Talvipukeutumisesta: asuvatko suomalaiset naiset metsässä?
Kaupassa oli taas useampikin nainen päällään sellaiset polvipaikkahousut, joista tuli mieleen lasten kurahousut. Näitä ilmeisesti kutsutaan "vaellushousuiksi", eli kaippa olivat erämaahan lähdössä.
Vielä useampi oli pukeutunut makuupussiin, jotta he voisivat ryömiä kauppakassien kanssa suoraan lähimmän kuusen alle nukkumaan.
Kaiken kruunaavat tasapohjaiset kengät, jotka muistuttavat jonkun luolanaisen töppösiä, mitä nyt taitavat olla polyesteriä eikä kaadetusta saaliista valmistettuja.
Millä suomalaiset naiset saataisiin pukeutumaan edes hieman tyylikkäämmin?
121212
Kommentit (310)
Kuvailit juuri minut! Löytyy vaellushousuja ja makuupussitakki. Kesäisin olen kuin eri ihminen ja käytän hameita, mekkoja, korkokenkiä jne. Talvisin vain sääolosuhteet ja oma mukavuudenhalu sanelee pukeutumisen.
Täällä usein haukutaan suomalaisten naisten pukeutumista ihan turhaan. Moititaan sitä, että esim. ulkomailla suomalaisen naisen tunnistaa heti. Olemme jonkin asuneet Rovaniemellä ja kaupunki on puolet vuodesta täynnä turisteja. Eipä nuo ranskalaiset, espanjalaiset, italialaiset ja aasialaiset ole sen tyylikkäämpiä lomailijoita. On farkkuja, talvilenkkarityylisiä töppösiä, urheilutyylisiä toppatakkeja, pipoja jne.
En tiennyt, että ruokakauppa on joku catwalk, jonne pitää pukeutua parhaipiinsa ja kävellä kuin huippumalli korkokengissä? Ei ne kaupat miehetkään mitään supermalleja ikinä ole näyttänyt olevan.
Minä asun metsän reunassa. Lasketaanko se mukaan?
Minulla on New Yorkerista ostettu violetti hupullinen villakangastakki. Hieno,muttei pidä tuulta eikä tykkää kastumisesta. Vaikka olisi paksu neule alla,tuuli puhaltaa iholle. Joten mielummin se makuupussi-toppatakki.
En ymmärrä miksi suutuitte.
242424
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä inhoan talvea, koska on kylmä. Siksi pukeudun tosi lämpimästi. Kaatuminen aiheuttaisi käytännön vaikeuksia, koska perheen ruokatalous on riippuvalmen kaupassakäynneistäni. Siksi nastakengät. Voi kuinka rakastankaan farkkuja, mekkoja, siroja kenkiä, nahkarotseja. Niissä ei tarkene. Eikä pysy pystyssä.
No kyllä farkuissa luulisi tarkenevan. Niiden alle voi sitten laittaa ne muumikuvioiset villakalsarit.
Sitten laadukas villakangastakki, merinovillasta tehty villahuivi ja villalla vuoratut nahkasormikkaat.
Korkobootsien alle voi laittaa villasukat.
Ei tämä nyt mikään etelänapa ole, nytkin taitaa lämpötila olla plussan puolella.
121212
Ei etelänapa, mutta tuo liukkaus.
Mitenkäs ap huomioi naiset talvipukeutumisessaan? Kai parta on ajettu joka päivä ja vaatteet eivät ole mustat tai tummansiniset? Kello kädessä ja attiren arvo vähintään 600e ja vaihtuu viimeisimmän muodin mukaan? Ai ei kiinnosta? Miksi meitä siis kiinnostaisi vittuakaan mitä sinä haluat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kauppa oli kyseessä?
K-Supermarket Munkki, jos se nyt on niin tärkeää tietää.
121212Mikähän olisi sun reaktio kun näkisit kuinka kehä kolmosen ulkopuolella pukeudutaan 😂
Toppahousuihin, kurahousuhin, pilkkihaalareihin ja samoihin makuupussitakkeihin. Talvikumisaappaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin joku jaksaa vinkua naisten pukeutumisesta. Lopeta jo vinkuminen!
Vinguntaa kuuluu vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä inhoan talvea, koska on kylmä. Siksi pukeudun tosi lämpimästi. Kaatuminen aiheuttaisi käytännön vaikeuksia, koska perheen ruokatalous on riippuvalmen kaupassakäynneistäni. Siksi nastakengät. Voi kuinka rakastankaan farkkuja, mekkoja, siroja kenkiä, nahkarotseja. Niissä ei tarkene. Eikä pysy pystyssä.
No kyllä farkuissa luulisi tarkenevan. Niiden alle voi sitten laittaa ne muumikuvioiset villakalsarit.
Sitten laadukas villakangastakki, merinovillasta tehty villahuivi ja villalla vuoratut nahkasormikkaat.
Ei tämä nyt mikään etelänapa ole, nytkin taitaa lämpötila olla plussan puolella.
121212Ei etelänapa, mutta tuo liukkaus.
Miksi suomalaiset eivät vaadi että liukkaudelle tehdään jotain? Veroja maksetaan olan takaa mutta vastinetta ei paljon saa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.peopleofwalmart.com/wife-has-no-clue/ aloittaja kaupassa.
https://www.peopleofwalmart.com/the-more-weirder-it-gets/ aloittajan kaveri
On vain hienoa että moni pukeutuu niin ettei palele tai kastu, eikä välitä muusta.
Näitä "en voi viedä roskia meikkaamatta" tyyppejä meillä on kyllä ihan riittämiin.
Ei se pukeutuminen, vaan riehuvat lapset, ottakaa tästä mallia!
https://www.peopleofwalmart.com/had-to-be-done/
Aloittaja on myös tässä kuvassa https://www.peopleofwalmart.com/its-the-ber-months-again/
Tässäkin on hyvä asuvinkki https://www.peopleofwalmart.com/your-mom-formally-known-as-dad/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212Ei etelänapa, mutta tuo liukkaus.
Miksi suomalaiset eiv
Mitä sille voi tehdä, jos lämpötila sahaa +5 ast. - 10 asteen välillä? Ei siinä auta nastat, ei murskeet, ei suolaus. Ainoastaan, jos katua voi lämmittää alapuolelta eli asennettu katuun sähkölämmitys.
Täällä on hyvää vauhtia kasvamassa seuraava sukupolvi... Nimittäin 10v tyttö ihan itse haluaa kotona ulkoillessa pukea aina haalarit, vaikka koulussa käyttääkin takkia ja housuja. Ja muutakin käytännöllistä löytyy, esim. kuomat ja vuorilliset kurarukkaset myös in.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi suutuitte.
242424
Se kertookin sinusta kaiken olennaisen.
Luulen että aloittajan näkemät naiset ovat olleet oikein tyylikkäitä muodikkaissa vaatteissaan ja sen verran kivalta näyttäneet että ap on heitä katsellut. Näkisipä vain minut, mutta minua aloittaja ei edes näkisi. ;) Sen pitkän mustan toppatakin kanssa verkkarit tai kollarihousut ja plussakelillä vihreät rohjot kumisaappaat. Tiedän että näytän kamalalta mutta olen kohta 44, eikä minua enää kukaan katsele. Teen etätöitä ja ulkoilutan koiraa ja käyn urheilemassa, joten ei minua kukaan näe, paitsi sitten kaupassa, jossa ketään ei taatusti kiinnosta.
Korkokenkiä en jalkojen terveyden vuoksi käytä, ja muutenkin vaatteet käytän loppuun, ja pääasia ettei vaatteet purista ja että tarkenen, millään lailla en ole muodikas tai tyylikäs. Ei taida olla mitään keinoa että alkaisin pukeutua tyylikkäämmin.
Olen lukenut tätä palstaa ja miesten ajatuksia sen verran että en ole enää kiinnostunut miehistä, joten en edes tekisi heidän huomiollaan mitään vaikka olisin nuorempi. Siksi on ihan hyvä olla kaamea tai näkymätön miesten silmissä.