Purra: perintöveroa ei poisteta
Jos jotain verohelpotuksia voidaan tehdä, tehdään se tuloveroon, kertoo Purra Helsingin Sanomille. Perintövero on hyvä fiskaalinen vero.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän veronpoisto lisää valtion verotuloja. Varallisuusveroa voisi harkita. Ja listaamattomien yhtiöiden osingot verolle myös.
Listaamattomat yritykset ja säätiöt kuuluvat hyvävelijärjestelmän piiriin, jossa paljon omistaville on suotu mahdollisuus kiertää verot.
Suomen talouden suurin ongelma on EU yhteisvelka ja -velkavastuut! Kymmeniä miljardeja lapetaa rappiomaiden talouksiin ja kas kummaa, Suomen talous sakkaa:):)
Tulossa vielä miljardien "päästökauppa", jossa ostetaan "päästöoikeuksia" vielä huonommilta talouksilat:):)
Niin no kyllähän se vähän veemäiseltä tuntuu, että ostan tienaamillani rahoilla osakkeita, rahoilla joista olen maksanut veroja valtiolle. Jos tämä riski kannattaa eli saan osakkeilla jotain voittoa joudun tästäkin valtiolle pulittamaan 25-30% (alle 25 tuhatta vero 25 pinnaa ja tämän jälkeen 30 pinnaa).
Oho. Populisti kieltäytyi miellyttämästä mahdollisia äänestäjiä vai olisiko ollut jo liian kova valhe.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkeviä Purra puhuu. Perinnön saanti ei vaikuta toimeliaisuuteen. Perinnönsaaja on keskimäärin vähän alke 60v. Perintörahat makaavat tilillä seuraavat 25 vuotta.
Palkansaajan veroale kyllä laittaa rahaa kulutukseen, tuo työtä ja toimeliaisuutta
MIssä kuplassa sää elät!
Mä en ollut kuin 36v. kun tipahti eka perintöpotti.
Hyvä koska maksoin itse niin maksatte tekin.
Ankeuttaja iskee jälleen. Köyhällä jolla ei ole varaa maksaa perintöveroa jää rahatta mutta rikkaimpien tuloveroa on vara alentaa jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Siitä perinnöstä on jo aikanaan verotettu niin moneen kertaan, että vois valtio pitää ahnaat näppinsä kurissa siinä vaiheessa kun omaisuus jää perinnöksi. Ovat kyllä jo omansa ottaneet.
Tämä torakka ei kuole koskaan...
Vierailija kirjoitti:
Ankeuttaja iskee jälleen. Köyhällä jolla ei ole varaa maksaa perintöveroa jää rahatta mutta rikkaimpien tuloveroa on vara alentaa jälleen.
Tuloveron eteen tekee sen maksaja itse töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkeviä Purra puhuu. Perinnön saanti ei vaikuta toimeliaisuuteen. Perinnönsaaja on keskimäärin vähän alke 60v. Perintörahat makaavat tilillä seuraavat 25 vuotta.
Palkansaajan veroale kyllä laittaa rahaa kulutukseen, tuo työtä ja toimeliaisuutta
MIssä kuplassa sää elät!
Mä en ollut kuin 36v. kun tipahti eka perintöpotti.
Hajontaa on. Oma isäni peri äitinsä 79-vuotiaana, äitinsä eli 98 vuoden ikäiseksi. Keskimäärin kuitenkin perinnönjättäjä on yli 80v ja perinnönsaaja vähän vaille 60v.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Suomeen ei tarvita mitään etuoikeutettua rälssisäätyä vaan toimeliaisuutta.
Viimeistään 60v kannattaa alkaa jakaa 4999€/vuosi lapsille. Näin ehtii 100k€ jakaa 80 ikävuoteen mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Niin no kyllähän se vähän veemäiseltä tuntuu, että ostan tienaamillani rahoilla osakkeita, rahoilla joista olen maksanut veroja valtiolle. Jos tämä riski kannattaa eli saan osakkeilla jotain voittoa joudun tästäkin valtiolle pulittamaan 25-30% (alle 25 tuhatta vero 25 pinnaa ja tämän jälkeen 30 pinnaa).
Tätä eivät monet muista, kun vaativat, että perillisten pitäisi saada nuo osakkeet ilman perintöveroa. Minusta se kuulostaa hassulta. Sinä maksat veroa myyntivoitosta 30% ja sun perijä, joka ei ole sijoittanut senttiäkään, saisi koko potin ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään 60v kannattaa alkaa jakaa 4999€/vuosi lapsille. Näin ehtii 100k€ jakaa 80 ikävuoteen mennessä.
Eikö se ole sen viitisen tonnia kolmessa vuodessa... Minkä siis saa verottomana antaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä anna vääriä neuvoja. Ilman lahjaveroa saa antaa 4999€ kerran kolmessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä eivät monet muista, kun vaativat, että perillisten pitäisi saada nuo osakkeet ilman perintöveroa. Minusta se kuulostaa hassulta. Sinä maksat veroa myyntivoitosta 30% ja sun perijä, joka ei ole sijoittanut senttiäkään, saisi koko potin ilmaiseksi.
Joo kyllä mun perijälle antaisin mielellään jäävän omaisuuteni ihan ilman valtion vetämistä välistä. Kenelle edes tulee mieleen, että tässä tapahtuisi joku suuri vääryys jos aikanaan joka välissä verotettu omaisuus siirtyisi perijälle ilman, että siinäkin välissä pitää vielä verottaa.
PURRA (väkäleuka) ON PASKAN PUHUJA,LUPAA MUTTA VALHEET OVAT AINA MITÄ TURVASTAAN TULEE.SELLAINEN PERSUJEN VÄKÄLEUKA..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, miksi joku alapeukuttaa tätäkin mielipidettä. Ehkeivät tiedä, että mm.kesämökin myynnistä pitää maksaa vähintään 30% luovutusvoittovero. Sama vero koskee kaikkien muiden omaisuuserien myyntivoittoa paitsi omaa asuntoa, jos siinä on itse asunut tauotta kaksi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Perinnön saanti voi vaikuttaa toimeliaisuuteen: tiedän tapauksia joissa perinnön saaja lopetti työnteon kun rikastui perinnöllä.
Niin, eihän veronpoisto lisää valtion verotuloja. Varallisuusveroa voisi harkita. Ja listaamattomien yhtiöiden osingot verolle myös.