Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhustenhoito aiotaan ulkoistaa heidän lapsilleen

Vierailija
28.01.2025 |

Nyt jo uutisissa on alettu valmistelemaan ihmisiä tähän, että kukaan muu ei heitä tule hoitamaan. Mietin vain, että miten tämä tulee toimimaan, kun työelämä ei ole valmis joustamaan yhtään mistään ja asunnot ovat jatkuvasti entistä pienempiä?

Kommentit (405)

Vierailija
281/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi ikäsyrjintä työmarkkinoilla laajenee lisääntymisikäisistä naisista myös niihin, joiden vanhemmat alkavat olla vanhuksia. Naisiinhan tämä vaikuttaa, ei miehiin. 

Keväällä tulee potkulaki ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.

Vierailija
282/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ei tarvitse alentua persujen arvoihin, tai sanoisinko: ARVOTTOMUUTEEN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoidon tukea saa vasta sitten, kun joutuu syöttämään. Eli ei millään. Kotihoito voi kyllä käydä 4x päivässä.

Vierailija
284/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi ikäsyrjintä työmarkkinoilla laajenee lisääntymisikäisistä naisista myös niihin, joiden vanhemmat alkavat olla vanhuksia. Naisiinhan tämä vaikuttaa, ei miehiin. 

Keväällä tulee potkulaki ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.

Hieno homma. Taas tapa alentaa syntyvyyttä. Tuo tulee osumaan 18-45-vuotiaisiin naisiin. 

Toivottavasti tämä paskanatsihallitus kaatuu.

Vierailija
285/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin etäinen isä 77 v. Hän pahoinpiteli ensin vain äitiäni, mutta kun aloitin ala-asteen isäni aloitti myös minun fyysisen ja henkisen väkivallan. Hän uhkasi, että jos kerron pahoinpitelystä äidilleni niin äitini lähtee pois eikä palaa takaisin. Yhden kerran olin suihkussa ja äitini kävi kylpyhuoneessa huomaten mustelmat vartalossani. Olimme kylpyhuoneessa noin 2 tuntia yhdessä ennen kuin paljastin isäni pahoinpitelijäksi.  Isäni lupasi äidilleni lopettaa pahoinpitelyn ja äitini valitettavasti uskoi isääni. Ollessani10 lähdin äitini kanssa turvakotiin ja avioero käsiteltiin oikeudessa. Näin isäni ollessani 17-vuotias, mutta mikään ei ollut muuttunut. Olin tekemisissä häneen silloin tällöin, mutta mitään muutosta parempaan ei ollut näkyvissä. Välit katkaistiin lopullisesti lokakuussa 2017. Ei ole ikävä. 

Vierailija
286/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites incelien omaishoito järkkääntyy?

Vierailija
287/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käy niiden, joilla on vain poikia? 

Voi olla #poikienäidit aika kusessa kun narsistiseksi kasvatettua mamman pikku prinssiä ei kiinnostakaan enää.

Vierailija
288/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat tai poika hoitaa vanhempiaan, ei omaishoito ole yksin naisten harteilla.

T: 70v vanhempiaan hoitanut mies omaishoitaja.

Kyllä se on ON NAISTEN HARTEILLA! Ihan tilastoista voit katsoa, että lähes kaikki omaishoitajat ovat naisia.

Tilastollisesti kyllä, koska tavallisin omaishoitaja on puoliso. Ja koska naiset elävät yleensä pidempään kuin miehet ja parisuhteessa nainen on yleensä nuorempi kuin mies, on ihan tavallista, että vaimo hoitaa miestään eikä päinvastoin. Noh, mun isäni oli äitiä pari vuotta nuorempi ja  äidin omaishoitaja eli joskus näinkin päin. 

Ei selity pelkästään tuolla. Erityislastenkin omaishoitajat ovat aina naisia.

Vierailija
289/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset eivät ole ongelma vaan nykyisen hallituksen kiire varastaa köyhiltä ja lapioida rahat rikkaille.

Minä kerroin tämän teille 2023, ettekä kuunnelleet. Jättäminen äänestämättä on ääni Kokoomukselle, koska Kokkare äänestää aina.

Vierailija
290/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samoin, kuin tuo kommentoija, joka aikoi hoitaa vanhempiansa saamalla tavalla, kuin he hoitivat lapsensa. Eli hoidan kun jaksan. Olkoot nälässä, kun en jaksa tehdä ruokaa. Vaatteita voivat kaivella päälleen likapyykkikorista. Huitelen muutenkin omissa menoissa ja annan heidän pärjätä itsekseen kotona, vaikka he olisivat ihan pikkuvauvan tasolla. Sitten kun alkaa ärsyttämään, revin heitä hiuksista, lyön ja potkin.

Vierailija
291/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla #poikienäidit aika kusessa kun narsistiseksi kasvatettua mamman pikku prinssiä ei kiinnostakaan enää.

Miehiä ei hoida kukaan, koska he eivät ole hoitaneet ketään. 

Vierailija
292/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
293/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olikohan tämä asia  ollenkaan mielessä päättäjillä jotka nostivat eläkeikää.Ei ne yli 60 -vuotiaat jaksa enään työssäkäynnin lisäksi hoitaa vanhuksia  oman työn lisäksi.

Vierailija
294/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olikohan tämä asia  ollenkaan mielessä päättäjillä jotka nostivat eläkeikää.Ei ne yli 60 -vuotiaat jaksa enään työssäkäynnin lisäksi hoitaa vanhuksia  oman työn lisäksi.

Jaa, minä olen 40 ja toinen vanhempi kuollut.

Vierailija
295/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä olen 40 ja toinen vanhempi kuollut.

Samanikäisellä työkaverilla on jo molemmat vanhemmat kuolleet.

Että niin erilaista se elämä on ihmisillä.

Vierailija
296/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tasan hoida lapset. Toinen asuu kaukana ja toinen ei taatusti rupea ( mieheni) Enkä kyllä minäkään ala,  omat lapset oon vaatettanu ja hoitanu. Se riittäköön hoidoista.

Se varmaan menisi entisajan malliin. Sinä maksaisit hoidon tai hoitaisit itse. 

Ulosmitattaisiin sinulta, jos ei muuten onnistu. 

Ulosmitatkoon isältä samalla maksamattoman elatuksen. Menee päikseen.

Vierailija
297/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset eivät ole ongelma vaan nykyisen hallituksen kiire varastaa köyhiltä ja lapioida rahat rikkaille.

Minä kerroin tämän teille 2023, ettekä kuunnelleet. Jättäminen äänestämättä on ääni Kokoomukselle, koska Kokkare äänestää aina.

Kaikki puolueet valmistelevat samaa the Great Resetiä (ehkä kristilliset ei??), ainoastaan toimintatapa ja sloganit erit. Joku perustelee vihreällä siirtymällä, joku solidaarisuudella, joku riistää ihan avoimesti jne.

Vierailija
298/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eutanasia sallittaisiin kaikille yli 80vuotialle, moni ongelma poistuisi. Ja vanhukset saisivat arvoisensa lopun.

N 75v valmis kuolemaan heti, kun en yksin pärjää.

Vierailija
299/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäältä omaiseltani vietiin syksyllä palvelusetelin muodossa olleita palveluja pois, vaikka kunto huononi. Suoraan  sanottiin minulle, että omaiset hoitavat ne asiat mitä ei pysty  hoitamaan itse ja joihin ei enää saa apua.

Vierailija
300/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pakottaa, joten se siitä.

Heitteillejätöstä syyte jos ei hoida.

Ei tule. Ei ole lakia joka pakottaisi lapset hoitamaan vanhempiaan.

Vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme