Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Naiset joutuvat melkeinpä aina väistämään miehiä

Vierailija
27.01.2025 |

"Viime vuonna jouduin tilanteisiin, jossa silmämääräisesti arvioituna keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät suoraan minua päin, huolimatta siitä, että olin selkeästi raskaana. Kirjoitin tästä aikoinaan someen ja sain satoja kommentteja naisilta, joissa yhdyttiin samaan kokemukseen: kuinka erityisesti keski-ikäiset miehet törmäävät päin, jollei nainen itse väistä."

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010990402.html

Kommentit (711)

Vierailija
41/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävelen tylysti kaikkia päin jos ovat tiellä. Yleensä tuijottavat puhelimeen tai ovat muuten vain vailla mitään havaintoa siitä mitä ympärillä tapahtuu tai missä kävelevät. 

Siitä vaan. Elopainoa reilu 120 kiloa.

Taidat olla aikamoinen leveäkuljetus. Suosittelen laihdutuskuuria ja bonuksena vapautuu tilaa kadulla muillekkin.

Vierailija
42/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on juuri päinvastaisia kokemuksia. Tuolla on kauppakeskuksessa parikin, ilmeisesti voimafeministiä, kävellyt suoraan päin. Molemmilla kerroilla nainen on kyllä itse kaatunut ja aloittanut hirveän huudon ja kiroilun.

Sulla on jännät fantasiat siellä incl-kaapissasi. 

Asiaa on ihan tutkittukin. MIehet eivät väistä, paitsi jos niitä katsoo tiukasti silmiin eikä väistä itse. Mies on pelkuri. Se heikkenee katsekontaktista, kun katsoja ei hymyile.

On tutkittu myös nalkuttamista. MIehet nalkuttavat ja motkottavat, nainen sanoo kerran. Ja toista kertaa ei sanota, vaan haetaan ero ja heitetään äijä pellolle.

Tämän vuoksi on niin paljon eronneita, katkeria miehiä, jotka jatkavat nalkuttamistaan ja uhriutuvat somessa. 

Taidat olla aika rasittava tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sanallakaan mainita, onko kenties itse kävellyt väärällä puolella. Ihmiset haahuilevat tuolla ihan miten sattuu, liikennesäännöistä välittämättä

Jalkakäytävällä saa kulkea juuri sitä reunaa mitä haluaa. Ei ole siis mitään väärää puolta. 

Väärin kyllä nuoli näyttää suunnan ja puolen

Vierailija
44/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis nyt anekdoottinen mutu kelpaakin todisteeksi näille tiedemyönteisille vihervasemmistolaisille.

Jännä.

Vierailija
45/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan isompikokoiset / pidemmät ihmiset ylipäätään väistävät huonosti itseään lyhyempiä, sukupuolesta riippumatta. Olen lyhyt mies, 167 cm, ja sekä miehet että naiset ovat yhtä lailla jyränneet niin, että minun täytyy tehdä tilaa. Miehet tekevät tätä useammin ehkä siksi, että ovat useammin siellä pituusasteikon pidemmässä päässä.

Olen itsekin keskivertoa lyhyempi mies. Mua ei ole kukaan koskaan jyrännyt, kun olen vain pysähtynyt siihen heidän eteensä. Aina ovat kiertäneet minut. Usein närkästyneen näköisinä. Jos sen sijaan molemmat osapuolet kävelevät toisiaan päin, niin ei minusta pienemmällä ja heikommalla osapuolella ole mitään lähtökohtaista oikeutta ulista siitä. Ainakaan itse en ulisisi.

Muuten just nää vasemman puolen vänkääjät tekevät aina tuon pysähdyksen (en sano että sinä vänkäisin kävelytietä vasemmalla). Samoin koiran kanssa pysähdytään paikoilleen, että saadaan pakotettua toinen tekemään se väistöliike. Itse tietysti aina väistän enkä kulje päin, mutta menen oikealta ohi. Joskus se tarkoittaa ojan puolelta kiertämistä, mutta oikealta menen silti.

Vierailija
46/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkakäytävällä kuljetaan oikeaa puolta, jos tulee vastaan kaksi tai enemmän yhtä ihmistä kohtaan, niin silloin se suurempi joukko väistää, joka tulee sen yhden tielle ym. vastaavat tapaukset.  Nykyään vaikuttaa siltä, että kukaan ei enää väistele toisiaan ja on unohdettu kaikenlaiset käytöstavat toisiamme kohtaan. Kävellään suurella joukolla kohti ja vain kyynärpäätä kohautetaan mukamas väistö tilanteessa? Minuun ovat törmänneet niin vanhat miehet kuin vanhat naiset sekä nuoret naiset ja miehet. Mistä johtuu tämä töykeys muita kohtaan?

Vierailija
47/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillehän se ei ole iso juttu väistää naista, jos sitä kauniisti pyydetään. Siksikään en usko että miehet tahallaan kävelevät naisia päin. Miehekkyyteen ei nimittäin kuulu eikä ole koskaan kuulunut että reviiristä tapeltaisiin naisten kanssa, miehet kalistelee sarvia lähinnä miesten kanssa.

On toki varmaan olemassa joku mies joka kiukuttelee naisille tuollaisesta, hänelle voisi ostaa samantien hamekankaan.

Naisen pitäisi kauniisti pyytää huomioimista?

Vierailija
48/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on juuri päinvastaisia kokemuksia. Tuolla on kauppakeskuksessa parikin, ilmeisesti voimafeministiä, kävellyt suoraan päin. Molemmilla kerroilla nainen on kyllä itse kaatunut ja aloittanut hirveän huudon ja kiroilun.

Sulla on jännät fantasiat siellä incl-kaapissasi. 

Asiaa on ihan tutkittukin. MIehet eivät väistä, paitsi jos niitä katsoo tiukasti silmiin eikä väistä itse. Mies on pelkuri. Se heikkenee katsekontaktista, kun katsoja ei hymyile.

On tutkittu myös nalkuttamista. MIehet nalkuttavat ja motkottavat, nainen sanoo kerran. Ja toista kertaa ei sanota, vaan haetaan ero ja heitetään äijä pellolle.

Tämän vuoksi on niin paljon eronneita, katkeria miehiä, jotka jatkavat nalkuttamistaan ja uhriutuvat somessa. 

Toimita tuollainen tutkimus.

Vierailija
49/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveleekö muslimimies myös aina päin?

Tämä kysymys saa vihervasemmistolaisen totaaliseen tilttiin. Sitten alkaa afghanistanilaisnaisten kokemusten vähätteleminen ja muu uusfeministinen islam-apologia.

Vierailija
50/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillehän se ei ole iso juttu väistää naista, jos sitä kauniisti pyydetään. Siksikään en usko että miehet tahallaan kävelevät naisia päin. Miehekkyyteen ei nimittäin kuulu eikä ole koskaan kuulunut että reviiristä tapeltaisiin naisten kanssa, miehet kalistelee sarvia lähinnä miesten kanssa.

On toki varmaan olemassa joku mies joka kiukuttelee naisille tuollaisesta, hänelle voisi ostaa samantien hamekankaan.

Naisen pitäisi kauniisti pyytää huomioimista?

No kyllä! Jos odotetaan että miehet kauniisti huomioivat naisia, niin kai minimivaatimus voi olla, että sävy millä asia esitetään miehille on fiksu! Olen huomannut että miehet tekee melkein ihan mitä vaan jos viitsii pyytää sen kauniisti.

Ei ole mitään hyötyä siitä että aletaan asettumaan vastakkain. Tällainen miehille nalkuttaminen toimii paljon huonommin kuin että esimerkiksi jos muutamat tosimiehet kertoisivat lehdessä että fyysisesti pienempien väistäminen kuuluu hyviin käytöstapoihin joita he noudattavat.

Vierailija
51/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että tästä yritetään tehdä sukupuolikysymys. Mielipidekirjoituksen kirjoittaja on voinut aidosti kokea, että juuri miehet eivät väistä, mutta ei se kyllä niin minun kokemukseni mukaan ole. Naisia on kävelijöistä enemmistö, heidän pitäisi hallita etiketti. Autoilevat miehet saattavat kävellessään törppöillä ihan siksikin, että konsepti ei ole tuttu. Monesti kulkevat juuri vasenta puolta, mutta ovat kyllä väistäneet, kun olen tiukasti osoittanut, että aion pysyä oikealla puolella ja väistää oikealle.

Jännä juttu muuten, että vaikka ajoneuvoilla noudatetaan oikeanpuoleista liikennettä, niin kun autoilija jalkautuu kadulle, hän alkaa kuitenkin vängätä vasemmalle? Mistä sekään johtuu?

Vierailija
52/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelen nykyään keskellä, joten kummassa tahansa reunassa vastaan tulevat sekä takaa tulevat ohittajat pääsevät helposti ohi.

Vierailija
53/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydäänpäs läpi kun palstan vihervasemmistolaisten mielestä tämä toimittajan keksimä kokemus on verrattavissa arvostetun tiedejulkaisun tutkimukseen:

Datan keruu: Oma mutu.

Otanta: Sadat naiset somessa jotka seuraavat kyseistä ammattipotilasta.

En ole eläessäni törmännyt yhtä hyvään satunnaisotantaan.

Vierailija
54/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 nuorta miestä käveli vastaan koko jalkakäytävän leveydeltä rinnakkain. Mulla ei ollut edes paikkaa mihin oisin voinut väistää. Kävelin sitten suoraan päin sitä minua kohti kävellyttä. Hän sitten horjahti sivuun.  Mies katsoi taakseen aivan äimistyneenä tapahtuneesta.

Kuvitteliko se että naisen pitää väistää kiviseinän sisään?

Sitten heräsit.

Vierailija
55/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 nuorta miestä käveli vastaan koko jalkakäytävän leveydeltä rinnakkain. Mulla ei ollut edes paikkaa mihin oisin voinut väistää. Kävelin sitten suoraan päin sitä minua kohti kävellyttä. Hän sitten horjahti sivuun.  Mies katsoi taakseen aivan äimistyneenä tapahtuneesta.

Nämä ovat juuri niitä tilanteita, joissa se pysähtyminen on paikallaan. Kaikella todennäköisyydellä ei tarvitse sen isompaa numeroa asiasta tehdä, ja viesti menee kyseisille miehillekin paremmin perille, kun joutuvat väistämään eteen pysähtynyttä henkilöä. 

Vierailija
56/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävelen nykyään keskellä, joten kummassa tahansa reunassa vastaan tulevat sekä takaa tulevat ohittajat pääsevät helposti ohi.

Aivan yksiselitteisesti laitonta!

Vierailija
57/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat juuri niitä tilanteita, joissa se pysähtyminen on paikallaan. Kaikella todennäköisyydellä ei tarvitse sen isompaa numeroa asiasta tehdä, ja viesti menee kyseisille miehillekin paremmin perille, kun joutuvat väistämään eteen pysähtynyttä henkilöä. 

Asioita mitä ei tapahtunut.

Vierailija
58/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt ala-asteikäisiä kävelemässä pyörätiellä nenä kiinni puhelimessa ja siinä sitten kiemurrellaan puolelta toiselle että saa arpoa takaa tulevana kummalta puolelta tuota pitäisi ohittaa. Ajan yleensä pyörällä sen verran hiljaa että ehdin kyllä väistämään. Kävelijät jotka täyttävät yksinään koko pyörätien, ovat pahimpia taukkeja ikinä. Ei lainkaan katsota taakse jos sitä tietä aletaan kävellä toista laitaa kohden.

Onpa joku nuori meinannut tulla pyörälläkin vastaan ja päin. Pysäytin oman pyörän ja odotin missä kohtaa tuo huomaa ajavansa mihin sattuu.

Pysähtyminen on aika hyvä tehokeino, jos näkee tuollaisen kohti tulevan ihmisjyrän. Jos minä olen pysähtynyt ja toinen edelleen kävelee päin, niin ihan on oma vikansa.

Vierailija
59/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SISKOT, LIHOTTAKAA ITSENNE VALTAVIKSI KEHOPOSITIIVISIKSI LÖLLYKÖIKSI, JA JYRÄTKÄÄ KAIKKI MIEHET!!!

Vierailija
60/711 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yksiselitteisesti laitonta!

Mutta niin helppoa ja ongelmatonta. Elämänlaatuni onkin parantunut huomattavasti aloitettuani keskellä kävelyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi