Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhustenhoito aiotaan ulkoistaa heidän lapsilleen

Vierailija
28.01.2025 |

Nyt jo uutisissa on alettu valmistelemaan ihmisiä tähän, että kukaan muu ei heitä tule hoitamaan. Mietin vain, että miten tämä tulee toimimaan, kun työelämä ei ole valmis joustamaan yhtään mistään ja asunnot ovat jatkuvasti entistä pienempiä?

Kommentit (405)

Vierailija
261/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten käy niiden, joilla on vain poikia? 

Pojat tai poika hoitaa vanhempiaan, ei omaishoito ole yksin naisten harteilla.

T: 70v vanhempiaan hoitanut mies omaishoitaja.

Kyllä se on ON NAISTEN HARTEILLA! Ihan tilastoista voit katsoa, että lähes kaikki omaishoitajat ovat naisia.

Vierailija
262/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on vanhusvihaa yllättävän paljon. Eivät nämä iäkkäät vanhemmat mitään niin pelkää kuin sitä, että joutuisi omaisten armoille ja monikaan ei haluaisi lapsiaan vaivata. Sinnittelevät yksin niin kauan kuin pystyy, ettei vaan olisi "vaivaksi". Tämä on omakokemukseni mutta tokihan niitä muunlaisiakin löytyy. Itse ainakin tunsin suurta sääliä ja hätää iäkkään äitini puolesta, ennen kuin pääsi pois. Ei ole jäänyt harmittamaan että auttelin sen minkä pystyin vaikka työelämässä olinkin. Vaan ei taida löytyä empatiaa eikä  mitään muutakaan positiivista tunnetta nykyihmisiltä.

Toinen asia mitä ihmettelen, että kun täällä palstoilla on aina lapsettomille huudeltu, että kukas teidät sitten vanhana hoitaa kun ei ole niitä lapsia, niin ei kyllä näytä tulevaisuus kovin valoisalta niilläkään  vanhuksilla joilla niitä lapsia on. Mieluummin karkaavat ulkomaille kuin että osallistuisivat iäkkäiden vanhempiensa el

No, ei kyllä kaikki nyt eläkkeellä olevat ole todellakaan omia vanhempiaan hoitaneet, osa on, mutta osa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on syöpä, joten kuolen ennen jäljellä olevaa vanhempaani.

Kuka hoitaisi minua? Tällä hetkellä minä masentuneena ja sairaana käyn töissä, hoidan lapseni, een kaikki kotityöt, kun mies ei niitä tee, ja lisäksi hyysään toimintakykyistä, vuosikymmeniä eläkkeellä lomaillutta suurten ikäluokkien  vanhempaani.

N55

Voimia !

Yritä muistaa hoitaa itseäsi myös tuon kaiken keskellä!

Vierailija
264/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pakottaa, joten se siitä.

Heitteillejätöstä syyte jos ei hoida.

Ei tule. Ei ole lakia joka pakottaisi lapset hoitamaan vanhempiaan.

Ihan hyvin voi tulla sellainen laki. Ja varsinkin sellainen, missä lapsilla on velvollisuus elättää vanhempiaan ja maksaa heidän hoidostaan. Useimmissa Euroopan maissa lapset ovat nytkin elatusvelvollisia iäkkäistä vanhemmistaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ON NAISTEN HARTEILLA! Ihan tilastoista voit katsoa, että lähes kaikki omaishoitajat ovat naisia.

Tilastollisesti kyllä, koska tavallisin omaishoitaja on puoliso. Ja koska naiset elävät yleensä pidempään kuin miehet ja parisuhteessa nainen on yleensä nuorempi kuin mies, on ihan tavallista, että vaimo hoitaa miestään eikä päinvastoin. Noh, mun isäni oli äitiä pari vuotta nuorempi ja  äidin omaishoitaja eli joskus näinkin päin. 

Vierailija
266/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hoida. Isoveljeni tuskin kiinnostuu myöskään. Kysyköön meidän juopolta pikkuveljeltä, itse opettivat sen juomaan ja pilasi mielenterveyden. Jos ei muuten niin postitetaan vanhemmat Purran nurkkiin hoitoon. Riivinrauta varmasti tulisi toimeen niiden kanssa, äänestävät persujakin!

Vierailija
267/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voi tulla sellainen laki. Ja varsinkin sellainen, missä lapsilla on velvollisuus elättää vanhempiaan ja maksaa heidän hoidostaan. Useimmissa Euroopan maissa lapset ovat nytkin elatusvelvollisia iäkkäistä vanhemmistaan.

Minä sinnittelen köyhyysrajalla työkyvyttömyyseläkkeeni kanssa. Ei minulta riitä rahaa maksaa vanhemman hoidosta. Jotain kykenen tekemään ja sitä teenkin, mutta en niin paljon mitä vanhempani haluaisi. Ja juu, sekin vaikuttaa, että minua ei kohdeltu asillisesti ollessani teini.

Vierailija
268/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uutta auringon alla. 

Kaipa tämä menee taas siihen, että lapset hoitavat vanhempansa ja lähinnä naiset. 

Syntyvyys saadaan taas kuntoon ja avioerot vähenevät. 

Perinteiset arvot ovat muutenkin taas kunniassa nousevalla sukupolvella. 

Paljonko sinä maksaisit vaimollesi palkkaa ja eläkettä?

Vierailija
269/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti kyllä, koska tavallisin omaishoitaja on puoliso. Ja koska naiset elävät yleensä pidempään kuin miehet ja parisuhteessa nainen on yleensä nuorempi kuin mies, on ihan tavallista, että vaimo hoitaa miestään eikä päinvastoin. Noh, mun isäni oli äitiä pari vuotta nuorempi ja  äidin omaishoitaja eli joskus näinkin päin. 

Ei ole pelkästään naisten pitkäikäisyydestä kiinni vaan esim. vammaisen/vammautuneen/sairaan puolison tai lapsen omaishoitaja on yhä suuremmalla todennäköisyydellä nainen.

Vierailija
270/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on olleet kuolleena reilu 30 vuotta, joten kannatan ehdottomasti.

Vierailija
271/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei toki sitten kerätäkään veroja tähän malliin. Eivätkä naiset käy töissä. Kovin on meno toisenlaista kuin Suomessa.

Vierailija
272/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vapaasti,

omat vanhemmat poltettu

t. lapseton

Vierailija
273/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että odotatte perintörahoja vanhenevilta  vanhemmiltanne, ostakaa yksityiseltä laadukasta ja kiireetöntä kotihoito palveluja heille. Molemmat voittaa, ja tuette samalla suomalaisia yrityksiä. Ihmettelen aina rahojaan pihtaavia vanhuksia, jos vain rahaa on, niin itse aion ainakin ostaa palveluja vanhana, lasten kanssa sitten keskitytään muutoin yhdessäoloon. 

Tarkoitit varmaan, että vanhus ostaa palvelut.

Kyllä, sitä että vanhusten rahat käytetään palveluiden hankkimiseen. Ei niin, että niitä säästetään sen vuoksi, että perintöpotti olisi isompi. Kun sitäkin valitettavasti näkee..

Ei lapset voi tilata palveluja, jos vanhempi ei halua. Vielä vähemmän heillä on pääsyä vanhemman pankkitilille. Aihe taitaa olla sinulle vieras, kun noin päättömiä ehdotuksia esität.

Vierailija
274/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään moni eläkeläisen lapsi on työtön. Ei 595 työmarkkinatuella mitään makseta, hyvä kun edes oma vuokra ja ruoka.

Vierailija
275/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palataan aikaan 70-luvun, jolloin vanhukset hoidettiin vielä kotona.

Muistan 70-luvulta kun lapsuuden kodissani asui jopa neljä sukupolvea, kun isomummi eli ja asui meillä kotona. Jopa talo on rakennettu useamman sukupolven tarpeisiin. 

Sinulla on ollut rikkaat vanhemmat, kun ovat moisen ökykartanon saaneet rakennettua. Vai tyhjensikö vanhempasi isovanhempien tilit talon rakentamiseen? Ennen se ei tainnut olla niin nuukaa kenen pankkitilillä käytiin.

Vierailija
276/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ollut UUTINEN vaan KOLUMNI. Tunnista tejstityyppi ha ymmörrä sen sisältö, ap.

Ja kuten jokainen tajuaa, moista pakkoa ei ole eikä tule.

En minä kuvittele lasteni mua hoitavan ja vaikeaa se olisikin kun hajallaan asutaan. 

Vaihtoehtoja on ja ne otetaan käyttöön. Pakko ottaa tai incel-muumioiden mätäneminen estää asumisen taloyhtiöissä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pelkäs

Se on kyllä totta. Mä ajattelin tässä lähinnä vanhusten omaishoitajia. 

Vierailija
278/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LIstaa ne maat ja linkki lakeihin.

Vierailija
279/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat on olleet kuolleena reilu 30 vuotta, joten kannatan ehdottomasti.

Kukas sua hoitaa? Vai teetkö itsarin.

Vierailija
280/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi ikäsyrjintä työmarkkinoilla laajenee lisääntymisikäisistä naisista myös niihin, joiden vanhemmat alkavat olla vanhuksia. Naisiinhan tämä vaikuttaa, ei miehiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi