HS: Naiset joutuvat melkeinpä aina väistämään miehiä
"Viime vuonna jouduin tilanteisiin, jossa silmämääräisesti arvioituna keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät suoraan minua päin, huolimatta siitä, että olin selkeästi raskaana. Kirjoitin tästä aikoinaan someen ja sain satoja kommentteja naisilta, joissa yhdyttiin samaan kokemukseen: kuinka erityisesti keski-ikäiset miehet törmäävät päin, jollei nainen itse väistä."
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010990402.html
Kommentit (711)
Eikös molemmat osapuolet kävele päin, vai kävelevätkö naiset yksinkin päin?
Alkuperäisen kirjoittajan otanta lienee ohut.
Haastateltu asiantuntija on kaupunkisosiologi, joka ei mitenkään kerro millaisen vertailukelpoisen tutkimuksen pohjalta on näkemyksensä muodostanut. Tässä kohtaa on vaikuttaa kokemusasiantuntijalta, jolla ei ole mitään uskottavuutta puheidensa taustaksi. En käy mitään toisen silmiinkatsovaa neuvottelua, etä kumpi on kohta väistämässä mutta alpsesta pitäen olen kadulla ihmisiä väistlelyt.
Ei ole pahemmin ollut päälekävelijöitä, jopa he-joita-ei-saa-mainita-ettei-tule-rasisssimia, väistävät ollessaan liikkeellä pienemmällä porukalla.
Bussipysäkillä on tullut viime viikosta alkaen sen sijaan aika mielenkiintoista käytöstä.
Viittoilen bussille ja ovi tulee siihen ihan nokkani eteen, noin 30 sentin päähän. Tähän ryntää juoksujalkaa nainen ja tunkee ovesta ennen minua voitonriemuisesti hymyillen ja minua tönien.
Ja kun sanon ryntää, niin tarkoitan sitä. Hän ottaa sellaisen neljän metrin puolijuoksun ehtiäkseen ennen minua dösään.
Mikäli joku sanoo, että hyviin tapoihin kuuluu päästää naiset ensin linja-autoon, niin näin ei yleisesti eikä yleismaailmallisesti ole.
Yleensä mennään jonossa ja lähin ensin periaatteella, sillai nopean auton täytön kauniilla funktionaalisella logiikalla.
Poikkeuksena toisinaan liikuntavammaiset, pienet lapset, hyvin vanhat ihmiset, lastenvaunut ja sen sellaiset.
Luulen, että käyn hänen kanssaan pienen keskustelun aiheesta häirökäyttäytymisen jatkuessa.
Oikeastaan odotan mielenkiinnolla mitä hänellä on sanottavaa.
Jos itse väistän jotakuta, niin ei ole vielä kukaan siirtynyt kävelylinjaltaan törmätäkseen minuun. Ellen minäkään väistä, niin kumpi törmäsi kumpaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipidekirjoituksen kirjoittajan havainnot ovat outoja kun meillä (pk-seutu) ei samanlaisesta ole vuosienkaan varrella havaintoa. Luulisi että jos tuo olisi yleistä niin olisi osunut meilläkin vaimon kohdalle.
Koiraa (rottweiler) kevyen liikenteen väylällä ojan reunassa taluttaessa pari "tapausta" on halunnut välttämättä kulkea koiran ja ojan välistä. Muut 99.99% ovat ymmärtäneet ohittaa ihmisen puolelta.
Se on hyvä, jos tällaista kokemusta ei ole. Mutta onko niin, että vaimosi on tottunut aina väistämään? Vai onko hän kiinnittänyt asiaan erityisesti huomiota ja huomannut että myös häntä väistetään?
Vaimoni olisi tasan tarkkaan tilittänyt minulle asiasta jos joku ääääliö olisi häntä päin kävellyt. Sellaisesta ei tullut havaintoja Helsingin keskustassa eikä Vantaalla asuessamme yli 20 vuoden ajan nyt 2000-luvun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska media kirjoittaa näitä, minä väistän yhä vähemmän. Toimittajat ja aktivistit voi miettiä millä tavoin päästään haluttuun lopputulokseen.
Ja sellainen uhmaikäinen siellä. Todistat siis mielipidekirjoituksen oikeaksi.
Minäkin todistan sen sinulle mielelläni! Halusitte vastakkainasettelua, SAATTE SITÄ.
Niin, todistat siis miesten ikävän käytöksen todeksi. Onpa fiksua.
Tuo väistämättömyys voi pitää paikkansa tai sitten ei. Jos se on ollut yleinen tapa, sitä ei huomaa. Jos on tottunut aina kävelee väistämättä ketään. Se ei tarkoita paremmuutta tai huonommuutta. Se on tapa ja tottumus. Tavat voivat muuttua ja se tapahtuu ykeensä tiedostamisen kautta. Mutta toisilla tällaisesta mainitseminen herättää
No tätä samaa tuo artikkeli kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska media kirjoittaa näitä, minä väistän yhä vähemmän. Toimittajat ja aktivistit voi miettiä millä tavoin päästään haluttuun lopputulokseen.
Minäkin todistan sen sinulle mielelläni! Halusitte vastakkainasettelua, SAATTE SITÄ.
Tuo väistämättömyys voi pitää paikkansa tai sitten ei. Jos se on ollut yleinen tapa, sitä ei huomaa. Jos on tottunut aina kävelee väistämättä ketään. Se ei tarkoita paremmuutta tai huonommuutta. Se on tapa ja tottumus. Tavat voivat muuttua ja se tapahtuu ykeensä tiedostamisen kautta. M
Kauhea itku ja valitus mielipidesivun artikkelista. Kun kehdataan väittää miesten tekevän jotain. Mut sit on ok julistaa kuolemaa feministeille. Suhteellisuudentaju heittää nyt pikkasen.
Mitä tekemistä feminismillä edes on tän asian kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo väistämättömyys voi pitää paikkansa tai sitten ei. Jos se on ollut yleinen tapa, sitä ei huomaa. Jos on tottunut aina kävelee väistämättä ketään. Se ei tarkoita paremmuutta tai huonommuutta. Se on tapa ja tottumus. Tavat voivat muuttua ja se tapahtuu ykeensä tiedostamisen kautta. M
No tätä samaa tuo artikkeli kertoo.
Artikkeli nyt ei muusta kerro kuin jonkun aktivistin ja jonkun tutkijan (ja toimittajan) hyvin ennakkoasenteellisesta päätelmäketjusta jota nuo kauppaa lukijoille totuutena. Liekö tuo sitten esimerkki siitä paremmasta vasemmistotieteestä jonka vastaisia persut kuulemma on.
Vierailija kirjoitti:
Tuo miesten ylitsepursuva viha feministejä kohtaan on pelottavaa. Mistä he tietävät, kuka on feministi ja kuka ei? Ja miten he määrittelevät feministin?
He määrittelevät (siis nää vihaajamiehet) sen siten, että feministi on kuka tahansa, joka heitä jostain syystä ärsyttää tai joka kehtaa mainita miehet missään muussa yhteysdessä, kuin syvästi ihaillen tai kunnioittaen. Itse asia ei kiinnosta pätkän vertaa. Jonkun (joidenkin) ihmisryhmän vihaaminen antaa sen elämisen ja olemassaolon merkityksen. Surullisia ovat, kaikesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo väistämättömyys voi pitää paikkansa tai sitten ei. Jos se on ollut yleinen tapa, sitä ei huomaa. Jos on tottunut aina kävelee väistämättä ketään. Se ei tarkoita paremmuutta tai huonommuutta. Se on tapa ja tottumus. Tavat voivat muu
Ne ihmishirviöt näitä miestenparjausartikkeleita tunkee mediaan päivittäin. PÄIVITTÄIN!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen taas huomannut että jotkut naiset tuntuvat ihan tahallaan tunkevan päin vaikka perus liikennesääntöjen mukaan pitäisi heidän väistää. Sitten ollaan naama kurtulla kun ei mies hyppääkkään ojaan jotta rouvat saa mennä paukuttaa.
Käytöstapojen puutteesta tehty jotain sairasta voimafantasiaa.
Kohteliaisuudella puolin ja toisin pärjäisi kivasti.
Mitä ovat perusliikennesäännöt kävelyväylillä?
Kuulostaa taas siltä, että olet tottunut olemaan väistämättä ja nyt ärsyttää, kun jotkut toisetkin noudattavat samaa periaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo miesten ylitsepursuva viha feministejä kohtaan on pelottavaa. Mistä he tietävät, kuka on feministi ja kuka ei? Ja miten he määrittelevät feministin?
He määrittelevät (siis nää vihaajamiehet) sen siten, että feministi on kuka tahansa, joka heitä jostain syystä ärsyttää tai joka kehtaa mainita miehet missään muussa yhteysdessä, kuin syvästi ihaillen tai kunnioittaen. Itse asia ei kiinnosta pätkän vertaa. Jonkun (joidenkin) ihmisryhmän vihaaminen antaa sen elämisen ja olemassaolon merkityksen. Surullisia ovat, kaikesta huolimatta.
Sinä olet surullinen kun olet niellyt kokonaisen aatteen miesten vihaamiseksi. Arvosi ovat mätiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on taas suunnilleen samaa settiä kuin hesarin mp-kirjoituksen vaatimus ilmaisista koiranpskapusseista kaupungilta. Kohta joku vaatii kunnalliset veskipaprutkin.
Mitä vikaa on mielipiteissä? Miksi ei saa ehdottaa? Miksi ei saa kertoa kokemuksistaan ( tämä kokemus on tosin todennettu tutkimuksellakin)? Eihän se tarkoita vielä mitään, et joku ehdottaa. Voi herättää keskustelua ja se on yleensä hyvä asia.
Minä asun Helsingissä ja olen usein kävellyt naisia päin ja tulen jatkossakin kävelemään. Suurin osa näistä naisista on toksisia woke terroristeja joiden takia yhteiskunta on rappiotilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain on taas liikaa aikaa tehdä kaikesta sukupuoliasia. Miehenä voin sanoa että isompaa kannattaa väistää. Hyvä jos tämän asian oppii saamatta selkäänsä, myös feministit. Pienemmän on myös helpompi väistää.
Millä lailla pienemmän on helpompi väistää? Isommalla on pidemmät jalat ja pienen ihmisen kiertämiseen tarvitaan muutenkin pienempi väistöliike kuin ison. Ison olisi siis helpompi väistää.
Pienempi massa liikkuu kevyemmin ja pienemmällä energialla. Ihan normaalia fysikkaa.
Eikös sen isomman voimat ole kehittynyt suhteessa siihen valtavaan kokoon? Jos isomman on raskasta liikkua sen vertaa, eträ antaa toisille tilaa, on syytä tehdä jotain tilanteensa eteen. T
"Näin kohtalaisen pitkänä olen huomannut että jääräpäisempikin feministi yleensä mieluummin väistää kuin yrittää kävellä päin. Kaipa nuo jossain feministihuuruissaankin tajuaa etten se minä ole joka tuossa törmäyksessä tulee lentämään takamukselleen. Kerran piti pysähtyä kun yksi täti olisi kait halunnut että hyppään ajoradalle pois hänen tieltään eikä itse halunnut väistää kävelylinjaltaan vaikka tilaa oli. Väisti se sitten kun oli mulkoillut vihaisesti hetken. Kävelin siis jalkakäytävän aivan oikeassa laidassa ja tää tuli puheli kourassa vastaan eikä kait katsonut eteensä ennen kuin kohdalla. "
Täällä joku jo kyselikin, et mistä tunnistat feministin. Sinun mielestä näköjään nainen, joka sinua väistää. Paitsi tää yksi, joka olis kait halunnut...mut väisti sit. Mut hänelläkin jokin tiukka aatteellinen asenne mielessä, kun ei heti huomannut sinua väistää.
Jännästi tänne kirjoittavat miehet aika monet todistaa ilmiön olemassaolon. Ja samalla ilmaisevat halvesivan suhtautumisen naisia kohtaan.
Olen suht pienikokoinen, keskimittainen nainen ja kävelytyylini on yleensä nopea. Nopealla kävelytyylillä totuin, että minä väistän aina jos vain pystyy, ellei nyt joku porukka ole aivan tien tukkeena.
Järkytyin millaisia ihmiset ovat, kun sairastuin ja kävelytyylini hidastui merkittävästi ja välillä kävely on jopa haastavaa. Ihmiset, varsinkin miehet, tulevat päin ja törmäävät ja tönivät vaikka pysähdyn ja olen oikeassa reunassa. Jotenkin hidas kävely antaa heille mielestään oikeuden tärkeyteen. Ja joo joo, teinit myös, mutta sen annan heille anteeksi, teini-ikä on monille haastavaa. Miehet taas ovat jo aikuisia, eikä teinien käytös oikeita heidän käytöstään.
Joten kuka väistää mielestäni: väärässä paikassa oleva, ketterämpi tai nopeampi, tai sitten molemmat. Se ei ole kuolaus egoa kohtaan että hieman muutaman sentin kääntää vartaloaan, yhtä lailla mitä vastaantuleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pelottaa niin kannattanee antaa palautetta naisasiajärjestöille että jättäisivät miesten haukkumisen ja syyllistämisen vähemmälle.
Vaan eiväthän ne siat jätä, kiihdyttävät vain propagandaansa.
K U O L E M A F E M I N I S T E I L L E !
Ilmoitettu laittomana.
Vierailija kirjoitti:
Eikös molemmat osapuolet kävele päin, vai kävelevätkö naiset yksinkin päin?
Alkuperäisen kirjoittajan otanta lienee ohut.
Luitko sitä kirjoitusta ollenkaan? Aiheesta on myös tutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Haastateltu asiantuntija on kaupunkisosiologi, joka ei mitenkään kerro millaisen vertailukelpoisen tutkimuksen pohjalta on näkemyksensä muodostanut. Tässä kohtaa on vaikuttaa kokemusasiantuntijalta, jolla ei ole mitään uskottavuutta puheidensa taustaksi. En käy mitään toisen silmiinkatsovaa neuvottelua, etä kumpi on kohta väistämässä mutta alpsesta pitäen olen kadulla ihmisiä väistlelyt.
Vertailukelpoinen tutkimus?
Naiset tekee tuota myös muille naisille osoittaakseen hierarkiaa ja se on erittäin tympeää.
Kun ihminen ei muuten tule huomatuksi niin jyräämällä päälle se tietenkin onnistuu.