Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvipukeutumisesta: asuvatko suomalaiset naiset metsässä?

Vierailija
26.01.2025 |

Kaupassa oli taas useampikin nainen päällään sellaiset polvipaikkahousut, joista tuli mieleen lasten kurahousut. Näitä ilmeisesti kutsutaan "vaellushousuiksi", eli kaippa olivat erämaahan lähdössä.

Vielä useampi oli pukeutunut makuupussiin, jotta he voisivat ryömiä kauppakassien kanssa suoraan lähimmän kuusen alle nukkumaan.

Kaiken kruunaavat tasapohjaiset kengät, jotka muistuttavat jonkun luolanaisen töppösiä, mitä nyt taitavat olla polyesteriä eikä kaadetusta saaliista valmistettuja.

Millä suomalaiset naiset saataisiin pukeutumaan edes hieman tyylikkäämmin?

121212

Kommentit (310)

Vierailija
221/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla ollut aina enemmän rahaa kuin makua. Etenkin noi perheelliset naiset. Lapsituet menee Marimekkoon ja katukuva vastaavasti kuin jostain venäläisestä kolhoosista.

Miksei suomalaiset miehet sitten piristä katukuvaa miehekkäällä, tyylikkäällä ja leikkisästi trendeillä herkuttelevalla pukeutumisella?

Jaa suomalaiset miehet :D:D:D:D:D Suomalainen mies ostaa ennemmin pikkuvaimon kehitysmaasta kuin panostaa itsestään huolehtimiseen.

Vierailija
222/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla, (en Etelä-Euroopassa) ja eron pukeutumisessa kyllä huomaa. Itsekin tosin pukeudun rennommin käydessäni Suomessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ala korkokengissä käymään ruokakaupassa😂

Mä käyn aina. Talvisaappaissa vain 7cm. korot, hyvin pysyy pystyssä kaupan sileillä lattioilla.

Vierailija
224/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu metsässä, mutta kauppareissulla olen usein tulossa sieltä. Vaatteet sään mukaan ja samoin kengät, nastat näillä keleillä. Koroista vain haaveilen. 

Haveilen täyspitkästä, hyvin istuvasta villakangastakista. Niitä ei näy kaupoissa, kun mittaa on keskimääräistä enemmän ja vaatimuksena materiaali 100% villa. Joskus nuorena oli ihana punainen takki, mutta kasvoin siitä ulos. Nyt se taas mahtuisi, mutta ei ole enää tallella. Ensi talveksi pitänee ommella sellainen ihan itse. Silti käynnkaupassa useimmiten toppapuvussa tai muissa ulkoiluvaatteissa.

Vierailija
225/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap surauttaa Munkkiniemestä (siellähän sä muistaakseni asuit) autolla K-Supermarket Munkin pihaan ja miettii, että miksi kaikki ei pukeudu kashmir-villatakkiin ja mokkasaappaisiin :D

Ihan kävellen siellä kävin. Ostoskassinkin kannoin itse. Villakangastakissa. En kaatunut, enkä paleltunut matkalla.

121212

Millaiset kengät sinulla oli? Liukaspohjaiset nahkakengät koroilla?

Ihan tällaiset olivat. Nahka kun pitää hyvin sitä tuulta ja kun ottaa isompaa kokoa niin mahtuu ne villasukat. Bootseja kun saa tuollaisilla kuvioiduilla kumipohjilla niin on pitoakin.

https://herrainpukimo.fi/products/sanders-kelso

121

Aika paska mieheksi <3

Vierailija
226/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu metsässä, mutta kauppareissulla olen usein tulossa sieltä. Vaatteet sään mukaan ja samoin kengät, nastat näillä keleillä. Koroista vain haaveilen. 

Haveilen täyspitkästä, hyvin istuvasta villakangastakista. Niitä ei näy kaupoissa, kun mittaa on keskimääräistä enemmän ja vaatimuksena materiaali 100% villa. Joskus nuorena oli ihana punainen takki, mutta kasvoin siitä ulos. Nyt se taas mahtuisi, mutta ei ole enää tallella. Ensi talveksi pitänee ommella sellainen ihan itse. Silti käynnkaupassa useimmiten toppapuvussa tai muissa ulkoiluvaatteissa.

100% villaista villakangastakkia tuskin on olemassakaan. Pelkkä villa ei ole kestävä vaan tarvitsee vahvempaa kuitua kaveriksi. Tiedän tämän, koska olen neulonut 100% villasta. Ei ollut kuin muutama käyttökerta, kun oli kulunut puhki.

Vierailija
227/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn lähinnä töissä ja Prismassa. Kumpikin paikka on sellaisia, että ei toinna laittautua. 

Vierailija
228/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100% villaista villakangastakkia tuskin on olemassakaan. Pelkkä villa ei ole kestävä vaan tarvitsee vahvempaa kuitua kaveriksi. Tiedän tämän, koska olen neulonut 100% villasta. Ei ollut kuin muutama käyttökerta, kun oli kulunut puhki.

Kyllä minulla ainakin on 100% villaa oleva villakangastakki. Se vain maksaa lähtöhinnaltaan lähempänä 500e. Cesare Gasparilla on ainakin pitkiä villakangastakkeja. On 140cm pitkiä S koossa.

Vierailija
229/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole tärkeää tyylikkyys, vaan käytännöllisyys.

Arktinen ilmasto sanelee säännöt.

Ap on vielä niin märkäkorva, ettei tämä ole vielä avautunut.

Vierailija
230/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo onneksi käy. Ei mene ihmisten ilmoille pukeutumatta siististi ihan itseään varten. On akateemisesti koulutettu, hyvässä työssä eikä mikään bimbo. Onneksi on hyvä vaimo. 

Vierailija
231/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois hauska nähdä ap korkokengissä ja hameessa raahaavan märän hiekoittamattoman jääkentän yli perheen useamman päivä ruokaostoksia :D

Autolla pääsee Stockan parkkihalliin ja sisäkautta ruokaostoksille Herkkuun. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
232/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä nähnyt hetki sitten yhtään tyylikkäästi pukeutunatta miestä: niitä samoja vaellushousuja, farkkuja, toppatakkeja/kevyttoppatakkeja, goretex tmv. kenkiä ja rapishan nuo nastatkin jollain pitkin kaupan lattiaa.

Että heti kun miehillä näkyy Suomen talvessa pikkutakit, puvut ja pukukengät, niin voidaan alkaa puhua naistenkin tyylikkyydestä. 

Et ole tainnut vierailla Helsingin keskustassa vaikka lounasaikaan?

Vierailija
233/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NaIsViHaNäKyVäKsI

Vierailija
234/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännölliset vaatteet ovat talvellakin parhaat. Miltä miesten vaatetus näytti?

ei näkynyt miehiä. ne on kaikki töissä tienaamassa, että saavat maksettua naisten metsälainat

Vierailija
235/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö koko Suomi ole yhtä metsää pienine asutuskeskuksineen?

On. Monotonista, tylsää metsää. Suomen luonto on harvinaisen tylsä ja ruma Saaristomerta lukuunottamatta, joka on ainutlaatuinen ja maailman suurin saaristo. 

Vierailija
236/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkiksi ihan hyvä arkinen kokonaisuus perheenäidille.

https://fashionbylina.com/wp-content/uploads/2024/09/1-10-chic-winter-o…

Tuohon kun vielä ostaa tarjousmyynnistä nahkasormikkaat villavuorilla, niin kyllä näissä lämpötiloissa tarkenee.

https://www.stockmann.com/sauso-kaisa-nahkakasineet/15215403554-5.html

121212

Tosi hyvä kokonaisuus onkin. Tuo on heti pesukunnossa kun kantaa kuraista lasta. Ja nuo sormikkaat ei lämmitä yhtään, niissä on aina sormet jäässä.

Jännä, kun muotikuvissa on aina takki auki. Kuka kulkee niin talvisäässä?

Kaikki Tukholmassa, läpi talven. Näin on ollut jo iät ja ajat. 

Vierailija
237/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ukkoiässä, ja noin monta vuotta jo maassa, jonka historiasta ja kulttuurista et sitten vieläkään osaa johtaa vastausta kysymykseesi. Parempi kun rakentelet vaan niitä tasoteorioitasi, olit niissä parempi. Vai eikö niistä makseta?

Vierailija
238/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, asutaan metsässä. Ja vaelletaan tuiskussa. Huonosti hoidetut tiet on itse asiassa pahempia talvella kuin koskematon lumihanki. Itsekin kahlaan välillä lenkillä mieluummin umpihangessa kuin yleisellä jäisellä tiellä.

Mulla ei tosin oo niitä kireitä palapaikkahousuja, koska ne näyttää musta typeriltä. Mutta ihan retkeilyhousuissa vedän lenkkejä syksyllä ja keväällä, talvella on toppahousut tai talvicollarit. Pakkohan täällä Pohjolassa on huomioida ilmasto.

Vierailija
239/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään asua Helsingissä juuri siksi, että ei tarvitse pokkuroida kauppareissun takia, vaan voi mennä sinne kauppaan ihan tasan niissä vaatteissa, mitkä mulla milloinkin on päällä. Joten hyvin voi olla metsävaatteet, ja aivan varmasti on jotkut mukavat tasapohjaiset kengät. Mulle pukeutumisessa tärkeintä on käytännöllisyys enkä välitä muodista enkä panosta ulkonäkööni. Viihdyn näin.

Vierailija
240/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn aina. Talvisaappaissa vain 7cm. korot, hyvin pysyy pystyssä kaupan sileillä lattioilla.

Pisteet tästä. Kiva, että löytyy vielä naisia, jotka haluavat näyttää naisilta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan