Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Naiset joutuvat melkeinpä aina väistämään miehiä

Vierailija
27.01.2025 |

"Viime vuonna jouduin tilanteisiin, jossa silmämääräisesti arvioituna keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät suoraan minua päin, huolimatta siitä, että olin selkeästi raskaana. Kirjoitin tästä aikoinaan someen ja sain satoja kommentteja naisilta, joissa yhdyttiin samaan kokemukseen: kuinka erityisesti keski-ikäiset miehet törmäävät päin, jollei nainen itse väistä."

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010990402.html

Kommentit (711)

Vierailija
401/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain on taas liikaa aikaa tehdä kaikesta sukupuoliasia. Miehenä voin sanoa että isompaa kannattaa väistää. Hyvä jos tämän asian oppii saamatta selkäänsä, myös feministit. Pienemmän on myös helpompi väistää.

Millä lailla pienemmän on helpompi väistää? Isommalla on pidemmät jalat ja pienen ihmisen kiertämiseen tarvitaan muutenkin pienempi väistöliike kuin ison. Ison olisi siis helpompi väistää. 

Pienempi massa liikkuu kevyemmin ja pienemmällä energialla. Ihan normaalia fysikkaa.

Eikös sen isomman voimat ole kehittynyt suhteessa siihen valtavaan kokoon? Jos isomman on raskasta liikkua sen vertaa, eträ antaa toisille

Miehet eivät ole perustaneet poliittista ääriliikettä vastakkaisen sukupuolen poistamiseksi julkisesta elämästä.  Naiset ovat. 

Vierailija
402/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Helsingissä ja olen usein kävellyt naisia päin ja tulen jatkossakin kävelemään. Suurin osa näistä naisista on toksisia woke terroristeja joiden takia yhteiskunta on rappiotilassa.

Yhteiskunta on rappiotilassa, koska normaalit käytöstavat ovat liian monilta unohtuneet. Jos itikka pistää, et polta koko metsää. Huvittavaa, että nämä woket nimenomaisesti puolustavat kaltaisiasi heikkoja miehiä. Ennen miehet olivat rautaa, löytyi herrasmiestä ja luotettavuutta. Vahvat ja älykkäät miehet kestävät erilaiset mielipiteet ilman tarvetta ryhtyä väkivaltaiseksi tuntemattomia kohtaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Helsingissä ja olen usein kävellyt naisia päin ja tulen jatkossakin kävelemään. Suurin osa näistä naisista on toksisia woke terroristeja joiden takia yhteiskunta on rappiotilassa.

Yhteiskunta on rappiotilassa, koska normaalit käytöstavat ovat liian monilta unohtuneet. Jos itikka pistää, et polta koko metsää. Huvittavaa, että nämä woket nimenomaisesti puolustavat kaltaisiasi heikkoja miehiä. Ennen miehet olivat rautaa, löytyi herrasmiestä ja luotettavuutta. Vahvat ja älykkäät miehet kestävät erilaiset mielipiteet ilman tarvetta ryhtyä väkivaltaiseksi tuntemattomia kohtaan. 

Älä tule saarnaamaan kuinka miehen pitää olla ja ajatella jotta olisi vahva ja älykäs. 

Vierailija
404/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipidekirjoituksen kirjoittajan havainnot ovat outoja kun meillä (pk-seutu) ei samanlaisesta ole vuosienkaan varrella havaintoa. Luulisi että jos tuo olisi yleistä niin olisi osunut meilläkin vaimon kohdalle.

Koiraa (rottweiler) kevyen liikenteen väylällä ojan reunassa taluttaessa pari "tapausta" on halunnut välttämättä kulkea koiran ja ojan välistä. Muut 99.99% ovat ymmärtäneet ohittaa ihmisen puolelta.

Se on hyvä, jos tällaista kokemusta ei ole. Mutta onko niin, että vaimosi on tottunut aina väistämään? Vai onko hän kiinnittänyt asiaan erityisesti huomiota ja huomannut että myös häntä väistetään? 

Vaimoni olisi tasan tarkkaan tilittänyt minulle asiasta jos joku ääääliö olisi häntä päin kävellyt. Sellaisesta ei tullut havaintoja Helsingin keskustassa eikä Vantaalla asuess

Et ymmärtänyt. Jos vaimosi automaattisesti aina väistää, tietenkään häneen ei törmätä. Pointti oli, huomaako vaimosi aina väistävänsä, vai huomaako hän myös muiden väistävän?

Aloituksen kirjoituksessa kyse oli vaunujen kanssa liikkuvasta, jolloin väistäminen ei ole ihan niin yksinkertaista, kuin yksin liikkuvalla.

Vierailija
405/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kertomaan omasta havainnostani. Ei liity törmäilyyn, mutta väistämiseen kylläkin. Asuin vaasassa muutamia vuosia ja kävelin töihin. Jossain vaiheessa aloin kiinnittämään huomiota, että ns. väärää, eli kulkusuuntaa vasempaa reunaa kulkevista lähes kaikki olivat naisia. Keskimäärin näin mutulla (ei siis tarkkaa kirjanpitoa) n.80-90%. Ei siis sen puoleen tarvitse ihmetellä väistämisen määrää, jos ei ole sen vertaa ymmärrystä, että kulkee samaan suuntaan kuin suurin osa porukasta.

Vaikka kulkusuuntaa ei kävellessä ole määrätty, on täysin loogista, että vasempaa laitaa kulkeva väistää keskelle.

Vierailija
406/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska media kirjoittaa näitä, minä väistän yhä vähemmän. Toimittajat ja aktivistit voi miettiä millä tavoin päästään haluttuun lopputulokseen.

Ja sellainen uhmaikäinen siellä. Todistat siis mielipidekirjoituksen oikeaksi.

Minäkin todistan sen sinulle mielelläni!  Halusitte vastakkainasettelua, SAATTE SITÄ.

Niin, todistat siis miesten ikävän käytöksen todeksi. Onpa fiksua.

Tuo väistämättömyys voi pitää paikkansa tai sitten ei. Jos se on ollut yleinen tapa, sitä ei huomaa. Jos on tottunut aina kävelee väistämättä ketään. Se ei tarkoita paremmuutta tai huonommuutta. Se on tapa ja tottumus. Tavat voivat muu

"Artikkeli nyt ei muusta kerro kuin jonkun aktivistin ja jonkun tutkijan (ja toimittajan) hyvin ennakkoasenteellisesta päätelmäketjusta jota nuo kauppaa lukijoille totuutena. Liekö tuo sitten esimerkki siitä paremmasta vasemmistotieteestä jonka vastaisia persut kuulemma on. "

Kuulemma? Itsekin teet kantasi selväksi. Miksi esität, ettei näin olisi?

Vierailija
407/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös molemmat osapuolet kävele päin, vai kävelevätkö naiset yksinkin päin?

Alkuperäisen kirjoittajan otanta lienee ohut.

Luitko sitä kirjoitusta ollenkaan? Aiheesta on myös tutkimus.

Luitko itse? Ei tuossa kirjoituksessa mistään tutkimuksesta mainittu

Vierailija
408/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Muun muassa eräs valkoihoinen, noin 55-vuotias ukko yritti ajaa päälle pyörällä, toinen samanlainen ei väistynyt,kun työnsin kahta lasta vaunuissa ylämäkeen! Liekö viinanjuonti hapertanut aivot vai mikä on. Koskaan ei ole ollut samaa ongelmaa nuorten tai vanhojen miesten tai minkään ikäisten naisten kanssa. Myös lapset väistävät.

Vierailija
409/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo miesten ylitsepursuva viha feministejä kohtaan on pelottavaa. Mistä he tietävät, kuka on feministi ja kuka ei? Ja miten he määrittelevät feministin?

He määrittelevät (siis nää vihaajamiehet) sen siten, että feministi on kuka tahansa, joka heitä jostain syystä ärsyttää tai joka kehtaa mainita miehet missään muussa yhteysdessä, kuin syvästi ihaillen tai kunnioittaen. Itse asia ei kiinnosta pätkän vertaa. Jonkun (joidenkin) ihmisryhmän vihaaminen antaa sen elämisen ja olemassaolon merkityksen. Surullisia ovat, kaikesta huolimatta.

Aivan kuin eri mieltä olevan määrittely inkkeliksi.

Vierailija
410/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo miesten ylitsepursuva viha feministejä kohtaan on pelottavaa. Mistä he tietävät, kuka on feministi ja kuka ei? Ja miten he määrittelevät feministin?

Olen samaa miettinyt. Vielä muutama vuosi sitten tällaiset kommentit olivat aika harvinaisia, ja suurin osa miehistä oli sitä mieltä, että feminismiä ei tarvita koska meillä on jo tasa-arvo. Nämä naisvihaajat ovat onneksi tuoneet järkevien miesten silmille sen, että miksi sitä feminismiä edelleen tarvitaan. Aiemmin he ovat vain olleet piilossa. Järkevä ja älykäs mies kyllä ymmärtää, että kaikkien ihmisten tässä maailmassa ei tarvitse olla omaan makuun. Ja että naisen arvo ei riipu siitä, mitä oma uloke toteaa kyseisestä naisesta. Nämä nykyiset punapilleri miehet ovat todella heikkoja, sen sijaan että he oppisivat ja kehittyisivät kuinka toimia tässä maailmassa, he itkevät kuinka maailma ei pyöri juuri heidän (eikä kenenkään muun) mukaansa haluamallaan tavalla pikku lapsen lailla. He haluavat hallita naisia, kenen kanssa he ovat ja miten (tietysti kaikki parhaat itselle), kuinka pukeutuvat, mitä sanovat, millaiset kehot geenit heille valmistavat. Ja tämä tietysti ilman että itse joutuu näkemään vaivaa, sietämään epämukavuutta tai ottamaan vastuuta. Vastuunkanto on heille isompi pala kuin itkeä miten maailma on epäreilu joten he haluavat kostaa kaikille tyylillä jos minä en saa, niin ei kukaan mukaan. 

Vierailija
411/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua on. Muun muassa eräs valkoihoinen, noin 55-vuotias ukko yritti ajaa päälle pyörällä, toinen samanlainen ei väistynyt,kun työnsin kahta lasta vaunuissa ylämäkeen! Liekö viinanjuonti hapertanut aivot vai mikä on. Koskaan ei ole ollut samaa ongelmaa nuorten tai vanhojen miesten tai minkään ikäisten naisten kanssa. Myös lapset väistävät.

Pyöräilijöillä liian kireä spandex aiheuttaa verenkiertohäiriön aivoihin.

Vierailija
412/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuoret kävelevät vanhempia ihmisiä päin, myös naiset. 

Niin tekevät eikä tässä ole mitään uutta, tuota tapahtunut vuosikymmeniä

Vierailija
413/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain on taas liikaa aikaa tehdä kaikesta sukupuoliasia. Miehenä voin sanoa että isompaa kannattaa väistää. Hyvä jos tämän asian oppii saamatta selkäänsä, myös feministit. Pienemmän on myös helpompi väistää.

Millä lailla pienemmän on helpompi väistää? Isommalla on pidemmät jalat ja pienen ihmisen kiertämiseen tarvitaan muutenkin pienempi väistöliike kuin ison. Ison olisi siis helpompi väistää. 

Pienempi massa liikkuu kevyemmin ja pienemmällä energialla. Ihan normaalia fysikkaa.

Eikös sen isomman voimat ole kehittynyt suhteessa siihen valtavaan kokoon? Jos isomman

Kyllä ovat perustaneet. Oletko historiaa lukenut? Minäs vuonna naiset pääsi Suomessa ravitsemusliikkeeseen ekan kerran ilman mies seuralaista? Jossain vaiheessa kaikki paikat olivat naisilta kiellettyjä, joissain maissa ovat edelleen. 

Vierailija
414/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikompi väistää se on luonnonlaki.

Ei. Kaupungeissa noudatetaan ihmisten luomia lakeja ja sääntöjä.

Vierailija
415/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa miettinyt. Vielä muutama vuosi sitten tällaiset kommentit olivat aika harvinaisia, ja suurin osa miehistä oli sitä mieltä, että feminismiä ei tarvita koska meillä on jo tasa-arvo. Nämä naisvihaajat ovat onneksi tuoneet järkevien miesten silmille sen, että miksi sitä feminismiä edelleen tarvitaan. Aiemmin he ovat vain olleet piilossa. Järkevä ja älykäs mies kyllä ymmärtää, että kaikkien ihmisten tässä maailmassa ei tarvitse olla omaan makuun. Ja että naisen arvo ei riipu siitä, mitä oma uloke toteaa kyseisestä naisesta. Nämä nykyiset punapilleri miehet ovat todella heikkoja, sen sijaan että he oppisivat ja kehittyisivät kuinka toimia tässä maailmassa, he itkevät kuinka maailma ei pyöri juuri heidän (eik

Blaablaablaapaskaaaaaaa.

Minä olin muutama vuosi sitten sitä mieltä ettei feminismiä tarvita koska meillä on tasa-arvo.  Sittemmin on käynyt erittäin selväksi ettei feministeille tasa-arvo riitä laisinkaan ja feminismiä tarvitaan niinkauan kuin yksikään mies hengittää vapaana.

Vierailija
416/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He määrittelevät (siis nää vihaajamiehet) sen siten, että feministi on kuka tahansa, joka heitä jostain syystä ärsyttää tai joka kehtaa mainita miehet missään muussa yhteysdessä, kuin syvästi ihaillen tai kunnioittaen. Itse asia ei kiinnosta pätkän vertaa. Jonkun (joidenkin) ihmisryhmän vihaaminen antaa sen elämisen ja olemassaolon merkityksen. Surullisia ovat, kaikesta huolimatta.

Sinä olet surullinen kun olet niellyt kokonaisen aatteen miesten vihaamiseksi.  Arvosi ovat mätiä.

Ei minulla ole mitään miehiä vastaan. Rakastan perheeni miehiä, ja kunnioitan syvästi kaikkia muita, jotka tunnen. Heistä ei mitään valittamista. 

Halveksin palstan naisvihaajia, tai lähinnä teidän aatteita. Hirveän vaikea arvostaa ketään, joka julistaa kuolemaa naisille. Olis todella absurdia, jos minä huutaisin täällä kuolemaa persuille. 

Vierailija
417/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko heidän otsassan woke?

Todistat siis kirjoituksen oikeaksi. Törmäilet tarkoituksella naisiin. Muut sentään ajattelemattomuuttaan.

Vierailija
418/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tule saarnaamaan kuinka miehen pitää olla ja ajatella jotta olisi vahva ja älykäs. 

Noh onhan se nyt heikkoluonteista jos ei kykene kestämään toista sukupuolta, koska kaikki ihmiset eivät ole kuten henkilö haluaisi, tai kestä erilaisia mielipiteitä. Tyhmäähän se on myös, koska väkivallalla kostaminen ei loppujen lopuksi auta henkilöä mitenkään. Lisää vain vihaa ja pahaa oloa ympärilleen, myös itselleen. Aggressiivisesti toimiminen vain lisää stressihormoneita kehossa ja pienen hetken hyvänolon jälkeen henkilö voi entistä huonommin henkisesti. Pahimmillaan saa sakkoja tai joutuu vankilaan, ei se mielestäni kovin älykkäältä toiminnalta vaikuta.

Vierailija
419/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan molempien kuuluu väistää kun näkee jonkun tulevan vastaan. Se on kohteliasta ja kuuluu sivistyneeseen yhteiskuntaan. Afrikan savannilla voi sitten olla toisin. Antaa erittäin tökerön kuvan jos vaan jatkaa kävelemistä suoraan päin. Etenkin miehestä! -162/54 nainen

Vierailija
420/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuonoon ansaitsivat nuo, jotka yrittävät jyrätä heikompiaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi