Miksi perintövero muka tulisi poistaa?
Kyseessä on joka tapauksessa ns. ilmaista rahaa jonka eteen ei ole tarvinnut tehdä muuta kun syntyä hyvään perheeseen. Mitä järkeä olisi luopua tuosta verosta?
Kommentit (346)
Siksi että köyhäkin pystyisi ottamaan vastaan perintönä. Nyt ei pysty, sillä ei pysty maksamaan perintöveroa, eikä pysty ottamaan lainaakaan sillä ei selviytyisi lyhennyksistä ja koroista.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen vaaliteema, kun Marin vei sen Nato-kortin.
Marin ja vassarit inhosivat Natoa. Pakkopullaa..
Kun siirrytään luovutusvoittoveroon, kaikesta voitosta maksetaan vähintään 30% luovutusvoittoveroa.
Kun siis myy asunnon ostaakseen uuden, hankintahinnan ja myyntihinnan erotuksesta maksetaan n.30% myyntivoittoveroa. Nyt on kahden vuoden omistamisen sääntö verovapaudelle.
Kun luovutusveromalli tulee, perintönä saadun omaisuuden hankintahinta perinnönsaajalle on 0 euroa. Kiinteistöä myydessä veroa maksetaan väh.30% myyntihinnasta. Myös kakki lapsi-ja puolisovähennykset jäävät pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla on varallisuutta, enkö saa itse päättää kenelle se siirtyy, kun kuolen? Miksi siitä pitää varastaa osa muille? Jos minä olen vaikka ostanut asunnon, jossa olen elänyt vuosikymmeniä, jossa lapseni on kasvanut ja asunut, joka on hänenkin koti. Miksi sen asunnon arvosta kuuluisi senttiäkään kenellekään muulle kuin minulle ja lapselleni?
Juuri näin! Ja toisaalta jos olen itse pienestä palkastani sijoittanut osakkeisiin ja ottanut riskin samalla rahojen menetyksestä ja sitten myyn sijoituksiani ja saan niistä voittoa niin miksi siitä pitää maksaa aivan jäätävät verot, 34%???? Ne rahat on jo kertaalleen verotettu palkan yhteydessä. Maksoin kymppitonnin pelkästään näitä luobutusvoittoveroja kun myin sijoituksiani.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että köyhäkin pystyisi ottamaan vastaan perintönä. Nyt ei pysty, sillä ei pysty maksamaan perintöveroa, eikä pysty ottamaan lainaakaan sillä ei selviytyisi lyhennyksistä ja koroista.
Myös siksi että rikkaiden ei tarvitse maksaa ollenkaan jos pitävät omaisuudet itsellään ja näin rikkaus kasvaa suvussa. Pienistä perinnöistä ei mene nyt ollenkaan veroa joten enemmän siinä se köyhä häviää.
Vaihtoehto on luovutusvoittovero. Hesarissa laskettiin, mitä se merkitsisi. Oman asunnon myyntivoitto muuttuu verolliseksi. Perintöverotuksessa on vähennyksiä, luovutusveromallissa ei. Nykyään leski maksaa 100 euroa, kun perii 110.000 euroa. Luovutusveromallissa leski maksaa 33.000 luovutusvoittoveroa.
Luovutusvoittovero on oikeudenmukaisempi kuin perintövero. Sitä maksetaan vasta kun omaisuutta myydään eli on rahaa millä maksaa. Perintöveron maksaminen on kohtuutonta esim. silloin kun lapset perivät asunnon, jota nuori leski (isän uusi vaimo voi olla isän lapsia nuorempi) hallitsee ja asuu kuolemaansa saakka.
Nykyään alaikäinen lapsi maksaa 110.000 perinnöstä 2.500 euroa perintöveroa, luovutusvoittoveromallissa 33.000€.
Siitä rahasta on jo kertaalleen maksettu verot.
Perinnön jättäjät on eläissään työllään verot siitä maksaneet, joten rosvousta on uudelleen verottaminen. Kateellisia on he jotka puoltavat perintöveroa kun itse eivät saa mitään.
Tiedän suuren metsäpinta-alan perinneen. Ykskaks on miljoonaverot maksettavana. Eihän sitä muuten voi maksaa kuin kaatamalla puita oikein isosti. Sitten urputetaan hakkuista.
Vierailija kirjoitti:
Typerinkin Natovastustaja siis Sanna ymmärsi kääntää kelkkansa kun pakkotilanne tuli,siis Sannankin takki kääntyi siihen päivään asti sosialistit vastustivat Natoonliittymistä,tämä on faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Ahneet ja kateelliset vassarit, millä muulla perintöveros voisi perustella.
Possuporvareilla sitä perintörahaa on, siksihän orpo sen veron haluaa poistaa.
Valtion budjettiin tulee silloin todella iso vaje, mutta köyhiltähän voi vielä ottaa...
Miten paljon Suomen metsiä hakataan juuri perintöveron takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin ja vassarit inhosivat Natoa. Pakkopullaa..
Mitä hittoa sinä sössötät, Marin juuri suomea natoon vei Niinistön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos perintöveroa ei poisteta, aion siirtää työllä itse ansaitsemaani omaisuutta lapsille niin, ettei valtio tai sossupummit saa mitään. Makselen lasten laskutkin aikuisena, että saavat käyttää omia rahojaan sijoittamiseen.
Sijoitussalkkuni siirrän heille pikkuhiljaa.
Olen niin monet verot jo tuloistani maksanut ja niin monen sossupummin elämää kustantanut, että lisää eivät saa. Pidän siitä huolen. Menkää itse töihin niin tiedätte mitä on tulonsiirto. Stana.
Hienoa isi, lapset kiittää ennakkoperinnöstä
1,2 mrd€ aukko valtion budjettiin per vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi jo korkea aika kysyä, mitä verojen vastineeksi saadaan? Hyvinvointivaltio on enää haamu entisestä, mutta verottamista halutaan jatkaa ja kiristääkin. Minne ne rahat menevät?
Oikeiston taskuun. Tuet jaetaan osinkoina minimiveroilla ja vähennyksiä voi tehdä niin paljon ettei veroja tarvitse paljon maksaa. Palkansaajat ja eläkeläiset sen sijaan maksavat veroja otsa hiessä mutta mitään palveluita ei tahdo enää saada.
Vierailija kirjoitti:
Siitä rahasta on jo kertaalleen maksettu verot.
Ja uudessa mallissa maksat vielä enemmän veroa
Jos perintöveroa ei poisteta, aion siirtää työllä itse ansaitsemaani omaisuutta lapsille niin, ettei valtio tai sossupummit saa mitään. Makselen lasten laskutkin aikuisena, että saavat käyttää omia rahojaan sijoittamiseen.
Sijoitussalkkuni siirrän heille pikkuhiljaa.
Olen niin monet verot jo tuloistani maksanut ja niin monen sossupummin elämää kustantanut, että lisää eivät saa. Pidän siitä huolen. Menkää itse töihin niin tiedätte mitä on tulonsiirto. Stana.