Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvipukeutumisesta: asuvatko suomalaiset naiset metsässä?

Vierailija
26.01.2025 |

Kaupassa oli taas useampikin nainen päällään sellaiset polvipaikkahousut, joista tuli mieleen lasten kurahousut. Näitä ilmeisesti kutsutaan "vaellushousuiksi", eli kaippa olivat erämaahan lähdössä.

Vielä useampi oli pukeutunut makuupussiin, jotta he voisivat ryömiä kauppakassien kanssa suoraan lähimmän kuusen alle nukkumaan.

Kaiken kruunaavat tasapohjaiset kengät, jotka muistuttavat jonkun luolanaisen töppösiä, mitä nyt taitavat olla polyesteriä eikä kaadetusta saaliista valmistettuja.

Millä suomalaiset naiset saataisiin pukeutumaan edes hieman tyylikkäämmin?

121212

Kommentit (310)

Vierailija
241/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on makuupussitakki käytössä, ihanan lämmin. Muotiahan sekin on ja takin alla onkin usein mekko tai kiva pusero ja hame tai paitapusero ja farkut. 

Kevyempi takkini arkeen on puolipitkä kevyttoppis, tumman vihreänä. Sen kanssa käy parhaiten farkut. 

Villakangastakkini on valkoinen. En kyllä tiedä missä mielenhäiriössä menin valkoisen takin ostamaan. Ymmärrettävästi en takkiani kovin usein käytä. Onhan se kaunis takki, mutta tuohon rapaan ja loskaan ei ole oikea valinta. Silloin kun sen otan käyttöön tunnen itseni kunnolla pukeutuneeksi. Vaikka kaverina olisikin vain farkut tai arkiset mustat slacks-housut.

Kengät sitten. Sorrelin kumiteräsaappaat ovat olleet näillä keleillä ihan must. Toinen kovassa käytössä ollut kenkäpari on nilkkurit, joissa on kunnon kuviopohja, niissä on pitoa! Aitoa nahkaa ja kauniin tumman ruskeat. 

Urheiluvaatteeni ivat vain urheiluun. Vaellushousuja en omista, kun en

Olen asunut Venäjällä ja siellä on isossa osassa maata vähintään yhtä kova talvi kuin täällä, mutta naiset pukeutuvat naisellisesti myös talvella. Suurissa kaupungeissa (Venäjällä on 16 miljoonakaupunkia) sipsutellaan korkeilla kapeakorkoisilla saappailla kaupungilla. Toki jalkakäytävien lumenpoisto on paljon tehokkaampaa kuin Suomessa. 

Vierailija
242/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä meidän maa aika metsää ole. Sori vaan ap, kaikilla ei ole samaa pervesiota kuin sulla kulkea korkkareissa ja minihameessa talvisin vaikka mies oletkin..🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylikästä on pukeutua keliin sopivasti. Naurattaa ja säälittää mammat kastuneissa pörrötakeissa ja kylmissä sukkahousuissa.

Sukkahousut ovat yllättävän lämpimät. Olin kerran tilanteessa, jossa olimme toisella paikkakunnalla ja minulla ei ollut pitkiä alushousuja. Vaimoni antoi sukkahousut puvun housujen alle laitettaviksi. Tämän jälkeen olen usein käyttänyt kylmällä sukkahousuja puvun housujen alla. Ovat paljon paremmat kuin paksut kalsarit. Lämmittävät, mutta eivät ole sisällä häiritsevän kuumat. 

Vierailija
244/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
245/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helgettiä se ap:tä hiertää miten muut pukeutuu? 

Vierailija
246/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ala korkokengissä käymään ruokakaupassa😂

Mä käyn aina. Talvisaappaissa vain 7cm. korot, hyvin pysyy pystyssä kaupan sileillä lattioilla.

Entäs ulkona? 

Vierailija
247/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ala korkokengissä käymään ruokakaupassa😂

Ois hauska nähdä ap korkokengissä ja hameessa raahaavan märän hiekoittamattoman jääkentän yli perheen useamman päivä ruokaostoksia :D

Autolla pääsee Stockan parkkihalliin ja sisäkautta ruokaostoksille Herkkuun. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Ja tätä suosittelet kaikille, asui sitten missä päin Suomea tahansa? Ostatko sen autonkin vielä? 

Vierailija
248/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne makuupussitakit on kyllä huvittavia. Eri asia on sellainen naisellinen vartalonmyötäinen villakangastakki, ei haittaa vaikka on pitkä. Kellomainen helma on kaunis.

Eivät villikangastakki ja makuupussitakki ole mitään vaihtoehtoja toisilleen. Makuupussitakki on talvitakki. Villakangastakki käytetään Suomen oloissa loppusyksystä ja alkukeväästä. 

Vierailija
249/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä jonkun random markettiasiakkaan silmänruokana toimiminen ei kiinnosta pätkääkään. Enemmän lämmin pukeutuminen.

Suomessa ei panosteta niinkään tyylikkyyteen vaan käytännöllisyyteen. Kyllä minäkin töissä käytän kashmirvillakangastakkia ja saappaita joissa on korko, hameitakin silloin tällon. Joku K-supermarket ei ole catewalk, laitan taas parempaa päälle kun menen ravintolaan tai kulttuurimenoihin.

Eivätpä suomalaiset miehetkään loista polvipussisine farkkuineen ja sämpyläkenkineen/lenkkareineen ja mustine halpisuntsikoineen tuolla ulkona. Useimmat.

Vierailija
250/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne makuupussitakit on kyllä huvittavia. Eri asia on sellainen naisellinen vartalonmyötäinen villakangastakki, ei haittaa vaikka on pitkä. Kellomainen helma on kaunis.

Nilkkoihin asti ulottuva villakangastakki on käytännöllinen. Kannatta vielä valita sellainen väri, jossa näkyy raparoiskeet. Miehenä sinä varmaan vastaat teidän perheen vaatehuollosta naisen ulkovaatteita myöten. Kovat moitteet saat, jos et viitsi puhdistaa takkia joka käyttökerran jälkeen.

En puhunut nilkkoihin asti ulottuvasta. En ymmärrä miksi pitäisi olla nilkoihin asti ulottuva?

No etpä tietenkään. Pitää olla lyhyt ja piukka, niin että nainen varmasti palelee siinä. 

Vierailija
251/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nyt ylipainoisena pahemmin panosta pukeutumiseen, sillä se on mielestäni aika se ja sama kun olen kerta ylipainoinen. Minulla on onneksi kaapissa odottamassa vaatteita, ja ostan sitten pikkuhiljaa lisää kun laihdun. 

Vierailija
252/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä sellaiset maailmanluokan murheet, että huh hah hei.

Vierailija
253/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on makuupussitakki käytössä, ihanan lämmin. Muotiahan sekin on ja takin alla onkin usein mekko tai kiva pusero ja hame tai paitapusero ja farkut. 

Kevyempi takkini arkeen on puolipitkä kevyttoppis, tumman vihreänä. Sen kanssa käy parhaiten farkut. 

Villakangastakkini on valkoinen. En kyllä tiedä missä mielenhäiriössä menin valkoisen takin ostamaan. Ymmärrettävästi en takkiani kovin usein käytä. Onhan se kaunis takki, mutta tuohon rapaan ja loskaan ei ole oikea valinta. Silloin kun sen otan käyttöön tunnen itseni kunnolla pukeutuneeksi. Vaikka kaverina olisikin vain farkut tai arkiset mustat slacks-housut.

Kengät sitten. Sorrelin kumiteräsaappaat ovat olleet näillä keleillä ihan must. Toinen kovassa käytössä ollut kenkäpari on nilkkurit, joissa on kunnon kuviopohja, niissä on pitoa! Aitoa nahkaa ja kauniin tumman ruskeat. 

Urheiluvaatteeni i

Olen asunut Venäjällä ja siellä on isossa osassa maata vähintään yhtä kova talvi kuin täällä, mutta naiset pukeutuvat naisellisesti myös talvella. Suurissa kaupungeissa (Venäjällä on 16 miljoonakaupunkia) sipsutellaan korkeilla kapeakorkoisilla saappailla kaupungilla. Toki jalkakäytävien lumenpoisto on paljon tehokkaampaa kuin Suomessa.

Samoin tarpeettomaksi käyneen työvoiman poisto toimii Pyccänmaalla tehokkaammin, ikkunoista suoraan alaspäin 🥳

Eiköhän kannattaisi palata sinne ihanan äiti Venäjän helmoihin? Ensin töihin ja sitten ikkunasta ikuiselle lomalle. 

Vierailija
254/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippäs ap sitä, että aika monella meistä kaupungilla paksuissa toppatakeissa tai urheiluvaatteissa kulkevista naisista on mies, jonka mielestä me ollaan kauniita niissä vaatteissamme.

Kävin eilen miehen kanssa kauppareissulla juoksulenkkareissa, urheiluleggingsseissä ja paksussa pitkässä mustassa makuupussitakissa. Olen 43 v. ja tiedän, että mieheni mielestä olen tosi ihana, eikä hän haluaisi minun kompuroivan ja palelevan naurettavassa asussa.

Tuo on vielä se minun siisti takki. Takki on Joutsenen ja maksoi yli 700 e ja olen joka kerta onnellinen kun laitan sen päälle kuinka kevyt ja pehmeä ja lämmin se on.

Kotipihassa kuljen miesten neonkeltaisessa huomiotalvityötakissa, jonka olen saanut lahjaksi mieheltä. Hänellä oli samanlainen ja se oli hänen mielestään niin hyvä, että halusi hankkia minullekin sellaisen, että tarkenen ja näyn ja takki pitää vettä ja kestää polttopuu-, remontti- ja hevoshommissa. Mies näki vielä paljon vaivaa saadakseen takin ostettua, sillä se oli poistunut malli, ja uusi oli hänen mielestään huonompi, mutta hän onnistui metsästämään minulle yhden vanhanmallisen jostain saksalaisesta nettikaupasta. <3

Vierailija
255/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne makuupussiin kun pöräyttää kunnon kaalisoppapierun, niin jopa kaula-aukosta tulvahtelee kotoisa tuoksu ja siinä alkaa kaivata balalaikka musikkia.

Vierailija
256/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin villakangastakin. Pari kertaa pidin kauppaan ja töihin mennessä. Tuntui epämukavalta. Myin sen ja käytän lämmintä toppatakkia.

Mullakin on. Se on ihan kivan näköinen ja mukava, mutta ohjeiden mukaan sitä ei saa edes pestä eikä se saisi kastua. Jos on vähänkin kosteampi keli tai sataa lunta, sitä ei siis voi käyttää. Käytän lähinnä kauppareissuilla sitten.

Vierailija
257/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon ikkunat on neljään ilmansuuntaan ja jokaisesta näkyy metsää. Siitä päätellen metsässä asutaan.

Joten ympäristöolosuhteiden mukaan määräytyy puvusto.

Ihanaa, kun on lämmin olo ulkonakin!

Vierailija
258/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun lopetat heidän kyttäämisen, kyyläämisen ja arvostelun.

Vierailija
259/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustuu villakangastakkien perään huutelu?   Sehän on aika kaamea kapine talvioloissa, kun ei pidä lainkaan tuulta. Puuttuu myös huppu ja 360 astetta suojaava kaulus.

Sitäpaitsi se pitää pesettää pesulassa. Kallis vaate siinä mielessä.

Vierailija
260/310 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyylikästä on pukeutua keliin sopivasti. Naurattaa ja säälittää mammat kastuneissa pörrötakeissa ja kylmissä sukkahousuissa.

Sukkahousut ovat yllättävän lämpimät. Olin kerran tilanteessa, jossa olimme toisella paikkakunnalla ja minulla ei ollut pitkiä alushousuja. Vaimoni antoi sukkahousut puvun housujen alle laitettaviksi. Tämän jälkeen olen usein käyttänyt kylmällä sukkahousuja puvun housujen alla. Ovat paljon paremmat kuin paksut kalsarit. Lämmittävät, mutta eivät ole sisällä häiritsevän kuumat. 

Onneksi et ollut pelkissä sukkiksissa 🤭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi