Talvipukeutumisesta: asuvatko suomalaiset naiset metsässä?
Kaupassa oli taas useampikin nainen päällään sellaiset polvipaikkahousut, joista tuli mieleen lasten kurahousut. Näitä ilmeisesti kutsutaan "vaellushousuiksi", eli kaippa olivat erämaahan lähdössä.
Vielä useampi oli pukeutunut makuupussiin, jotta he voisivat ryömiä kauppakassien kanssa suoraan lähimmän kuusen alle nukkumaan.
Kaiken kruunaavat tasapohjaiset kengät, jotka muistuttavat jonkun luolanaisen töppösiä, mitä nyt taitavat olla polyesteriä eikä kaadetusta saaliista valmistettuja.
Millä suomalaiset naiset saataisiin pukeutumaan edes hieman tyylikkäämmin?
121212
Kommentit (310)
Minäpä kävelin kauppaan poikani vanhassa lasketteluasussa vuodelta 2010. Oli lämmin ja mukava.
Suomalaiset naiset ei osaa pukeutua,ei laittautua,ei olla kivoja eikä olla naisellisia. Meille suomalaisille miehille tämä aiheuttaa päänvaivaa koska täältä on mahdotonta löytää sopivaa kumppani. Naisilta ei saa vaatia edes sitä että nainen olisi vähintään normaalipainoinen tai vähintään edes ihan siedettävän näköinen.
"Käytännölliset vaatteet ovat talvellakin parhaat."
Tuo on persoonakohtaista. Minusta käytännöllisyys ei ole kaikkia koskeva asia ollenkaan. Klassinen muoti on ajatonta ja sinänsä aina nappivalinta. Se ei kuitenkaan ole käytännöllistä niin paljon.
Esimerkiksi puku tai villakangastakki eivät ole käytännölliset, mutta ovat ne kuitenkin tyylikkäät.
Minä ainakin asun, visusti taajaman ulkopuolella ja keskellä metsää. Töiden ja kodin lisäksi vietän aikaani tallilla, joten missä ihmeessä mä niitä korkokenkiä käyttäisin? Suurimman osan ajasta mun päällä on ratsastushousut ja -saappaat tai tallikengät. Ja kyllä, käyn heppakamoissa myös kaupassa. Laita silmät kiinni, jos häiritsee.
Olen nainen, ja mielestäni voi pukeutua myös kauniisti ja lämpimästi. Esim aito turkis (jonka saanut perintönä) on kestävä, lämmin ja naisellinen.
Makuupussitoppis on yksi parhaimmista vaatekappaleistani. Sen alle voi pukea kevyet sisävaatteet, koska se suojaa myös jalkoja. Tykkään myös ulkonäöstä, olen hameihminen ja kaikki helmat käyvät. On minulla myös pitkä villakangastakki ja takkini ovat aina vähintäänkin sen mittaisia, että minihame peittyy.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ei osaa pukeutua,ei laittautua,ei olla kivoja eikä olla naisellisia. Meille suomalaisille miehille tämä aiheuttaa päänvaivaa koska täältä on mahdotonta löytää sopivaa kumppani. Naisilta ei saa vaatia edes sitä että nainen olisi vähintään normaalipainoinen tai vähintään edes ihan siedettävän näköinen.
Miksi sinulla on mielestäsi oikeus vaatia mitään toiselta ihmiseltä? Onko naisella oikeus määrätä miltä sinun pitää näyttää? Jos on läskifetissi, lihotatko itsesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä inhoan talvea, koska on kylmä. Siksi pukeudun tosi lämpimästi. Kaatuminen aiheuttaisi käytännön vaikeuksia, koska perheen ruokatalous on riippuvalmen kaupassakäynneistäni. Siksi nastakengät. Voi kuinka rakastankaan farkkuja, mekkoja, siroja kenkiä, nahkarotseja. Niissä ei tarkene. Eikä pysy pystyssä.
No kyllä farkuissa luulisi tarkenevan. Niiden alle voi sitten laittaa ne muumikuvioiset villakalsarit.
Sitten laadukas villakangastakki, merinovillasta tehty villahuivi ja villalla vuoratut nahkasormikkaat.
Korkobootsien alle voi laittaa villasukat.
Ei tämä nyt mikään etelänapa ole, nytkin taitaa lämpötila olla plussan puolella.
121212
Laadukkaita villakangastakkeja ei saa mistään. Eikä ole räntä/vesisateella käytänmöllinen. Mitä lisäarvoa korkokengät tuovat? Entä merinovillahuivi verrattuna vaikka alpakkaan?
En ole elämästäni lopulta velkaa kenellekään. Minun ei tarvitse miellyttää ketään tuntematonta olemuksellani.
Juu siellä luennoi kunnollisuudesta. Ja sekin muistetaan, että samainen ykskakkonen vaihtoi palstaa kun jäi kiinni siitä, että pyöritti palstalla tapaamaltaan naiselta salassa toista naista :D