Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhustenhoito aiotaan ulkoistaa heidän lapsilleen

Vierailija
28.01.2025 |

Nyt jo uutisissa on alettu valmistelemaan ihmisiä tähän, että kukaan muu ei heitä tule hoitamaan. Mietin vain, että miten tämä tulee toimimaan, kun työelämä ei ole valmis joustamaan yhtään mistään ja asunnot ovat jatkuvasti entistä pienempiä?

Kommentit (405)

Vierailija
201/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä menolla ulkoistavat kohta lastenkasvatuksenkin vanhemmille.

Vierailija
202/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhukset on jo poissa. Sitä "vanhustenhoitoa" jota olen joutunut todistamaan, en ota vastaan omalle kohdalle. Kotiini ei tulla, enkä itse mene minnekään hoivalaitokseen. Kuolen kun kuolen ja kuolen minne kuolen, mutta en jonkun luokattoman paskan "hoivan ja hoivaajan kynsissä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pelkoa, että itse saisi/joutuisi lapsiaan kasvattamaan, jos toteuttavat 80 tuntisen työviikon. 

Vierailija
204/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän täältä on saanut vuosikausia lukea että kuka teitä lapsettomia hoitaa? No ei kait kukaan mutta aina olette vedonneet siihen että omat lapset hoitaa ja huolehtii. Nyt kun se alkaa olla todellisuutta niin sekään ei ole hyvä. Päättäkää jo.

Turha kuvitella, että lapsettomat pääsisi jotenkin ohituskaistalla palvelutaloihin tai saisi hoitoa. Ei lapsettomille tule myöskään tarjota mitään vanhustenhoitoa, jos lapset siihen velvoitetaan hoitamaan vanhempiaan. Ihan eri asia on oikeasti vammaiset ja sairaat, jotka eivät pysty keräämään rahaa työelämässä vanhuuspäiviä varten. Mutta muiden pitäisi itse kerätä rahansa vanhuutta varten. Pitäisi vaan tehdä mahdottomaksi, että voi elää lapsettomana ja työttömänä koko ikäänsä.

Mistä saa sen kiintiölapsen?

Vierailija
205/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pelkoa, että itse saisi/joutuisi lapsiaan kasvattamaan, jos toteuttavat 80 tuntisen työviikon. 

Suuret ikäluokat ovat kuuluisia siitä, että jättivät lapset kasvattamatta. Sitä kutsuttiin vapaaksi kasvatukseksi eli lapsi sai ihan itse kasvattaa itsensä. Nyt sitten pitäisi hoitaa näitä, jotka ovat itse luistelleet aikanaan vastuusta.

Vierailija
206/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo yksineläjänä tehnyt päätökseni, miten loppu hoidetaan sitten kun joku vakava sairaus tai kunnon heikentyminen alkaa. Omat vanhemmat ovat jo mullan alla, mutta enpä voi kehua äitinikään viimeisiä elinvuosia jotka hän kylläkin vietti hoitolaitoksessa (omalla rahalla) mutta eipä se hoito hääppöistä ollut ,ja lähinnä kuoleman odotusta se oli kun kuulo ja näkö jo lähes mennyt, ei maistunut ruoka ja kipuja oli reumaattisissa nivelissä paljon. Kunnon kipulääkitystähän vanhuksille ei anneta ,ettei kaatuisi (vaikka oli siis sänkypotilas) ja vissiin ettei tuli riippuvaiseksi (kun eliniän odotus taisi olla vuosi tai kaksi.) Vaan kuolema odotutti itseään kauan, suvussa kun on noita pitkäikäisyyden geenejä ja terveellisesti oli elämänsä elänyt. Monta kertaa äitikin huokaili että kumpa jo pääsisi pois. Harmi ettei eutanasiaa ole vieläkään laillistettu, itse pitää sitten jollain konstilla tehdä se oma viimeinen päätös. 

Ihmettelen itse että miksi noita terveellisiä elintapoja mainostetaan usein sillä ajatuksella, että saat niin ja niin monta elinvuotta lisää jos teet niin tai näin. Ei monikaan iäkäs halua yhtään elinvuotta lisää, päinvastoin. Itse annan piutpaut kaiken maailman leikkelerajoituksille, eletään niin kauan kuin eletään ja sitten kun aika on, se on sitten vissiin tämäkin homma hoidettava itse. Harmi ettei eutanasiaa ole vieläkään laillistettu.

Vierailija
207/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksen omaisuus laitetaan rahoiksi ja sitten niillä rahoilla maksetaan hoitokoti. Tässä maassa ei ole enää mahdollista antaa vanhushoitoa rikkaille vanhuksille veronmaksajan rahoilla. Eipä tule perintöveroa kun ei jää mitään perittävääkään. Niillä joilla ei ole omaisuutta, valtio joutuu hoidon edelleen maksamaan.

Eihän joudu. Varakkaat vanhukset pääsee itse maksaen yksityisiin hoitokoteihin, köyhät kuolevat kotiin sänkyihinsä.

Vierailija
208/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaan mielenterveyseläkkeet rakettimaiseen nousuun, kun laitetaan perhehelvettilapset hoitamaan vanhempiaan. Tai mitä jos lapsi on alkkis, sairas tms. kestokykynsä rajoilla.

Vierailija
209/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käy niiden, joilla on vain poikia? 

Häh?! Miten se lasten sukupuoli asiaan liittyy?!?

Vierailija
210/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo yksineläjänä tehnyt päätökseni, miten loppu hoidetaan sitten kun joku vakava sairaus tai kunnon heikentyminen alkaa. Omat vanhemmat ovat jo mullan alla, mutta enpä voi kehua äitinikään viimeisiä elinvuosia jotka hän kylläkin vietti hoitolaitoksessa (omalla rahalla) mutta eipä se hoito hääppöistä ollut ,ja lähinnä kuoleman odotusta se oli kun kuulo ja näkö jo lähes mennyt, ei maistunut ruoka ja kipuja oli reumaattisissa nivelissä paljon. Kunnon kipulääkitystähän vanhuksille ei anneta ,ettei kaatuisi (vaikka oli siis sänkypotilas) ja vissiin ettei tuli riippuvaiseksi (kun eliniän odotus taisi olla vuosi tai kaksi.) Vaan kuolema odotutti itseään kauan, suvussa kun on noita pitkäikäisyyden geenejä ja terveellisesti oli elämänsä elänyt. Monta kertaa äitikin huokaili että kumpa jo pääsisi pois. Harmi ettei eutanasiaa ole vieläkään laillistettu, itse pitää sitten jollain konstilla tehdä se oma viimeinen päätös. 

<

Samaa mieltä. Se pitkä ja terveellisesti eletty elämä takaa vain sen, että makaat vihanneksena toisten armoilla viimeiset 5-15 vuotta. Mitä elämää se sellainen on?

Vierailija
211/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että odotatte perintörahoja vanhenevilta  vanhemmiltanne, ostakaa yksityiseltä laadukasta ja kiireetöntä kotihoito palveluja heille. Molemmat voittaa, ja tuette samalla suomalaisia yrityksiä. Ihmettelen aina rahojaan pihtaavia vanhuksia, jos vain rahaa on, niin itse aion ainakin ostaa palveluja vanhana, lasten kanssa sitten keskitytään muutoin yhdessäoloon. 

Vierailija
212/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että odotatte perintörahoja vanhenevilta  vanhemmiltanne, ostakaa yksityiseltä laadukasta ja kiireetöntä kotihoito palveluja heille. Molemmat voittaa, ja tuette samalla suomalaisia yrityksiä. Ihmettelen aina rahojaan pihtaavia vanhuksia, jos vain rahaa on, niin itse aion ainakin ostaa palveluja vanhana, lasten kanssa sitten keskitytään muutoin yhdessäoloon. 

Vanhuksilla on niin paljon paremmat eläkkeet kuin minulla palkka, joten ostakoon itse palvelunsa. Ei ole minun velvollisuus.

Vierailija
213/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mullapa ei viisikymppisenä ole enää kuin 90v isäni hengissä joten ei haittaa .

Milloin ehdit häntä hoitaa? On vissiin sen verta vetreä vielä, ettei juuri tarvitse?

Siskot on eläkkeellä ja asuvat lähellä joten he hoitavat. Itse soittelen ja osallistun rahallisesti.

Unohdin kirjoittaa, että minä en ainoastaan 'osallistu' rahallisesti läheisteni auttamiseen, vaan myös yksin elätän itseni ja lapseni ja osittain miestä.

Silti minun odotetaan hoitavan kaikki hoiva- ja kotityöt myös käytännössä.

N55, syöpä

Opettele nyt viimein sanomaan ei!!

Vierailija
214/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksilla on niin paljon paremmat eläkkeet kuin minulla palkka, joten ostakoon itse palvelunsa. Ei ole minun velvollisuus.

No silloinhan voivat ostaa itse palvelunsa, ei siihen sinun rahoja tarvita. Tarkoitin sitä, että surullisen usein lapset säästelevät vanhempiensa rahoja ja eivät raski ostaa palveluja tarpeeksi, kun ns perintörahat menevätkin hoivapalveluihin eikä jää jaettavaksi jälkeenjääville

Vierailija
215/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset ovat heitteillä kodeissaan, mutta niin on moni muukin sairas.

Jos olisin eduskunnassa, ajaisin koko ajan lisääntyvien, mutta huomiotta jääneiden yksineläjien asiaa.

Lähipiiristä nähtyä. Turvaverkoton ihminen saa lääkärinlausunnon, että on työkyvytön pitkäaikaisesti. Ketään ei kiinnosta, jaksaako ihminen edes nousta sängystä. Tai jaksaako hän hakea terapiaa tai edes lääkkeitään.

Mielestäni tuolla pitäisi käydä kotikäynnillä arvioimassa tilanne. Sitten jatkossa käyntejä kahden viikon, kuukauden, kahden kuukauden jne. välein voinnin mukaan. Moni saattaisi kuntoutua työkykyiseksi. Vähintään elämänlaatu paranisi.

Yksinasuva turvaverkoton kotiutetaan sairaalasta. Ollut viikkoja sairaalassa ja lähtee leikkauksen jälkeen kotiin nostokielto yli 1,5 kg kanssa. Jääkaappi on tyhjä. Ei ole autoa. Ei ole ketään läheistä. Siellä pitäisi olla apua parina ensimmäisenä päivänä auttamassa jääkaapin täyttämisessä ja samalla henkisenä tukena, ettei potilas tunne olevansa yksin maailmassa kykenemättä selviytymään.

Vierailija
216/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävisi kyllä yhteisöllinen asuminen äitini ja jopa anoppini kanssa. Arvatkaa, kelle se ei käy? Heille itselleen. :D 

Eli mun/meidän pitäisi maksaa heille palvelutalosta paikka. Eipä taida onnistua.

Vierailija
217/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma menee siihen, mitä se oli vielä 1960-luvun alussa. 

Lapsilla oli velvollisuus huolehtia vanhojen vanhempiensa hoivasta. 

Joko palkkasivat 24/7 hoitajan tai ottivat kotiinsa asumaan tai muuttivat vanhempien luo tai maksoivat yksityiseen vanhuslaitokseen koko summan. 

Sisarukset toki kaikki osallistuivat. 

Huomatkaa: tää systeemi lisäisi lapsilukua paljon. Ihmiset tekisi heille hoitajia. 

En silti kannata. Kamalaa olla lastensa varassa tai kamalaa joutua vastaamaan vanhuksesta väkisin. 

Vierailija
218/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on syöpä, joten kuolen ennen jäljellä olevaa vanhempaani.

Kuka hoitaisi minua? Tällä hetkellä minä masentuneena ja sairaana käyn töissä, hoidan lapseni, een kaikki kotityöt, kun mies ei niitä tee, ja lisäksi hyysään toimintakykyistä, vuosikymmeniä eläkkeellä lomaillutta suurten ikäluokkien  vanhempaani.

N55

Olet uhrautumisissasi saatananmoinen uhriutuja ja taidat jopa nauttia siitä.

Vierailija
219/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaan, että vanhus ostaa palvelut.

Vierailija
220/405 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on syöpä, joten kuolen ennen jäljellä olevaa vanhempaani.

Kuka hoitaisi minua? Tällä hetkellä minä masentuneena ja sairaana käyn töissä, hoidan lapseni, een kaikki kotityöt, kun mies ei niitä tee, ja lisäksi hyysään toimintakykyistä, vuosikymmeniä eläkkeellä lomaillutta suurten ikäluokkien  vanhempaani.

N55

Olet uhrautumisissasi saatananmoinen uhriutuja ja taidat jopa nauttia siitä.

Tuskin nauttii. Hän ei tiedä, että hänellä on terve vaihtoehto. Toivottavasti tämä ketju olisi avannut silmiä sen verran, että menisi mt-palveluihin oman henkensä pelastamiseksi ja alkaisi miettiä avioliittoaan. 

Sanotaan, että tukahdetut taakat ja tunteet synnyttävät syöpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme