin kauaa kun enemmistöä ei survota taipumaan tässäkin asiassa vähemmistön pillin mukaan niinkuin Suomessa on asiat tapana hoitaa.

Enemmistö maksaa suurimman osan veroista joten kyllä se lähtökohdan pitää olla siinä, että saat räätälöityä palvelua jos pyydät sitä eikä niin, että sinua kutsutaan pyytämättä sillä käsitteellä josta marginaalivähemmistö ilahtuu. On suoraan sanoen aika viittumainen lähtökohta, että enemmistön fiiliksillä ei ole paskaakaan väliä vaan päätökset tehdään niiden mukaan ketkä kulloinkin huutavat loukkaantumistaan ja mielensä pahoittumista äänekkäimmin.

Vierailija
556/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätilöitä nyt ainakin. Mikäs se sieltä syntyi? 

Eiköhän se ole vauva.

Voi olla myös plasma tv 

Sen pitää vaan itse päättää kaikki. On tärkeää kun joku muu määrittelee koko ryhmän, lajin, sukupuolen, elämänkatsomuksen, äidinkielen, kansalaisuuden, ruokavalion... Kun mitään ei saa itse päättää, muiden armoilla oltava pahimmillaan jopa 18 vuotta! Onneksi viranomaiset viisaudessaan voivat pelastaa piltin vanhempiensa mielivallalta, fiksu ja koulutettu virkahenkilö selvittää hetkessä koko identiteetin. 

Et saa. Hyvin yksinkertainen asia. 

Vierailija
557/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä villityksessä on se ongelma, että siihen mukaan lähteneet olettavat muiden noudattavan heidän leikkiään.

Täysin sama asia, jos minä rupeaisin vaatimaan, että minua tulee tästä lähin kohdella kaivinkoneena.

Vierailija
558/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkö mietit koko yön? 🥱

En mieti älyttömyyksiä koskaan niin kauaa, toisin kuin nämä sukupuolimädättäjät. Yöt kannattaa nukkua että kykenee hyväksymään tosiasiat, sillä niin elämä on helpompaa.

Vierailija
559/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei haittaa, tai oikeastaan kiinnosta. Mutta jos näiden mielipide ilmaisujen tai 'fiilisten' pohjalta yritetään ajaa yhteiskuntaa muuttavia asioista, se on ongelma ja sitä vastustetaan.

Vierailija
560/727 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua haittaa, jos uimahallin suihkuun naisten puolelle tullaan pippeli heiluen. Muuten ei väliä.