HS: Naiset joutuvat melkeinpä aina väistämään miehiä
"Viime vuonna jouduin tilanteisiin, jossa silmämääräisesti arvioituna keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät suoraan minua päin, huolimatta siitä, että olin selkeästi raskaana. Kirjoitin tästä aikoinaan someen ja sain satoja kommentteja naisilta, joissa yhdyttiin samaan kokemukseen: kuinka erityisesti keski-ikäiset miehet törmäävät päin, jollei nainen itse väistä."
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010990402.html
Kommentit (711)
Mulla on juuri päinvastaisia kokemuksia. Tuolla on kauppakeskuksessa parikin, ilmeisesti voimafeministiä, kävellyt suoraan päin. Molemmilla kerroilla nainen on kyllä itse kaatunut ja aloittanut hirveän huudon ja kiroilun.
Jos joutuu tuollaista miettimään, niin pitäisi ottaa kävelykortti pois
Ei sanallakaan mainita, onko kenties itse kävellyt väärällä puolella. Ihmiset haahuilevat tuolla ihan miten sattuu, liikennesäännöistä välittämättä
Eli kirjoittajan mielestä muihin naisiin saa vapaasti törmätä, raskaana oleviin ei? Aika eriarvoistavaa ajattelua sekin.
Minulla keski-ikäisenä miehenä on taas kokemusta uhmakkaista nuorista naisista jotka kävelevät suoraan päin, joskus koko jalkakäytävän leveydeltä 3-4 naista rinnatusten. Alkanut vituttamaan niin tuo ilmiö että tällaisessa tapauksessa kävelen itse päin. Eli kyllä, tuota on mutta mikä on syy ja mikä seuraus. Lisäksi vahvistusvinouma, mutta tätä nyt ei ole muodikasta tietty sanoa.
Vanhat naiset haahuilevat muutenkin miten sattuu, niitä saa väistellä joka paikassa.
Itse kävelen tylysti kaikkia päin jos ovat tiellä. Yleensä tuijottavat puhelimeen tai ovat muuten vain vailla mitään havaintoa siitä mitä ympärillä tapahtuu tai missä kävelevät.
Ai, mä puolestani olen pannut merkille, että teinit kävelee nykyään marketeissa suoraan päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sanallakaan mainita, onko kenties itse kävellyt väärällä puolella. Ihmiset haahuilevat tuolla ihan miten sattuu, liikennesäännöistä välittämättä
Jalkakäytävällä saa kulkea juuri sitä reunaa mitä haluaa. Ei ole siis mitään väärää puolta.
No, ei-kehitysvaimmaiset ihmiset toki ymmärtävät liikenteen ja liikkeen sujuvuuden pitäen sen oikeanpuoleisen puolen menosuuntana, jos on ryysistä. Tietysti lapsellinen uhmis voi seikkailla miten haluaa.
Onko kyse mahdollisesti näistä samoista miehistä jotka tykkäävät oleskella rautatieasemalla?
Sitä kutsutaan tasa-arvoksi. Miesten maailmassa ei auota ovia ja pienempi/heikompi väistää.
Olisko kuitenkin niin, että lisääntymisen myötä kirjoittaja rynnii samanlaisella minä minä-asenteella eteenpäin kuin jotkut miehetkin? Tuleehan siinä törmäys jos kaksi minäminä-kusipäätä vyöryy härkäpäisesti rataansa.
Vierailija kirjoitti:
Olisko kuitenkin niin, että lisääntymisen myötä kirjoittaja rynnii samanlaisella minä minä-asenteella eteenpäin kuin jotkut miehetkin? Tuleehan siinä törmäys jos kaksi minäminä-kusipäätä vyöryy härkäpäisesti rataansa.
Hyvin mahdollista, on sitä useammankin kerran tullut kauhulla katsottua kun äiti työntää lastenrattaat suojatielle katsomatta yhtään tuleeko sieltä autoa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennesäännöissä ei oteta kantaa siihen kummalla puolella tulee kävellä.
Aivojaan ja ympäristön hahmotusta on toki suotavaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla keski-ikäisenä miehenä on taas kokemusta uhmakkaista nuorista naisista jotka kävelevät suoraan päin, joskus koko jalkakäytävän leveydeltä 3-4 naista rinnatusten. Alkanut vituttamaan niin tuo ilmiö että tällaisessa tapauksessa kävelen itse päin. Eli kyllä, tuota on mutta mikä on syy ja mikä seuraus. Lisäksi vahvistusvinouma, mutta tätä nyt ei ole muodikasta tietty sanoa.
Vanhat naiset haahuilevat muutenkin miten sattuu, niitä saa väistellä joka paikassa.
Olen itse huomannut saman. Väistän kyllä, mutta vituttaa kun ei osata enää kävellä edes jalkakäytävällä. Tämä on tullut esiin tässä viimeisen reilu 10 vuoden aikana. M52
Sellanen päivän miesviha-artikkeli. Kyllä naisetkin osaa. Viimeksi kaupassa olin vielä latomassa omia ostoksiani hihnalle kun kännykkää tuijottava älypää tuli kylkeen kiinni ja alkoi jo hamuamaan välikapulaa. Sanoin hänelle et voitko odottaa hetken niin pääset, mutta katse pysyi tiukasti puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on juuri päinvastaisia kokemuksia. Tuolla on kauppakeskuksessa parikin, ilmeisesti voimafeministiä, kävellyt suoraan päin. Molemmilla kerroilla nainen on kyllä itse kaatunut ja aloittanut hirveän huudon ja kiroilun.
Sulla on jännät fantasiat siellä incl-kaapissasi.
Asiaa on ihan tutkittukin. MIehet eivät väistä, paitsi jos niitä katsoo tiukasti silmiin eikä väistä itse. Mies on pelkuri. Se heikkenee katsekontaktista, kun katsoja ei hymyile.
On tutkittu myös nalkuttamista. MIehet nalkuttavat ja motkottavat, nainen sanoo kerran. Ja toista kertaa ei sanota, vaan haetaan ero ja heitetään äijä pellolle.
Tämän vuoksi on niin paljon eronneita, katkeria miehiä, jotka jatkavat nalkuttamistaan ja uhriutuvat somessa.
Jutustasi päätellen sua päin on ainakin kävelyty useasti. Toivottavasti tuo aivotärähdys ei ole mitään sen vakavampaa.
Oman kokemukseni mukaan naiset ovat pahempia jääriä. Kävelevät aina kevyen liikenteen väylän vasenta puolta eivätkä väistä. Tai jos väistävät, niin vasemmalle. Ajoradalla taas vängätään oikeassa reunassa, eikä taaskaan väistetä, tai jos väistetään, niin oikealle.
Minä pyrin olemaan väistämättä, jos itse kuljen kevyen liikenteen väylän oikeaa reunaa. Enkä tietenkään tahallani kehenkään törmää, mutta en myöskään mielelläni väistä. Vain jos on selkeä syy valita hiljaisempi puoli vaikka se on sitten se "väärä" puoli, esimerkiksi joku taluttaa pientä lasta, niin väistän.
Joillakin koiraihmisillä tuntuu olevan ihan periaate, että heidän pitää aina kulkea koiran kanssa juuri päinvastoin kuin muut, eli ajoradalla juuri oikeaa reunaa, vaikka kaikkialla muualla koira on opetettu, että vängätään vasenta reunaa muita liikkujia vastaan niin että kaikki muut joutuvat koko ajan väistämään.
Jos miehiä ei väistele koko ajan, ne vaan kävelevät kiinni mistään välittämättä.