Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Naiset joutuvat melkeinpä aina väistämään miehiä

Vierailija
27.01.2025 |

"Viime vuonna jouduin tilanteisiin, jossa silmämääräisesti arvioituna keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät suoraan minua päin, huolimatta siitä, että olin selkeästi raskaana. Kirjoitin tästä aikoinaan someen ja sain satoja kommentteja naisilta, joissa yhdyttiin samaan kokemukseen: kuinka erityisesti keski-ikäiset miehet törmäävät päin, jollei nainen itse väistä."

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010990402.html

Kommentit (711)

Vierailija
341/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain on taas liikaa aikaa tehdä kaikesta sukupuoliasia. Miehenä voin sanoa että isompaa kannattaa väistää. Hyvä jos tämän asian oppii saamatta selkäänsä, myös feministit. Pienemmän on myös helpompi väistää.

Millä lailla pienemmän on helpompi väistää? Isommalla on pidemmät jalat ja pienen ihmisen kiertämiseen tarvitaan muutenkin pienempi väistöliike kuin ison. Ison olisi siis helpompi väistää. 

Pienempi massa liikkuu kevyemmin ja pienemmällä energialla. Ihan normaalia fysikkaa.

xD

Vierailija
342/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse mahdollisesti näistä samoista miehistä jotka tykkäävät oleskella rautatieasemalla?

Ei ole. Tätä tekee ihan kaikenlaiset miehet. Itse asun ulkomailla ja täällä ihan sama ilmiö havaittavissa. Jos en minä väistä, tulee törmäys ja sitten mulkoillaan minua.

Eli samat miehet kuin steissillä.

Ei. Mitä luulet että "ulkomaat" tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten ihmetellään, että miksi ihmiset eivät jaksa lukea eivätkä usko valtamediaa.

Vierailija
344/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla keski-ikäisenä miehenä on taas kokemusta uhmakkaista nuorista naisista jotka kävelevät suoraan päin, joskus koko jalkakäytävän leveydeltä 3-4 naista rinnatusten.

Todennäköisesti ovat joutuneet siihen mennessä väistelemään koko elämänsä kaikkia sinun kaltaisia keski-ikäisiä miehiä. Ihan oikein, että ovat nyt uhmakkaita. 

Vierailija
345/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän seuraavaksi

-seksissä ollaan enemmän mies päällä kuin nainen päällä

-miehet ovat olemassa väärin

Vierailija
346/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä puolue ottaa tämän keskeisen yhteiskunnallisen ongelman ohjelmaansa? Jokaiselle jaetaan pakollinen puhelinappi, joka määrittelee kohtaamisia ja laskee todennäköisyyksiä todennäköisistä törmäilyistä.

Vuoden lopussa MIEHILLE koituu törmäilyjen perusteella törmäilyvero, ja pahimmat törmäilijät sidotaan jalkapuuhun viikoksi. Siitäs saitte!

Vierailija
347/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuoret kävelevät vanhempia ihmisiä päin, myös naiset. 

Vierailija
348/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että miehet ajavat autolla joka paikkaan.

Vierailija
349/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo tietoisesti väistänyt puolet. Eli väistän hieman, tulen puolitiehen vastaan. Outoa, kuinka törmäilijät - jotka eivät omaa osuuttaan tee - ovat niitä, jotka mulkoilevat. Väistäjät, jotka vahingossa törmäävät, pyytävät anteeksi.

Vierailija
350/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näen, että vastaantulija ei aio väistää, niin monesti itse pysähdyn ja käännän selkäni tai katson muuaalle, ikäänkuin en huomaisi heitä. silloin he väistävät.

Vierailija
351/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska media kirjoittaa näitä, minä väistän yhä vähemmän. Toimittajat ja aktivistit voi miettiä millä tavoin päästään haluttuun lopputulokseen.

Älä provosoidu kun provosoidutaan. Osoita, että olet koko ilmiön yläpuolella, ja näytä että sinulle ei ole tärkeää kuka väistää ja sinun arvovalta ei siitä kärsi.

Ja jos olisin halunnut provosoida, olisin kirjoittanut tuon muotoon "psyykkeeltään vahvat miehet eivät muuta käytöstään klikkiotsikoiden vuoksi."

Vierailija
352/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat kuningasrotu! Miesvoimaa 💪🏻👈🏻

Vierailija
353/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikompi väistää se on luonnonlaki.

Vierailija
354/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelkää aina sitä oikeanpuoleisella reunalla v a j u k i t! Itse aina kävelen aina näin ja jos joku tulee vastaa, niin se on voi voi sitten. En ala väistämään enää v a j u k k e j a!

T. 197 cm ja 106 kg oleva mies

Vierailija
355/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sanallakaan mainita, onko kenties itse kävellyt väärällä puolella. Ihmiset haahuilevat tuolla ihan miten sattuu, liikennesäännöistä välittämättä

Jalkakäytävällä saa kulkea juuri sitä reunaa mitä haluaa. Ei ole siis mitään väärää puolta. 

Ei, mutta jos kaikki muut kävelevät oikeaa reunaa ja sinä haluat kävellä vasenta, se tarkoittaa vastaantulijoille useampaa tiukkaa väistöliikettä. Jos sinä olet selvästi eri puolella kuin muut samaan suuntaan menevät ja vastaan tulee ihmisiä, sinun luonnollisesti odotetaan väistävän. Mihin vastaantulija edes pystyisi väistämään, kun rinnallasi

"Tulkitsin ensimmäisen kommenttisi niin, että sinusta on vain oikein haahuilla liikenteessä miten sattuu. En oikein näe muuta syytä ruveta nillittämään siitä, kuinka liikennesäännöt eivät erikseen sano, että pitäisi kävellä tietyllä puolella kävelytietä. Minusta sujuvaan ja turvalliseen liikenteeseen kuuluu myös maalaisjärjen käyttö. Pilkun tuijottamista voi harrastaa muissa asioissa."

Ootteko ollut koskaan oikeasti isoissa kaupungeissa, missä jalkakäytävilläkin on vilinää? Siis oikeasti vilinää! Jos ette, katsokaa uutiskuvia tai videoita. Hyvin ihmiset mahtuvat kulkemaan kukin haluamaansa suuntaan ilman kaistoja. Onkohan tämä vain suomalainen ongelma, et jos kyläraitille sattuu tulemaan toinen kulkija vastaan, törmäyshän siitä tulee, kun sisu ei anna periks yhtään väistää?

Vierailija
356/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan vahvemman laiksi. Olen 187 cm pitkä ja suurin osa miehistäkin väistää. 

Et mahda mitään parikymmentä senttiä lyhyemmälle miehelle.

167cm pitkä nappula ei ole mies.

Jopa 150cm pitkä mies pistäisi sinua helposti turpaan. 🤭

No niin, tämäkin vielä. Jos kaksi ihmistä kadulla kohtaa, turpaan pitää vetää. Ihan vaan siksi kun voi. Onko tämä miesten maailma oikeasti näin raskas? 

Vierailija
357/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia ei olisi pitänyt päästää pois keittiöistä kun eihän tuosta mitään tulee eivät edes kadulla selviä hengissä.

Niin, tässä tapauksessa oli mies, joka töni vaunujen kanssa kuljeksivaa naista. Eli miehet kellareihin, miehet ovat vaarallisia.

No tee asian eteen jotain muuta kuin ulise netissä anonyymisti.

Täh, niinku mitä? Laitan mieheni kellariin? En. Hän osaa käyttäytyä. Minä aina hetkittäin viihdyn keittiössä, mutta en nyt koko aikaa. Tänäänkin aion lähteä kylille. Katsotaan, kuin moni mies ei väistä.

Vierailija
358/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet istuvat liikennevälineissä väärin ja kävelevät kadullakin väärin.

Kumma juttu että epäkohtana pidetään sitä että miehet demografiana toimivat väärin, ja tämä kroonin väärineläminen on osoitus siitä että naisia sorretaan, vaikka viikko toisensa jälkeen saadaan lukea tällaista ja perään muistutetaan että vihervasemmiston mukaan valkoinen heteromies ei ole edes ihminen.

Ovatko nämä artikkelit ja pakotukset saaneet teidän mielestänne mitään muutosta aikaiseksi? No ei tietenkään, vaan se aiheuttaa pelkkää katkeruutta miehissä, jotka yksinomaan koittavat tehdä tästä maasta kaikille elinkelposen. Naisia tuo ei tee muuta kuin aivopesee luulemaan että häntä sitten sorretaan.

Jos Suomessa sorrettaisiin naisia, niin tällaisia artikkeleita ei voitaisi julkaista maan luetuimmassa sanomalehdessä. Tätä paradoksia vihervasemmisto ei ikinä suostu noteeraamaan.

Tuo oli mielipide. Ymmärrätkö. Yhden ihmisen kokemus asiasta. Ei uutinen. Ei tutkittua tietoa. Mielipide ja kokemus. 

Tosin tätä ketjua lukiessa en ihmettele, että tuollaisia kokemuksia joillakin on. Niin uhmakkaita kommentteja, et vaikea uskoa aikuisten kirjoittamiksi.

Vierailija
359/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain on taas liikaa aikaa tehdä kaikesta sukupuoliasia. Miehenä voin sanoa että isompaa kannattaa väistää. Hyvä jos tämän asian oppii saamatta selkäänsä, myös feministit. Pienemmän on myös helpompi väistää.

Hä, miksi isompaa pitäisi väistää? Kai nyt isommat, miehetkin osaavat hetken olla muiden seurassa vahihoittamatta muita? Sovinistitkin?

Vierailija
360/711 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet istuvat liikennevälineissä väärin ja kävelevät kadullakin väärin.

Kumma juttu että epäkohtana pidetään sitä että miehet demografiana toimivat väärin, ja tämä kroonin väärineläminen on osoitus siitä että naisia sorretaan, vaikka viikko toisensa jälkeen saadaan lukea tällaista ja perään muistutetaan että vihervasemmiston mukaan valkoinen heteromies ei ole edes ihminen.

Ovatko nämä artikkelit ja pakotukset saaneet teidän mielestänne mitään muutosta aikaiseksi? No ei tietenkään, vaan se aiheuttaa pelkkää katkeruutta miehissä, jotka yksinomaan koittavat tehdä tästä maasta kaikille elinkelposen. Naisia tuo ei tee muuta kuin aivopesee luulemaan että häntä sitten sorretaan.

Jos Suomessa sorrettaisiin naisia, niin tällaisia artikkeleita ei voitaisi julkaista maan luetuimmassa sanomalehdessä. Tätä paradoksia vihervasemmisto ei ikinä suostu noteeraamaan.

Tämänkaltaisten mielipiteiden tykitys valtion päämedioissa on päivittäistä ja taukoamatonta!!! 

Haistakaa feministit paska.